Budući srednjoškolci ostvarili katastrofalne rezultate

Boris Grušenko

Buduća legenda
Poruka
26.596

Budući srednjoškolci ostvarili katastrofalne rezultate


Rezultati probe male mature potresli su obrazovni sistem kao zemljotres od 7,8 stepeni Rihterove skale. Očigledno je korona i prelazak na novi sistem rada kreni stani, onlajn nastavu i drugo ostavila traga jer su budući srednjoškolci, kako pokazuje analiza, ostvarili katastrofalne rezultate na testu iz matematike, srpskog i kombinovanom testu. Ovakvi rezultati su bruka i sramota za čitav obrazovni sistem.

Saopštenje prenosimo u celosti:

Učenici su na testu iz matematike u proseku osvojili 6,20 bodova, iz srpskog jezika 7,40, a na kombinovanom testu 8,60 poena. Ovi rezultati su za par poena niži u odnosu na prošlu godinu, pokazuju analize. Ne leži vraže, svoju nemoć u obrazovnom sistemu Ministarstvo i druge strukture u obrazovanju su nadomestili tako što su se dosetili da ovogodišnji testovi male mature budu na zaokruživanje i da u samom pitanju već bude sadržan i odgovor.

Šta se postiže ovim podilaženjem? Da li se povećava broj poena za upis, da li se učenicima daje lažno pokriće za znanje, odnosno neznanje i čini im se medveđa usluga kako za dalji tok obrazovanja, tako i za rad i život uopšte. Da li su Ministarstvo obrazovanja, nauke i tehnološkog razvoja i druge strukture u obrazovanju svesne posledica i da li je udvaranje i dodvoravanje učenicima i roditeljima ima ikakvog smisla.

Molimo vas i apelujemo da to više ne činite i da ne upropašćavate buduće mlade generacije i navikavate
ih da bez rada i radnih navika dobijaju poklonjeno, a osakaćeno znanje.

Prema konačnim rezultatima male mature, od mogućih 20 bodova, prosečan broj bodova koji su učenici ostvarili na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika je 13,3 (prošle godine srpski jezik 11,2), na testu iz matematike je 12,4 (prošle godine 11,0), dok je ostvareni prosečan broj bodova na kombinovanom testu 14,7 (prošle godine 14,2).

Ovo pokazuje da su mali maturanti tačno odgovorili na više od 60 odsto pitanja. Testovi su bili veoma laki. Zadovoljena je forma i to je bio očigledno cilj ovog testiranja na kraju školske godine. Forum SSŠ je predlagao ukidanje male mature ove godine jer nam nije bilo važno da se samo zadovolji forma. Svuda u Evropi se uči da bi se znalo, samo kod nas se radi za bodove. Decu i nastavnike niko nije pitao ništa.

Očigledno je Ministarstvu i ostalim strukturama bilo najvažnije da se zadovolje neki zacrtani planovi, pa makar i na štetu obrazovanja i znanja ili se išlo linijom manjeg otpora i ovako je bilo najlakše - kaže se u saopštenju Foruma srednjih stručnih škola koje je potpisao predsednik Foruma Milorad Antić.

*************************************

Šta mislite, šta je uzrok ovome? Po pitanju obrazovanja (i svega ostalog) haotična prošla godina ili nesposobnost države da nakon dve decenija reformisanja i ostalih eksperimenata obrazovanje učini funkcionalnim?

Ili je reč o nečemu trećem poput gubitka interesovanja mladih za obrazovanje, osipanja kadrova i loše kadrovske politike?

test-pisanje-mala-matura.jpg
 
Poslednja izmena od moderatora:
Učenici su na testu iz matematike u proseku osvojili 6,20 bodova, iz srpskog jezika 7,40, a na kombinovanom testu 8,60 poena. Ovi rezultati su za par poena niži u odnosu na prošlu godinu, pokazuju analize.

Prema konačnim rezultatima male mature, od mogućih 20 bodova, prosečan broj bodova koji su učenici ostvarili na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika je 13,3 (prošle godine srpski jezik 11,2), na testu iz matematike je 12,4 (prošle godine 11,0), dok je ostvareni prosečan broj bodova na kombinovanom testu 14,7 (prošle godine 14,2).
Ово ми није јасно.
 
Mi se nekad kidali u sebi sa 19 bodova na samo jednom od testova.

Vajni plan i program, a vajni i prosvetari koje država neguje u sistemu posle onolikih protesta i zjapljenja na povišice.:zcepanje:

U fabrike za 35 000, šta drugo? Biće fabrika, tako najavljuje vlast.
Da dragi predsednik dođe u fabrike i obraduje omladinu sa dodatnih 3000, i eventualno novčanim pomoćima u narednim viralnim idiotlucima.

A možda kad se vakcinišu sva deca, rezultati budu i bolji od mogućeg? :think:
 
Vecinom narod koji nema ne salje decu na fakultet tako da ovo nije bitna tema kada se ide na zanat / u fabriku / da bi se radilo neki posao od koga nema nista / ceka se penzija od koje nema nista. . .

Nikog nije briga kada je fakultet za one bogatase koji imaju mnogo para te skoluju decu da bi uzivala u zivotu.(Drzavni fakultet ko danas ima da plati detetu/ decu u ovakvoj zemlji je bogat nije obican radnik/ radnica tako sve to narod koji ne pripada bogatima ne zanima posto je glavno pitanje kako se skrpiti od prvog do prvog).
 
Pa, za tih 8 godina grejanja neudobne drvene stolice i krivljenja kičme u školi, mogli su bar naučiti nešto korisno da rade na nekom drugom mestu.
Nekad su se roditelji radovali da pošalju decu u predškolsko i prvi razred: ''Taman da nauči šta je obaveza, da se socijalizuje, a pao je kod tog i tog vaspitača/učitelja, hej, ti, koliko je taj izveo generacija na pravi put!''
Ali, učitelj, pravi učitelj!
Kad napraviš neku glupost, sledi prutić po dlanovima pred celim odeljenjem da ti više nikad ne bi palo na pamet!
Pa, iskreno zanimanje za to kako dete napreduje u usvajanju znanja, pa ohrabrenja i uputstva, ali i pohvale i nagrade kad se ostvari dobar rezultat...

Danas, em će pre đak da bije učitelja, em od obrazovanja nema ništa.

Pa, što onda i osnovno obrazovanje da ne bude neobavezno, ili bar da roditelj može da ga obrazuje u kućnim uslovima?
 

Budući srednjoškolci ostvarili katastrofalne rezultate


Rezultati probe male mature potresli su obrazovni sistem kao zemljotres od 7,8 stepeni Rihterove skale. Očigledno je korona i prelazak na novi sistem rada kreni stani, onlajn nastavu i drugo ostavila traga jer su budući srednjoškolci, kako pokazuje analiza, ostvarili katastrofalne rezultate na testu iz matematike, srpskog i kombinovanom testu. Ovakvi rezultati su bruka i sramota za čitav obrazovni sistem.

Saopštenje prenosimo u celosti:

Učenici su na testu iz matematike u proseku osvojili 6,20 bodova, iz srpskog jezika 7,40, a na kombinovanom testu 8,60 poena. Ovi rezultati su za par poena niži u odnosu na prošlu godinu, pokazuju analize. Ne leži vraže, svoju nemoć u obrazovnom sistemu Ministarstvo i druge strukture u obrazovanju su nadomestili tako što su se dosetili da ovogodišnji testovi male mature budu na zaokruživanje i da u samom pitanju već bude sadržan i odgovor.

Šta se postiže ovim podilaženjem? Da li se povećava broj poena za upis, da li se učenicima daje lažno pokriće za znanje, odnosno neznanje i čini im se medveđa usluga kako za dalji tok obrazovanja, tako i za rad i život uopšte. Da li su Ministarstvo obrazovanja, nauke i tehnološkog razvoja i druge strukture u obrazovanju svesne posledica i da li je udvaranje i dodvoravanje učenicima i roditeljima ima ikakvog smisla.

Molimo vas i apelujemo da to više ne činite i da ne upropašćavate buduće mlade generacije i navikavate
ih da bez rada i radnih navika dobijaju poklonjeno, a osakaćeno znanje.

Prema konačnim rezultatima male mature, od mogućih 20 bodova, prosečan broj bodova koji su učenici ostvarili na testu iz srpskog, odnosno maternjeg jezika je 13,3 (prošle godine srpski jezik 11,2), na testu iz matematike je 12,4 (prošle godine 11,0), dok je ostvareni prosečan broj bodova na kombinovanom testu 14,7 (prošle godine 14,2).

Ovo pokazuje da su mali maturanti tačno odgovorili na više od 60 odsto pitanja. Testovi su bili veoma laki. Zadovoljena je forma i to je bio očigledno cilj ovog testiranja na kraju školske godine. Forum SSŠ je predlagao ukidanje male mature ove godine jer nam nije bilo važno da se samo zadovolji forma. Svuda u Evropi se uči da bi se znalo, samo kod nas se radi za bodove. Decu i nastavnike niko nije pitao ništa.

Očigledno je Ministarstvu i ostalim strukturama bilo najvažnije da se zadovolje neki zacrtani planovi, pa makar i na štetu obrazovanja i znanja ili se išlo linijom manjeg otpora i ovako je bilo najlakše - kaže se u saopštenju Foruma srednjih stručnih škola koje je potpisao predsednik Foruma Milorad Antić.

*************************************

Šta mislite, šta je uzrok ovome? Po pitanju obrazovanja (i svega ostalog) haotična prošla godina ili nesposobnost države da nakon dve decenija reformisanja i ostalih eksperimenata obrazovanje učini funkcionalnim?

Ili je reč o nečemu trećem poput gubitka interesovanja mladih za obrazovanje, osipanja kadrova i loše kadrovske politike?

test-pisanje-mala-matura.jpg

Млади знају да долази монархија, која ће да им 'реши проблеме'боље него обећавани комунизам .. па рачунају

'што да се смарају .. .. братееееее'
 
U Nju Džerziju dalja rođaka prikupila pored svoja dva deteta još dvoje-troje komšijske i za podučavanje koje po svim parametrima nadmašuje institucionalno, je plaćena od strane države regularno sve dok deca ne upišu viši stepen.
Starija ćerka upisala medicinu i ništa ne zaostaje za onima koji su učili u državnim školama.
Štaviše, zna da vodi računa o sebi, vrsna je domaćica, kuvarica, pristojna i dobro vaspitana devojka koja nije potpadala pod štetni uticaj vršnjačkih grupa.
 
Ma nije mi jasno u uvodnom delu se spominju jedne brojke, a kasnije druge.
Čak i da je svedeno sa onim množenjem za srpski i matematiku sa 0,65, a za kombinovani sa 0,7 ne uklapa se


Moguće je da u vesti nije jasno naznačeno šta su preliminarni a šta konačni rezultati a da je saopštenje pisano na osnovu preliminarnih.

Preliminarni su objavljeni pre nedelju danaa a konačni koliko vidim danas.

Mislim da se saopštenje završava ovom rečenicom
Molimo vas i apelujemo da to više ne činite i da ne upropašćavate buduće mlade generacije i navikavate
ih da bez rada i radnih navika dobijaju poklonjeno, a osakaćeno znanje.

A da je tekst u nastavku redakcijski komentar nastao kasnije.
 

Back
Top