Zašto su nam škole dosadne?

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.590

Ana Mirković: Mi imamo tradicionalan pristup obrazovanju i generacije koje to ne mogu da isprate. Zato moramo da se menjamo​

Radna grupa za borbu protiv nasilja u školama koju je oformilo Ministarstvo prosvete usaglasila je juče mere i najavila da će do 24. decembra biti doneta odluka o tome koje će među njima stupiti na snagu. Jedna od predloženih je i mera zabrane korišćenja mobilnih telefona tokom nastave. To bi, kako je navedeno u saopštenju, bila odluka koju bi uređivale škole, prema preporuci Ministarstva.
Ipak, postavlja se pitanje koliko je to zapravo rešenje problema nasilja, a koliko samo način da nasilje ostane neotkriveno.
DETALJNIJE
Komentar o kom vredi razmisliti dolazi od jednog profesora matematike. Držeći u svojoj ruci mobilni telefon, on je rekao: “Ova spravica je moćnija od one koja je čoveka pre više decenija poslala na Mesec. A mi hoćemo da je izbacimo iz škola.”
Na ovu temu su za Jutarnji program televizije Nova S govorile psiholog Ana Mirković i Snežana Romandić, predsednica Unije sindikata škola Beograda.
ana-mirkovic.jpg

Romandić kaže da ova zabrana već postoji i da ne vidi šta nam ona može novo doneti.
Psihološkinja Ana Mirković stava je da to nije nimalo kontrukrivan potez.
“Ignorisanje nečeg civilizacijski i tehnološki značajnog je pogrešno jer mi treba da vidimo na koji način da to inkorporiramo u sistem. A što se nasilja tiče, mnogo je stvari koje pre toga treba adekvatno odraditi.” – kaže Mirković.
Snežana Romandić rekla je da je među svojim đacima napravila malo istraživanje upitavši ih zašto uopšte koriste mobilne telefone tokom nastave. Odgovor je jednostavan – dosadno im je.
“Oni na svaki drugi način pokušavaju da se zabave i nemaju osećaj da time prave neki problem. Pronalaze načine da sakriju telefon i ne znaju šta bi bez njega. Istražila sam i koliko u toku dana koriste ekrane, a kod jedne devojčice sam naišla na frapantan podatak da je tokom 24 časa bila 11 sati na društvenim mrežama, odnosno na TikToku. To je podatak koji neće rešiti problem nenošenja mobilnog telefona. A zašto je njima dosadno to je drugo pitanje i verovatno razlog zbog kog su nasilni” – kaže Romadić.
Ana Mirković objašnjava i da današnja generacija rođena od 2010. pa na ovamo i oni rođeni između 2000. i 2010. ne znaju za život bez digitalnih tehnologija i da se tome moramo prilagoditi.
“Ja imam dvoje klinaca i kad odem u školu na roditeljski sastanak, vidim istu onu školu od pre 30 godina. Sve je identično, a oni su potpuno drugačiji. Sada treba prilagoditi mnoge momente, a pre svega one koji se tiču načina komunikacije, prikazivanja gradiva na atraktivan način, na način koji njima odgovara. Deca danas nemaju dovoljan fokus ni koncentraciju i animirati ih 45 minuta deluje kao nemoguća misija.” – objašnjava Mirković i dodaje da i sama drži veliki broj predavanja adolescentima na temu promena načina komunikacije u digitalnoj eri, digitalnom nasilju i vrbovanju na internetu.


“Ja toj deci sama kažem da slobodno smeju da koriste telefone. Ali oni ih odlože. Šta nam to govori? Pa ako im priđemo na adekvatan način, tako da mogu da nas čuju i razumeju, ako uključimo digitalne tehnologije tako da ih koriste konstruktivnije, oni će se uključiti. Ali mi to nemamo. Mi imamo jedan vrlo tradicionalan pristup obrazovanju sa generacijama koje to praktično ne mogu da isprate.” – objašnjava Mirković.
Da nastavu prvo treba učiniti savremenijom i drugačijom slaže se i Snežana Romandić.
“Znamo da su generacije danas drugačije i ja se, kao nastavnik biologije, trudim na sve načine da deci gradivo učinim interesantnim. Ali njihova pažnja teško može da traje duže od 20 minuta. Od 20 učenika u odeljenju vi imate pet koji prate nastave, pet koji se isključe posle 15 minuta i jedan veliki broj njih koji se ne uključuju uopšte. Oni ne razumeju značaj obrazovanja i ne znaju zbog čega su tu gde jesu. I njihov problem neće rešiti oduzimanje mobilnih telefona. Po tom pitanju treba uraditi nešto, ali ne tako što će nastavnici nositi kartonske kutije i skupljati telefone pre časa pa im vraćati na kraju časa.” – smatra Romandić.
Ona podseća i na to da deca danas imaju vrlo napredne i skupe telefone i da to ne treba da bude odgovornost nastavnika.
“Roditelji deci danas kupuju najmodernije telefone i žive u uverenju da ih oni ne koriste onda kad je to zabranjeno. A deca zapravo koriste svaki trenutak da uzmi telefon jer njima škola nije zabavna. A to je onda pitanje za Minsitarstvo – zašto su nam škole dosadne” – rekla je Romandić.
Psihološkinja Ana Mirković navodi primer osnovne škole koju je pohađala njena ćerka, gde je postojala upravo ta kartonska kutija u koju su na početku časa odlagani telefoni UKOLIKO nisu potrebni za taj čas. Ona kaže da mora postojati neka vrsta dogovora i konsenzusa.
“Hrana je osnovna fiziološka potreba pa opet ne jedemo na času. To jeste stvar dogovora. Kad treba šestar za matematiku, nosite šestar. Ali to će ići jako teško s decom koja su to već navikla. Zato je potrebno od najranijeg uzrasta uvoditi takva pravila i deca se onda naviknu. Za sve to je potrebno vreme, edukacija, sistemsko uvođenje, rad sa roditeljima, nastavnicima, decom.” – objašnjava Mirković.
Ona podseća i na to da deca mlađa od 18 meseci ne bi smela da koriste uređaje koji su povezani na internet. Ali da deca danas, čim se čuju da negoduju, u parkiću, restoranu, čekaonici, odmah dobijaju uređaj u ruke ne bismo li kupili malo mira.
“Društvene mreže deca imaju već sa sedam godina iako nemaju svest o tome šta je to zapravo. I tu već kreće učenje deteta da laže i lažno se predstavlja, kada prilikom otvaranja profila ostavlja lažne podatke o godini rođenja. Već sa osam ili devet godina većina je na Instagramu ili Jutjubu. Roditelji moraju biti mnogo svesniji odgovornosti kad detetu daju tako snažan alat u ruke. Ali roditelji nemaju tu svest.” – kaže ova psihološkinja.

https://zelenaucionica.com/ana-mirk...ne-mogu-da-isprate-zato-moramo-da-se-menjamo/




 
da se ja pitam, ja bih zabranio da mobilne telefone mogu da imaju deca mladja od 16 godina.

Никако не бих могао да се сложим са тобом.

Мобилни телефони су, свакако, генијална ствар. Ок, као ватра. Добар слуга а зао господар.

Ипак, ако га користиш као слугу, одличан је.

Нпр. ипак су деца у опансости, тако да можеш да пратиш кретање детета (уз одговарајуће апликације). Можеш да провериш шта пише и с ким се дружи. Свакако, шпијунирање туђих телефона не подржавам, али ипак говоримо о деци. МОжеш да га позовеш кад је нешто хитно, може дете да позове кад је нешто хитно.
 
Никако не бих могао да се сложим са тобом.

Мобилни телефони су, свакако, генијална ствар. Ок, као ватра. Добар слуга а зао господар.

Ипак, ако га користиш као слугу, одличан је.

Нпр. ипак су деца у опансости, тако да можеш да пратиш кретање детета (уз одговарајуће апликације). Можеш да провериш шта пише и с ким се дружи. Свакако, шпијунирање туђих телефона не подржавам, али ипак говоримо о деци. МОжеш да га позовеш кад је нешто хитно, може дете да позове кад је нешто хитно.
kako smo svi mi rasli bez tih stvari i kontrola?
kontrola mojih roditelja je bila da moram da se javim kad odem kod nekog i tad su znali gde sam.
nisam smeo da kasnim kad izadjem.. ako zakasnim, znalo se..necu izlaziti naredni period..
deca mobilne zloupotrebljavaju.. iskljuce ih kad su u igranonici, kao istrosila se baterija, jave se ko zna odakle da kazu da su na nekom drugom mestu.
nisu tebi potrebne te novotarije za kontrolu deteta, nego samo bolja i jaca kontrola od strane roditelja..roditelji su uvek usko grlo i mesto propusta..

spijunaza o kojoj pricas je strasna, ako ti kao roditelj nemas povrerenja u dete da kad kaze gde je ili sa kim se dopisuje, onda si podbacio kao roditelj.

i na kraju.. neka koriste pametne satove.. imas i jeftine varijante sa gps lokatorima i panik tasterima i uvek ces znati gde ti je dete.

vidi..problem mobilnog je mnogo veci od pukog razmisljanja koje se uvek pokrene na ovu temu o kome sam prethodno pricao.

najveci problem je zdravstvene prirode..
kod dece mozdana kora jos nije razvijena i mozak je pod vecim uticajem zracenja i negativni uticaj tog zracenja ce se tek pokazati kad generacije koje su rasle uz mobilne pocnu da se razboljevaju.
 
Ako skola sluzi u obrazovne svrhe onda je treba menjati, pa ako je okupljanje djaka razlicitih profila neodgovarajuci nacin, nastavu odrzavati online, a o ponasanju i ucenju neka brinu roditelji ili drzava.
Obrazovanje ne mora da bude obavezno i ne mora da se odrzava u posebnim prostorijama, a nastavnici treba da budu obuceni da dre nastavu na drugaciji nacin shodno usvojenom standardu koji drzava propise. Nasilje se ne bi smanjilo, ali odgovornost ne bi bila na prosveti, vec na onome ko je zaduzen da brine o bezbednosti dece kod kuce i na ulici.
 
Ovde je konkretan problem dosađivanje na času. Deca koriste telefone jer im je dosadno. Pitanje je šta promeniti u obrazovanju da bi ih motivisali i zainteresovali za sadržaje.Nisam za to da se iz škole izbace moderne tehnologije, jer uz pravilnu primenu , poboljšavaju kvalitet rada.
 
Вау, какав наступ ових психолошкиња или шта већ да су. Деца немају пажњу, школа им је досадна, ајде сада да учинимо школу забавном. Јер то је решење. Исто када буду отишли на факултет, па им буде још досаднији, дај да га спустимо на ниво вртића, да цртамо бојицама и играмо школице, да нам се деца забаве.

Иначе, школа је увек била најчешће досадна. Понеки харизматични професор и неки предмет ако је лежао, па је знао да буде занимљив. Остало јесте досадно. А понашање је у суштини исто. Моја генерација није имала мобилне телефоне, јер тада нису постојали. Али правили смо дуваљке, гледали сличице, правили оне жабице, налазили смо непшто што ће нам олакшати агонију трајања часа. Да смо имали телефоне, не да бисмо их користили, него бисмо пржили. А слично су имале и неке генерације пре нас.

Али свака генерација је успела да научи, ретко ко на часу, више кући када се учи за оцену. Ко је капирао на часу, тај је био један од бољих у разреду и школи. Да су сви могли да имају пажњу на часу, сви би били вуковци.

Плус, на овај проблем се гледа изоловано, као да се у Србији ради нешто чега нема у свету. Телефони у школама, вршњачко насиље (које је постојало у свакој епохи и које ће увек постојати), па мала концентрација ученика и шта већ све не. И за све је неки одговор модеран, као да се разговара са децом, да се нешто школа прилагођава.

Оно чега се сећам, моју генерацију су "дисциплиновали" тако што ти залепи кеца када не знаш (или неку другу мању оцену која је испод неког просека), па те родитељи казне, па те натерају да учиш све оно што ниси на часу јер си се глупирао. А ако се не варам, тако су дисциплиновали и учили и генерацију наших родитеља. Дакле решење је једноставно и не мора да се воде не знам какви дубокоумни разговори.

Да, још и ово, имали смо ми у оно време игрице, које су биле величине данашњих телефона. Ко је одрастао 80их зна о чему причам. Али нама када су видели да их носимо, наставници су одузимали, па ти врате на полугодишту. Родитељи се нису мешали још батине добијеш ако се жалиш да ти је одузето, јер су сматрали да то није за школу. Дакле решења постоје, већ су примњивана и једноставна су. Али изгледа да је празна прича увек боља.
 
Ovde je konkretan problem dosađivanje na času. Deca koriste telefone jer im je dosadno. Pitanje je šta promeniti u obrazovanju da bi ih motivisali i zainteresovali za sadržaje.Nisam za to da se iz škole izbace moderne tehnologije, jer uz pravilnu primenu , poboljšavaju kvalitet rada.
Koriste jer ga imaju sa sobom. I u vrijeme kad sam ja išla u školu bilo je zanimljivijih stvari od škole, ali bilo mi je jasno, svima nama, da se tome mogu vratiti tek nakon nastave. Nisam nosila igračke, časopise na nastavu. Ne mogu nastavnici biti klovnovi.
 
Možda uz nadzor roditelja,ipak se ne možemo vratiti u kameno doba.
radi se o tome da mobilni olaksavaju roditeljima a ne deci, deci daju prostor za manipulaciju a roditeljima da bez neke muke imaju osecaj kontrole deteta..problem je sto moderni rodtelji sve manje vaspitavaju decu i sve manje rade sa decom.

postavlja se realno pitanje..sta ce uopste detetu mobilni?
da se cuje sa drugarima?
to moze i od kuce.. moze i mejlom preko kompjutera da se dogovara... eto ti moderne varijante bez vracanja u kameno doba..ali da dete od 10 ili 15 godina mora da ima mobilni da bi se dopisivao sa drugarima..to je nepotrebno.

ovde u pricu ulaze i nastavnici i profesori kojima je lakse da formiraju viber grupu i jednom porrukom obavestavaju sve..opet dolazimo do toga da su novotarije olaksice onima koji bi trebali da uticu ili vaspitavaju ili obrazuju decu a ne samoj deci.
mobilni su deci samo alat za manipulaciju i lakse dogovaranje koje je sad na zalost cesto i negativno dogovaranje.
 
Poslednja izmena:
Ovde je konkretan problem dosađivanje na času. Deca koriste telefone jer im je dosadno. Pitanje je šta promeniti u obrazovanju da bi ih motivisali i zainteresovali za sadržaje.Nisam za to da se iz škole izbace moderne tehnologije, jer uz pravilnu primenu , poboljšavaju kvalitet rada.
deca koriste telefon jer ga imaju a ne jer im je dosadno.
 
Вау, какав наступ ових психолошкиња или шта већ да су. Деца немају пажњу, школа им је досадна, ајде сада да учинимо школу забавном. Јер то је решење. Исто када буду отишли на факултет, па им буде још досаднији, дај да га спустимо на ниво вртића, да цртамо бојицама и играмо школице, да нам се деца забаве.

Иначе, школа је увек била најчешће досадна. Понеки харизматични професор и неки предмет ако је лежао, па је знао да буде занимљив. Остало јесте досадно. А понашање је у суштини исто. Моја генерација није имала мобилне телефоне, јер тада нису постојали. Али правили смо дуваљке, гледали сличице, правили оне жабице, налазили смо непшто што ће нам олакшати агонију трајања часа. Да смо имали телефоне, не да бисмо их користили, него бисмо пржили. А слично су имале и неке генерације пре нас.

Али свака генерација је успела да научи, ретко ко на часу, више кући када се учи за оцену. Ко је капирао на часу, тај је био један од бољих у разреду и школи. Да су сви могли да имају пажњу на часу, сви би били вуковци.

Плус, на овај проблем се гледа изоловано, као да се у Србији ради нешто чега нема у свету. Телефони у школама, вршњачко насиље (које је постојало у свакој епохи и које ће увек постојати), па мала концентрација ученика и шта већ све не. И за све је неки одговор модеран, као да се разговара са децом, да се нешто школа прилагођава.

Оно чега се сећам, моју генерацију су "дисциплиновали" тако што ти залепи кеца када не знаш (или неку другу мању оцену која је испод неког просека), па те родитељи казне, па те натерају да учиш све оно што ниси на часу јер си се глупирао. А ако се не варам, тако су дисциплиновали и учили и генерацију наших родитеља. Дакле решење је једноставно и не мора да се воде не знам какви дубокоумни разговори.

Да, још и ово, имали смо ми у оно време игрице, које су биле величине данашњих телефона. Ко је одрастао 80их зна о чему причам. Али нама када су видели да их носимо, наставници су одузимали, па ти врате на полугодишту. Родитељи се нису мешали још батине добијеш ако се жалиш да ти је одузето, јер су сматрали да то није за школу. Дакле решења постоје, већ су примњивана и једноставна су. Али изгледа да је празна прича увек боља.
Bravo, naročito za "pa te roditelji kazne". Danas roditelji žele da kazne nastavnike za lošu ocjenu svog djeteta. Tu je razlika.
 
radi se o tome da mobilni olaksavaju roditeljima a ne deci, deci daju prostor za manipulaciju a roditeljima da bez neke muke imaju osecaj kontrole deteta..problem je sto moderni rodtelji sve manje vaspitavaju decu i sve manje rade sa decom.

postavlja se realno pitanje..sta ce uopste detetu mobilni?
da se cuje sa drugarima?
to moze i od kuce.. moze i mejlom preko kompjutera da se dogovara... eto ti moderne varijante bez vracanja u kameno doba..ali da dete od 10 ili 15 godina mora da ima mobilni da bi se dopisivao sa drugiarima..to je nepotrebno.

ovde u pricu ulaze i nastavnici i profesori kojima je lakse da formiraju viber grupu i jednom porrukom obavestavaju sve..opet dolazimo do toga da su novotarije olaksice onima koji bi trebali da uticu ili vaspitavaju ili obrazuju decu a ne samoj deci.
mobilni su deci samo alat za manipulaciju i lakse dogovaranje koje je sad na zalost cesto i negativno dogovaranje.
Nek tebi Bog da roditeljsku viber grupu pa mi se javi posle mesec dana :roll::mrgreen:
 
Zašto pravite čoporativne viber grupe sa roditeljima? Kod nas toga nema, izabere se predstavnik roditelja odjeljenja i samo on komunicira za učiteljicom, razrednicom, roditelji, ako su besposleni nek se raspravljaju sami sa sobom do zore.
Jer tab reče da nam je tako lakše :D viber grupu sam napravila u toku online rada usled korone, pokajala sam se za ceo život .
 
Zašto pravite čoporativne viber grupe sa roditeljima? Kod nas toga nema, izabere se predstavnik roditelja odjeljenja i samo on komunicira za učiteljicom, razrednicom, roditelji, ako su besposleni nek se raspravljaju sami sa sobom do zore.
To što mi pričamo je zloupotreba modernih tehnologija, ali ne možemo odbaciti sve dobre stvari koje nam je napredak doneo. Znate li koliko je zanimljiviji čas kada koristim projektor, lap, prezentacije, sadržaje sa interneta, interaktivne igre vezane za gradivo ? I ne samo zanimljiv, već deca pre usvoje znanja.
 
To što mi pričamo je zloupotreba modernih tehnologija, ali ne možemo odbaciti sve dobre stvari koje nam je napredak doneo. Znate li koliko je zanimljiviji čas kada koristim projektor, lap, prezentacije, sadržaje sa interneta, interaktivne igre vezane za gradivo ?
Nedorađena, pričamo o mobitelu u rukama učenika na nastavi :D
 
To što mi pričamo je zloupotreba modernih tehnologija, ali ne možemo odbaciti sve dobre stvari koje nam je napredak doneo. Znate li koliko je zanimljiviji čas kada koristim projektor, lap, prezentacije, sadržaje sa interneta, interaktivne igre vezane za gradivo ? I ne samo zanimljiv, već deca pre usvoje znanja.
i kakve to veze ima sa decom i njihovim mobilnima?
 

Back
Top