Grijanje na klima uredjaj

  • Začetnik teme Začetnik teme Neno
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Neno

Elita
Poruka
23.960
Vjerojatno ste čuli da neko grije kuću ili stan klima uređajem uz niske mjesečne troškove i pitate se kako je to moguće?

Posljednjih godina raste interes za klima uređaje ne samo zbog mogućnosti hlađenja prostora, nego i zbog niskih mjesečnih troškova grijanja. Moderniji (inverterski) klima uređaji visokih su energetskih klasa (A+, A++ i A+++) te troše značajno manje električne energije. Također, inverter tehnologija u klima uređajima omogućava sasvim pristojno grijanje i prilikom izrazito niskih vanjskih temperatura do -15°C ili nižih.

Klasične električne grijalice (kaloriferi, infracrvene grijalice, konvektori, uljni radijatori) troše upravo onoliko električne energije koliko su deklarisane. Električna grijalica snage 1000 W u sat će vremena potrošiti 1 kWh i predati 1 kW toplinske energije u prostor. Klima uređaji za utrošenih 1 kW snage mogu dati 3, 4 ili čak preko 5 kW toplinske energije što ih čini izrazito ekonomičnim načinom grijanja i višestruko isplativijim od bilo kojeg drugog načina grijanja na struju.

grijanje-na-klimu.jpg

Inverterska tehnologija​


Inverterski kompresor regulacijom broja okretaja konstantno prilagođava snagu ovisno o temperaturi zraka u prostoriji. Ukoliko je temperatura zraka u prostoriji znatno niža od zadane temperature, klimatizacijiski će uređaj raditi maksimalnom snagom dok ne postigne zadanu temperaturu, a zatim samo potrebnom snagom za održavanje željene temperature. Regulacijom rada kompresora klima uređaj zapravo ostvaruje nižu potrošnju električne energije.

Niske temperature​

S niskim vanjskim temperaturama snižava se i pritisak plina u sastavu klima uređaja zbog čega se smanjuje koeficijent energetske vrijednosti. To znači da će klima uređaj za utrošenih 1 kW električne energije u prostor predati 2 kW ili manje toplotne energije. Drugim riječima, nižim temperaturama smanjuje se zadata vrijednost klima uređaja. Preporučuje se za hladnijih dana konstantno držati klimu upaljenom kako bi se održavala temperatura zraka i kako bi konačna potrošnja struje bila manja. Veliki minusi nisu razlog za zabrinutost. Klima uređaji pri nižim temperaturama (čak i iznad nule) odlaze u takozvani defrost te odmrzavaju sastav vanjske jedinice. Proces odmrzavanja najčešće traje nekoliko minuta i ponavlja se jednom u sat vremena ovisno o kvaliteti klima uređaja, vanjskoj temperaturi i vlazi.​


Snaga klima uređaja, EER i COP​

Svaki klima uređaj ima deklariran EER i COP koeficijent koji određuje omjer koliko klima uređaj više predaje toplotne energije prostoru no što troši električne energije. Energy Efficiency Ratio (EER) oznaka je za omjer u hlađenju, a Coefficient of Performance (COP) oznaka je za omjer u režimu grijanja. Što su EER i COP koeficijenti viši, niži je utrošak električne energije.

Preduslovi grijanja na klimu​

Za topao i suv dom, izolacija je najvažniji uslov koji način i jačinu grijanja zapravo postavlja u drugi plan. Upravo loša termička izolacija prostora (nepostojeća ili dotrajala termo fasada), loši, dotrajali prozori i vrata te loša ili nepostojeća izolacija krovišta kuća ili deke stambene gornjih spratova zgrada glavni su krivac za velike mjesečne troškove grijanja. Ulaganjem u kvalitetnu izolaciju objekta smanjujete toplinske gubitke za 40% - 60% ili više. Neizolirani ili loše izolirani objekt gubi velike količine energije pa je potrebno uložiti velike količine energije kako bi se prostor zagrijao, a gašenjem grijanja temperatura u prostoru vrlo brzo opada. S velikim gubicima, svaki je način grijanja skup.

Niti jedan prostor nije isti pa tako niti troškovi grijanja nisu isti po četvornom metru. Neki su stanovi omeđeni zidovima koji ih dijele od susjednih stanova koji su također zagrijani. Nasuprot tome - neke kuće imaju sve vanjske zidove na koje direktno utječe vanjska temperatura.

Mane grijanja na klimu​

Kao i svaki način grijanja, i grijanje na klima uređaje ima određene mane.

Klima uređaj ispuhuje topli zrak. Ako unutarnja jedinica nije smještena na idealno mjesto, topli će zrak puhati na sto ili trosjed što nije uvijek ugodno. Neko može biti osjetljiv na strujanje zraka te mu ovakav način grijanja neće biti ugodan. Klasični radijatori griju zračenjem te su zato potpuno bešumni i ipak pružaju ugodniji osjećaj topline.

Iako je u nekim slučajevima moguće pokriti kvadraturu cijelog stana, za površine veće od 40 četvornih metara najčešće će biti potrebno postaviti više uređaja. Ukoliko je unutarnja jedinica postavljena u dnevnom boravku, strujanje toplog zraka možda neće prodrijeti kroz hodnik u spavaću sobu. Postavljanje dva uređaja iziskuje dvostruko početno ulaganje, no i povrat investicije kroz smanjene mjesečne troškove grijanja.

Spomenimo i da unutarnja jedinica klima uređaja u sebi sadrži zračne filtere koje se preporučava čistiti svake dvije sedmioce. Filteri se jednostavno održavaju toplom vodom, a čistim filterima održavamo kvalitet zraka i osiguravamo optimalan rad klima uređaja. Svaki način grijanja zahtjeva određeno minimalno održavanje pa zapravo čišćenje filtera i ne možemo nazvati manom.

Prednosti grijanja na klimu​

Zbog manjih oscilacija temperature u prostoru, a naposletku i manjih troškova grijanja, idealno je klima uređaj držati stalno upaljenim, posebno pri nižim vanjskim temperaturama. Na taj način u prostoru dajemo komfor kroz cijelu godinu, idealnu temperaturu u svakom trenutku. Temperaturu prostora regulišemo jednostavno pritiskom na dugme daljinskog upravljača.

Grijanje na klima uređaj daleko je ekonomičnije od bilo kojeg drugog grijanja. Jeftinije je od grijanja na drva ili grijanja na plin suprotno uvriježenom mišljenju kako je plin najjeftiniji energent.

Grijanje na klima uređaj je čisto grijanje. Unutrašnja jedinica zrak filtrira kroz elektrostatske filtere koji uništavaju bakterije. Visoke temperature zagrijavanja klasičnih radijatora uzrokuju paljenje prašine te su jedan od uzročnika alergija. Termoakumulacijske peći sadrže azbestnu prašinu. Grijanje na drva zahtjeva velike troškove prije svake sezone grijanja, dobru pripremu te zatim svakodnevno potpaljivanje, pepeo i neugodan dim.

Mjesečni trošak grijanja na klimu​

Inverter kapaciteta 4 kW u režimu grijanja prosječno će trošiti 0,66 kW po satu, odnosno 6,6 kWh dnevno za 10-satno grijanje stana od 45 m2.
Koliki je to trošak možete i sami izračunati.

Pri izračunu potrošnje električne energije uzima se primjer termički dobro izolovanog prostora pri vanjskoj temperaturi od 7°C.

Dnevni Magazin
 
inventer klime se preporucuju za manje stanove.
problem je i cena.
sto je veci nivo enegetske ustede A+ A++ A+++ sve su skuplji modeli vec skupih uredjaja.
takodje i odrzavanje im je skuplje jer im je skuplji gas koji koriste

i na kraju ono sto se obicno ne prica za inventer klime je da su efikasne do -5
posle toga im opada energetska efikasnost, odnosno trose vise struje i na -15 stepeni dolaze u nivo klasicnih grejnih uredjaja sa odnosom 1:1

ali dalek od toga da nisu dobre..na struju mozda i najbolje resenje grejanja
 
Само да обавестим све заинтересоване који купе Хисенсе климу да гаранција НЕ зависи од тога да ли је уградио овлашћени сервис или не.

Наиме, приликом регистрације уређаја, на сајту попуните све потребне податке, укључујући и серијски број уређаја (на унутрашњој јединици, мала налепница) и добијате 7 година гаранције на компресор (што вам је најважније, остале ствари слабо цркавају са редовним одржавањем.

Зашто вам ово преносим? Па да се не преварите као ја да зовете "овлашћени" сервис који врши уградњу и дате скоро пола врдности климе за пар метара инсталације. Дакле за гаранцију иде рачун и пријава на сајту.

А ако сте иоле вешти и имате бар основни алат, монтажа климе није никакакв баук.
Од алата вам треба нож за бакарне цеви, алат за ширење крајева цеви (мада не мора јер постоје комплети које можете купити префабриковани, од 3м и 5м), бушилица за монтажу унутрашње јединице и, вероватно највећа ставка коју можете и позајмити од другара, већа ударна бушилица (тзв. "хилти") са "круном" фи 55.
Изаберите згодно место за спољну јединицу, планирано место за унутрашњу јединицу и поставите обе под либелу. Има предности ако унутрашњу јединицу за "мрвичак" нагнете у страну на којој вам је излаз црева за конденз.
Унутрашња јединица НЕ МОРА да буде изнад спољне, уколико вам је то неизводиво или вам квари концепцију (рецимо, монтажа у приземље унутрашње јединице а спољна иде вишље да не би "добила ноге" ). Унутрашња јединица се монтира изнад спољне како би имали мање продора кроз зид јер у том случају, конденз црево иде напоље заједно са цевима инсталације. Али, један фи 20 неће направити превеллики проблем.
Уз унутрашњу и спољну јединицу се добијају холендери за причвршћивање инсталације (ако узимате префабрикован сет, он већ има монтиране холендере, само пазите да са тим сетом нећете моћи да кратите цев без додатног варења а то је већ посао).
Измерите метром путању коју сте планирали за инсталацију и одсеците (или купите) бар 50цм дужу цев.
Крајеве цеви треба проширити алатом за ширење (који није више прескуп) и то тако да у отвор одговарајућег пречника убаците цев тако да вири свега 2-3 мм које ћете ширити.
1572970032alat-za-pertlovanje-4-16mm-ct-525%20(1).jpg
(овај алат је око 2.000 РСД, то јест, цена дужног метра инсталације коју "овлашћени" постављају)
На предвиђеним местима направите отвор за излазак према спољној јединици, уколико је инсталација дужа, "испеглајте" цеви (исправите их довољно да се не препознају мање таласасте кривине) и спојите са унутрашњом јединицом. Приликом спајања, померајте цев благо да што више затегнете само руком, тако ће раширени крај цеви боље лећи на спој из унутрашње јединице. Кад цев добро легне, дотегните одговарајућим виљушкастим кључевима. Битно је извршити доста јак притисак приликом спајања, да вам гас не би исцурео на споју.
Иако "овалшћени" сервиси донесу некакву смејурију од изолације при чему воде обе цеви кроз исту "изолацију" немојте то радити. Изолација је веома мала ставка и важно је да одводан и доводна цев буду раздвојене и свака изолована засебно да не би дошло до размене топлоте тамо где није потребна и где ствара губитке.
Можда најтежи део приче је вођење инсталације до спољне јединица (ако има доста кривина или савијања а траса је дужа). Ту вам вреди помоћ пријатеља само за придржавање и да не закачите женину вазу или...
Кад стигнете до спољне јединице, одмерите лепо вишак, одсеците га (и за то постоји јефтин алат) и поново раширите крајеве цеви. Не заборавите да пре тога ставите холендере јер после нећете моћи.
Кад све учврстите и спојите, прелазите на електрику. Заборавих напоменути да кабл за електричне команде и напајање прво спајате у унутрашњој јединици, пре качења на зид. Корисно је сликати начин прикључења и држати се правила (не као "овлашћени" код којих је браон нула).
Кад повежете све, пре пуштања у рад, потребно је пустити гас из спољне јединице у систем.
Сад, ломе се копља да ли треба обавезно вакуумирати систем, теорија каже да треба и није лоше држати се теорије, али то је већ компликација да сами одрадите јер вам треба вакуум пумпа и прикључци са мерачима, али свакако има предности јер уклања ваздух из система и још важније, проверава систем на могуће цурење.
Ако се ипак одлучите на "мајсторски" приступ, то радите на следећи начин: скинете затвараче на вентилима спољне јединице, заврнете мањи вентил до краја, притиснете мали неповратни вентил на истом вентилу и држећи притиснут, отворен неповратни вентил, пустите гас у систем одвртањем већег вентила. Немојте га одврнути нагло и до краја да не би изгубили више гаса него што је потребно. Чим гас стигне и крене да излази из неповратног вентила, пустите исти да се затвори а ви отворите мањи вентил до краја, а затим и велики до краја. Тиме је гас истерао ваздух из система и клима може да се користи. Има теоријских мишљења да на тај начин долази до реакције гаса са ваздухом, што није нетачно, али је питање колико вам то може засметати. Клима ЕЛИТЕ коју сам купио пре 30 година и која још увек ради како треба, неколико пута премештана а од делова замењен само кондезатор компресора, никад није вакуумирана.
Одлука је на вама.

Поента свега овога је да за цену уградње која је 15 евра по метру дужном + од 90 до 120 евра за качење спољне и унутрашње јединице, може да буде да је дара већа од мере. Али, ипак је потребно довољно умеће да можете да уштедите на овај начин.
 
Nisi pomenuo kako se koristi vakum pumpa (mož i kompresor) prilikom instalacije
Наравно да нисам, па треба неко и да допуни, учествује конструктивно, зар не?
, a i sav alat koji 'ne košta mnogo' te izađe skupa ko montaža.
Па види, код мене је инсталација изнела 7м дужних.
7х15 евра, плус 90 евра да монтира осам шрафова...
Није ту само поента у вредности радова. Поента је да људи, који имају довољно вештине, могу то сами да обаве.
А цена алата се смањује приликом сваке монтаже. Ако си прочитао, ја сам стару климу селио бар 4 пута. 4х150 евра = добар хилти + алат за крајеве цеви + гајба пива за другаре...
 
brate ja nikad ne bih montirao klimu..oni su i slabo placeni sta rade.
kad je kod mene montirao otisao sam u kuhinju, nisam mogao da ga gledam kako sedi na prozoru i prebacuje spoljasnju jedinicu.

ljudi imaju haos zahteve zbog estetike ili funkcionalnosti..
ja na pola mesta gde ljudi traze ne bih ni montirao da se bavim time, rekao bih, montiraj tu sam..
pricao mi majstor kad je jednom prilikom njegov kolega morao da ga drzi za noge dok je ovaj visio da bi je okacio na nekom slabo pristupacnom mestu gde je vlasnik stana zamislio da stoji spoljasnja jedinica.
 
brate ja nikad ne bih montirao klimu..oni su i slabo placeni sta rade.
kad je kod mene montirao otisao sam u kuhinju, nisam mogao da ga gledam kako sedi na prozoru i prebacuje spoljasnju jedinicu.

ljudi imaju haos zahteve zbog estetike ili funkcionalnosti..
ja na pola mesta gde ljudi traze ne bih ni montirao da se bavim time, rekao bih, montiraj tu sam..
pricao mi majstor kad je jednom prilikom njegov kolega morao da ga drzi za noge dok je ovaj visio da bi je okacio na nekom slabo pristupacnom mestu gde je vlasnik stana zamislio da stoji spoljasnja jedinica.
Сад замисли перача прозора на високим објектима како кука јер мора да узме дугачку мотку и накачи крпу па виси са прозора и брише стакла...да ли се то тако ради? Па не.
То што "мајстори" хоће да раде без заштитне опреме је само њихов проблем. Велика већина мисли да је 1000 евра за алат довољно да се почне и заврши посао.
Добар мајстор ће увек изабрати најбоље место за спољну јединицу ма шта власник тражио. Ја још нисам срео мајстора који ће спољну јединицу монтирати наопако, ма колико му се то тражило. Или хоће, са потписаним одустајањем од одговорности за исправност.
Озбиљне фирме имају запослене са алпинистичком обуком и свим потребним алатима и заштитиним средствима за монтажу.

А што се тиче цена, такве су какве су, замисли само да продавац возила узме 50% за први сервис...
 

Back
Top