- Poruka
- 388.920
Na ovom mestu mozemo dati i dobiti korisne savete
kao sto je u ovom tekstu koji je postavio Serpent Saint
1. Fizicko stanje objektiva
-samo telo objektiva - ima li ostecenja, da li postoje tragovi udaraca, padanja.. sam fizicki izgled istog, kao i guma na prstenovima pokazuje koliko je koriscen ..
-navoj za filtere - da li je negde ulubljen ili deformisan - ako jeste, objektiv je dobio udarac( da li je taj udarac ostetio i mehanizam objektiva?), vazi i za metalne navoje, kao i za one od polikarbonata
-zavrtnji (srafovi ) - da li su svi na broju, da li postoje tragovi od nestrucnog rukovanja, postoje li uopste bilo kakvi tragovi otvaranja, isto i spreda, na navoju koji drzi prednji element, postoje li tragovi otvaranja - ako je otvarano, zasto i ko ?
-fokus i zoom prstenovi - postoji li zazor neki, da li su labavi, da li se lepo, lako i glatko okrecu ? Ne sme da postoji osecaj zapinjanja ili struganja (ili nije podmazano, ili je tona prasine i peska unutra, ili su se plasticni, odnosno metalni delovi izlizali od upotrebe)
- ako ima delove koji izlaze napolje pri fokusiranju/zoomiranju, da li pravilno izlaze, ili se krive - pad, losa opravka, nesto se razlabavilo
-laganim muckanjem, postoje li labavi delovi unutar objektiva
-bajonet, u kakvom je stanju, da li su coskovi iskrzani, otrcani, da li se vidi mesing (cesto skidanje i postavljanje objektiva, obicno u zurbi) pokazatelj koliko je radio, kao i ko ga je koristio
-kod AF objektiva, kontakti, korodirali ili i dalje lepi i sjajni, ili su istroseni
-prekidaci za AF i MF, kao i za IS i ogranicavace fokusa, da li rade, lako (nikako previse lagano) i sigurno se prebacuju iz jednog u drugi polozaj, ili su zapekli, ili se i tu oseca pesak
-sam miris objektiva (da, da, deluje ludo, ali sledi objasnjenje par redova nize), ne valja ako se oseti na plesan. Ja cak ne volim kad osetim jak miris duvana ( oce taj dim da zaprlja unutrasnjost)
-kod push pull mehanizama, da li glatko rade, ili cak, previse glatko, do te mere da ce sam objektiv nosenjem sam da zumira
-farba koja se negde ogulila ukazuje na cestu upotrebu, i verovatno od strane profesionalca (agencije, foto reporteri i sl).
2.Provera autofokusa, kao i zuma
-mehanizam za zumiranje mora da radi od pocetka pa do kraja opsega, lagano, ubedljivo, glatko, bez zapinjanja, ne daj Boze zaglavljivanja, ili osecaja grebanja
-proveriti autofokus na najmanju daljinu, kao i na beskonacnost. Dobar nacin je staviti aparat u AI Servo mode, izabrati centralnu tacku fokusa i onda, drzeci aktivan autofokus, staviti prst ispred pa skloniti ili vec sta vam drugo padne na pamet. u svakom slucaju, fokusirati na beskonacno, pa na najblize sto moze, pa posle ponovo, negde drugo beskonacno i slicno .. nije lose da to radite s aparatom na koji ste navikli, tako je najlakse oceniti kako se objektiv ponasa.
-kad se fokusira na predmet poznate udaljenosti od RAVNI FILMA ili SENZORA (ona oznaka na telu aparata, kao krug s horizontalnom crtom), uporediti tu vrednost s onim sto objektiv pokazuje
-sam zvuk pri autofokusu bi trebao da bude ravnomeran, bez skokova u intenzitetu ili cvrchanja. Naravno, zavisi od motora na objektivu, ali nikakvo skripanje, grebanje, stenjanje .. autofokus mora da zvuci pouzdano i ubedljivo.
-kao sto sam vec rekao, ako neki od delova mehanizma izlaze napred, ili ulaze u aparat, ti delovi treba da idu paralelno, nikako da se krive (jeste ocigledno, ali ljudi su hteli i takve objektive da mi prodaju)
-ako neko bude u prilici da proba starije Canon USM objektive (28-80 2.8-4L, 50 1.0L, 200 1.8L, 85 1.2L .. da, da, sem ovog prvog, bas ih ima na svakom koraku ), da se ne uplasi kad oseti da ne radi rucni fokus bez ukljucenog aparata. To je focus by wire sistem. Trenutno se jedino ugradjuje jos na 85 1.2 L II ..
3.Listici blende, ili dijafragme .. sta god ..
-moraju biti cisti, sjajni, bez tragova ulja na sebi
-prelaz od skroz otvorene do skroz zatvorene blende mora biti brz i ubedljiv, bez zadrske. to se proverava pomocu DOF preview dugmeta, ili pak pomocu one poluge n
kao sto je u ovom tekstu koji je postavio Serpent Saint
1. Fizicko stanje objektiva
-samo telo objektiva - ima li ostecenja, da li postoje tragovi udaraca, padanja.. sam fizicki izgled istog, kao i guma na prstenovima pokazuje koliko je koriscen ..
-navoj za filtere - da li je negde ulubljen ili deformisan - ako jeste, objektiv je dobio udarac( da li je taj udarac ostetio i mehanizam objektiva?), vazi i za metalne navoje, kao i za one od polikarbonata
-zavrtnji (srafovi ) - da li su svi na broju, da li postoje tragovi od nestrucnog rukovanja, postoje li uopste bilo kakvi tragovi otvaranja, isto i spreda, na navoju koji drzi prednji element, postoje li tragovi otvaranja - ako je otvarano, zasto i ko ?
-fokus i zoom prstenovi - postoji li zazor neki, da li su labavi, da li se lepo, lako i glatko okrecu ? Ne sme da postoji osecaj zapinjanja ili struganja (ili nije podmazano, ili je tona prasine i peska unutra, ili su se plasticni, odnosno metalni delovi izlizali od upotrebe)
- ako ima delove koji izlaze napolje pri fokusiranju/zoomiranju, da li pravilno izlaze, ili se krive - pad, losa opravka, nesto se razlabavilo
-laganim muckanjem, postoje li labavi delovi unutar objektiva
-bajonet, u kakvom je stanju, da li su coskovi iskrzani, otrcani, da li se vidi mesing (cesto skidanje i postavljanje objektiva, obicno u zurbi) pokazatelj koliko je radio, kao i ko ga je koristio
-kod AF objektiva, kontakti, korodirali ili i dalje lepi i sjajni, ili su istroseni
-prekidaci za AF i MF, kao i za IS i ogranicavace fokusa, da li rade, lako (nikako previse lagano) i sigurno se prebacuju iz jednog u drugi polozaj, ili su zapekli, ili se i tu oseca pesak
-sam miris objektiva (da, da, deluje ludo, ali sledi objasnjenje par redova nize), ne valja ako se oseti na plesan. Ja cak ne volim kad osetim jak miris duvana ( oce taj dim da zaprlja unutrasnjost)
-kod push pull mehanizama, da li glatko rade, ili cak, previse glatko, do te mere da ce sam objektiv nosenjem sam da zumira
-farba koja se negde ogulila ukazuje na cestu upotrebu, i verovatno od strane profesionalca (agencije, foto reporteri i sl).
2.Provera autofokusa, kao i zuma
-mehanizam za zumiranje mora da radi od pocetka pa do kraja opsega, lagano, ubedljivo, glatko, bez zapinjanja, ne daj Boze zaglavljivanja, ili osecaja grebanja
-proveriti autofokus na najmanju daljinu, kao i na beskonacnost. Dobar nacin je staviti aparat u AI Servo mode, izabrati centralnu tacku fokusa i onda, drzeci aktivan autofokus, staviti prst ispred pa skloniti ili vec sta vam drugo padne na pamet. u svakom slucaju, fokusirati na beskonacno, pa na najblize sto moze, pa posle ponovo, negde drugo beskonacno i slicno .. nije lose da to radite s aparatom na koji ste navikli, tako je najlakse oceniti kako se objektiv ponasa.
-kad se fokusira na predmet poznate udaljenosti od RAVNI FILMA ili SENZORA (ona oznaka na telu aparata, kao krug s horizontalnom crtom), uporediti tu vrednost s onim sto objektiv pokazuje
-sam zvuk pri autofokusu bi trebao da bude ravnomeran, bez skokova u intenzitetu ili cvrchanja. Naravno, zavisi od motora na objektivu, ali nikakvo skripanje, grebanje, stenjanje .. autofokus mora da zvuci pouzdano i ubedljivo.
-kao sto sam vec rekao, ako neki od delova mehanizma izlaze napred, ili ulaze u aparat, ti delovi treba da idu paralelno, nikako da se krive (jeste ocigledno, ali ljudi su hteli i takve objektive da mi prodaju)
-ako neko bude u prilici da proba starije Canon USM objektive (28-80 2.8-4L, 50 1.0L, 200 1.8L, 85 1.2L .. da, da, sem ovog prvog, bas ih ima na svakom koraku ), da se ne uplasi kad oseti da ne radi rucni fokus bez ukljucenog aparata. To je focus by wire sistem. Trenutno se jedino ugradjuje jos na 85 1.2 L II ..
3.Listici blende, ili dijafragme .. sta god ..
-moraju biti cisti, sjajni, bez tragova ulja na sebi
-prelaz od skroz otvorene do skroz zatvorene blende mora biti brz i ubedljiv, bez zadrske. to se proverava pomocu DOF preview dugmeta, ili pak pomocu one poluge n
Poslednja izmena: