Alternativna matematika

A mislili smo da je ovo samo u Americi, kad ono, nije . Ovakvih alternativnih predmeta sve više, kao da su snimali neku našu školu. Ne teši me nimalo što smo postali 'svetski ljudi ' što se tiče prosvete .
To se radi iz ideoloških razloga, mora da se napravi i takva “matematika” iz koje svako može da dobije najveću ocenu, u skladu sa američkom nebulozom koju neprekidno ponavljaju sve “obrazovne” NGO: “svi su iznad proseka.”

Uostalom, šta očekivati od onih koji tvrde da je cilj školovanja “afirmacija ličnosti”, a znanje će valjda doći samo od sebe, pa ako je neophodno da se afirmacije ličnosti radi, tu i tamo i istuče učiteljica, nastavnica, profesor ili neko dete koje uči umesto da se afirmiše, bože moj, organizovaće im oni i radionicu ako baš budu preterali.
 
To se radi iz ideoloških razloga, mora da se napravi i takva “matematika” iz koje svako može da dobije najveću ocenu, u skladu sa američkom nebulozom koju neprekidno ponavljaju sve “obrazovne” NGO: “svi su iznad proseka.”

Uostalom, šta očekivati od onih koji tvrde da je cilj školovanja “afirmacija ličnosti”, a znanje će valjda doći samo od sebe, pa ako je neophodno da se afirmacije ličnosti radi, tu i tamo i istuče učiteljica, nastavnica, profesor ili neko dete koje uči umesto da se afirmiše, bože moj, organizovaće im oni i radionicu ako baš budu preterali.
A i kod njih je uočena ta nebuloza. Ovaj kratki film snimljen je pre 5 godina. Koliko znam, od tada se ni tamo ništa na bolje nije promenilo.
 
To se radi iz ideoloških razloga, mora da se napravi i takva “matematika” iz koje svako može da dobije najveću ocenu, u skladu sa američkom nebulozom koju neprekidno ponavljaju sve “obrazovne” NGO: “svi su iznad proseka.”

Uostalom, šta očekivati od onih koji tvrde da je cilj školovanja “afirmacija ličnosti”, a znanje će valjda doći samo od sebe, pa ako je neophodno da se afirmacije ličnosti radi, tu i tamo i istuče učiteljica, nastavnica, profesor ili neko dete koje uči umesto da se afirmiše, bože moj, organizovaće im oni i radionicu ako baš budu preterali.

Афирмација дијболичке стране личности
 
Ali zaista je simptomatično da je svuda tako, sistematsko uništavanje obrazovanja, svetskih razmera. Sad zvučim kao teoretičari zavera, al nekako mi logika to kaže.

Мислим да је проблем до искомплексираних родитеља. Свако мисли да би његово дете могло да буде нови Моцарт, Пикасо или Соња Хени, и да уређен, правилан и одговоран живот убија креативност и могућност да његово дете остане "уписано у историји".

Свако мало гледам или слушам како им цртају по зидовима, једу по подовима, спавају у мрвама, уцењују где ће да иду, са киме ће да иду, сами одређују шта ће да гледају, хистеришу кад не добију шта желе, док родитељи трче за њима и све им испуњавају и практично их enable-uju.
 
Iskreno, ovo sam ja morala da guglam, delimično sam shvatila :mrgreen: ali učenik prvog razreda ne verujem da je na ovo mislio :(
Наравно да није мислио, порука клипа је иначе одлична, а конкатенација и није математичка операција него операција у програмирању са текстом. Рецимо, хоћеш да спојиш текст "Име" са празним местом и текстом "Презиме" и онда добијеш "Име Презиме". То се често користи када радиш са текстуалним подацима. Да не гњавим, хтео сам да кажем да одговор 22000 нема баш никаквог смисла, а ово би могло да се провуче као штос, али сигурно није математика.
 
Овај виц је и Павић обрадио у књизи "Предео сликан чајем". Ово је друга, краћа верзија -

Године 1918. бољшевици су дошли на власт. Одмах су започели прогони професора и асистената на универзитетима (ваљда је међу "црвенима" било доста пропалих студената жељних освете). Један од млађих професора, математичар, би послат у Сибир да ради као дрвосеча. И тако, радио је он поштено неколико година и правио се глуп.
И дођоше из СКПб-а и предложише га за Партију, као оно: вредан човек, сељак, пролетер, такав нам треба... Но, пошто је рекао да нема ни основну школу ставише га да учи школу за одрасле где су биле и друге дрвосече, сељаци, јер члан партије мора да буде бар писмен. И тако, виде он свој разред, оно све одрпанци и глупаци, нико не зна ништа, неки полуписмен професор им држи наставу из математике. И пролазило време, а овај наш математичар се нервирао како је окружен дебилима јер су већ неколико сати учили да је 1+1 =2. И никако разред да укапира. Можете мислити како је било досадно овом притајеном професору математике са универзитета! И кад је по 100-ти пут било предавање о 1+1=2, устаде овај наш "дрвосеча" и рече како ће да докаже да 1+1 није 2. И изводио је на табли диференцијалне једначине, партикуларна решења, теорије великих бројева и у једној формули мозак му заблокира и застаде са извођењем. Колико год се трудио и напрезао није могао да се сети како даље…
Одједном, цео разред поче шапутати: "Планкова константа, Планкова константа...”
 
Poslednja izmena:
1696955702188.png
 
Наравно да није мислио, порука клипа је иначе одлична, а конкатенација и није математичка операција него операција у програмирању са текстом. Рецимо, хоћеш да спојиш текст "Име" са празним местом и текстом "Презиме" и онда добијеш "Име Презиме". То се често користи када радиш са текстуалним подацима. Да не гњавим, хтео сам да кажем да одговор 22000 нема баш никаквог смисла, а ово би могло да се провуче као штос, али сигурно није математика.
Jeste (i) matematika, samo njena specijalizovana disciplina (matematička) teorija formalnih jezika. Praktično jedan nivo apstrakcije iznad algebre iskaza. Označava se sa ||.

Inače, svaki programski jezik je ujedno i formalni jezik, pa je teorija formalnih jezika praktično i matematička teorija programiranja.
 
Овај виц је и Павић обрадио у књизи "Предео сликан чајем". Ово је друга, краћа верзија -

Године 1918. бољшевици су дошли на власт. Одмах су започели прогони професора и асистената на универзитетима (ваљда је међу "црвенима" било доста пропалих студената жељних освете). Један од млађих професора, математичар, би послат у Сибир да ради као дрвосеча. И тако, радио је он поштено неколико година и правио се глуп.
И дођоше из СКПб-а и предложише га за Партију, као оно: вредан човек, сељак, пролетер, такав нам треба... Но, пошто је рекао да нема ни основну школу ставише га да учи школу за одрасле где су биле и друге дрвосече, сељаци, јер члан партије мора да буде бар писмен. И тако, виде он свој разред, оно све одрпанци и глупаци, нико не зна ништа, неки полуписмен професор им држи наставу из математике. И пролазило време, а овај наш математичар се нервирао како је окружен дебилима јер су већ неколико сати учили да је 1+1 =2. И никако разред да укапира. Можете мислити како је било досадно овом притајеном професору математике са универзитета! И кад је по 100-ти пут било предавање о 1+1=2, устаде овај наш "дрвосеча" и рече како ће да докаже да 1+1 није 2. И изводио је на табли диференцијалне једначине, партикуларна решења, теорије великих бројева и у једној формули мозак му заблокира и застаде са извођењем. Колико год се трудио и напрезао није могао да се сети како даље…
Одједном, цео разред поче шапутати: "Планкова константа, Планкова константа...”

Sjajno....:worth: osim što ne znam gde bi tu mogla da se udene Plankova konstanta. Bolje da su došapnuli Rimanov integral ili tako nešto što ima veze sa višom matematikom.
 
Sjajno....:worth: osim što ne znam gde bi tu mogla da se udene Plankova konstanta. Bolje da su došapnuli Rimanov integral ili tako nešto što ima veze sa višom matematikom.
Наравно да си у праву! Ово је ипак само виц који одлично одсликава друштвене односе, а "Планкова константа" је онима који нису математичари далеко приступачнији појам од "Римановог интеграла"!
 

Back
Top