Sirmium

gost 129086

Buduća legenda
Poruka
Današnja Sremska Mitrovica skriva pravu veličinu antičkog Sirmiuma, jednog od najvažnijih gradova kasnog Rimskog carstva.
Osnovan u 1.veku Sirmium je svoj vrhunac doživeo u trećem veku naše ere (294 n.e) kada je bio proglašen jednom od četiri prestonice Carstva. Sistem puteva, akvedukata i vojnih utvrđenja, ostaci carske palate, termi,pozorišta, hipodroma, pokazuju da je ovaj grad bio centar (legijski logor, carski grad i episkopski centar) čitave oblasti - tadašnje Rimske provincije Panonije. U to vreme ovo je bio jedan od važnih trgovačkih i tranzitnih centara Carstva.
Kasnije, Sirmium postaje jedno od središta ranog hrišćanstva, ali i mesto stradanja hrišćanskih mučenika.
Rimske legije pojavile su se pred Sirijumom u poslednjim decenijama I veka pre nove ere. Tokom narednih vekova Sirmium je od pograničnog utvrđenja postao jedan od najznačajnijih gradova Carstva. Veliki broj careva je tokom III i IV veka boravio u gradu,a neki su tu i rođeni.Kada je čuveni car Dioklecijan 294. godine izvršio administrativnu reformu carstva Sirmium postaje jedno od četiri sedište careva. Otpočeo je zlatni period u istoriji grada. U njemu je izgrađena carska palata, žitnica, javna kupatila, kovanica novca, hipodrom i niz drugih građevina. U gradu je brzo napredovalo hrišćanstvo koje je dalo nekoliko svetaca Irineja, prvog episkopa, Anastaziju i Dimitrija po kome će kasnije naselje dobiti ime. Napadi varvara u V veku uništili su Sirmium. Prvo su to učinili Huni, a zatim posle kraćeg oporavka naselje su definitivno 582. godine razorili Avari. Prošlo je više vekova do obnove naselja pod novim imenom.

Video klip o Sirmijumu

Sirmium je glavni grad rimske provincije Ilirikum..
Bec i Atina su bili deo Ilirikuma..
Iliri su Srbi..U jednom periodu Rimske Imperije Rimski Imperatori su Iliri ( Srbi) iz okoline Sirmiuma..

http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrarchy

Rimljani i Grci u strahu da Iliri ne preuzmu Vlast u Rimskoj Imperiji su podelili Rimsko Carstvo na Istocni i Zapadni Deo..
Tako su podelili Ilire (Srbe)....

Upitanju je III i IV vek sta je tebi koji Iliri(Srbi) da je barem VI a mislim da je VII vek kada se pojavljuju Srbi u istoriji na ovim prostorima

Srbi su starosedeoci Balkana hiljadama godina..
Seoba Slovena je izmisljotina..
Svi Sloveni vode poreklo sa Balkana..
Srbi je stari naziv za sve Slovene..

Balkan je kolevka svih Indo-Evropskih Naroda..
To pokazuje ovaj Grey-Atkinsonov Dijagram..

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ie-boom.jpg

The ancient Kiev chronicle, erroneously ascribed to the monk Nestor, is the earliest authority quoted for the theory that the original home of the Slavs is to be sought in the region of the Danube. Here in detail is related for the first time how the Slavs spread from the lower Danube to all the countries occupied later by them.

The Noricans and Illyrians are declared to be Slavs, and Andronikos and the Apostle Paul are called Apostles to the Slavs because they laboured in Illyria and Pannocia.

This view was maintained by the later chroniclers and historical writers of all Slavonic peoples, as the Pole Kadlubek, "Chronika pol." (1206), Boguchwal (d. 1253), Dlugos, Matej Miechowa, Decius, and others.

Among the Czechs, this theory was supported by Kozmaz (d. 1125), Dalimir (d.1324), Johann Marignola (1355-1362), Pribik Pulkava (1374), and V. Hajek (1541).
The Russians also developed their theories from the statements of their first chronicler, while the Greek Laonikos Harkondilos of the fifteenth century did not commit himself to this view.
The southernSlavs have held this theory from the earliest period up to the present time with the evident intention to base on it their claims to the Church Slavonic in the Liturgy. At an early period, in the letter of Pope John X (914-29) to the Croatian Ban Tomislav and the Sachlumian ruler Mihael, there is a reference to the prevalent tradition that St. Jerome invented the Slavonic alphabet.
This tradition maintained itself through the succeeding centuries, finding supporters even outside these countries, and was current at Rome itself. Consequently if we were to follow strictly the written historical authorities, of which a number are very trustworthy, we would be obliged to support the theory that the original home of the Slavs is in the countries along the Danube and on the Adriatic coast.

уживајте:bye:

Back