Schrodinger
Elita
- Poruka
- 15.258
Kao sto je poznato kod nas je prosek studiranja 8 cak i na najlaksim a ogroman je broj onih koji nikad ne dodju do diplome. U proslosti je bio jos veci i dostizao 12.
Pitao sam AI da uporedi tu nasu situaciju sa uredjenim akademskim sistemima i evo koje su razlike:
Pitao sam AI da uporedi tu nasu situaciju sa uredjenim akademskim sistemima i evo koje su razlike:
Sta mislite da li su oni profesori koji najvise obaraju studente, recimo u medijima je poznat primer jedne takve sa Geografskog, sada i najzesci strajkaci?
- Velika Britanija:
- Studenti uglavnom završavaju osnovne studije u roku, jer su programi strukturirani i vrlo jasno definisani. Međutim, postoje i studenti koji upisuju dodatne godine zbog loših rezultata ili ako žele da uzmu „gap year“ (pauza između godina).
- Francuska:
- Slična situacija kao u Velikoj Britaniji, gde se očekuje da studenti završe studije u roku, ali postoje izuzeci. Neki studenti uzimaju pauze zbog različitih razloga (zdravlje, rad, lični problemi), ali sistem je prilično strog kada je u pitanju završavanje studija.
- Španija:
- U Španiji je uobičajeno da studenti produže studije, naročito na programima koji su akademski zahtevni ili na postdiplomskim studijama. Međutim, mnogi fakulteti imaju sistem podrške kako bi pomogli studentima da završe studije u predviđenom vremenskom okviru.
- Skandinavija (Švedska, Finska, Danska):
- U Skandinaviji studenti obično završavaju studije u roku. Ipak, zbog visokih troškova života, mnogi studenti rade dok studiraju, što može uticati na dužinu studija. Takođe, postojanje jasnih akademskih smernica i timova za podršku studentima često pomaže u završavanju studija u roku.
- Nizozemska:
- U Holandiji je vrlo jasno definisan sistem studiranja i studenti uglavnom završavaju studije u roku. Nizozemski obrazovni sistem se bazira na visokim standardima, ali i na efikasnoj organizaciji koja olakšava završavanje studija na vreme.