U izjavama roditelja da žele da im dete ne štrči, da bude prosečno ima istine u tom smislu, da žele da im dete provede normalan život, bez velikih trzavica . Znaju da razne nadprosečne sposobnosti deteta mogu da izazovu i dobre i loše posledice po dete, pa se radije opredeljuju za prosečnost, od koje očekuju izvesnu veću sigurnost za dete.
Deca koja imaju neke nadprosečne osobine iziskuju veliki trud roditelja, i njihov veći angažman oko detetovog vaspitanja, kako bi se te njegove nadprosečne osobine usmerile u najboljem pravcu. To je za obične, normalne, prosečne, roditelje često i potpuna nepoznanica - nemaju pojma šta je tačno to što rreba da pruže svom detetu (osim uobičajenog, naravno), da bi se ono razvijalo u pozitivnom pravcu i iskoristilo svoje potencijale.
Tu često dolazi do raznih dilema: da li upisati dete ranije u školu, da li da uči po dva razreda za godinu, hoće li tada ostati bez onog važnog drugarstva iz detinjstva? Zatim, ako dete pokazuje neki talenat, da li ga dati, i kada, u neku odgovarajuću školu i hoće li ga to opteretiti toliko da zapusti osnovne obaveze? Jer, treba imati na umu da neko dete koje je talentovano npr. za neku umetnost ili bilo šta drugo, ne mora imati povećan IQ, ili bolju memoriju, pa se ne zna dali će mu taj talenat više doneti ili odneti u životu.