Чија је одговорност?

  • Začetnik teme Začetnik teme Vexy
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Vexy

Buduća legenda
Poruka
34.723
...ако дете у трећм разреду не чита добро? да ли је то одговорност родитеља или учитеља?
Мој Јован (трећи разред) би искрено, могао боље да чита...али нажалост, има још деце из његовог одељења која би могла боље да читају,
међутим, доста родитеља, кад им се каже да дете код куће треба да вежба читање, се брецају и љуте...наводно,па то је посао учитеља
са друге стране, учитељи тврде да немају времена да се баве једним дететом, да то мало времена које би провели са дететом није довољно да дете научи лепо да чита
и она омиљена просветарска: ако родитеље није брига, није ни мене :dash: :roll:
моје питање није како да дете научи да чита (мада ћу радо прочитати савете :mrgreen:) него чија је то одговорност и посао?
није у питању само читање већ и остали захтеви у школи.

чија је одговорност ако се дете на часу не понаша како треба'? ако се два детета (први разред) на часу или одмору потуку?
да ли је учитељ у праву ако "цима" родитеље и жали се да је дете неваспитано дошло од куће или је крив учитељ јер једноставно није пазио на децу или их је једноставно оставио без надзора, са оправдањем "па и ја морам да изађем из учионице, макар на одмору, а деца чекају да ја изађем па праве проблеме"

Ово су сотуације из живота моје деце, али приче и других родитеља су сличне,значи ове ствари које сам навела не дешавају се само мојој деци

моје мишљење је да и родитељи и учитељи треба да дају свој допринос да би образовање и васпитање имало ефекта
да родитељи причају и вежбају са дететом код куће, а учитељ у школи

волела бих да прочитам мишљења и родитеља и просветних радника
 
Vidi, Ved, jedno dete ima čas srpskog 45 minuta dnevno. I tih 45 minuta deli sa ostalom decom, sa njih još 30-tak uglavnom.
I taj učitelj ima čas srpskog 45 minuta dnevno, i tako 5 radnih dana u nedelji. I dužan je da se isto da i posveti svoj deci u odeljenju.
A roditelj ima samo to jedno dete, eventualno još jedno ili dvoje uz to dete, i obavezu za ceo život.

Mislim da se tu negde nalazi i odgovor na tvoje pitanje :)
 
nije tu pitanje cija je odgovornost i kome svaliti obavezu i krivicu
ako zelis da ti dete bude pismeno a od ucitelja nema koristi,da li ces da prihvatis da je to njegova odgovornost i skrstis ruke
sem toga zaboravila si jednog treceg-dete
meni niko nije pomagao oko domaceg,niti su radili sa mnom,trazila sam sama odgovore,i to ne preko interneta
a da ga malo propustis korz sake,mislim trec razred ne zna da cita,ehej decko sta si radio 3 god u skolici?:neutral:
:lol:
 
:think: ja sam aktivno radila sa mojim sinom do 6 razreda uz polako smanjivanje mog udela....on je taj tip da pored inteligencije koja mu olaksava ima problem sa nezainteresovanoscu, lenjoscu i razmazenoscu....morala sam da radim sa njim....i sad kad je 7. razred radimo matematiku zajedno...sto se ponasanja u skoli tice bilo je problema u pocetku pa sam isla kod psihologa na razgovore da bi mi ona rekla da ja nemam problem sa detetom a njegovo ponasanje u skoli ce oni regulisati: uciteljica i psiholog, i tako je i bilo i sve se dovelo u red....
 
Дете не мора да научи да чита пре поласка у школу.
Дужност елементарног описмењавања је дужност учитеља - за то добијају плату, не за подстицање тужакања и хармоничних односа у одељенској зајединици.
Имао сам среће, па је учитељица бринула о овом 1. - матиш, српски, ни ја не бих боље, а они разреди где су учитељице радиле као подобан кадар са децом и бринуле о томе како се друже, сад су им деца у 5. никакви ђаци, са тенденцијом да тако и даље остане.
Ниси ти, Вед, једина са овим проблемом, многи родитељи се жале да су им деца неписмена и не умеју да прочитају лекцију, која лектира и остало, нема ту вишег нивоа, кад се не зна елементарно.
 
I ja cesto slusam istu pricu, do duse iz ugla prosvetara jer imam bliske prijateljice koje rade u skoli. Licnog iskustva na ovu temu jos nemam, a one mi stalno ponavljaju kako im roditelji salju u skolu decu koja su nevaspitana i ocekuju da ih nastavnici vaspitavaju.
O ovome sto si ti pisala Ved ja mislim da je citanje stvar nastavnika i da treba da se uci/nauci u skoli, to je deo nastavnog programa i bez obzira na broj dece u odeljenju nesto je sto dete treba da nauci u skoli.
To da li ce neko da se tuce na odmoru ili bude neposlusan na casu je stvar vaspitanja, koje potice iz kuce tj. ja ga dozivljavam kao zadatak roditelja, da nauce dete sta je pristojno/prihvatljivo ponasanje na svakom mestu pa i u skoli, na odmoru u ucionici.
A onad pedagoski/vaspitni deo rada koji bi nastavnici trebali da odrade sa decom u skoli...ne znam sta da kazem, imam utisak da ga je malo, sve manje...
 
I ja cesto slusam istu pricu, do duse iz ugla prosvetara jer imam bliske prijateljice koje rade u skoli. Licnog iskustva na ovu temu jos nemam, a one mi stalno ponavljaju kako im roditelji salju u skolu decu koja su nevaspitana i ocekuju da ih nastavnici vaspitavaju.
O ovome sto si ti pisala Ved ja mislim da je citanje stvar nastavnika i da treba da se uci/nauci u skoli, to je deo nastavnog programa i bez obzira na broj dece u odeljenju nesto je sto dete treba da nauci u skoli.
To da li ce neko da se tuce na odmoru ili bude neposlusan na casu je stvar vaspitanja, koje potice iz kuce tj. ja ga dozivljavam kao zadatak roditelja, da nauce dete sta je pristojno/prihvatljivo ponasanje na svakom mestu pa i u skoli, na odmoru u ucionici.
A onad pedagoski/vaspitni deo rada koji bi nastavnici trebali da odrade sa decom u skoli...ne znam sta da kazem, imam utisak da ga je malo, sve manje...
ok da sam ja nastavnik i dodju mi 2 i po roditelja i pozale se da im je dete glupo i nije naucilo zahvaljujuci meni..ja bih reko dodjite na 1 cas da poslusate one primere koji su naucili a ja nikog ne odvajam..to sto vase dete blene kroz prozor i ne drzi mu paznju nista do zevzecenje ste ga vi trebali usmeriti..dovidjenja
 
Trebalo bi praviti razliku izmedju - dete zna sva slova ( što jeste obaveza učitelja da ga nauči ) i - dete tečno čita.
Učitelj je ispredavao sve po planu, naučio je decu sva slova. Proziva ih da čitaju po malo na času. Nekom treba više, nekom manje vremena da isčita istu rečenicu. Jedno dete će biti prozvano danas, pa možda tek prekosutra da pročita rečenicu ili dve na času. A program ide dalje, valja im predavati i ostale stvari.

Jeste, dete uči slova u školi. Ali čitanje vežba kod kuće.
NIsam prosvetni radnik, niti trenutno imam školarca u kući, moja su deca mala. Ali imala sam pre tri godine djaka prvaka. Imao je odličnu učiteljicu, sjajnu jednu ženu. No, ipak, da sam čekala da počne u školi tečno da čita - još se to nebi desilo, u trećem bi još sricao. Diznijeve knjige, moje stare, ćirilicom pisane knjige ( one iz mog detinjstva ), stari ćirilicom pisani stripovi ( opet oni iz mog detinjstva )... sve mu je bilo zanimljivo, sve interesantno, ali ipak nije baš voleo da čita. Pa ipak je za godinu dana savladao i sada u trećem - tečno čita. Dok druga deca iz njegovog ( bivšeg ) odeljenja još uvek sriču, baš zato što su roditelji smatrali da je učiteljicin posao da ih nauči.

Naučila ih je slova. Proziva ih da čitaju i vežbaju čitanje na času, pa kad ko stigne na red. Ali ne može ona umesto njih vežbati i čitati kod kuće. To moraju sami. I to je odgovornost roditelja. Ne može dete tečno čitati samo zato što zna i prepoznaje svako slovo, već zato što je čitalo i čitalo i naučilo tu tehniku brzog prepoznavanja slova i izgovaranja istih... to famozno čitanje.
 
Како да не. Учитељица којој деца сричу у 4. и нису овладала са оба писма српског језика - шут у дупе, берба кукуруза, чишћење клозета, какав рад у просвети.
Нема ту око чега да се договарамо и погађамо.
Армија чека да се запосли и ради свој посао ваљано.
 
Оно што ни многи учитељи не знају: техника читања је битна за спикере, а разумевање прочитаног је битно за сваког!

Техника читања се вежба гласним читањем код куће. Не мора бити одговорност родитеља.
Дете мора да пожели да напредује, у томе треба да му помогну учитељ и родитељи.
(Успут, шта после Атиног поста рећи, све је казала, само ја за читање не бих употребила реч ,,одговорност'')

Често наводим пример ученика који је у првом најбоље читао, читао сјајно до краја четвртог, увежбао, али ни дан данас не разуме прочитано.

Да немамо времена на часу - немамо. На часу дете ни не може да увежбава, малтене ништа, а читање посебно.
Посао учитеља је, што рече Ата, да научи дете слова, да објасни како се чита, и да родитељима да ефикасно упутство како да баш његово дете научи течно да чита.

Могла бих још много писати. и хоћу ових дана, сад сам у гужви, али, одлична тема!
Вецо, препоручујем ти да провериш колико је твој син способан да разуме прочитано.
То је битније од саме технике читања.
 
Како да не. Учитељица којој деца сричу у 4. и нису овладала са оба писма српског језика - шут у дупе, берба кукуруза, чишћење клозета, какав рад у просвети.
Нема ту око чега да се договарамо и погађамо.
Армија чека да се запосли и ради свој посао ваљано.

Ćirilica se uči u prvom , latinica u drugom. Učitelj predaje latinicu, svejedno da li je tvoje dete savladalo ćirilicu ili nije. Predaje pisana slova, svejedno da li je tvoje dete savladalo štampana ili nije. Predaje oduzimanje, bez obzira da li je tvoje dete savladalo sabiranje ili nije, predaje deljenje, bez obzira da li je tvoje dete savladalo tablicu množenja ili nije...
Jok, uzeće levak, pa će deci da ulije u glavu tečno čitanje, tablicu množenja, padeže i slično.

Čitanje se uči u prvom ( ćirilica ) i u drugom ( latinica ) razredu. Ne u četvrtom.
Roditelj kome dete do četvrtog nije naučilo da čita, ima više izbora - glavom u zid, kamen oko vrata, cev na čelo... ili da kaže - ebote, pa ja sam omašio skroz, dete mi nepismeno sa 11 godina, daj da ispravljam šta se može...

Roditelj, ne učitelj... i pogotovo ne u četvrtom
 
Како да не. Учитељица којој деца сричу у 4. и нису овладала са оба писма српског језика - шут у дупе, берба кукуруза, чишћење клозета, какав рад у просвети.
Нема ту око чега да се договарамо и погађамо.
Армија чека да се запосли и ради свој посао ваљано.

Лепо си ово рекао.
Само си заборавио на једно - има деце која нису способна да науче да читају и пишу до четвртог разреда, ни до краја школовања. То не зависи од учитеља, зависи од система који не дозвољава да таква деца иду у специјалну школу, а родитељи све препуштају учитељу и не желе да им деца уче по ИОП-у.
Имам седморо таквих сад, док моје колеге имају по двоје - троје.
Тако ми је формирано одељење, родитељи неписмени деца више не долазе него што долазе, али, не смеш да их обориш, немаш инструменте да натераш родитеље да их шаљу у школу, а не још и да их натераш да се баве децом! :( Треба ли ме шутнути?
Цркавам сваког дана са 8 различитих планова за сваки предмет, запостављајући понекад вредну и просечну децу због њих.
 
Ата, у вртићу се уче слова, све по радним свескама за предшколце :))) Па, молим вас, људи су генерацијама имали неписмене родитеље и завршавали су у опанцима Сорбону. Јесте, Ата, носиће коцкице са А-авион и Б-буквар у 8. раздреду - буквар је буквар од Вука наовамо и ту се, извесно је, још дуго ништа неће променити.
У свакој генерацији постоје незаинтересована деца која не сметају оној другој да се, макар, описмене и да знају основне рачунске операцвије, до скупова, који се раде у 5. Ту децу наставник чак може и да избаци са часа, подељеност одговорности и обавеза је најчешћа јадиковка учитеља - јао, ја не могу, мени систем не омогућава, није истина - заузети су тиме да се деца друже, да стварају по садашњим приоритетима инклузивне заједнице и квази-вршњачу солидарност. Не иде се због тога у школу, него да се описмене.
Је л ти деца знају да читају, пишу, разумеју прочитано, да или не.
 
Ата, у вртићу се уче слова, све по радним свескама за предшколце :))) Па, молим вас, људи су генерацијама имали неписмене родитеље и завршавали су у опанцима Сорбону. Јесте, Ата, носиће коцкице са А-авион и Б-буквар у 8. раздреду - буквар је буквар од Вука наовамо и ту се, извесно је, још дуго ништа неће променити.
У свакој генерацији постоје незаинтересована деца која не сметају оној другој да се, макар, описмене и да знају основне рачунске операцвије, до скупова, који се раде у 5. Ту децу наставник чак може и да избаци са часа, подељеност одговорности и обавеза је најчешћа јадиковка учитеља - јао, ја не могу, мени систем не омогућава, није истина - заузети су тиме да се деца друже, да стварају по садашњим приоритетима инклузивне заједнице и квази-вршњачу солидарност. Не иде се због тога у школу, него да се описмене.
Је л ти деца знају да читају, пишу, разумеју прочитано, да или не.
Dete niko ne sme da izbaci sa časa, nikad nije ni smelo. To što neko radi, radi jer može u svojoj školi, inače je nedopustivo.
Упс, откуд ми латиница? :)

П.С. Слова не би смела да се уче у вртићу, јер васпитачи нису оспособљени за тај посао.
Али, не желим да причам сувише детљано.
Кад имаш родитеље којима држава омогућава да живе од социјалне помоћи, и то лагодно, јер, више добију од многих запослених на минималцу, а не подстичу децу на читање и учење, не шаљу их у школу..
Много се тога променило у последњих 15 година, јако много.

Не кукам, радим свој посао, али, ако ти кажем да имам 7 ученика који не долазе у школу, а кад дођу, ометају наставу, плус не умеју да читају пишу и рачунају... није лако. И не сматрам да је моја одговорност ако нису научили.
Имам двоје деце која су отишла у Бећ унемаћку крајем првог разреда, вратили се сад, везе с везом немају, ми завршавмо латиницу, а они знају 10 ћириличних слова.. :(
 
Slova se ne uče u vrtiću. Doduše, možda neka vaspitačica i radi tako, ali to ne znači da sva deca uče slova u vrtiću. Uče oblike, levo-desno, udaljenost, odnose, manje-više, neke naznake skupova... i slično... slova ne.
Digresija, ali moram - interesantno je da ne pokušavaju da ih nauče npr. da vežu pertle. Ebte, deca masovno kreću u školu i završavaju tamo neki i treći razred, a još ne umeju da vežu pertle :)

I samo ću još reći da je odgovornost učitelja velika. Ne osporavam. Ali treba uzeti u obzir i njihove vezane ruke u ovoj zemlji. Doduše, meni se lično ne dopada slanje kod psihologa i onda kada katapultira olovku sa klupe ili napravi pljucu ( ebte, pa dete je, a to je tako dečije i normano za taj uzrast ), ali dobro. Tako je kako je.
Sa druge strane, ni uloga roditelja se ne završava davanjem para za užinu. A to mnogi roditelji misle i na žalost se mnogi tako i ponašaju. Škola treba da im nauči decu svemu, kad im tako odgovara bacaju akcenat na VASPITNO-obrzovna ustanova, a kad im odgovara drugačije, onda je vaspitno-OBRAZOVNA :roll:
Ima učitelja svakakvih, ali brate mili, kada vidim kakvih roditelja ima - deca su bre zlatna!
 
Јадне им учитељске руке, зналачке, некорумпиране, а одговорне :)))


Па погледајте издавачку делатност КЦ-а, сви вртићи у мом граду у библиотекама имају њихове "предшколице" и деца уче да читају.

Вед, за читање постоје добре књиге, да не гуглам, мислим да је СилБук или томе слично, мислим да се зову се Кораци у читању.
Ако су већ учитељице радиле нешто друго на часу, време је да до 5. описмените дете.
Постоји 6 наставака према нивоу овладавања читањем http://www.knjizara.com/knjige/knjiga/123978_Grudva+-+Koraci+ka+čitanju+1_ISBN:978-86-83483-66-2

Кораци КА читању.
Ваша уЋитељица :))
 
Poslednja izmena:
Оно што ни многи учитељи не знају: техника читања је битна за спикере, а разумевање прочитаног је битно за сваког!

Техника читања се вежба гласним читањем код куће. Не мора бити одговорност родитеља.
Дете мора да пожели да напредује, у томе треба да му помогну учитељ и родитељи.
(Успут, шта после Атиног поста рећи, све је казала, само ја за читање не бих употребила реч ,,одговорност'')

Често наводим пример ученика који је у првом најбоље читао, читао сјајно до краја четвртог, увежбао, али ни дан данас не разуме прочитано.

Да немамо времена на часу - немамо. На часу дете ни не може да увежбава, малтене ништа, а читање посебно.
Посао учитеља је, што рече Ата, да научи дете слова, да објасни како се чита, и да родитељима да ефикасно упутство како да баш његово дете научи течно да чита.

Могла бих још много писати. и хоћу ових дана, сад сам у гужви, али, одлична тема!
Вецо, препоручујем ти да провериш колико је твој син способан да разуме прочитано.
То је битније од саме технике читања.


Bas sam se spremala da kazem da sacekaju dok se pojavis, procitaju sta pises i zatvore temu.
 
ja bih onako, na prvu, rekla da roditelji treba da podstaknu decu u sticanju radnih navika, pa i citanja, ali...
cest je slucaj da roditelji imaju vise od jednog deteta, a samo jedno ima problem sa npr. citanjem. prosta logika kaze da roditelj radi isto sa svom svojom decom.

meni se cini da ta uciteljica kod vas Ved, oseca veliku nesigurnost u svoj rad pa se brani "kolektivnim neradom".

cini mi se da bi ispravno bilo da, ako ima ucenika koji losije cita od proseka, porazgovara sa roditeljima pojedinacno o konkretnom problemu. nekada je u pitanju samo lenjost, nekada nezainterenovanost, nekada neki oblik disleksije... i sve se da resiti, ali ne na roditeljskom.
ako uciteljica na roditeljskom sastanku kaze -svi, ili vecina lose citaju - onda je definitivno problem u uciteljici!
 
Doduše, meni se lično ne dopada slanje kod psihologa

За твоју информацију, као и код слова у предшколском: нема психолога више у школама, само педагога....
Није овде то ни тема, научили су родитеље да им је битна некакво, не знам како им се то зове, али преведено "кохезивно одељење", па маме шлихтаре, децу да не вређам, али њихово огледало и то се тако запатило, блеје једни, блеје други. Не иде се вала због тога у школу. Ја то плаћам сваког месеца-цалензи у буџет, за разлику од милона Срба који се у све разумеју а ништа не раде и не доприносе.
 

Back
Top