Apsolventska kriza

Moonja, ovo gore citirano nije sa druge teme po pitanju mora.

Istovremeno, ako bi more bilo jedino mesto za relaksaciju onda bi milijarde ljudi odavna nestalo sa ove planete.
Drugo, odgovornost prema sebi je da usaglasimo naše zahteve sa svojim kapacitetom, ulaganim trudom ali i očekivanim rezultatima i iznad svega da unesemo malo više ljubavi i prema sebi ali i okolini. Bez ljubavi mi ćemo uvek biti u problemu sa samim sobom.
Treće, odgovorno tvrdim da snovi svakoj osobi pokušavaju ukazati upravo na unutarnji nesklad kojeg svako za sebe mora potražiti. Tada i tek tada možemo se osetiti ispunjenim, relaksiranim ali i zadovoljnim i srećnim. Marljivim radom kroz usputna životna iskustva naši kapaciteti će rasti.

"ili pod odgovornošču smatraš da bi trebalo da sedi u ćošku sobe i čeka da je kontaktira sv.duh"

Dodao bih da moj prethodni tekst nijednom nije aludirao na tvoje komentare niti je sa pažnjom pročitan. (Ipak prihvatam da je možda smušeno sklepan i zbog toga nakrivo shvaćen).
Ako sam te nesmotreno pogodio primi moje izvinjenje.
ako bi more bilo jedino mesto za relaksaciju onda bi milijarde ljudi odavna nestalo sa ove planete.
?? šta znači ova rečenica....
jedna i po milijarda ljudi redovno letuje na moru, svoj god odmor koristi na taj način, i to jednom godišnje, da li to znači da će sad, u avgustu, nestati milioni ljudi..??

jao, sad ćemo o moru..pa tebi je to privuklo pažnju.....pominjano je ovde, ali ja sam predložio more, jer sam autorku, sasvim slučajno sreo na drugom podforumu na kojem se govori o putovanjima. to, naravno, ne moraš da znaš. neko ko razmišlja o tome da putuje, a trenutno je u krizi, vrlo je dobro zarad bistrih misli da promeni sredinu. nekada to neće doneti promene. svoja glava i brige se nose bez obzira gde otišli, probleme ne ostavljamo kod kuće. ali je nekad dobro da drugi utisci prevadaju, da se misli nečemu drugom posvete. naročito kada je u pitanju letnja pauza koju treba na najbolji način iskoristi do sledećeg ispitnog roka...
dalje, radi se o tome da ti na svaku temu daješ isti odgovor. i ja tebe ne moram čak ni da čitam da bih znao da su to iste rečenice. bilo da se radi o beskonačnosti svemira, snovima ili o apsolventskoj krizi. što, mora se priznati ni približno nije slično, a i prilično je neozbiljno. ne radi se ni o teškoćama u savladavanju ispitne materije, radi se o najverovatnije samo prolaznoj blokadi do konačnog završetka nečega u šta su uložene godine marljivog učenja, truda i rada i što je pri kraju ......a ne o "duhovnoj tranformaciji ličnosti".....dobro, nisam dobio odgovor na moje pitanje zbog čega smatraš autorku, kako si rekao "neodgovornom"..ali dobro, tvoje viđenje je tvoje pravo, ali je to ujedno i tvoja lična kvalifikacija drugoga..
 
Poslednja izmena:
........................
Definitivno sam postala sigurna da je uchenje samo 50% posla. Jer se posle odredjenog vremena mozak toliko preoptereti, da ma koliko mi hteli on nece da funkcionishe. Faktor srece necu da ukljuchujem, jer ukoliko je student preshao celu knjigu, pretpostavljamo da ne postoji pitanje o kom ne zna neshto da kaze.

Shta vi mislite o ovome, i kakva su vasha iskustva sa davanjem poslednjih ispita na fakultetu?

Odavno sam završila faks. Moja iskustva su specifična: bila sam, po sopstvenom izboru, vanredni student i za četiri godine nisam otišla više nego na dva ili tri predavanja. Ispiti su, povrh toga, išli glatko ... sve do diplomskog. Položila sam iz cuga pisani deo, a usmeni pala nakon što sam znala odgovore na sva pitanja ali ne i na tzv. "minersko" pitanje koje nije bilo u sklopu programa. Posle sam saznala da je to uobičajeni metod dotičnog profesora (danas je on političar :mrgreen:) da očita lekciju studentima koji nisu dolazili na njegova predavanja. Između ostalog, tada je prosek izlaženja na diplomski bio 5 ili 6 puta; skoro niko nije mogao položiti iz prve. Elem ... Bila sam više besna nego očajna. Doživela sam svoj debakl kao nepravdu - a mišljenje nisam promenila ni posle ovolike vremenske distance. Izašla sam u sledećem roku, već posle mesec dana, smirena i rešena da diplomiram. Profesor je ovog puta iskoristio drugi metod, zvani "saplitanje u koracima." Metod se sastojao u tome da govori paralelno sa mnom i tako pokuša da ostavi utisak kako me nadopunjuje. Međutim, položila sam (pošto sam ga iznervirala nadvikivanjem :lol: pa je izjurio iz amfiteatra i ostavio me na milost dvojici profesora iz komisije).
Znanje je, dakle, faktor bez koga ne možeš da očekuješ uspeh. Ali, "premor materijala" je moguć ako sebi postaviš težak zadatak ili ako se trudiš da ga rešavaš po nečijim metodama koje nisu svojstvene i tebi. Ja sam, recimo, bila kampanjac. U startu sam znala, već kod upisa na faks, da će me umoriti obaveza svakodnevnog odlaska na faks i sedenje na predavanjima, pa sam izabrala opciju vanrednog studiranja. Tako sam mogla sama da raspolažem svojim vremenom, da biram kad ću i koliko učiti. To je dalo dobar rezultat: nije bilo zamora materijala, nije bilo krupnijih razočaranja ili izneverenih očekivanja. Čvrsto sam ubređena da bi bilo suprotno da sam bila redovni student.

Ti si na kraju studija, što je već samo po sebi uspeh. Malo si se umorila. Ništa strašno. Tretiraj ispit kao takmičenje; možda će ti tako biti lakše.
Ali, videćeš - kada budeš diplomirala, veselićeš se dan-dva, nedelju, možda čitav mesec ... a onda će ti u jednom trenutku zafaliti učenje i, koliko god apsurdno zvučalo - izlazak na ispite. ;)
 
Pre par godina sam zaista imala zivaca i vremena da se bavim napravdama koje se deshavaju na fakultetima, loshim sistemom shkolstva...itd...Sada, kad sam na neki nachin sazrela, shvatila sam da od toga zaista nemam nishta, i da je najpametnija stvar koju mogu da uradim za sebe, da u shto kracem roku dam te ispite koji su mi ostali do diplomskog i da vishe u zivotu posle toga ne vidim fakultet na kom sam.
Pochevshi od one stare dobre "zagrej stolicu,i niko te ne moze oboriti na ispitu"...Doshla sam do gore pomenute situacije. Naime, faktor koji nisam imala u glavi jeste sledeci.
Kad chovek pretera (to mu dodje neshto kao fanatichno sedenje za knjigom, chak i kad mozak vishe ne moze da prima informacije), doshla sam do faze, gde je moj mozak apsolutno pocheo da odbija saradnju. A s obzirom da kapacitet mog pamecenja uopshte ne stavljam pod pitanje(nikad zaista nisam imala problema sa tim), pochela sam da razmishljam o ostalim psiholoshkim faktorima koji utichu skoro jednako na pozitivni ishod tog ispita.

Chitala sam sve postove na temi, i zaista ne mogu bash sasvim da se slozim sa nekim iskazima. Recimo, kad neko kaze nauchio sam od korice do korice ispit od 800-1200 strana. Poznato nam je svima da studenti vole da preuvelichavaju. Npr. kad imaju knjigu od 1000 strana i skracenu skriptu iz koje uche, shto je u 99% sluchajeva tako, oni ce reci da su radil knjigu. Poshto posle ovog niza godina svog studiranja, upoznala sam zaista ljude sa razlichitih drzavnih fakulteta i bila svedok njihovog spremanja ispita..Od etf-a, pmf-a, stomatologije, arhitekture preko medicine,filozofskog do prava.
Najobimnije knjige koje sam videla su na istoriji umetnosti. Ali ti ljudi imaju oko 15 ispita za sve godine studiranja.
Mislim sasvim opushteno mogu da kazem da sam i ja imala knjige od 600 najchesce (npr. mashine i alati), iako je to bio zaista tezak ispit, lagala bih kada bih rekla da sam savrsheno znala bash svih 600 strana sa svim kotiranim slikama mashina, kinematikama alata, i slichno...Taj ispit se vishe sastojao iz sushtine svega toga shto je napisano, i izvodjenja glavnih formula.
Sad zaista prvi put jesam u situaciji da sam preshla 523 strane, ali tako da mi neko otvori u sred noci knjigu i pita me, znala bih da pricham tekst sa te strane. I nemam za to ocenu u indeksu, shto je porazavajuce.

Prvi od nepisanih faktora, o kojima bih volela da diskutujem ovde je:
Zashto se deshava da student kada bolje spremi ispit, ima vecu tremu, tj. manju sigurnost u svoje znanje, nego neko ko je preleteo par puta knjigu?


Onaj ko je preleteo knjigu ide na ,,srecu'' ili ,,splet okolnosti'' svestan u startu koliko malo % ima da prodje ili ili ili necu da nabrajam, ali samim tim shto nije ushao u sushtinu predmeta nije ni svjestan koliko nema pojma i naravno da je sigurnij...to ti je kao kad pochnesh da radis i onda neko ko je priuchen iz chasopisa pochne d a ti autoritativno tupi nebuloze i sa sigurnoshcu tvrdi neshto shto nema pojma , a ti znash koliko je komplikovana materija o kojoj se pricha i ispadnesh manje siguran shto se suzdrzavash od izvaljivanja gluposti nego taj koji nema blage veze sa zivotom...reci ce da nemash pojma...tako je i na ispitu
Shto si vishe uchila, sve si vishe svjesnija koliki je obim gradiva, koliko stvari ne znash i koliko gluposti mozesh da odvalish ako nisi koncentrisan...vishe stvari zelish da obnovish , ,,pogledash'' pred ispit shto u nedostatku vremena unosi zbrku i u ono vec naucheno, pa sva ta groznica se produbljuje...zatim...muchila si se, zeljela bi da ostavish to konachno,. ne vraca ti se na to ponovo, jer ti dotichno stanje uchenja vec u glavi urezuje negativno osecanje koje proteini pamcenja ne zaboravljaju...i onda dolazish na ispit ,,kockash se na krupniji ulog i imash mnogo vishe da izgubish ''' nego neko ko se nije toliko muchio...i ne gubi ti se sve to...a onda opet organizam reaguje...naravno kome se ,,posreci zla sudbina'' da ne moze da predje nivo...onda krece zacharani krug...mozak odbija saradnju, panika raste, muchnina i sav taj zacharani krug, koji rastura mentalni sklop, tako da chovek nema volje da uchi, a zato shto ne uchi oseca griznju savjesti i opet novi krug nevolja...

Razlikuju se ljudi, nesreca je biti samokritichan i oboriti sam sebe znajuci svoje shupljine u znanju, tj. biti svjestan svog neznanja, a sve se ne moze nauchiti , a da se reprodukuje za jedan dan, jer na drugoj strani samouvjereni shupljoglavci pronalaze rupe u siru na mnogobrojne nachine i idu stopama od sedam milja da bi sutra hladno imali drzanje genijalaca, sveznalica i bozanstava u potpunoj srazmeri sa malom kolichinom rada koju su ulozili...to je valjda neka savjest koja tjera na pravdanje, blefiranje...imaju valjda osecaj da ceo svet zna da su shuplji, pa moraju da kreche stajling 00:00 dnevno, kao dragstor...

tako da...ispit je kocka i nishta drugo...ja se divim ko zna sve i mnogo...jer uvek postoji bar jedno shto ne mozesh da se setish i nalazi se u bubnju kao pitanje

a o drugim okolnostima zashto student pada ispit...he he he ne bih da pishem, jer radije idem na Tibet da berem jabuke... :)



Da li trenutno raspolozenje studenta utiche na to kakvu ce ocenu on dobiti na ispitu, i ako da, kako uticati na bolje raspolozenje?
Shta je faktor srece?


@Hellen
Hvala na podrshci! :)
I kod mene na faksu je u cetvrtoj bilo nas 70, ali se broj prepolovio odmah po pochetku apsolventskog staza. Najchesce je ljudima ostajalo po 12 ispita do kraja, i stavili su zadnje ispite kao najteze na fakultetu. Ljudi se potpuno demoralishu, i dignu ruke. Naravno ja nisam jedna od njih, i nikad ne bih odustala. Ali me je strashno demoralisala chinjenica da sam u septembru trebala da budem na 4 do kraja, po svom planu, gde bi mi bilo omoguceno da u tom roku skinem barem kolokvijume koji su mi uslov za strashno obimne i teshke ispite.
Umesto 4 sad imam 6., i eventualno ako me posluci sreca, dozvolice mi da ih polazem u julu, pa da mi upisuju kao da je septembarski rok. Zbog takvog izdrkavanja, ja gubim strashno dragoceno vreme (umesto ovog chekanja, imala bih vremena da uchim ova 2 za septembar), jer mi je sada zaista frka da shto pre zavrshim.
.....................
 
Poslednja izmena:
Razlikuje se polaganje ispita od studiranja ispita.
Ovo drugo danas ne postoji.

Na primer, ja mogu da dobijem 10 iz dva predmeta, a da sam jedan spremao , a drugi studiozno spremao.
Kad kazem studiozno , znaci da svih 1000 strana znam u prste i da ne postoji nista sto bi ostalo neznanje, vec samo malo vise angazovanje....

Pri tome se totalno razlikuje psiholoska slika kad idete na ispit...
Kad ste spremali ispit za 10 onda ste pokrili sve sto znate i sve precice, znaci knjigu, ispitna pitanja, rokove, taktike, vreme, strategiju...
Kad se sprema ispit studiozno, za 10, onda je ovo samo uvod u to...Onda radite na sablonima ubrzavanja, na obaranju granicnih slucajeva teorija i tvrdjenja , ponasate se kao profesor koji kreira zaebana pitanja za ispit i to ne obicna ,vec zaebana...totalno se rasplinete u sirinu i dubinu...
Neke ispite treba tako spremati narocito one koji imaju Osnove u svom nazivu....

I onda kad izadjete na ispit vam za pomocne papire ne treba dozvoljenih 2 lista, vec ceduljce...

Psiholoska slika se razlikuje mnogo...i daje mnogo prednosti kasnije kad ostale ispite spremate samo za 10.
Moje misljenje je da razlika izmedju 6,9, 10 nije velika...tj izmedju 6- i jeste, tu se gurate sa svojom lenjosti ili nekim drugim ogranicenjem kod sebe, dok sve ostale ocene zavise od situacije, osim kad se sprema za 10 (moze da se dobije 8,9,10, dok ako se sprema za prolaz, moze da se dobije 6,7,8,9,10)...
Po mom iskustvu da bih spremio nesto za 6- treba mi 2,3 dana ali onda dobro blefiram....1:5
Da bi spremio za 6- ali sa odnosom 1:1 treba mi od 7 do 21 dan i to obicno ljudi zovu spremanje ispita.
Da bi spremio za 6- sa vecim odnosom , onda se po meni ne isplati, jer 2,3 dana vise i dobijam spremanje za 8,9....samo drugacija sistematizacija znanja ...
A za 10 je moguc put na dva nacina, preko 89 i srece i dodatnog pokrivanja znanja, a to je 10- ili za 10 od starta zacrtano....
A za 10+ to je ono studiozno , to ovde ne trebam govoriti...

Kod velikih knjiga, ili kod lose napisanih knjiga imamo problem sa svojom psihom jer moj rekord je 1 strana citanja 3,5h ali samo citanja....
Ako ste labilni po nekom kriterijumu to je haos za vas psiho nivo....
Ja sam samo pitao kolege, jel neko imao dozivljaj da cita stranu 3,5h i da je ne procita do kraja....
I odmah mi rekose, jel to negde tamo kod 20 strane....Znaci znaju o cemu se radi, samo su oni to presli onako kasnije ce samo da se spozna...
Da bih naucio tu jednu stranu , trebalo mi je mozda 2,3 dana ali ne iz cuga, vec da se uklopi sa ostalim....
A literatura za taj ispit je tri knjige po 1000 strana...
Plus zadaci i zbirke....
Znaci sad ne pricam o ocenama vec o psiho stanju...
I onda to psiho stanje mnogo utice jer je 1000 ili 3000 strana uvek zaboravljivo ako se radi standardno , tj po lekcijama...a vecina samo tako i zna....

Za njih je visi nivo naucenog samo ako bolje znaju tacno svaku lekciju ponaosob i polozaj svake lekcije u celini....
Mislim da je ovde taj slucaj , pa da ne sirim na drugacije nacine ucenja, vec samo na pamcenje i povezivanje modula kod znanja...
Sama vizija o tome kako ucite ili kako ste odabrali da nesto ucite vam daje prednost u brzini ucenja.
A kazuje vam i o roku tog znanja....modularno znanje se mnogo pre gubi....ostace samo ono sto je zbog nekih projekata ili zadataka, ako postoje, uradjeno kao crosslink....

Samo ovo je dovoljno da osoba koja modularno uci shvati i poboljsa sebi strategiju odrzavanja svoje baze znanja...Prepitivanje je beskorisno ako je neprilagodjeno i nerigorozno....jos iz srednje skole je poznato da postoje prepitivanja uz knjigu, uz otvaranje knjige, uz zatvorenu knjigu i uz taknuto-maknuto tj trazi se detalj koji je ispusten iz izrecenog a postoji u modulu, lekciji...

Sve su ovo delici iz teorije ucenja, ali kod nas su popularne buzenove mape asocijativnosti i to se uzima kao vrh, pa verujem da osim pedagoga po struci, a i kod njih tesko , malo ko zna za teorije ucenja....Mi vise volimo da naucimo reci kontrapunkt pre nego sto naucimo sta je zbica....ili gde bi bilo bolje stavljati zarez, po knjizevnom ili po poetskom kriterijumu....(kod poetskog se stavlja zarez tamo gde se ocekuje kod citaoca da napravi pauzu i na taj nacin na odgovarajuci nacin da smisao tekstu, a to se razlikuje puno od knjizevnog pristupa zareza kao podeli na recenice ili subjekat objekat celine...).
 
pa ne ide to tako.:)
nije mozak kutija u koju ces da nabacas stranicu po stranicu
ziv si covek, moras i da se bavis nekom fizickom aktivnoscu, i da se smejes, i da pogledas neki film.
pet sati STVARNOG ucenja, koncentrisanog, vredi vise nego deset sati mrcvarenja, kad si u minus fazi.

А ја сам, рецимо, могла СТВАРНО да учим само ако искључим све остало из свог живота.:confused:
 
А ја сам, рецимо, могла СТВАРНО да учим само ако искључим све остало из свог живота.:confused:
sta to znaci prakticno?
koliko dugo to sve bude izbaceno? mesec? dva ? pet? ili sednes, razbijes se od ucenja, polozis ispit, pa onda malo pauza, pa sledeci..
pri tom, ako ima pre podne predavanja, posle podne vezbe, ceo da si na faksu, kako izbacis sve?
 
sta to znaci prakticno?
koliko dugo to sve bude izbaceno? mesec? dva ? pet? ili sednes, razbijes se od ucenja, polozis ispit, pa onda malo pauza, pa sledeci..
pri tom, ako ima pre podne predavanja, posle podne vezbe, ceo da si na faksu, kako izbacis sve?

ja sam izbacivala sve na po oko mesec dana, tada sam se bavila alpinizmom, i to je bilo sjajno punjenje baterija; i zivela sam sa deckom, sto je takodje donosilo pozitivne vibracije i ustedu vremena:p
 
sta to znaci prakticno?
koliko dugo to sve bude izbaceno? mesec? dva ? pet? ili sednes, razbijes se od ucenja, polozis ispit, pa onda malo pauza, pa sledeci..
pri tom, ako ima pre podne predavanja, posle podne vezbe, ceo da si na faksu, kako izbacis sve?

Испланирам колико ми је потребно да бих спремила одређени испит. На толико времена се затворим у кућу (некад 5 дана, некад две недеље, некад месец дана....а било је и више...), не излазим, не буљим у ТВ, не радим ништа друго сем што једем, учим, спавам...и у паузама шетам... Највише сам волела да учим сама у стану, када цимерке оду на распуст. Нисам имала телефон, значи - тотална изолација!
Устанем око подне, клопам, до 3-4 поподне пообављам остале активности (спремање стана....), а онда седнем и учим до увече. Увече правим паузу, за то време или шетам, једем и онда опет седнем и учим...док не изгубим концентрацију,ато је негде око поноћи... Онда после тога читам док не заспим (јер ми је и читање лектире било саставни део учења)...а то буде негде око 3-4 ујутру....

Никада не спремам више до једног испита у једном периоду (ја сам за 4 године студија имала само 25 испита, али су сви били обимни - двосеместрални, тросеместрални, четворосеместрални, петосеместрални...). Кад положим један -кренем да спремам други.

Ретко кад сам на овај начин спремала испит док трају предавања. Обично за време распуста... А на трећој-четвртој години имали смо врло мало предавања...
Моја цимерка је учила редовно и континуирано и пред испит се само подсети... Ја нисам могла тако, ја сам се преко године углавном зајебавала, а учила само пред испитне рокове...

Ето. То је био мој начин. ;)
 
@koto & hellen

Mislim da postoje strashne razlike izmedju sistema rada razlichitih fakulteta (naravno mogu da govorim sa sigurnoshcu samo o starom sitemu pre bolonje).
Npr, znam za filozofski, i etf, da predavanja nisu bila obavezna, te su studenti pohadjali samo ona za koja smatraju da im trebaju, shto je po meni skroz ok sistem.

Sa druge strane, arhitektonski, i moj smer na faxu (verujem da ima josh fakulteta sa takvim sistemom rada ali pouzdano znam za ova 2), su drugachije organizovani. Tokom cele godine studenti idu na predavanja koja su vecinom obavezna,rade radove, elaborate, i slichno, i najchesce su primorani da ispite spremaju kampanjski.
E sad. Kod mene na smeru, u vreme kad sam slushala 3 i 4 -tu, rezultat takvog rada je bio da na sve 4 godine (to mu dodje oko 320 studenata), nisi mogao da nadjesh vishe od 5 koji su dali redovno sve 4 godine...da ne odstupam previshe od teme...

Meni je u skladu sa mojim mentalnim sklopom, jedini nachin da se potpuno iskljuchim da bi efikasno ibrzo mogla da predjem gradivo za neki ispit.

Iako bi najbolji metod bio ono shto je Koto rekla, ja potpuno razumem Hellenin nachin...Narochito shto je sama tema, apsolventska kriza, a kad smo apsolventi , nemamo nikakve druge obaveze sem zavrshavanja tih ispita, shto zna na psihichkom nivou da bude jako teshko...
 
Veoma je bitno da nastupis samouvereno, to ume da zbuni protivnika(profesora).Mozda bas zato prolaze ispit oni sa siromasnim znanjem jer su opusteni-"daj da probam, nemam sta da izgubim".A sigurno da doprinosi i to sto si apsolvent, sve ti se smucilo, mozda i previse obracas paznju na sitnice u knjizi, pa si izgubila iz vida sustinu.
 

Back
Top