Fakulteti su u blokadi već 50+ godina

Schrodinger

Elita
Poruka
15.258
Kao sto je poznato kod nas je prosek studiranja 8 cak i na najlaksim a ogroman je broj onih koji nikad ne dodju do diplome. U proslosti je bio jos veci i dostizao 12.

Pitao sam AI da uporedi tu nasu situaciju sa uredjenim akademskim sistemima i evo koje su razlike:
  • Velika Britanija:
    • Studenti uglavnom završavaju osnovne studije u roku, jer su programi strukturirani i vrlo jasno definisani. Međutim, postoje i studenti koji upisuju dodatne godine zbog loših rezultata ili ako žele da uzmu „gap year“ (pauza između godina).
  • Francuska:
    • Slična situacija kao u Velikoj Britaniji, gde se očekuje da studenti završe studije u roku, ali postoje izuzeci. Neki studenti uzimaju pauze zbog različitih razloga (zdravlje, rad, lični problemi), ali sistem je prilično strog kada je u pitanju završavanje studija.
  • Španija:
    • U Španiji je uobičajeno da studenti produže studije, naročito na programima koji su akademski zahtevni ili na postdiplomskim studijama. Međutim, mnogi fakulteti imaju sistem podrške kako bi pomogli studentima da završe studije u predviđenom vremenskom okviru.
  • Skandinavija (Švedska, Finska, Danska):
    • U Skandinaviji studenti obično završavaju studije u roku. Ipak, zbog visokih troškova života, mnogi studenti rade dok studiraju, što može uticati na dužinu studija. Takođe, postojanje jasnih akademskih smernica i timova za podršku studentima često pomaže u završavanju studija u roku.
  • Nizozemska:
    • U Holandiji je vrlo jasno definisan sistem studiranja i studenti uglavnom završavaju studije u roku. Nizozemski obrazovni sistem se bazira na visokim standardima, ali i na efikasnoj organizaciji koja olakšava završavanje studija na vreme.
Sta mislite da li su oni profesori koji najvise obaraju studente, recimo u medijima je poznat primer jedne takve sa Geografskog, sada i najzesci strajkaci?
 
Kao sto je poznato kod nas je prosek studiranja 8 cak i na najlaksim a ogroman je broj onih koji nikad ne dodju do diplome. U proslosti je bio jos veci i dostizao 12.

Pitao sam AI da uporedi tu nasu situaciju sa uredjenim akademskim sistemima i evo koje su razlike:

  • Nemačka:
    • Studenti se suočavaju sa velikim izazovima i rigoroznim sistemom, ali iako je konkurencija jaka, uopšteno se očekuje da studenti završe studije u roku. Ipak, mnogi studenti, naročito u oblasti inženjeringa i nauke, mogu da produže studije zbog složenosti predmeta i ispitnih rokova.
    • Studenti uglavnom završavaju osnovne studije u roku, jer su programi strukturirani i vrlo jasno definisani. Međutim, postoje i studenti koji upisuju dodatne godine zbog loših rezultata ili ako žele da uzmu „gap year“ (pauza između godina).

https://iask.ai/?mode=question&q=imali+botova+na+forumu+krstarica
 

Profesorka iz pakla ne da studentima da završe faks

1743623902804.png
 
Poslednja izmena:
Sa dužnim poštovanjem ali nekad se jednostavno zapitam, kakvo "djubre" od čovjeka može biti pa da adekvatno ne ocijeni zasluženo znanje.
Dva (od mnogih) slučaja..
- Četvrta, završna godina, šesta kako je na fakultetu, doguralo se do zadnjeg ispita. Položen pismeni, pola usmenog.. ostalo još pola i pravac na diplomski.
Ali ne.. ne?? Iako je znao za dobru 8-icu, ćorak.. ništa do sledećeg roka?? Pa kakav to čovjek može biti? Kakva je njegova psiha, njegovo razmišljanje, njegov samoživi, uskogrudni pogled na život na realnost?
-Slučaj drugi.. sve su pripremili. već ugovoreno radno mjesto, velelepna proslava u elitnom restoranu, sva bliža familija će doći da proslave. Sve to će da finansira djed od sreće što će mu unuk biti *****r.. samo da položi još ta dva.. jedan je poprilično lako (kao i većinom ostale)ostao zadnji ali avaj, ovaj profan se zainatio, jedan rok, drugi, treći. četvrti.. oteglo se.. i tako, djed umre, ne dočeka, ne doživi sreću najveću.. a onda počeše blokade, mjesec, dva, tri.. neki dan upokojila mu se i baka. I tako, vrijeme neumoljivo prolazi.. svejedno. Neko ne osjeća niti pretpostavlja kakve se sudbine lome i proživljavaju zbog sujete, hira.. ili ko zna već čega.
Mnogo je ovakvih slučajeva.
Tema zbog toga i jeste na mjestu..
 
Poslednja izmena:
Kao sto je poznato kod nas je prosek studiranja 8 cak i na najlaksim a ogroman je broj onih koji nikad ne dodju do diplome. U proslosti je bio jos veci i dostizao 12.

Pitao sam AI da uporedi tu nasu situaciju sa uredjenim akademskim sistemima i evo koje su razlike:

Sta mislite da li su oni profesori koji najvise obaraju studente, recimo u medijima je poznat primer jedne takve sa Geografskog, sada i najzesci strajkaci?
To je čist bezobrazluk.
Ja sam počela da studiram na jednom fakultetu i onda tokom rata spletom okolnosti sam završila drugi. Uglavnom na tom prvom, bio je neki profa koji se tako ponašao. Radio je tako nekoliko godina, dok ga nije neko prijavio. Pa se tu nadigla studentska organizacija, potpisivali studenti peticiju...uglavnom čitava frka ispala. Na kraju kad se utvrdilo da je sprovodio samovolju izgubio je posao.
Neznam kako je u Sr, ali kod nas studenti po zakonu imaju pravo da traže izuzeće profesora i komisiono ispitivanje.
 
Od originalnog ćacija kvalitativno mišljenje ne bismo ni mogli očekivati... :lol: :hahaha:
Akademske institucije su trule do srzi i ogroman problem za drustvo. Uvodjenje Bolonje je bilo korisno ali nedovoljno - zato sto se nisu promenili ljudi koji je primenjuju.
Studenti su pre uvođenja Bolonje u 45% slučajeva napuštali studije, a najviše obnavljanja godine bilo je na drugoj godini.
 
Da li se ti slazes da bi krunski zahtev studenata trebalo da bude skracenje proseka studiranja na 5 godina, tj. da se priblizi zapadnoevropskim standardima?
Ja mislim da danas i ovde, studenti mogu - šta kod požele. Zato i jesu - studenti. Ćaciji pak to ne mogu. Reč bot savršeno opisuje njihovu ispraznost od ljudskog sadržaja i karaktera i instrumentalnu, naučno-fantastičnu, anti-utopijsku svrhu... Nema se šta puno reći po tom pitanju jer je zbilja - bez sadržaja. Hteo si da znaš kako izgleda virtuelno u realnosti i šta su Basarini nepostojeći 'ljudi od ektoplazme' - upoznaj ćacije. ;):cool: Sve naspram toga je i izvesno i realno, te se uopšte ne čudim moći i sposobnosti studenata da ustoliče sistem dostojan ljudskog bića.
 

Back
Top