Prilično konfuzno postavljeno pitanje.
Moje dete je upisivalo srednju školu 2022. godine.
Polagao je malu maturu, sa koje su uzimani bodovi, kao i iz uspeha iz osnovne škole, od šestog do osmog razreda.
U međuvremenu je promenjeno to da se umesto kombinovanog testa omogućuje da dete bira treći predmet koji će polagati na završnom ispitu (maloj maturi) posle osnovne škole.
Često menjaju pravila, tako da nije isključeno da će ih i ponovo promeniti.
A kakvu će ocenu nastavnik zaključiti, to je zaista individualno. Neko se drži isključivo proseka iz elektronskog dnevnika, a neko zaključi i drugačije, na osnovu celokupnog utiska o učeniku tokom školske godine. Uvek ostaje i opcija da nastavno veće može promeniti neku ocenu, na predlog razrednog starešine.
Nedovoljna ocena iz nekog premeta na polugodištu nikada nije značila da će takva ostati i na kraju školske godine, tako da to ne mora da Vas brine.
Svakako, dete koje sada ide u osmi razred, mora da se potrudi više i u ovom periodu ozbiljnije obnavlja pređeno gradivo, da bi bolje uradilo završni ispit.
Mene, konkretno, brine situacija da će moje dete biti prva generacija koja će zvanično upisivati fakultet na osnovu polaganja velike mature i proseka iz odgovarajuće srednje škole, a ne kao do sada, na osnovu polaganja prijemnog ispita. Baš njemu se zalomilo da "probija led" sa novim načinom upisa na fakultet. No, ne vidim odgovarajuću temu o tome, pa spomenuh ovde.