Dan u kojem sam najvise naucila o zivotu

Dakle, visim ja na fejsu i pricam sa mojim drugom Zlajom. Elem, meni dosadno i on meni kaze da napisem txt na blogu. Pa sam ga jos zamolila i da mi da temu i, nakon duzeg vremena, izabrao je ovu temu iz naslova.
Znaci, dan u kojem sam najvise naucila o zivotu.
To je 25. maj 2011. Sigurno. Ili je mozda 21. avgust 2012.
Oke nije ni jedan ni drugi. Onaj prvi je rodjendan moje nekadasnje tihe patnje koji je manje vise bio datum naseg pocetka, a ovaj drugi je rodjendan mog nikad-odsanjanog-sna. Dan u kojem sam najvise naucila o zivotu je...Negdje izmedju 06.12.1993. pa do 01.10.2014. Zivot ti je svakog dana nesto novo, sve nesto iz pocetka. Ono sto juce naucis, danas vise ne vazi. Sutra ce mozda djelimicno vaziti. I, po mom skromnom misljenju, svi smo nevidjene neznalice o zivotu. Naucimo da hodamo, da govorimo, da dijelimo razlomke. Neki nauce da se ljube, a neki, (zalosno ali istinito) ne nauce nikad. Neki ovladaju visokim naukama, ali su kompletne neznalice o zivotu. Tragicno. U svakom slucaju, zivot cine iskustva, i bas zato ne mozes da naucis kako da se ponasas u nekoj situaciji. Nikad ne mozes da naucis kako efikasno da zalijecis oziljke nastale kad se porezes pokusavajuci da zalijepis slomljeno srce. Ne mozes da naucis kako da smotas momka/curu. Nema recepta za te stvari. Ne mozes da naucis od koje pomade najbrze nestaju modrice nastale od udaraca nikad-stvarnost-postalih snova. Mnogo toga ne mozes. Ne mozes ni da pojmis koliko ne mozes. Ponekad, tako, ne mozes ni da sanjaris. Ponekad, tako, ne mozes nista, i konacno, jednog dana ne mozes ni da postojis. U medjuvremenu mozes da naucis da nema recepta za zivot.

Eto, dragi Zlaja, danas je dan kad sam najvise naucila o zivotu. Nema recepta. Ali to sutra nece da vazi.
 
...na iskustveno učenje oslanja se većinski svet , prepoznatljiv ka argatorski ....iskustvo se prenosi , kako se to kaže : sa oca na sina....iskustvena pamet , ima svoj dan , za koji može da kaže da je u njemu najviše naučila....iskustvena pamet teži da se kreće po utabanim stazama - već poznatim sigurnim putevima....ona nema istraživačkog duha , pa nije sklona ni promišljanju , a daleko je od kreacije.....u nepoznatim vodama , iskustvena pamet kreće se po modelu slučajnog događaja , pa ako ispliva , model ocenjuje kao dobar , loš ili ne upotrebljiv.....
...nasuprot ovom učenju , postoji obrazovno naučno istraživačko učenje , koje razvija istraživačko razvojnu pamet ...to je ona pamet , koja planira , analizira , kreira optimalno rešenje , reailizuje , a u toku realizacije proverava - analizira - rekonstruiše optimalno rešenje ( podiže nivo optimalnosti ) i nastavlja sa realizacijom ....
...iskustvenoj pameti , smorna je istraživačko razvojna pamet - ali joj argatorski služi celog svog života....
...razlika između iskustvene pameti i istraživačko razvojne , taman tolika je kolika je evolutivna razlika između kromanjonca i sapiensa....ili pak taman tolika je , kolika je razlika između mečke i mečkara...
...ili grešim !?
 
...verovatno klad se stvari sagledavaju sa pozicije iskustvene pameti , sve je prosto / jednostavno - na dohvat ruke , reklo bi se.....potrebno je samo znanje pokusati....zato svako promišljanje , koje se odupire toj iskustvenoj pameti , je "filozofiranje" - što je lepim rečnikom rulje zanči : glupiranje....pre neki dan tipičan intelektualni pretstavnik prostačke rulje stvar je nazvao bez uvijanja onako baš , pravim jezikom deponije - kontejnerski 8 šteta što je obrisano )....
...saznavanje je izuzetno važna stvar , kako za pojedinca , tako i za širu zajednicu.....kojim modelom će se čovek saznajno uzdizati iznad animalne svoje prirode , jako je važno , kako za njegov , tako i za društveni opstanak , rast i razvoj.....
...imajući u vidu iskustven i naučni saznajni model , kao dve krajnosti koje služe civilizacijskim putevima očovečenja , onda zasigurno civilizacija nije ugrožena tradicinalno iskustvenim modelom , atko da njen rast i razvoj isključivo je poveren saznajnom naučnom modelu....
...no to tematski ne zanima ovaj naš tradicionalistički iskustveni svet , pa je u ovom pravcu svako čak i pučko razmišljanje ravno "filozofiranju" - oću reći glupiranju.....
...zasigurno je iz ugla masovne balkanske sirotinje i glupo razmišljati o civilizaciji , kad se ta ista sirotinja prehranjuje na kazanima "narodne kujne" , a duhovno , masovno zasićuje medijskim vestima iz cecilenda i pinkovizije.....
.....džaba krečiti deponiju ! bunjište je bunjište , okreni obrni...a sad su vremena kad cvetaju tikve !

....to je samo moje mišljenje , koje je isplivalo isprovocirano ( naravno ne namerno ) veličanjem iskustvenog modela učenja - koji je ovde , kostur celog kazivanja - te pretstavlja , po meni važnu poruku čitalačkoj publici ...zbog te latentne poruke ispisak komentar , koji zasigurno nije genijalan , ali skreće pažnju i na druge modele saznavanja....pozdrav !
 
Ovim tekstom sam pokušala da kažem koliko je iskustveno učenje kratkog daha. Ono što juče naučiš, danas može i ne mora da važi. Iskustveno, sa bivšom si naučio da ljubiš nježnu. Ako smuvaš mene kasnije, to više ne važi, jer ja volim divlje poljupce. I trrebaće ti neko vrijeme da provališ to. Međutim, kad raskinemo i ti se pomiriš sa bivšom, to ti opet ne važi, prosto jer, kao što znamo, ona voli nježne poljupce. I onda opet moraš da naučiš nježno da se ljubiš. Ali, vidi sad! Ona je u međuvremenu otkrila da voli da je, u svoj toj nježnosti, gricneš za usnu. Sad i to moraš da naučiš.
Okej, ovo sam malo iskarikirala da bih ti dočarala poentu onog o čemu sam pisala, da mi ne pišeš komentare koji su prvenstveno kritika društva u kojem živimo. Ako sam te dobro shvatila, nazvao si mnoge ljude deponijom misli. Ukazuješ na to da mi svi koji mislimo, volimo i živimo drugačije od tebe imamo samo otpad u glavi. Nije OK.
Mislim, kako ćeš da znaš da ne voliš nešto, ako to nisi probao?
 
Poslednja izmena:
...predpostavimo da sam sad naučio čitajući ovaj tekst , da ljudi shodno svojim karakternim svojstvima i osobenostima ljubav izražavaju i doživljavaju na razne načine ( što je naravno tačno i neizbežno ) , te da ću morati svoja karakterna svojstva da upodobljujem prema karakteru konkretne ličnosti ( što je opet posve normalno , razumljivo i poželjno )...predpostavimo da je teksto pisac do ovog saznanja došao kroz svoje gorko životno iskustvo , a ja eto u par minuta čitajući sažetak njegovog iskustvenog saznanja.....i dok je tekstopisac utrošio silno vreme kroz koje je sebe emotivno lomio , ja posve mrtav hladan saznajem u trenu ono što je životno važno....
....gotovo od postanka , ljudi imaju iste životne probleme ( samo su ti isti problemi danas podignuti na viši nivo jer su aktuelni u vreme ekspanzije tehnicizma )....kao što rekoh na početku , neke ljudske podvrste nestale su sa lica zemlje , jer su se kretale u sveri iskustvene spoznaje , koja nije nikad , ama baš nikad tražila od potomstva da prevaziđu pretke.....i tu je bio kraj takvom učenju i njegovoj pameti...
...kao što reče u ljubavi jučerašnje iskustvo ne vredi baš ništa....i baš zbog toga , jer su to otkrili davno , ljudi su svoja saznanja produbili i za pisali...danas ako voliš da učiš brzo , bezbolno i efikasno možeš da razgrneš civilizacijsku biblioteku i naučiš očas da rešavaš sve životne probleme....jer , kao što rekoh , ljudi su i pre nas živeli i te stvari razrešavali....tako stečena pamet , ima obimbiji potencijal sa kojim može da rešava probleme sa kojima se čovek prvi put sreće ------recimo , vođenje ljubavi u beztežinskom i bezvazdušnom prostoru......i pre nego što se čovek našao u tom problemu , naučna pamet taj problem razrešava ( i to veoma uspešno )....
...mislim da stojimo na istoj ravni sa koje konstatujemo da je iskustvena pamet kratkog daha....

....u duhovnom smislu , sredina u kojoj bitišem jeste deponija - duhovna deponija ; balkanski kontejner ( u kome jesam , te sebe tu neizuzimam u ničemu )...to što ja vidim da sam na balkanskoj deponiji u kontejneru , ne znači da sam ja daleko od onih koji tako ne vide i nastoje da to stanje zadrže i prodube u negativnom smislu ....to moje viđenje i nije neka pogodnost koja nudi spasonosno rešenje....svinja mesec može samo da vidi kad se skroz u kaljuzi valja i to na leđa...a to ne znači ništa , jer nezna zašto mesec sija....
....a to šta je OK u kontejneru , a šta nije - nije vredno rasprave....jer kontelner je kontejner....i higijeničari ne razlikuju vrednosti u kontejneru , već sve s'gađenjem smeštaju na deponiju !

...,,,nauka je spoznala da bez razlika nema kretanja , a bez kretanja nema života...hoću da kažem , da samo sa razlikama u potencijalima ima života....bez tih razlika nema postojanja....pa kad je tako , dva različita mišljenja grade duhovni život....doduše , taj duhovni život je bedan , siromašan , ali je život...ako vlada samo jedno mišljenje , tad je jednoumlje , a u jednoumlju je duhovno mrtvilo.....

....pa ako pretpostavimo da zaista postojite vi koji o svemu jedno te isto mislite , a postoji i neko drugo mišljenje vama dijametralno suprostavljeno --- onda to vama suprostavljeno mišljenje dariva duhovni život ...oću reći bez njegovog postojanja , svi vi bili biste duhovno mrtvi.....

...mi smo duhovno mrtav svet , jer ubijamo svaku različitost na sve načine.....
 

Back
Top