„Да нешто знају, не би радили у школи” ”Има места на бироу…” ”Ако неће они, има ко хоће…”

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
28.719
…четири часа, два распуста… колико раде, велика им је плата… да нешто знају, не би радили у школи… само су им паре битне, дневнице за екскурзије… ако им не ваља, нек напусте, има ко хоће… не интересује њих настава, већ приватни часови… рашчистите, господо, прво своје двориште… има места на бироу… ко неће да ради, књижицу, па напоље… уџбенике данас пише ко хоће, битан је само дил… не, нисте у праву, није истина, моје дете каже, а проверили смо и код осталих из одељења… нећу да се нервирам, завршиће неки приватни, после мастер на државном, ма, за шта да се мучи… коме ово још треба… јадна деца…

Све ове реченице су преузете из коментара читалаца. Бирала сам оне средње, без псовки, увреда, без политичке острашћености. Све су на рачун наставника. Они су видљиви. Занемарује се около и иза

Познати бизнисмен о школи: ”Школа КАЖЊАВА особине које реалан живот цени и НАГРАЂУЈЕ”
А баш то около и иза руши нашу школу деценијама. Оно производи бес, оно не прави разлику између доброг наставника и наставника који не зна зашто је ту, оно је ставило образовање на седму рупу.
Наставници знају шта су около и иза. Напомињу, вичу, буне се. Они знају шта треба урадити, али их нико не чује. Њихове речи су надгласане громогласном потребом да се не мења ништа и та потреба од њих прави издајнике и непријатеље.
Около и иза, побројани без намере да чине коначан низ:

– свесно убијање знања и образовања, приказивање истог као снобовске потребе за понижавањем оних који га немају;

– фаворизовање искуства наших „ђедова“ наспрам категорије научног, савременог, егзактног;

– усвајање следеће реченице као средства за билдовање интегритета: шта ти мислиш да си ти…ако си учио, учио си за себе;

– називање школе дебиланом, ваздизање вицева о онима који школу немају, али имају све друго;

– усвајање рурално-буразерског лингвистичког дискурса у обраћању као облика непосредности и срдачне ноте у комуникацији;

– турбофолк риме уз пригодне садржаје силиконског must have стајлинга са екрана у непрекидном дневним трајању;

– веровање да се после неколико прочитаних чланака о 3/7/9 ефикасних метода „које чине чуда“ досеже есенција педагошког приступа;

– поплава интернет заједница и вибер група за заузимање става по свим питањима, од решења задатка до анализе школског процеса, и локално, и глобално;


– истицање дечијих права без свести о обавезама;

– став: ако се ја мучим, неће он/она…платићу коме треба, знам човека;

– окретање главе од проблема насиља, свест да насиље није самоникло у учионици, већ уливено у њу из сваке могуће славине овог друштва;

– алармантни подаци о стању менталног здравља код младих који стижу после Рибникара, али, уместо већег броја психолога, држава плати права на преносе енглеске лиге;

– плагирани програми из других земаља праћени низом семинара ради имплементације, а затим остављени да се развијају како год, углавном само на папиру, а били су најављени као епохални;

– недостатак комуникације између наставника и надлежних; наставници стављени на ниво бесловесних извршилаца уз громогласно лупање руком о сто да се зна ко је газда;

– партијско кадрирање послушних, и руководилаца, и извршилаца;

– трчећи факултети који уз титулу стварају и спремност да се поверује како је свака школа боза;

– одбијање да се изврши рационализација броја ученика у одељењу, уз уздисаје за старим бољим временима кад нас је било по 40, па шта нам фали;


– намерно жмурење над чињеницом да некада једну норму дели више наставника, а све због потребе да се директор ничијем захтеву не замери;

– упадљиво ћутање државе над незадовољством због цене уџбеника, а онда поливање тог пожара предизборним сетовима бесплатних књига;

– васкрсавање пољуљаног родољубља кроз обећања да ће држава написати једино исправне националне уџбенике, одрживе, и тежински, и идеолошки…

Овде није крај.

Овде су побројани само неки рефлекси дугих процеса убијања нашег образовања. Решење постоји, али оно не зависи само од школе, јер школа не постоји као организам за себе, она је основа и слика једног друштва.

Тренутно, у ситуацији у којој се налазимо, можемо осмислити сјајну реформу, изузетну педагошку праксу, али…без ревитализације читавог друштва…без повратка на чињеницу да је образовање привилегија, а не обавеза…без свести да су образовани људи кристална решетка која држи целу заједницу…нема напретка.

Зато, када следећи пут напишете коментар и искалите свој бес на наставницима, размислите да ли гађате у срце проблема. Јер тај проблем је толико велики да смо сви постали део њега. Усисао нас је у себе, поделио, па се гложимо и делимо уместо да га сагледамо и решимо. Не због нас. За нас је можда касно. Због деце. Они су жртве погрешних схватања, ишчашених вредности и опште дистопије коју живимо.
Link
 
да нешто знају, не би радили у школи…
Znaju samo da pričaju bukvalno. To je otprilike isto kao posao turističkog vodiča. Nakon 10 godina studiranja koliki je verovatno nastavnički prosek, šta drugo i može da se očekuje.
 
Treba biti realan.
Nesto slicno kao sto sam napisao onom tipu sto hoce da oplemeni forum...

Pogledaj prvi okruzenje pa onda sta ima smisla raditi..

Svi u Srbiji su seljoberi , to je prva stvar..
Druga stvar, seljoberima bas i ne treba znanje, treba im vestina i diploma, ne znanje...
Treca stvar, cak i da im treba nesto , nece stici razgovor do toga jer pre toga proradi seljoberija....
Tako da se prica vise prebacuje na to ko je prvi u selu , a tu je veci novac argument, sto znaci da za trenutne zitelje Srbije stvarno jeste vaznije koliko para ko zaradjuje a ne koliko zna...
To je mnogo jace receno sa onim , skola kaznjava ono sto realan zivot nagradjuje, samo sto bi da nije nakaradno , trebalo reci , ono sto skola nekada jeste ugradjivala u djake realan zivot kaznjava....jer u realu nije bitna ni znanje ni vestina nego korist, dil i veza...korupcija i znanja i uradjenog...

I stvarno , odavno , bas odavno skola je otudjena od onog sto ljudi u praksi i na trzistu ustvari rade....Ali ne zato sto je rad u skoli slepacki , nego zato sto nikom nije u interesu da se postuje dogovor, da bude jasno definisano sta su obaveze, sta podobnosti , sta razvoj , sta ocekivanja...nego je sve oportunizam.

I dvojkasi imaju karijere....TACKA...To znaci da ce drustvo sutra dozvoliti i nekvalitetnom djaku da izgradjuje karijeru i da radi , negde da popunjava , a ako se ispolji tu , onda i nadogradi ...
Kao humano je...jel da?
Pa sto ne idete kod hirurga koji je dvojkas, ili idete...kod stomatologa koji je dvojkas, ili idete, idete idete, samo ne znate...
Odradi vam posao i jedan i drugi , nauce da prikriju sta ne znaju i rade onako kako su radili i u skoli , daj sta das, samo da mi prodje ovo ....

Cim imamo stav da se sve moze nauciti i da je svaka diploma diploma, a svaka ocena ista, imamo i da je djak koji zna za 5 isto sto i djak koji zna za 2...
I onda nije bitno sta zna...samo diploma...
 
Uzmimo ono sto je najcesce a meni licno najvise smeta....nepostojanje kulture...

Mi nemamo zdravstvenu kulturu, tj dete koje je iznad proseka, dolazi u sukob sa
medicinskim sestrama,
lekarima,
roditeljima,
sredinom ,

ako hoce da bude odgovorno prema svom zdravlju..

Nemamo kulturu zdrave ishrane
Dovoljno je reci , cuvena recenica, dosta sam pazio na zdravu ishranu mora malo i da se da samovolji i meraku....

Nemamo kulturu zdravog obrazovanja....nemamo...izjednacavamo svaku diplomu , a to je posledica toga sto su svi seljoberi , a ne gradjansko drustvo , pa kod seljobera je sve zanat, vestina da odradi , da odveze auto, da budem bukvalan, tako da je sve obrazovanje ustvari kurs, a ne znanje...a kod kursa nema potrebe da se ocenjuje , ili si ga prosao ili nisi ....to je taj nivo znanja , svi koji poloze , znaju da voze auto....onoliko koliko treba...kraj..

Kasnije ako treba uvode se selekcije ili po vezi ili po minulom radu , tj ko se kako snasao i objavljivao nesto , ili radio nesto mimo toga, ali ne znanje..ne talenat...

Nemamo kulturu investiranja,
Nemamo kulturu dopune razvijanja drustva, tj donacija i dotacija....niko ne odvaja novac za unapredjenje demokratije npr, za unapredjenje lokalne sredine...za unapredjenje crkve, ili sta vecmisli da treba poboljsati..
 
Znaju samo da pričaju bukvalno. To je otprilike isto kao posao turističkog vodiča. Nakon 10 godina studiranja koliki je verovatno nastavnički prosek, šta drugo i može da se očekuje.
Да, да, због таквих као ти се образовање не цени, јер теби не требају образовани, теби треба стока да ради за тебе да би ти могао да се правиш фаца и неки газда.
 
Poslednja izmena od moderatora:
…четири часа, два распуста… колико раде, велика им је плата… да нешто знају, не би радили у школи… само су им паре битне, дневнице за екскурзије… ако им не ваља, нек напусте, има ко хоће… не интересује њих настава, већ приватни часови… рашчистите, господо, прво своје двориште… има места на бироу… ко неће да ради, књижицу, па напоље… уџбенике данас пише ко хоће, битан је само дил… не, нисте у праву, није истина, моје дете каже, а проверили смо и код осталих из одељења… нећу да се нервирам, завршиће неки приватни, после мастер на државном, ма, за шта да се мучи… коме ово још треба… јадна деца…

Све ове реченице су преузете из коментара читалаца. Бирала сам оне средње, без псовки, увреда, без политичке острашћености. Све су на рачун наставника. Они су видљиви. Занемарује се около и иза

Познати бизнисмен о школи: ”Школа КАЖЊАВА особине које реалан живот цени и НАГРАЂУЈЕ”
А баш то около и иза руши нашу школу деценијама. Оно производи бес, оно не прави разлику између доброг наставника и наставника који не зна зашто је ту, оно је ставило образовање на седму рупу.
Наставници знају шта су около и иза. Напомињу, вичу, буне се. Они знају шта треба урадити, али их нико не чује. Њихове речи су надгласане громогласном потребом да се не мења ништа и та потреба од њих прави издајнике и непријатеље.
Около и иза, побројани без намере да чине коначан низ:

– свесно убијање знања и образовања, приказивање истог као снобовске потребе за понижавањем оних који га немају;

– фаворизовање искуства наших „ђедова“ наспрам категорије научног, савременог, егзактног;

– усвајање следеће реченице као средства за билдовање интегритета: шта ти мислиш да си ти…ако си учио, учио си за себе;

– називање школе дебиланом, ваздизање вицева о онима који школу немају, али имају све друго;

– усвајање рурално-буразерског лингвистичког дискурса у обраћању као облика непосредности и срдачне ноте у комуникацији;

– турбофолк риме уз пригодне садржаје силиконског must have стајлинга са екрана у непрекидном дневним трајању;

– веровање да се после неколико прочитаних чланака о 3/7/9 ефикасних метода „које чине чуда“ досеже есенција педагошког приступа;

– поплава интернет заједница и вибер група за заузимање става по свим питањима, од решења задатка до анализе школског процеса, и локално, и глобално;


– истицање дечијих права без свести о обавезама;

– став: ако се ја мучим, неће он/она…платићу коме треба, знам човека;

– окретање главе од проблема насиља, свест да насиље није самоникло у учионици, већ уливено у њу из сваке могуће славине овог друштва;

– алармантни подаци о стању менталног здравља код младих који стижу после Рибникара, али, уместо већег броја психолога, држава плати права на преносе енглеске лиге;

– плагирани програми из других земаља праћени низом семинара ради имплементације, а затим остављени да се развијају како год, углавном само на папиру, а били су најављени као епохални;

– недостатак комуникације између наставника и надлежних; наставници стављени на ниво бесловесних извршилаца уз громогласно лупање руком о сто да се зна ко је газда;

– партијско кадрирање послушних, и руководилаца, и извршилаца;

– трчећи факултети који уз титулу стварају и спремност да се поверује како је свака школа боза;

– одбијање да се изврши рационализација броја ученика у одељењу, уз уздисаје за старим бољим временима кад нас је било по 40, па шта нам фали;


– намерно жмурење над чињеницом да некада једну норму дели више наставника, а све због потребе да се директор ничијем захтеву не замери;

– упадљиво ћутање државе над незадовољством због цене уџбеника, а онда поливање тог пожара предизборним сетовима бесплатних књига;

– васкрсавање пољуљаног родољубља кроз обећања да ће држава написати једино исправне националне уџбенике, одрживе, и тежински, и идеолошки…

Овде није крај.

Овде су побројани само неки рефлекси дугих процеса убијања нашег образовања. Решење постоји, али оно не зависи само од школе, јер школа не постоји као организам за себе, она је основа и слика једног друштва.

Тренутно, у ситуацији у којој се налазимо, можемо осмислити сјајну реформу, изузетну педагошку праксу, али…без ревитализације читавог друштва…без повратка на чињеницу да је образовање привилегија, а не обавеза…без свести да су образовани људи кристална решетка која држи целу заједницу…нема напретка.

Зато, када следећи пут напишете коментар и искалите свој бес на наставницима, размислите да ли гађате у срце проблема. Јер тај проблем је толико велики да смо сви постали део њега. Усисао нас је у себе, поделио, па се гложимо и делимо уместо да га сагледамо и решимо. Не због нас. За нас је можда касно. Због деце. Они су жртве погрешних схватања, ишчашених вредности и опште дистопије коју живимо.
Link
Ово је тирада особе која вероватно урла “пумпај” по улицама…
Сигурно ће неко да поштује наставнике после легализације стања да ученици сами бирају да ли ће да ради звоно, да ли ће да их уписују, где ученици избацују директоре… И то најчешће управо у најелитнијим гимназијама…

Образовани људи, кристална решетка која држи целу заједницу…. Молим их да престану да нас држе. Нека нас пусте да пропаднемо без њих…
 
Nema spasa za zemlju i kojoj polupismeni odlučuju o školstvcu
A neklada su učitelji bili prvi u svemu
Znam to
Pokojnio otac i majka bili prosvetni radnici.
Otac od učitelja do prodekana
Majka - najdraža učiteljica
Sestra u BG - Profesor srpskog u srednjoj školi
Ja - 3 puta profesor u srednjim elektro školama - Priština,.Berane, Podgorica

Samo,slaba vajda
Sada su na vlasto ovi sa MEGA dilomama
 
Па да. Иначе 90их је просвета цветала са платом 30 марака која је каснила 3-4 месеца. У време Тадића је плата професора у средњој школи када сам ја радио била 39.000 динара.
 

Back
Top