Istorija kao predmet u školama

Gazdarica:
U nasim skolama, gradiva jesu generalno preopisirna, ali nije rjesenje ni svoditi ih na minimum... Time bismo samo dobili nove generacije, poput onih u Engleskoj, gdje gomila klinaca ne zna ko je bio Vinston Cercil...
Nije rjesenje u znacajnom redukovanju nastavnog gradiva, nego u modernizaciji ucila i metoda ucenja...[/QU

U Sofiji, u skoli u kojoj sam isla na praxu, gradivo je jos vece nego u nasim osnovnim skolama- u petom razredu uce bugarsku istoriju za vreme Turaka, a u shestom- Bugarsku posle oslobodjenja od Turaka, sto je veoma teska materija i za osobe na fakultetu, kamo li za shesti razred osnovne, pa se deca ne zale na to, nego uce i sve znaju. Nije toliko u pitanju preopsirnost gradiva, vec kako ce nastavnik ili profesor predstaviti djacima to gradivo. Zato nam je potrebna jedna provera nacina rada po skolama i da se napravi jedna anketa na republickom nivou, iz koje bi se videlo sta djacima odgovara, tj. kakav nacin predstavljanja gradiva im najvise odgovara, zatim da se izabere kadar (to po mogucnosti) koji moze tako da radi. I meni su dosadili profesori koji ulaze na cas bez "Dobar dan", predaju lekciju i izlaze, bez "Dovidjenja", naravno, ili mrmljuci u bradu...
 
tommy gun:
Nasha istorija je meni veoooma dosadna!

Dosadna??? Auu bre covece, nasa istorija moze da ti bude sve drugo osim dosadna... Gde ces naci bogatiju istoriju? istoriju sa toliko ratova, osvajanja, ropstva, izdajstva, ujedinjenja, propagande, nacionalizma, patriotizma, religije i ateizma, lose i dobre politike i svih ostalih dobrih i jos vise losih stvari koje su pogadjale ove prostore i ovaj narod...
 
Мислим да је историја један од најбитнијих предмета у школи!
Нико не зна да ја немам благе везе са хемијом...Кад у животу у друштву причате о хемијским елементима?
Али историја нам пружа врло широко опште образовање...
Како ћете разумети Шекспира ако не знате ништа о ренесанси?
Шта ће вам значити Софокле ако немате појма о античкој Грчкој?
Како ћете разумети шта нам се и зашто нам се дешавају сви ови ратови и глупости ако не знате историју?
 
Hellen:
Мислим да је историја један од најбитнијих предмета у школи!
Нико не зна да ја немам благе везе са хемијом...Кад у животу у друштву причате о хемијским елементима?
Али историја нам пружа врло широко опште образовање...
Како ћете разумети Шекспира ако не знате ништа о ренесанси?
Шта ће вам значити Софокле ако немате појма о античкој Грчкој?
Како ћете разумети шта нам се и зашто нам се дешавају сви ови ратови и глупости ако не знате историју?
za istoriju se slazem ali za hemiju ne mogu,
 
Бл:
Наравно да је битан предмет, само ј би га поделио на два дела:
1. НАЦИОНАЛНА И УЧИЛА БИ СЕ ЧИТАВО ШКОЛОВАЊЕ
2. МЕЂУНАРОДНА УЧИЛА БИ СЕ ГОДИНУ ДАНА САМО ПОЗНТЕ СТВАРИ.

Ja MRZIM nacionalnu istoriju.Kod nas u istoriji,cast izuzecima,vladali su sve neki ne daj ti boze...Ne zna se ko je gori.A sto se tice odgovora na temu veruj mi da je znati opstu istoriju super stvar a sto vise stvari sad naucis vise ce ti ostati u glavi(Ionako pamtimo samo 10% :) )A i zavisi ko ti predaje.Ja taj predmet gotivim ali mi sad predaje neki ...recimo da nije sav svoj pa mi smor da ucim :lol:
 
Istorija je neophodan predmet u skolama. Jedinu zamerku imam na nacin predavnja (kod nas) koji prosto odbija i ovaj predmet cini mrskim i dosadnim, sto nikako nije. Ako se za Istoriju kaze da je Pametarnica, da se greske i gluposti ponavljaju, onda je treba ne uciti nego izucavati. Vazni su ljudi koji stvaraju dogadjaje a datumi su tu da ih povezuju, a ne obarati djake na godinu zato sto ne znaju koje se godine dogodila neka bitka.
 
Bi2:
Istorija je neophodan predmet u skolama. Jedinu zamerku imam na nacin predavnja (kod nas) koji prosto odbija i ovaj predmet cini mrskim i dosadnim, sto nikako nije. Ako se za Istoriju kaze da je Pametarnica, da se greske i gluposti ponavljaju, onda je treba ne uciti nego izucavati. Vazni su ljudi koji stvaraju dogadjaje a datumi su tu da ih povezuju, a ne obarati djake na godinu zato sto ne znaju koje se godine dogodila neka bitka.

To je to.Profesori su u skolama omrznuli djacima istoriju.Terati nekoga da zapamti pregrst datuma a pri tome ne saznati pravi uzrok stvari po meni je cist promasaj.
Ono sto je za mene istorija i pitanja koja cine istoriju, ali istoriju koja se razume koja nije suvoparna su:

1.ZASTO?(drustveno-istorijske prilike koje su uzrokovale odredjeni dogadjaj)
2.KADA?(Odrediti vreme dogadjaja-datum,godina,vek)
3.GDE?(odrediti lokalitet-mesto dogadjaja)
4.KO?(Navesti i oznaciti glavne aktere tog dogadjaja)
5.KAKO?(Izloziti osnovni tok istorijskog dogadjaja)
i na kraju
6.REZIME(oceniti istorijski znacaj dogadjaja,ulogu aktera i drustveno-istorijske posledice tog dogadjaja)

Kada se skole budu rukovodile ovim planom istorija nece biti omrazen predmet.Do tada ponavljacemo sve greske koje su nam se dogodile u proslosti.
 
Potpuno se slazem s tobom. Ali imam i tu jedno pitanje. Majku mu, istoriju treba da pisu istoricari,jel tako? Pa, sto oni ne napisu udzbenik za djake onako kako treba, barem nacionalnu istoriju, nego je pisu kao za clanove Nezavisne komisije Boze Prelevica? A posle glup narod koji nece da uci iz Istorije jer se gluposti i greske opasno ponavljaju? Izvini, ali ja tu vidim licemerje.
 
Mi smo od despota Stefana nasledili resavsku skolu,i samo prepisujemo.Hajde se seti novije istorije,da ne kazem bombardovanja. Sporazum o prekidu bombardovanja potpisan je 4.juna izmedju Slobe,Cernomirdina i Ah(f)tisarija,jel tako a onaj Kumanovski ugovor ili sporazum je donet 10.juna. Sve dnevne novine,vec dve-tri godine unazad, 10.juni obelezavaju kao datum prekida bombardovanja. Eto tako mi prekrajamo sami sebi svoju istoriju.A koliko se secam tog kafanskog sporazuma on se odnosio na izmestanje vojske i vojne opreme sa Kosova, nekih tehnickih pitanja izmedju ostalog. Da li se dobro secam? Pa sta da kazemo onda za neke mnogo starije datume i dogadjaje?
 
Ne vredi govoriti.U ovoj zemlji sve sto se kaze ode zajedno sa vetrom.Svak pametan je na udaru i zigosan je.Svako ko hoce da kaze istinu ne valja.A sto je najgore ne nazire se nikakvo svetlo na kraju tunela, nema nikoga ko bi nas poveo iz ovog ludila u kome udaramo glavom o zid od kad su nas Turci porobili pa evo sve do danas.To je porazavajuce
 
Rujevit:
Ne vredi govoriti.U ovoj zemlji sve sto se kaze ode zajedno sa vetrom.Svak pametan je na udaru i zigosan je.Svako ko hoce da kaze istinu ne valja.A sto je najgore ne nazire se nikakvo svetlo na kraju tunela, nema nikoga ko bi nas poveo iz ovog ludila u kome udaramo glavom o zid od kad su nas Turci porobili pa evo sve do danas.To je porazavajuce

Упаву си 200%, али нису нас све поробили, док има света куцаће и срце слободних Срба.. 8-)

У школи треба да уведу, још и основе економије (са нагласком на предузетништво) и основе права (са нагласком на кривично право, уговорно, нешто управног)

И минимум 4 страна језика у основној школи, док се у средњој не би учио ни један додатни.
 

Back
Top