Poznavaoci Linux programiranja

Z

ZeeN

Gost
E ovako,znam nesto C(ucim ga 4,5 dana,sta moze neko nauciti u toki tih dana?)Da budim iskren C me zanima zbog Linux-a,a ona teorija mi je zbog nekog polaganja koje ce biti u TC2,
Pitanje je

Kad napisem neki kod u C (u Linux-u)i kazem da ga pokrene (dobijam poruku da nemam izvrsni file,tacno nemogu da se setim sta mi kaze,ali nece da pokrene program:kod koji sam pisao je glup i najobicniji C program

#include <stdio.h>
main() {

printf("pozdrav");
}

I sad sam uzeo neku knjigu Osnove Linux programiranje tu se spominju


BASH Shell programiranje
TCSH Shell
GAWK
Perl
Tcl
Tk
Ako moze neko da mi kaze kakvi su to programi(dali su evikasni u knjizi kazu da su to programi Jezici Viseg Nivoa,I kako se oni pokrecu prva dva to su shell skripte ali,ostali neznam
Ja sam pocetnik u Linux programiranju pa tako nemojte se ljutiti ako sam nesto glupo odvalio
 
prevodish taj tvoj program koji si otkucao u nekom lepo editoru (meni najboljem i najdrazem emacs-u) na sledeci nacin:

gcc -o ime_izvrsnog fajla tvoj_source_fajl.c

i imaces izvrsni fajl kako si zadao ime, a zavisno od distribucije linuxa pokreces ga u konzoli (shellu) sa:

ime_izvrsno_fajla ili sigurnije ./ime_izvrsnog_fajla

ovo drugo je kao neka preporuka i u nekim distribucijama se samo tako moze pokrenuti, iz razlgoa sto se na prvi nachin moze pokrenuti neka zlonamerna skriptica kada root(glavni baja....to valjda znash) procita dir.......
od ovih jezika tcl/tk ne znam cemu sluzi mada vidim da ih ima u svakoj distribuciji i to obilato......