Ciscenje i odrzavanje unutrasnjosti racunara

Poruka
3.903
Sta koristite za ciscenje prasine koja se skuplja u unutrasnosti kucista racunara, odnosno prasine na elektronskim komponentama?

Video sam razna resenja, od koriscenja usisivaca koji izduvavaju vazduh, pa do koriscenja komprimovanog vazduha u flasicama pod pritiskom.
Ali i za jedno, i za drugo resenje sam vidjao gomilu za i protiv. Posebno za komprimovani vazduh, zbog problema sa ispustanjem tecnosti, kondenza i slicno. Ljudi cak koriste i kompresore pa i sa njim izduvaju prasinu. Jedno od resenja koje se najmanje koristi je koriscenje usisivaca koji uvlaci vazduh, pre svega sto je nemoguce usisati svu prasinu sa drskom udaljenom od komponenti, a dodirivanjem ih moze ostetiti, sto statickim elektricitetom, sto nepazljivim rukovanjem.

Sve ovo podrazumeva i dodatnu zastitu, u vidu narukvica koje sprecavaju nagomilavanje elektrostatickog naelektrisanja, kao i elektrostatik podloge, kako bi se izbegli svi eventualni problemi u slucaju slucajnog/namernog dodirivanja racunarske komponente, ili vadjenju iste i spustanja na neku podlogu. Ili bar uzemljavanja povremenim dodirivanjem kucista racunara.

Kakva su vasa iskustva i metode ciscenja?
 
Kuciste brisem alkoholom uz pomoc magicne krpe kao i uz malo vode , znaci krpa bude tek malo vlazna da pokupi prljavstinu , unutrasnjost kucista isto tako.
Komponente izduvam , npr ventilator i kuler od procesora kao i ostale ventove na kucistu i na grafickoj kartici ali to su tako male kolicine posto imam filtere na kucistu koje perem u mlakoj vodi.
Kada menjam pastu na procesoru ili grafi onda one naslage stare cistim sa vatom i etanolom 96%

Ove metode ciscenja primenjujem gotovo skoro 2 decenije i nikada nisam imao problema.
 
Prašinu čistim sa zračnim kompresorom, pritiskom ne većim od 5 bara. Može i sa malo većim ali u tom slučaju blokirati ventilatore da ne "prosviraju".. Sa njim izduvaš sve bitne komponente računara koji najviše skupljaju prašinu i sintetičke čestice, kao što su hladnjak procesora, grafičke kao i matičnu ploču a posebno napajanje, koje je svakako uvijek najprljavije.
Takodje, na taj način se vrlo uspješno očiste i ventilaciono-rahladni sistem u laptopovima. Ipak, neko predznanje i rutina je poželjna prije svakog čišćenja.
To je najbrži i najefikasniji način jer će prašina biti izduvana sa sviih skrovitih mjesta, koja su inače vrlo nepristupačna da se ručno očiste.

Inače, svaka promjena zvuka ventilatora na laptopovima je siguran znak da je vrijeme da se očiste zračni kanali i ventilator u njima..
 
Poslednja izmena:
ja platio 340 funti procesor..radi bez problema, cak sam i sa aio na kom je dosla fabricka pasta skino vlaznim maramica, zalijepio grizli pastu..sve radi..a nije prvi put..nisam reko da natopis cpu, vec ga njezno predjes ko da se igras sa klitorisom..poslije suvom krpom predjes, fibre..
Ma ne treba da se brise nista,ispari brzo i nema vlage.Drzi ga na stolu 15-ak minuta i kuler,suvi ko barut.Nema tragova stare paste,nema ni vlage.
 
treba paziti kad kupujes pastu.

  • Termalna pasta na bazi silikona – koja se ne preporučuje ako je u pitanju bakarni hladnjak, jer veoma često može da dovede do oksidiranja.
  • Termalna pasta na bazi metala – ne smije se upotrebljavati na čipovima koji nemaju zaštitu (heatspreader), jer su najčešće električni provodnici, pa mogu da dovedu do neželjenog kratkog spoja.
  • Termalna pasta na bazi porculana/keramike – za razliku od prethodnih, električni je izolator, ali za njeno akomodiranje i delovanje potrebno je najmanje sedam dana, a preporučuje su za upotrebu na oštećenim čipovima.
  • Termalna pasta na bazi karbona/ugljenika – kao električni izolator dala je izuzetne rezultate kod primene u elektronici.
neke popularnije termalne paste ukoliko ne znate šta da tražite:

  • Arctic MX-4 i malo stariji ali ništa lošiji Artic MX-2
  • Noctua NT-H2
  • Arctic Silver 5
  • ThermalCoolFlux 5-Pack
  • Thermal Grizzly Kryonaut
 

Back
Top