Александар Фатић: „Ступидификација” школства

Pumpaj Dinstanović

Zaslužan član
Poruka
104.555

Александар Фатић: „Ступидификација” школства​

Филозофија је исто што и образовање. Њено укидање је нарушавање људског достојанства деце и грађана и део је очигледне политике претварања народа у стадо

1-9.jpg


Вест да је актуелним програмима предвиђено укидање наставе филозофије у средњим школама, осим у гимназијама, и претварање филозофије у предмет “Логика и етика”, говори о две битне чињенице.

Прва чињеница је да актуелне власти уопште не хају за образовање деце, јер од античких времена, филозофија је основа хуманистичког образовања, област у којој се уче принципи мишљења, аргументације, али и вредности.

Кроз филозофију деца се васпитавају у пристојне људе, исто као што се претварају у културна, софистицирана људска бића.

Укидање филозофије је бестијализација образовања, које се своди на технику, на “обуку”.

И пса је могуће обучити да трчи и лаје, али га није могуће образовати.

Човек се образује, а не “тренира”, и управо зато је укидање филозофије, као краљице образовања, истовремено и укидање образовања.

Друга чињеница је да људи који доносе овакве одлуке не познају материју о којој одлучују, јер би иначе знали да су логика и етика две врло различите области филозофије и да се не могу предавати у склопу једног предмета. Дакле, и у овој области одлуке доносе дилетанти.

Занимљиво је посматрати и друге елементе страха од филозофије и бежања од образовања које власти показују.

Биће занимљиво видети како ће се одлучивати о актуелном конкурсу на пројекте Идеје, Фонда за науку, у коме огромна већина пројеката одлази на технику, а врло мали, готово занемарљив број, на аутентично хуманистичко образовање и истраживање.

aleksandar-fatic.jpg


Реч је о својеврсној кратковидости: одлуке се доносе на основу бројева, па пошто постоји велики број техничких научника, онда гомила пројеката одлази на пројекте о мазивима и роторима, а готово ни један на пројекте о вредностима, култури, последицама ковид пандемије на нашу аутономију, на личне слободе. Оваквом расподелом пројеката власти шаљу јасну поруку шта мисле о интелектуалцима.

Образовање у Србији је већ доживело клиничку смрт: катастрофални утицај срозавања стандарда у раду факултета на општи ниво образовања довео је до тога да и државни факултети студенте третирају као “муштерије” које треба задовољити, а не као младе људе које ваља селектовати, образовати и васпитати. Последица тога је да данас имамо прави галиматијас лажних или фингираних диплома, доктората, наставних звања која се на универзитетима додељују шаком и капом, огромну инфлацију свега и свачега штампаног на шареним папирима и са печатима високошколских и других установа.

Такви кадрови се онда инфилтрирају у највиша тела која одлучују о докторатима и изборима у наставна звања других, и тако долазимо у неповратно стање, у терминалну фазу уништавања образовања.

Укидање филозофије као критичког гласа, као и гушење и нефинансирање пројеката који се баве филозофским питањима и темама у вези са актуелном глобалном ситуацијом, део су очигледно смишљене политике “ступидификације” нације.

“Ступидификација” је термин који ветеринари у Енглеској користе за анестетике којима омамљују животиње пре интервенција (“stupidify the cow”). То је термин који прецизно описује шта се дешава са образовањем у Србији, али и са општим статусом становништва које се манипулише аферама, намештеним хистеријама у медијима, хајкама и линчевима на противнике простачког режима, док му се истовремено укида једно од основних права: право на образовање.

Филозофија је исто што и образовање. Њено укидање је нарушавање људског достојанства деце и грађана и део је очигледне политике претварања народа у стадо.

https://stanjestvari.com/2021/06/15/stupidifikacija-skolstva/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svakim danom, idemo sve gore i gore.

Nedavno sam otvorio temu o Aleji zaslužnih građana, inspirisanu sahranom Jovana I. Deretića.

Šta je sledeće? Šta će ostati od obrazovanja? Od čoveka kao društvenog bića i njegovog deteta kao budućeg prosvećenog građanina Republike Srbije?

Ono čega smo svedoci jeste jednog potpunog, u duhovnom i intelektualnom smislu, nacionalnog posrnuća. Ili možda preciznije rečeno, postmodernističke metastaze nacije, dok se jeftinim populizmom i senzacionalizmom (čega je primer, nažalost, i Fatićev izbor naslovne fotografije za svoj člana) za šire mase obmanjujemo šta se događa ispod površine i iza zavese na velikoj pozornici društven svakodnevnice.

36788ba16aa2168baeb3476f10cd3a3b.gif
 
“Ступидификација” је термин који ветеринари у Енглеској користе за анестетике којима омамљују животиње пре интервенција (“stupidify the cow”). То је термин који прецизно описује шта се дешава са образовањем у Србији, али и са општим статусом становништва које се манипулише аферама, намештеним хистеријама у медијима, хајкама и линчевима на противнике простачког режима, док му се истовремено укида једно од основних права: право на образовање.
Stupidiify je sleng (žargon) i znači Zaglupljivati i nema potrebe da se koristi engleska reč koju koriste za sve oblike zaglupljivanja a ne samo u slučaju krava.
 
izadjem ti ja u selo u prodavnicu

kad tamo zivorad i mladen piju pivo pred prodavnicu i pricaju o egzistencijalizmu

zivorad citira jaspersa da covek upoznaje sebe u granicnim situacijama

dok mladen ispi pivo i rece * ne postoji nista osim mene i mog misljenja , sto sartr jasno u * mucnini * kaze*


mislite li da je iko u srbiji nesto slicno doziveo
 
izadjem ti ja u selo u prodavnicu

kad tamo zivorad i mladen piju pivo pred prodavnicu i pricaju o egzistencijalizmu

zivorad citira jaspersa da covek upoznaje sebe u granicnim situacijama

dok mladen ispi pivo i rece * ne postoji nista osim mene i mog misljenja , sto sartr jasno u * mucnini * kaze*


mislite li da je iko u srbiji nesto slicno doziveo
Sad već karikiraš.
 
Укидање филозофије је бестијализација образовања, које се своди на технику, на “обуку”.
evo ga opet! Em je reč glupa ko muški reproduktivni organ em nije ni prikladna u kontekstu rečenice.

Tako su mladi intelektualci koji su školovani na zapadu u 19. veku doneli u Srbiju sijaset bespotrebnih stranih reči za koje su već postojale domaće. Sve se mislim da on hoće da stavi na svoj rezome "ja sam tu reč ugurao u srpski".

200.gif
 
e gde je to ikad u nekoj srednjoj skoli bila filozofija,
sem u gimnaziji
slaven opet fantazira

Ako i neko fantazira, onda fantazira Fotić, a ne ja.

A ako ti to smatraš, moram reći da mi se sve više čini da si ti u toj Nemačkoj i rođena, a da Srbiju nogom kročila nisi.
 

Back
Top