Ko ce poducavati nasu decu?

Ja ne znam ko ce poducavati, ali znam ko poducava...Mislim da sam vec spomenula negde ovo, ali ljudi koji nemaju diplome otvaraju privatne skole stranih jezika...i ne bi bilo strasno da drugi tu predaju, vec oni su jedini predavac u istoj...!!! Ko to proverava...? Ko proverava njihovo znanje...? Sto je najveci fazon, njih nije sramota da rade veoma odgovoran posao...Ali, u zemlji bez defenisanih zakona, gde svako radi sat i kako hoce i misli da je to ok, korumpiranih ili ne inspekcija nikad dosta...Tako da me uopste ne cudi i to sto je navedeno, i to sto produzavaju radni vek zenama...

Aham, ima ovde jedan Irac, po zanimanju konobar, ozenio nasu i otvorio skolu engleskog za poslovne ljude:lol:. Predaju njih dvoje i jos jedna zaposlena.
 
Баш недавно сам читала у оном Политикином Магазину како код нас та област (приватних школа језика) нигде није законски регулисана, како школу може да отвори било ко, како не постоје никакве контроле рада и стручности....
И дати су баш такви примери где се људи, само зато што им је то матрењи језик, сматрају способним и стручним да га предају код нас као страни језик. (Као када би неки наш човек, са завршеним браварским занатом или средњом медицинском, небитно, отишао у иностранство и тамо предавао српски језик....:confused:)
 
u srednjoj skoli profesorica je rekla deci da OZON postoji da mi ne bi odleteli u svemir :hahaha:eto kakavi bolidi predaju deci , drugi decak ja dobio 3 iz praxe zato sto nije hteo preko njega da kupi aparat ..............:think:, ovaj se izivljavao na deci zato sto mu sin ide u dr Milan Petrovic , na srecu otisao je u penziju .........................:evil:
 
Hajde posle ovakvih "slavnih" primera da se zapitamo šta će biti dalje?
Odnos države prema prosveti je i dalje pun samih fraza,nema suštinski promena da bi bilo bolje u celini,sve se svodi na "kozmetiku i nebuloze-kao ovo(meni ubedljivo najdebilnije)dete može da ponavlja razred,ako to zahtevaju roditelji !
Poslednje reforme-najavljene kao rasterećenje učenika,donele se još predmeta,još časova-pa petaci npr.imaju par puta nedeljno i sedmi čas!
Roditelji ne poštuju autoritet profesora,izražavaju se snishodljivo i pred svojom decom pa se oni ponašaju u stilu-nema veze-tata će da sredi.
Treba srediti stanje u školama,ali ko će da radi?
Mladi sve manje konkurišu na konkurse po školama-ili brzo odlaze(posle položenog državnog ispita)
KO će doći kad ode stara garda?
 
u srednjoj skoli profesorica je rekla deci da OZON postoji da mi ne bi odleteli u svemir :hahaha:eto kakavi bolidi predaju deci , drugi decak ja dobio 3 iz praxe zato sto nije hteo preko njega da kupi aparat ..............:think:, ovaj se izivljavao na deci zato sto mu sin ide u dr Milan Petrovic , na srecu otisao je u penziju .........................:evil:

Takvih primera ima bezbroj, nazalost. No, ova tema gleda malo vise u buducnost nego u proslost i sadasnjost i vise se bavi zakonskim zavrzlamama do kojih je doslo naopakim shvatanjem reformi i do sustinskih problema u prosveti koji iz svega toga mogu da proisteknu. Znaci, prepricavanje profesorskih lapsusa i pogreski drugih vrsta ne bih mogla nazvati konstruktivnim ucescem na ovako ozbiljnoj temi.:rtfm:
 
Hajde posle ovakvih "slavnih" primera da se zapitamo šta će biti dalje? Da sam procitala ovaj post na vreme ne bih ni morala da se cimam oko kuckanja prethodnog:ok:
Odnos države prema prosveti je i dalje pun samih fraza,nema suštinski promena da bi bilo bolje u celini,sve se svodi na "kozmetiku i nebuloze-kao ovo(meni ubedljivo najdebilnije)dete može da ponavlja razred,ako to zahtevaju roditelji !
Poslednje reforme-najavljene kao rasterećenje učenika,donele se još predmeta,još časova-pa petaci npr.imaju par puta nedeljno i sedmi čas!
Roditelji ne poštuju autoritet profesora,izražavaju se snishodljivo i pred svojom decom pa se oni ponašaju u stilu-nema veze-tata će da sredi.
Treba srediti stanje u školama,ali ko će da radi?
Mladi sve manje konkurišu na konkurse po školama-ili brzo odlaze(posle položenog državnog ispita)
KO će doći kad ode stara garda?

Ja nisam primetila da mladi manje konkurisu. Cak mislim da je problem suprotan. Toliko se paznje posvecuje godinama radnog staza da se pri bodovanju maltene strogo cuva stari profesorski kadar od kojih mnogi odbijaju bilo kakve vrste napredovanja i promena i smeju se na sve ono sto je u novinama pozitivno jer ce uskoro:think: u penziju pa ih boli uvo za unapredjivanje sopstvenog rada.
 
Takvih primera ima bezbroj, nazalost. No, ova tema gleda malo vise u buducnost nego u proslost i sadasnjost i vise se bavi zakonskim zavrzlamama do kojih je doslo naopakim shvatanjem reformi i do sustinskih problema u prosveti koji iz svega toga mogu da proisteknu. Znaci, prepricavanje profesorskih lapsusa i pogreski drugih vrsta ne bih mogla nazvati konstruktivnim ucescem na ovako ozbiljnoj temi.:rtfm:

ovo gore sto sam naveo nije bio lapsus, deca su zavrsila kod psihologa(ili hteli da pozovu roditelje) jer su se protivala toj teoriji, cela ujdurma se stvorila, cak su isli i na ispit inteligencije:think:
 
ovo gore sto sam naveo nije bio lapsus, deca su zavrsila kod psihologa(ili hteli da pozovu roditelje) jer su se protivala toj teoriji, cela ujdurma se stvorila, cak su isli i na ispit inteligencije:think:

Ne umanjujem znacaj negativnog primera, ali nema mnogo svrhe na ovu temu davati primere loseg rada. Tema si vise bavi zakonskim regulativama koje se donose i menjaju od danas do sutra bez dugorocnog plana i ikakve promisljenosti i u vezi su sa prosvetom, a samim tim se ne ticu samo zaposlenih u prosveti vec svih nas koji imamo decu sada ili u planu. Dakle, problematika za diskusiju je uticaj sadasnjih odluka na buducnost stanja u prosveti, a ne proslost i losa secanja na skolu.:)
 
Ne umanjujem znacaj negativnog primera, ali nema mnogo svrhe na ovu temu davati primere loseg rada. Tema si vise bavi zakonskim regulativama koje se donose i menjaju od danas do sutra bez dugorocnog plana i ikakve promisljenosti i u vezi su sa prosvetom, a samim tim se ne ticu samo zaposlenih u prosveti vec svih nas koji imamo decu sada ili u planu. Dakle, problematika za diskusiju je uticaj sadasnjih odluka na buducnost stanja u prosveti, a ne proslost i losa secanja na skolu.:)

pa sve odluke u ovoj zemlji su katastrofalne , jer su svi manje VISE zaposljavani po politickoj liniji i ne mozes nikome da kazes da lose radi , ono malo profesora ,ucitelja , nastavnika iz starog kadra sto je ostalo to ce u penziju i na zalost onda stupaju na snagu oni iz ' 90-tih :rtfm:
 
Ja nisam primetila da mladi manje konkurisu. Cak mislim da je problem suprotan. Toliko se paznje posvecuje godinama radnog staza da se pri bodovanju maltene strogo cuva stari profesorski kadar od kojih mnogi odbijaju bilo kakve vrste napredovanja i promena i smeju se na sve ono sto je u novinama pozitivno jer ce uskoro:think: u penziju pa ih boli uvo za unapredjivanje sopstvenog rada.

Starije kolege-tu si u pravu-često negativno prilaze novinama...teško im je da se prilagode,a najviše im smetaju "prava",a od dužnosti ostaje samo D.
Čak se i roditelji sve češće izražavaju u stilu "vi ste im omogućili ta đačka prava".
Ipak,ja verujem da su oni pred penzijom pregrmeli razne bombastične "reforme" pa ne veruju ni u šta osim u svoje iskustvo.
A i mi mlađi se sve više bakćemo raznim administracijama,razvojnim planom,samovrednovanjem,inkluzijom....a na časove jedva da i stižemo.Rasterećenje u svakom segmentu -zar ne?
Zato su nam matematičari i englezi-deficitarni-odavno.
 
Ko ce poducavati nasu decu?
Ko ce da nas leci?
.......

Sami smo hteli, i svako od nas ima deo odgovornosti :(

Mene uvek zabavlja kad Tamo Neko dodje Odande i kaze:
"hteli smo da nam deca idu u Njihove skole, ali kad smo videli koliko je Nase Obrazovanje bolje, decu su se upisala na domace..... "

,,, i ja tako shvatim da su Kod Nas svi fakulteti bolji, svi nastavni programi su bolji, sve je bolje, bas sve !
... ali i dalje vise volimo auto iz Nemacke, i lecenje u Svajcarskoj :)


Sve je to naravno Osveta Ponavljaca,...... ali ko nam je kriv :)

ps
..... ma nije mi danas dan, pa kenyam uobicajeno :)
 
Ja sam imao jednog profesora koji je trazio na kontrolnom vise od pola tacnih zadataka za 2. npr ako od 4 zadatka uradis 2 tacno, dobijas 1, moras bar malo da uradis i treci zadatak za 2. Uglavnom svi imaju veoma nizak kriterijum.
Mислиш да је то похвално за професора? Дете уради половину задатака, и добије јединицу? Да не помињем што су задаци углавном исте тежине, или је блага разлика. Уместо да има задатак или два који су за двојкаше, онда неки тежи за тројкаше, итд. Онда не би било толико поклањања оцена у јуну.
 
Pa, to nema veze sa predavacem...:neutral:

khm...htela si reci da sam ...malko insuficijentna?
mozda i jesam...:think:
ali da, ima veze sa predavacem, jer nista od predavanja nije bilo "zivo" samo deljanje lekcija nezanimljivog sadrzaja
kasnije sam tek shvatila da postoje mnogo zivotniji nacini ucenja jazeika pa je i problem nestao, no pre toga smo svi zajedno izgubili jeno 6 godina zivota
 
Ko ce poducavati nasu decu?
Ko ce da nas leci?
.......

Sami smo hteli, i svako od nas ima deo odgovornosti :(

Mene uvek zabavlja kad Tamo Neko dodje Odande i kaze:
"hteli smo da nam deca idu u Njihove skole, ali kad smo videli koliko je Nase Obrazovanje bolje, decu su se upisala na domace..... "

,,, i ja tako shvatim da su Kod Nas svi fakulteti bolji, svi nastavni programi su bolji, sve je bolje, bas sve !
... ali i dalje vise volimo auto iz Nemacke, i lecenje u Svajcarskoj :)


Sve je to naravno Osveta Ponavljaca,...... ali ko nam je kriv :)

ps
..... ma nije mi danas dan, pa kenyam uobicajeno :)

pa mi imamo samo teze, i naprednije obrazovanje- sto uopste ne znaci bolje z:D z:D
Ljudi misle da ako nameste nerealne kriterijume da ce to sada da nekako magicno uspe da se ostvari z:D
Lepo je jos Zenon govorio da svako treba ziveti u skladu sa svojom prirodom, a mi smo medju dnu na Evropi-znaci mnogo smo preambiciozni sa skolstvom z:D
Da ne pominjem da profesore cak i biju na casovima :dash:
Odavde ti mozes da imas par strucnjaka, koji kasnije i budu postovani u svetu itd, ali jednostavno preko 90 posto svih ostalih, ne nauce bas nista z:D
I naravno onda ti imas 90 posto ljudi sa kojima ne znas sta ce, koji posle skole ne znaju apsolutno nista da rade :dash:
 
khm...htela si reci da sam ...malko insuficijentna?
mozda i jesam...:think:
ali da, ima veze sa predavacem, jer nista od predavanja nije bilo "zivo" samo deljanje lekcija nezanimljivog sadrzaja
kasnije sam tek shvatila da postoje mnogo zivotniji nacini ucenja jazeika pa je i problem nestao, no pre toga smo svi zajedno izgubili jeno 6 godina zivota

Nisam mislila da si bilo sta...Kao " strucno lice " i kao lice koje je isto tako ucilo sve to, htela sam reci da za progovaranje, tj. aktivnu upotrebu jezika je potrebno prirodno, a ne vestacko okruzenje u kojem ces ti podsvesno izvlaciti sve ono sto si stekla na casovima...interaktivna upotreba je najbolja za ucenje...da, teme jesu debilne, ali i nisu...teme su u pocetku prilagodjene osnovnim zivotnim potrebama i situacijama u kojima mozes da se nadjes kao stranac...i da, naporne su ponekad i cini ti se d aje to sve bubacenje, ali gresis...Sa druge strane, gramatika je osnov lepog pricanja, pa je vazno da se savlada u sto vecoj meri pravilno...da ne pricas kao Indijanac...Ok, i to ce ti pomoci, razumecete, ali zar si bacala svoje vreme i novac na Indijanski...? Vokabular je ono na cemu treba svako pojedinacno da radi...a samo u komunikaciji sa drugima, koji upotrebljavaju taj zivi jezik, ti ga ucis...
Nije ona pogresila sto vas je ucila perfektnoj gramatici...ja sma osmisljavala razne igrice, asocijacije, postoji citava metodologija kako i kada...ali sve je to mrtvo slovo na papiru...Sa druge strane, neko ima vece sposobnosti za razgovor, neko za pisanu rec...zavisi i od kapaciteta ucenika...logike da upotrebi steceno znanje i bez blama od gresaka iskaze svoju misao...i ovo je velika kocnica mnogima...
 
Mислиш да је то похвално за професора? Дете уради половину задатака, и добије јединицу? Да не помињем што су задаци углавном исте тежине, или је блага разлика. Уместо да има задатак или два који су за двојкаше, онда неки тежи за тројкаше, итд. Онда не би било толико поклањања оцена у јуну.

Uputi se u Zakon o srednjem obrazovanju, Pravilnik o ocenjivanju i jos neku metodicko pedagosku literaturu pa onda svrni na ozbiljnu temu.:)
 
pa mi imamo samo teze, i naprednije obrazovanje- sto uopste ne znaci bolje z:D z:Dne znaci
Ljudi misle da ako nameste nerealne kriterijume da ce to sada da nekako magicno uspe da se ostvari z:DNisu nerealni vec ispod svakog nivoa. Npr. uciti ucenike, koji iz osnovne dodju u srednju, prezentu glagola biti posle sedam godina ucenja stranog jezika i to oceniti kao znanje ucenika u tom datom trenutku skolovanja, ispod je svakog realnog kriterijuma, a namece se situacijom
Lepo je jos Zenon govorio da svako treba ziveti u skladu sa svojom prirodom, a mi smo medju dnu na Evropi-znaci mnogo smo preambiciozni sa skolstvom z:D Mi smo u dnu po pitanje privrede, a ne po pitanju realno obrazovanog kadra
Da ne pominjem da profesore cak i biju na casovima :dash:pomeni ih i prijavi ih nadleznima u pisanoj formi:rtfm:
Odavde ti mozes da imas par strucnjaka, koji kasnije i budu postovani u svetu itd, ali jednostavno preko 90 posto svih ostalih, ne nauce bas nista z:Dova statistika jednostavno nije tacna
I naravno onda ti imas 90 posto ljudi sa kojima ne znas sta ce, koji posle skole ne znaju apsolutno nista da rade :dash:ne znaju sta ce jer ne shljaka privreda u zemlji usled politickih desavanja

:think::think::think:
 

Back
Top