Домаћи задаци

Jao sad sam se setila. U 1. razredu radili mi prvo sabiranje i oduzimanje do 10 i sad svi na prste racunali. Kad je doslo do 20, nismo znali kako cemo. U to vreme stigla i zima i svi nabavili rukavice sa prstima za jos 10 komada. :rotf: Posle nekog vremena skontala uciteljica, pa smo morali da nosimo one sto imaju samo palac...:mrgreen:
 
Citam vase komentare o vaspitacima ili "kokoski pred penzijom", bravo mame ! Kako cete tek lepo vaspitavati vase malisane tako savrsene - idila.

1. citiraj gde piše da je vaspitačica kokoška
2. ko ti kaže da ova nije bila kokoška iako to ne piše?
3 gde piše da je neko detetu pričao da mu je vaspitačica kokoška?

bolje daj neki predlog, mišljenje, sugestiju o domaćim zadacima, nego da se sekiraš za vaspitačicu koja je još u septembru otišla u penziju
jer je bila zrela za penziju po radnom stažu i po godinama
jer je otvoreno pričala da posao otaljava (što je bila živa istina) jer je već htela da ide u penziju


dakle, pričajmo o domaćim zadacima
 
(Tako ces :
-biti u toku
-skresati kokoski pred penzijom
-TI uciti svoje dete radnim navikama , umesto sto se sad samo bori sa tim... )




To je komentar sa prve strane.Ja ne tumacim proizvoljno vec citam.Nema potrebe za takvom reakcijom.Kad sam procitala takav komentar izgubila sam volju da bilo sta komentarisem.Posebno ne volim etiketiranje i vredjanje.Tako da je izlisno ono "Bolje daj..." itd.
 
Ја сам као почетница била против прстију, као, може рачунаљка, могу штапићи, а онда сам сконтала:
Деци су прстићи рачунаљка, увек при руци (и буквално :) ). Много им је лакше тако. И од кад дозвољавам рачунање прстима, све је лакше. А то траје само док се не савладају сабирање и одузимање, ионако нико не рачуна на прсте у другом разреду.. :)

И одговор Латиси: није лепо да родитељ долази до учитеља да пита шта има дете за домаћи, ако је заборавило. Али, кад је већ родитељ у школи,не знам што би га учитељица упућивала на Курту и Мурту.. :sad2:

Ih bre ne mislim da dodje da me pita sta je dete imalo za domaci juce :) Nasmeja me ti (imam oko 120 djaka pa zamislih kakav bi mi odmor bio). Al sto da ne, ako je dete bilo bolesno, nije u kontaktu sa drugom decom, znas i sama kakve sve dece ima, i sl, pa koga da pita? A da se raspituje o svom detetu je valjda normalno, mada ko sto rekoh, ne bas da mi svakih 7 dana dolazi u skolu
 
Ih bre ne mislim da dodje da me pita sta je dete imalo za domaci juce :) Nasmeja me ti (imam oko 120 djaka pa zamislih kakav bi mi odmor bio). Al sto da ne, ako je dete bilo bolesno, nije u kontaktu sa drugom decom, znas i sama kakve sve dece ima, i sl, pa koga da pita? A da se raspituje o svom detetu je valjda normalno, mada ko sto rekoh, ne bas da mi svakih 7 dana dolazi u skolu

Ма, нисам ни мислила другачије, јасно ми о чему си причала, него само кажем, слажем се са тобом, али има и оних који зову да питају шта је дете имало за домаћи..
 
Ма, нисам ни мислила другачије, јасно ми о чему си причала, него само кажем, слажем се са тобом, али има и оних који зову да питају шта је дете имало за домаћи..

Pih, moj kucni telefon ne bi dala nikad, znam da ih ima bezobraznih, pogotovu uciteljice imaju problema, nekad kad mi ispricaju za sta ih zovu ja tacno ko u crtacu ostanem sa ? nad glavom. Tvoje se radno vreme zna, kraj price. Mislim, ja bih se tako postavila. Pa zamisli da mene zovne kad mu padne na pamet svaki roditelj od 100 i kusur dece? Au, jezim se na pomisao
 
Poslednja izmena:
Ih bre ne mislim da dodje da me pita sta je dete imalo za domaci juce :) Nasmeja me ti (imam oko 120 djaka pa zamislih kakav bi mi odmor bio).
Koliko vi imate đaka po odeljenju? Ja kad sam poslednji put radio u školi imao sam negde 270 đaka.

Ja sam jedne godine prvo ujutru dao kontrolni 150 đaka (pet odeljenja), onda pregledao sve te kontrolne, i na kraju išao na otvaranje Sajma knjiga (tada je otvaranje bilo utorkom)

Tako da deca sada imaju uzor kome treba da teže što se tiče domaćih zadataka :hvala:
 
Poslednja izmena:
Слажем се са Мирком о разговору са васпитачицом. Процени, или реци сутра, или сачекај исту ситуацију, можда се неће поновити. (Ванда је увек оптимиста)

Домаћи задаци се схватају као нешто што дете мора да напише, нацрта, исецка...
Мене то нервира.
Домаћи треба да буде вежба памћења, али у смислу ,,Имате за домаћи да погледате како изгледа јесен у вашој улици..'' Лупам, али нешто тог типа.
и нисам за минусе ако неко не уради домаћи, нека га уради за сутрадан.
Сваком може да се догоди да нешто заборави, или не чује како треба.

Дете мора да научи да буде самостално, да се не ослања на друге, а најмање на маму у запамћивању оног што треба да уради.

Vanda je sve rekla :super:
 
Koliko vi imate đaka po odeljenju? Ja kad sam poslednji put radio u školi imao sam negde 270 đaka.

Ja sam jedne godine prvo ujutru dao kontrolni 150 đaka (pet odeljenja), onda pregledao sve te kontrolne, i na kraju išao na otvaranje Sajma knjiga (tada je otvaranje bilo utorkom)

Tako da deca sada imaju uzor kome treba da teže što se tiče domaćih zadataka :hvala:
U, bre, pa koliko ih je bilo u odeljenju? 50? Ili si imao 200 % norme?
 
sreca moja pa imam manja odeljenja
Pa ako se dete zove npr. Marija Kovačević, nema šanse da posle dva meseca možeš da je prepoznaš na slici...
sem ako baš farba kosu u neboplavo
oni detektivi sa televizije bi mislili da ih zezam. Kako ne znaš ko su tvoji đaci.

Ili u dva odeljenja istog razreda postoje npr. (izmišljam sad imena) Jovana Miloradović, Jelena Milosavljević, Jovana Milošević, Jelena Milivojević, Tijana Milošević, Tamara Milojević i Teodora Milovanović. Jovana i Tijana su npr. bliznakinje ali u različitim odeljenjima. Svih sedam su u opsegu ocena 4-5, mirno sede na času i rade šta im kažeš, ne javljaju se previše ali i ne ometaju čas, nijedna ne štrči, izgledaju kao bilo koje druge devojčice. Hajde se sad snađi ko je ko. Dovoljan problem je da ne omašiš pa da im u dnevnik upišeš ocenu u pogrešnu rubriku, a kamoli bilo šta drugo.
 
Pa ako se dete zove npr. Marija Kovačević, nema šanse da posle dva meseca možeš da je prepoznaš na slici...
sem ako baš farba kosu u neboplavo
oni detektivi sa televizije bi mislili da ih zezam. Kako ne znaš ko su tvoji đaci.

Ili u dva odeljenja istog razreda postoje npr. (izmišljam sad imena) Jovana Miloradović, Jelena Milosavljević, Jovana Milošević, Jelena Milivojević, Tijana Milošević, Tamara Milojević i Teodora Milovanović. Jovana i Tijana su npr. bliznakinje ali u različitim odeljenjima. Svih sedam su u opsegu ocena 4-5, mirno sede na času i rade šta im kažeš, ne javljaju se previše ali i ne ometaju čas, nijedna ne štrči, izgledaju kao bilo koje druge devojčice. Hajde se sad snađi ko je ko. Dovoljan problem je da ne omašiš pa da im u dnevnik upišeš ocenu u pogrešnu rubriku, a kamoli bilo šta drugo.

Cuti, ja imam gomilu rodbine, 10 prezimena se vrti u krug. PS u dnevnik pisem iskljucivo penkalom, sem pismenih, a njih upisujem pre casovas, pa na casu samo citam i delim sveske
 
Cuti, ja imam gomilu rodbine, 10 prezimena se vrti u krug.
U jednoj školi su bile valjda devojčice sa istim imenom i prezimenom u 5,7 i 8 razredu (mala škola u kraju u kome ljudi žive u starim kućama, dakle rođake). Posle sam video na onim spiskovima za upis u srednju da na svakih par godina iskoči još po jedna sa istom kombinacijom (idem namerno na sajt te škole da vidim). Tipujem da su sve dobile ime po vrlo omiljenoj čukunbabi (ili da je u familiji običaj da se najstarija ćerka tako nazove)
 
интересује ме да ли је и колико је оправдано дати за домаћи деци првог разреда да читају 10, 20 пута један исти текст, или да читају онолико пута да га скоро науе напамет
да ли је боље, дакле, да деца вежбају небројено пута један исти текст, па кад тај научи скоро напамет, прећи на нови
или да сваки пут за читање добију непознат текст?
у којој варијанти деца боље науче читање
учитељи, родитељи, молим вас за ваше сугестије, искуства, предлоге
 
интересује ме да ли је и колико је оправдано дати за домаћи деци првог разреда да читају 10, 20 пута један исти текст, или да читају онолико пута да га скоро науе напамет
да ли је боље, дакле, да деца вежбају небројено пута један исти текст, па кад тај научи скоро напамет, прећи на нови
или да сваки пут за читање добију непознат текст?
у којој варијанти деца боље науче читање
учитељи, родитељи, молим вас за ваше сугестије, искуства, предлоге

Sin moje sestre je imao takvu uciteljicu i bas mu je bilo tesko da nauci da cita. I kad je izgledalo da je naucio, to je ustvari bilo samo recitovanje teksta koji je napamet upamtio posle 50 puta ponavljanja. Najbolje je da se dete strpljivo nauci da polako povezuje slogove, a da pri tom shvati i znacenje reci, pa onda i recenice. A kad nauci da cita (povezuje), nije bitno da li je tekst poznat, citace.

Moja deca su vrlo rano naucila da citaju (sa 4 godine) i ja nisam imala problema sami su sebi citali, ko matori, sve sto su zeleli; ali njihove uciteljice su posle bile u problemu, jer su se moji dosadjivali na casovima. Cerkina uciteljica je znala da je dodatno zaposli, a sin je bio glavni ometac na casu. Pa ispade da ni tako ne valja. :confused:
 
Што се читања тиче:
Важно је да дете чита с разумевањем, небитна је техника.
Но, многи учитељи, нажалост, то не знају.
Дете може да чита течно, а да нема појма шта је прочитало.
Ја својима дам да читају новине родитељима, да покушају да читају титл код куће... А текст који се ради у школи ..бесмислено!
Мој млађи син је од првог момента разумео прочитано, али је тешко читао наглас, а његов глупави учитељ оцењивао технику читања! :(
Децу до средине другог разреда не треба никако оцењивати читање. При том мислим, не треба коментарисати брзину и технику као нешто јако битно.
Нека чита речи од назад, нека окрене књигу наопако..шалите се, играјте, да му буде јасно повезивање гласова, а речи као речи...полако... :)
 
1) а шта уствари значи читање са разумевањем?
јел можемо рећи да дете чита са разумевањем ако може да преприча текст од 5 реченица?
2) што се тиче повезивања гласова да ли помаже и "анализа"речи тј да каже од којих се слова (гласова) састоји реч, али без гледања у текст?= тзв игра на слово на слово, одреди прво слово последње слово и то?
 
1) а шта уствари значи читање са разумевањем?
јел можемо рећи да дете чита са разумевањем ако може да преприча текст од 5 реченица?
2) што се тиче повезивања гласова да ли помаже и "анализа"речи тј да каже од којих се слова (гласова) састоји реч, али без гледања у текст?= тзв игра на слово на слово, одреди прво слово последње слово и то?

Може то. А ,,читање са разумевањем'' значи тачно то, да преприча текст. Најбоље је да прочита ,,сам са собом'', како зна и уме, а ти му поставиш пар питања на основу текста.
Ако зна одговоре, одлично! :)
Напиши му једноставне ,,наредбе'' типа ,,Иди до прозора и отвори га'' или слично, па да прочита у себи и уради то што пише. Онда, нека он теби напише нешто...
 

Back
Top