proka
Legenda
- Poruka
- 57.100
Dnevnik jedne učiteljice
Autor: M. Leskovac 15.05.2014.
Svaka vlast kreće od toga da potceni prosvetu i zdravstvo, iako svi znaju da dobar sistem počiva na zdravoj i obrazovanoj naciji. Nastavnici se danas posmatraju kao građani drugog reda, ali mi više ne želimo ni da kukamo ni da se pravdamo. Želimo da prosvetu dignemo iz ruševina.
Kolege za Ivanu kažu da je veliki kritičar i "bez dlake na jeziku" | Foto: Facebook
DNEVNIK - Ovako za “24 sata” priča Ivana Bošnjak Bošnjak, učiteljica revolucionarka iz Zrenjanina čija je poruka roditeljima sastavljena iz 12 ključnih problema u prosveti postala hit na društvenim mrežama.
- Velike zasluge za tekst pripadaju mojoj koleginici i nastavnici matematike Zorani Raičević. Mi smo drugarice iz jednog drugog školskog sistema za koji vlada mišljenje da je prevaziđen. Međutim, očigledno je on imao mnogo dobrih stvari. Kada smo se sastali povodom 30 godina mature, videli smo da većina nas ima završene fakultete, sređene porodične živote, poslove... To ne znači samo da smo rasli u drugačijem vremenu već i da je sistem obrazovanja vredeo. Dosta dobrog se zadržalo i danas, ali se dosta i izgubilo. Naša želja je da sve dobro ponovo oživimo u školama - priča za “24 sata” Ivana Bošnjak Bošnjak.
Nastavnicima je, kaže, najvažnije da ih Ministarstvo prosvete konačno shvati kao partnere, a ne opozicionare i da roditelji ponovo počnu da im veruju.
- Svi imamo isti cilj i želimo da naša deca dobiju budućnost kakvu zaslužuju - zaključuje ona.
Inače, familiju ove učiteljice revolucionara čine samo prosvetni radnici. Kolege za Ivanu kažu da je veliki kritičar obrazovnog sistema, “bez dlake na jeziku” i da od nje ne treba da uče samo deca, već i oni koji se danas za obrazovanje pitaju.
Ovo su neki od ključnih problema sa ivaninog Spiska:
- Plan i program po kome smo dužni da učimo vašu decu NE liči na ono što se od njih traži na završnom ispitu, a još manje na ono šta će od njih život da traži. Mi smo tu da to uskladimo kako znamo i umemo.
- Želimo da pomognemo vašem detetu da nauči propušteno, ali za vreme planiranog predčasa u 7:15 teško mu je da nađe prevoz do škole.
- Uveli su “obavezne izborne predmete“. Za to krivite one koji te predmete predaju, a ne one koji su ih uveli.
- Neprijatno nam je kada tražimo od vas da kupujete ubruse i sapun da bi vaše dete moglo da ima čiste ruke pre užine. Očekujete da prosvetni radnici to nabave. Odakle?
- Koliko god se radujemo plasmanu vašeg deteta na Okružno ili Republičko takmičenje, brine nas kako da Vam kažemo da sami plaćate put i smeštaj. Krivite nastavnika za to, umesto da krivite onog ko je obavezan da smeštaj i put obezbedi.
- Neprijatno nam je da pogledamo u oči vaše dobro dete, jer ne smemo da izbacimo sa časa učenika koji mu smeta.
- - - - - - - - - -
http://www.24sata.rs/vesti/aktuelno/vest/dnevnik-jedne-uciteljice/136008.phtml
Autor: M. Leskovac 15.05.2014.
Svaka vlast kreće od toga da potceni prosvetu i zdravstvo, iako svi znaju da dobar sistem počiva na zdravoj i obrazovanoj naciji. Nastavnici se danas posmatraju kao građani drugog reda, ali mi više ne želimo ni da kukamo ni da se pravdamo. Želimo da prosvetu dignemo iz ruševina.

DNEVNIK - Ovako za “24 sata” priča Ivana Bošnjak Bošnjak, učiteljica revolucionarka iz Zrenjanina čija je poruka roditeljima sastavljena iz 12 ključnih problema u prosveti postala hit na društvenim mrežama.
- Velike zasluge za tekst pripadaju mojoj koleginici i nastavnici matematike Zorani Raičević. Mi smo drugarice iz jednog drugog školskog sistema za koji vlada mišljenje da je prevaziđen. Međutim, očigledno je on imao mnogo dobrih stvari. Kada smo se sastali povodom 30 godina mature, videli smo da većina nas ima završene fakultete, sređene porodične živote, poslove... To ne znači samo da smo rasli u drugačijem vremenu već i da je sistem obrazovanja vredeo. Dosta dobrog se zadržalo i danas, ali se dosta i izgubilo. Naša želja je da sve dobro ponovo oživimo u školama - priča za “24 sata” Ivana Bošnjak Bošnjak.
Nastavnicima je, kaže, najvažnije da ih Ministarstvo prosvete konačno shvati kao partnere, a ne opozicionare i da roditelji ponovo počnu da im veruju.
- Svi imamo isti cilj i želimo da naša deca dobiju budućnost kakvu zaslužuju - zaključuje ona.
Inače, familiju ove učiteljice revolucionara čine samo prosvetni radnici. Kolege za Ivanu kažu da je veliki kritičar obrazovnog sistema, “bez dlake na jeziku” i da od nje ne treba da uče samo deca, već i oni koji se danas za obrazovanje pitaju.
Ovo su neki od ključnih problema sa ivaninog Spiska:
- Plan i program po kome smo dužni da učimo vašu decu NE liči na ono što se od njih traži na završnom ispitu, a još manje na ono šta će od njih život da traži. Mi smo tu da to uskladimo kako znamo i umemo.
- Želimo da pomognemo vašem detetu da nauči propušteno, ali za vreme planiranog predčasa u 7:15 teško mu je da nađe prevoz do škole.
- Uveli su “obavezne izborne predmete“. Za to krivite one koji te predmete predaju, a ne one koji su ih uveli.
- Neprijatno nam je kada tražimo od vas da kupujete ubruse i sapun da bi vaše dete moglo da ima čiste ruke pre užine. Očekujete da prosvetni radnici to nabave. Odakle?
- Koliko god se radujemo plasmanu vašeg deteta na Okružno ili Republičko takmičenje, brine nas kako da Vam kažemo da sami plaćate put i smeštaj. Krivite nastavnika za to, umesto da krivite onog ko je obavezan da smeštaj i put obezbedi.
- Neprijatno nam je da pogledamo u oči vaše dobro dete, jer ne smemo da izbacimo sa časa učenika koji mu smeta.
- - - - - - - - - -
http://www.24sata.rs/vesti/aktuelno/vest/dnevnik-jedne-uciteljice/136008.phtml