Zasto su SNS-SPS protivpravno dozvolili rad cnn balkan-N1 2014?

Akset

Zainteresovan član
Poruka
484
Autrosa tema

Vec sada relativno davne 2014 je u Skupstini vlast SNS i SPS na precac dozvolila rad balkanskoj filijali cnn-N1. Iako se te dve strane cesto medjusobno napadaju istina je malo drugacija iza kulisa. Nije jasno zasto je vlast tako brzo menjala zakonske okvire da bi N1 mogao raditi, jedna preptostavka jeste da bi SNS mogao stalno da izgleda kao nacionlan opcija jer N1 slavi proterivanje Srba 4. avgusta 1995., podrzava otvoreno nezavisnost Kosova i Metohije itd. Tako SNS izgleda kao neki zastitnik Srba a celo vreme sprovodi upravo ono sto N1 govori.

O svemu tome je pisao nedeljnik "Vreme"

Balkanski CNN i njegov aršin​


Media Observatory otkriva kako je Evropska komisija omogućila izmene medijskih zakona u Srbiji, a Vlada Srbije bespogovorno prihvatila, otvorivši tako put za potencijalno narušavanje medijskog pluralizma u zemlji​


Kada bi novinski izdavač imao svoj kiosk, mogao bi svoja izdanja da stavlja napred, a konkurentne naslove skriva pozadi.


Isto bi važilo i za javni medijski servis u Srbiji. Kada bi se bavio i distribucijom, mogao bi da zloupotrebi taj svoj distributerski položaj favorizovanjem vlastitog programa.


Iz ovoga proizlazi da kablovskom distributeru/operateru ne bi trebalo dozvoliti da proizvodi sadržaj.


Međutim, Narodna skupština Srbije je 2. avgusta 2014. godine usvojila Zakon o elektronskim medijima i Zakon o javnom informisanju i medijima koji omogućavaju distributerima/operaterima da proizvode sadržaj i favorizuju vlastite kanale u odnosu na druge.

Kao rezultat toga, kablovska televizijska stanica N1, partner CNN-a na Balkanu, od 30. oktobra 2014. godine je počela s emitovanjem programa putem najvećeg operatera u regiji, SBB/Telemach grupe, koja je njegov vlasnik, a koji pokriva sve zemlje bivše Jugoslavije.
 
Ovde se postavlja pitanje zašto su srpski zakonodavci napravili izuzetak samo za kablovske distributere/operatere.


U potrazi za odgovorom, Media Observatory je otkrio drugu, još više uznemirujuću dimenziju zakonodavnih izmena koje su omogućile da N1 počne s emitovanjem programa. Naime, ta dimenzija ukazuje na to da su ljudi koji rade u Briselu, u Jedinici za odnose sa Srbijom pri Generalnoj direkciji Evropske komisije za proširenje, uskladili nacrte zakona ove zemlje sa komentarima koji su na tu temu dobili od velikih sila, a koji prete da naruše medijski pluralizam u zemlji.

S druge strane, srpske vlasti su se bez pogovora povinovale mišljenju Brisela o ovom pitanju, umesto da zaštite javni interes svojih građana.
 
N1 nema nacionalnu frekvenciju i nije vidljiv kao glavni mediji a i tamo gde je vidljiv nije naročito gledan. Ipak fobija od tog medija postaje sve veća kao i od Nove S. U suštini ti mediji mogu dovesti do promene narativa i vlasti u Beogradu i još nekom većem gradu ali teško da će ikada na nivou republike biti uticajni osim u slučaju promene vlasti na svim nivoma što je malo verovatno u skorijem periodu. Emisije jutarnjih programa, Posle ručka, Pre večere, Aktuelnosti, Ćirilica i Hit Tvit imaju sto puta veći uticaj i zato je fobija od Šolaka sve manje racionalna.
 
Autrosa tema

Vec sada relativno davne 2014 je u Skupstini vlast SNS i SPS na precac dozvolila rad balkanskoj filijali cnn-N1. Iako se te dve strane cesto medjusobno napadaju istina je malo drugacija iza kulisa. Nije jasno zasto je vlast tako brzo menjala zakonske okvire da bi N1 mogao raditi, jedna preptostavka jeste da bi SNS mogao stalno da izgleda kao nacionlan opcija jer N1 slavi proterivanje Srba 4. avgusta 1995., podrzava otvoreno nezavisnost Kosova i Metohije itd. Tako SNS izgleda kao neki zastitnik Srba a celo vreme sprovodi upravo ono sto N1 govori.

O svemu tome je pisao nedeljnik "Vreme"

Balkanski CNN i njegov aršin​


Media Observatory otkriva kako je Evropska komisija omogućila izmene medijskih zakona u Srbiji, a Vlada Srbije bespogovorno prihvatila, otvorivši tako put za potencijalno narušavanje medijskog pluralizma u zemlji​


Kada bi novinski izdavač imao svoj kiosk, mogao bi svoja izdanja da stavlja napred, a konkurentne naslove skriva pozadi.


Isto bi važilo i za javni medijski servis u Srbiji. Kada bi se bavio i distribucijom, mogao bi da zloupotrebi taj svoj distributerski položaj favorizovanjem vlastitog programa.


Iz ovoga proizlazi da kablovskom distributeru/operateru ne bi trebalo dozvoliti da proizvodi sadržaj.


Međutim, Narodna skupština Srbije je 2. avgusta 2014. godine usvojila Zakon o elektronskim medijima i Zakon o javnom informisanju i medijima koji omogućavaju distributerima/operaterima da proizvode sadržaj i favorizuju vlastite kanale u odnosu na druge.

Kao rezultat toga, kablovska televizijska stanica N1, partner CNN-a na Balkanu, od 30. oktobra 2014. godine je počela s emitovanjem programa putem najvećeg operatera u regiji, SBB/Telemach grupe, koja je njegov vlasnik, a koji pokriva sve zemlje bivše Jugoslavije.
I ti svašta pitaš...
I Vučić i N1 rade za iste Gazde, a njemu samo može da ide u prilog kada navodna opoziciona televizija podržava njegovu eUroatlantističku politiku, a kritikuje ga samo zato što je ne sprovodi još brže i bezobzirnije.
 
N1 nema nacionalnu frekvenciju i nije vidljiv kao glavni mediji a i tamo gde je vidljiv nije naročito gledan.
PREVOD: N1 se ne vata u Crnu Travu a u Beograd može al nije gledan
Ipak fobija od tog medija postaje sve veća kao i od Nove S.
PREVOD: TV konzumenti su prezasićeni "demokratskih patki od nedelju dana po slučaju". Stalno neke drame a na kraju meseca nemaš pojma šta je bilo pta je gorelo šta se desilo...
U suštini ti mediji mogu dovesti do promene narativa i vlasti u Beogradu i još nekom većem gradu ali teško da će ikada na nivou republike biti uticajni osim u slučaju promene vlasti na svim nivoma što je malo verovatno u skorijem periodu.
PREVOD: ovo buraz ne može ni u Americi još od Foumding Fathersa a ti tražiš "da se Srbija menja po tvom vidjenju", tj da se ti ne menjaš (a i što bi?)
Emisije jutarnjih programa, Posle ručka, Pre večere, Aktuelnosti, Ćirilica i Hit Tvit imaju sto puta veći uticaj i zato je fobija od Šolaka sve manje racionalna.
PREVOD: trla baba lan da joj prodje dan
 
N1 nema nacionalnu frekvenciju i nije vidljiv kao glavni mediji a i tamo gde je vidljiv nije naročito gledan. Ipak fobija od tog medija postaje sve veća kao i od Nove S. U suštini ti mediji mogu dovesti do promene narativa i vlasti u Beogradu i još nekom većem gradu ali teško da će ikada na nivou republike biti uticajni osim u slučaju promene vlasti na svim nivoma što je malo verovatno u skorijem periodu. Emisije jutarnjih programa, Posle ručka, Pre večere, Aktuelnosti, Ćirilica i Hit Tvit imaju sto puta veći uticaj i zato je fobija od Šolaka sve manje racionalna.

Ali zasto je onda bilo bitno da vlast SNS-SPS bze-bolje menja zakon 2014 po naredbi iz Brisela da bi N1 mogla da radi?
 
Kako su samo dobri. Kao da nisu to mogli i bez N1 sa npr. b92 ili nekom drugom tv. Nego je pusten N1 cnn sa sovjim idiotskim porgramom i imenom da bi izgledalo da je sns neka patriotska organizacija. Jer posle izbora 2014 se uslo u novu fazu sns vlasti, vezanu za realizaciju tzv. Briselskih sporazuma. Da se vlasi ne dosete, da ne dam Gazivode odu Gazivodu, ne dam telefosnki broj, ode telefonski broj...n1 napada SNS-SPS kao nekakve velike nacionaliste
 
N1 nema nacionalnu frekvenciju i nije vidljiv kao glavni mediji a i tamo gde je vidljiv nije naročito gledan. Ipak fobija od tog medija postaje sve veća kao i od Nove S. U suštini ti mediji mogu dovesti do promene narativa i vlasti u Beogradu i još nekom većem gradu ali teško da će ikada na nivou republike biti uticajni osim u slučaju promene vlasti na svim nivoma što je malo verovatno u skorijem periodu. Emisije jutarnjih programa, Posle ručka, Pre večere, Aktuelnosti, Ćirilica i Hit Tvit imaju sto puta veći uticaj i zato je fobija od Šolaka sve manje racionalna.
Продати тиражи свих дневних новина су у "слободном паду" годинама, а сада се асимптотски приближавају нули. Није то сам код нас, то је незаустављив светски тренд.
Последица таквог пада је јасна - превише трошкова и превише "новинара", симболични приходи од продаје, па самим тим и симболични приходи од огласа, јер нико од оглашивача није луд да баца паре на новине које нико не чита. Значи, извор прихода мора да буде са стране, ниједан штампани медиј више није економски самоодржив.
А онај који даје те паре, тражи и да се пише по његовим мерилима. То морамо да прихватимо као чињеницу, неће ту никада бити промена на боље.
Много је значајнији утицај њихових WEB портала, који су свима доступни, али они ипак преносе само део штампаног текста, из разумљивих разлога.
При томе, цензура коментара читалаца је на таквом завидном нивоу, да би се и послератни озлоглашени "Агитпроп" тога постидео. Наравно, сваки штити своје, а пљује оне друге. Интересантан изузетак је стара добра "Политика" која пише правоверно, али повремено пушта и коментаре који критикују чак и Прворођеног!
Лично пратим два "режимска" и два "опозициона" портала како бих из комбинације извукао какве - такве информације.
Инфромативне емисије било које телевизије не гледам годинама, због очувања преосталог менталног здравља.
Али, једини прави извор информација ми је овај форум, где има толико различитих мишљења, да може да се дође до ипак правих чињеница. Они који искључиво лупетају и само шире пропаганду су изложени подсмеху и пре или касније их игноришу чак и њихови истомишљеници.
 
Kako su samo dobri. Kao da nisu to mogli i bez N1 sa npr. b92 ili nekom drugom tv. Nego je pusten N1 cnn sa sovjim idiotskim porgramom i imenom da bi izgledalo da je sns neka patriotska organizacija. Jer posle izbora 2014 se uslo u novu fazu sns vlasti, vezanu za realizaciju tzv. Briselskih sporazuma. Da se vlasi ne dosete, da ne dam Gazivode odu Gazivodu, ne dam telefosnki broj, ode telefonski broj...n1 napada SNS-SPS kao nekakve velike nacionaliste
B92 je imao nadimke U92 ili B52, tako da narativ oko te televizije bio je isti kao i oko N1.
 

Back
Top