Зашто Србија мора да има два парламента и 250+120 посланика ?

Poruka
15.238
Ауторска тема --------------------------------------------------------

Зашто Србија мора да има два парламента (један у Београду и други у Новом Саду) и 250+120 посланика, дакле укупно 370 посланика ?

Највећи легални паразит је АП, дакле тај парадржавни апарат који служи свим политичарима да на грбачи овог народа узму још једну посланичку плату и све привилегије легалне и нелегалне које носи тај посао.
Али ту није крај, војвођанске институције система се не завршавају на парламенту и влади, већ броје разне секретаријате и фондове, дакле све оно што већ имамо у Београду односно републици.

Колико Србија треба да буде богата, односно колико треба да се задужи да би одржавала у животу толики паразитски систем ?

Једно поређење, Хрватска која има скоро дупло већу просечну плату грађана има само један парламент и само 160 посланика, заправо од 100-160 посланика, тренутно само 151.

Дакле Србија која је дупло сиромашнија од Хрватске у овом тренутку има више него дупло посланика, а да не рачунамо колико коштају остале дупле институције које Хрватска нема.

Ок, ЕУропејци ће ово означити као фашизоидни напад на демократију, људска и мањинска права.
Добро драги Војвођани, немојте веровати мени, већ свом новчанику и фрижидеру. Да ли је боље да те паре које краду политичари, легну на ваш рачун, буду уплаћене за ваше потребе или не ? Али не говорим само о легалним парама, већ и корупцији која опстаје у тим парадржавним институцијама.

Колико је АП сваком грађанину финанансијски помогла ? Па ништа, осим што узима. Овим системом рационализације, сваки грађанин Војводине би могао да добије бесповратну помоћ и још преко тога бескаматну позајмицу, јер то је најбољи начин да се придобије већина оних који данас слепо бране паразитску АП, а реално немају ништа од тога.

Политичаре свих боја разумем, њима и тек како значи крава музара АП, али време је да се то врати народу. Сви се само формано деле на ове и оне, на сепаратисте и на оне коју су против, али сви заједно сисају крв овог народа, захваљујући постојању аутономне покрајине.

И за крај, компромис је могућ, ево вам главни град, нека Нови Сад буде главни град Србије, да лепо укинемо овај републички парламент од 250 посланика и да га преселимо у адекватни мањи од 120 посланика у НС.
 
Poslednja izmena:
Tihi se ne slaze, najveci parazit je Beograd.
Па зависи на шта конкретно мислимо. Београд је највећи паразит ако мислимо на народну скупштину републике Србије која броји 250 посланика и која не мора да буде у Београду, јер ни С.А.Д. нису највећи град изабрали за главни град. Дакле, нека буде као што сам написао, нека Нови Сад буде главни град, укинемо војвођански парламент и преименујемо га у републички, таман има места за дупло мање паразита, дакле 120.

Новац који се уштеди укидањем АП, треба уложити у локалну самоуправу. Мој предлог би био да 4 године живимо без АП, па онда референдум. Ко жели да и даље финансира политичаре нека гласа за АП, ко не жели нека гласа против.
Да се не лажемо и сада већина би била против АП, али после тог мандата без АП и ти који су за АП би се придружили већини, јер би и у пракси видели да се увек боље живи без паразита.
 
Једно поређење, Хрватска која има скоро дупло већу просечну плату грађана има само један парламент и само 160 посланика, заправо од 100-160 посланика, тренутно само 151

Hrvatske županije imaju svoje skupštine.
 
Ауторска тема --------------------------------------------------------

Зашто Србија мора да има два парламента (један у Београду и други у Новом Саду) и 250+120 посланика, дакле укупно 370 посланика ?



Zato što se jedino tako sviranje q.... o "demokratiji" može prodati širokim narodnim masama.
Kao - narod bira.
Iako narod bira samo od onog što mu je ponudjeno, a ne odlučuje šta će biti u ponudi.
Tako se radi manipulacija.

A kad izabere od ponudjenog - dobije 250 mazgova, koji, podeljeni u nekoliko grupa, glasaju prema naredjenjima šefova tih grupa.
Ne računam prodane duše, za koje važi to isto, sem u tom "prelaznom" periodu.
A šefovi tih grupa naredjenje dobijaju iz inostranstva.

Tako imamo 250 lezilebovića, koji izigravaju neku vajnu Demokratiju, a u stvari su svi - glasačka mašina koja sprovodi naredjenja stranih centara moći.
Al' - bitno je da je to Demokratija.

Dok je budala - biće i onih koji će budalama da vladaju.
 
Licno, osecanja Vojvodjana me uopste ne doticu, jer ovo je stvarno nebuloza - da ovako mala drzava placa dva parlamenta. A da se podsetimo, imali smo i treci - na KiM, koji onda takodje treba ukinuti.

Osim ekonomskog, postoji i cisto politicki razlog za tako nesto - ukinuti bilo kakvu mogucnost da se Vojvodina odcepi kako je to uradilo KiM.

Prema tome razlog je i ekonomski i politicki i ne vidim sta ce bilo ko da izgubi time osim zlonamernika. Da pojasnimo, i ovako i onako ce u Vojvodini vaziti Ustav i zakoni Republike Srbije. Prema tome sta god Vojvodina sama uradila, mora biti u skladu sa Ustavom Srbije, a time to isto moze da se uradi i bez postojanja nekakve AP Vojvodine. I time sve price o nekakvoj potrebi padaju u vodu.

Prava nacionalnih manjina su takodje utvrdjena Ustavom, a ne nekakvom Vojvodinom, tako da i to pada u vodu.

Zapravo, ne postoji ni jedan logican razlog za postojanje AP Vojvodine osim zlonamernih. I da, nas zivot bio bi jednostavniji (manji aparat) i jeftiniji, a time bi nama, gradjnima, ostajalo vise novca.

I za kraj, uopste mi nije jasno zasto nas Parlament ima paran broj poslanika, sto dovodi do mogucnosti 50%-50%. Neparan broj poslanika obezbedjuje da glasanje nema taj dead-lock. Sto bi recimo znacilo da bi mogli da imamo 125 poslanika. Zapravo broj moze biti i neki drugi, logican za ustrojstvo Srbije, i moze iznositi i 67 ili neki potpuno drugi broj. Nema nikakvog razloga da poslanika bude mnogo. Recimo moze svaki okrug da da 2-3 poslanika, ne znam koliko je okruga, ili nekakvu proporciju prema broju stanovnika, ali da se to ogranici na oko 100.
 
Poslednja izmena:
Ауторска тема --------------------------------------------------------

Зашто Србија мора да има два парламента (један у Београду и други у Новом Саду) и 250+120 посланика, дакле укупно 370 посланика ?

Највећи легални паразит је АП, дакле тај парадржавни апарат који служи свим политичарима да на грбачи овог народа узму још једну посланичку плату и све привилегије легалне и нелегалне које носи тај посао.
Али ту није крај, војвођанске институције система се не завршавају на парламенту и влади, већ броје разне секретаријате и фондове, дакле све оно што већ имамо у Београду односно републици.

Колико Србија треба да буде богата, односно колико треба да се задужи да би одржавала у животу толики паразитски систем ?

Једно поређење, Хрватска која има скоро дупло већу просечну плату грађана има само један парламент и само 160 посланика, заправо од 100-160 посланика, тренутно само 151.

Дакле Србија која је дупло сиромашнија од Хрватске у овом тренутку има више него дупло посланика, а да не рачунамо колико коштају остале дупле институције које Хрватска нема.

Ок, ЕУропејци ће ово означити као фашизоидни напад на демократију, људска и мањинска права.
Добро драги Војвођани, немојте веровати мени, већ свом новчанику и фрижидеру. Да ли је боље да те паре које краду политичари, легну на ваш рачун, буду уплаћене за ваше потребе или не ? Али не говорим само о легалним парама, већ и корупцији која опстаје у тим парадржавним институцијама.

Колико је АП сваком грађанину финанансијски помогла ? Па ништа, осим што узима. Овим системом рационализације, сваки грађанин Војводине би могао да добије бесповратну помоћ и још преко тога бескаматну позајмицу, јер то је најбољи начин да се придобије већина оних који данас слепо бране паразитску АП, а реално немају ништа од тога.

Политичаре свих боја разумем, њима и тек како значи крава музара АП, али време је да се то врати народу. Сви се само формано деле на ове и оне, на сепаратисте и на оне коју су против, али сви заједно сисају крв овог народа, захваљујући постојању аутономне покрајине.

И за крај, компромис је могућ, ево вам главни град, нека Нови Сад буде главни град Србије, да лепо укинемо овај републички парламент од 250 посланика и да га преселимо у адекватни мањи од 120 посланика у НС.

Ti znaš da ih ima ne samo 370, već mnogo, mnogo više?
 
U prakticnom smislu, nama ne treba parlament.
Stranke treba da se bore za % glasaca i da imaju jednog predstavnika sa deklarisanim % da podigne ruku pri glasanju.

Oba parlamenta mogu da se smanje na 150 i 60-70, ali u prakticnom smislu nista se nece promeniti.

Pa hoce - imacemo manje mu6onja da placamo, a i manje njih ce imati nekakve uticaje i sta ti ja znam. Mada ce onda ovi koji ostanu imati veci znacaj nego sto ima jedan poslanik danas.

Ali postoji ova varijanta:

https://www.bbc.com/serbian/lat/svet-46811737

Madrid: Programer koji je moć oduzeo političarima i dao je građanima

...

Sada, kao šef otvorene vlade Madrida, Soto je pokrenuo platformu na kojoj građani diktiraju politiku gradskoj skupštini i biraju na što će da troše porez.

„Ne mislim o sebi kao političaru", kaže odbornik. „Ali, ipak sam političan."

„Želim da učešće javnosti bude glavni mehanizam za donošenje političkih odluka, pri čemu bi uloga političara bila svedena na rešavanje manjih svakodnevnih problema."

...

Izvukao sam sustinu ideje. Poenta je da se politicarima sto vise umanji znacaj i moc odlucivanja, a da se sto vise prenese na same gradjane koji zapravo i placaju poreze i kojima i pripada budzet.

Island ima neku varijantu gde obicni gradjani pripremaju zakone (ili Ustav, ali nebitno - recimo zakone) i SVAKI GRADJANIN ima pravo da se ukljuci i daje predloge, i to javno preko Interneta.

Zamislite koliko bi se dobrih ideja tu skupilo, i koliko bi onda politicari bili nebitni. Sto je sustina i tako i treba da bude.
 
Pa hoce - imacemo manje mu6onja da placamo, a i manje njih ce imati nekakve uticaje i sta ti ja znam. Mada ce onda ovi koji ostanu imati veci znacaj nego sto ima jedan poslanik danas.

Ali postoji ova varijanta:

https://www.bbc.com/serbian/lat/svet-46811737



Izvukao sam sustinu ideje. Poenta je da se politicarima sto vise umanji znacaj i moc odlucivanja, a da se sto vise prenese na same gradjane koji zapravo i placaju poreze i kojima i pripada budzet.

Island ima neku varijantu gde obicni gradjani pripremaju zakone (ili Ustav, ali nebitno - recimo zakone) i SVAKI GRADJANIN ima pravo da se ukljuci i daje predloge, i to javno preko Interneta.

Zamislite koliko bi se dobrih ideja tu skupilo, i koliko bi onda politicari bili nebitni. Sto je sustina i tako i treba da bude.
Ne verujem da bi se smanjio broj mu_donja, udomili bi ih pa agencijama i slicnim tvorevinama, jedino bi vidljivi deo parlamenta postao kompaktniji.

Parlament je predstavnik naroda (u izvesnom smislu sam narod) i poslodavac je vladi.
Sistem funkcionise kada postoji tenzija izmedju vlade i parlamenta, gde vlada daje predloga i inicijative, a parlament ih procenjuje, a onda podrzava ili koci.

To kod nas ne postoji i prakticnije je ukinuti parlament ili ga pretvoriti u predstavnike stanaka koje su presle cenzus sa odgovarajucim % udelom.
 
Војвођанери су тако навикли И ТО НЕ ТРЕБА ДИРАТИ јер ће они то схватити као да им се нешто одузима. Једино ону мангулицу Чанка треба вратити у шуму из које је и дошао тамо.

Није тако. Сепаратиста под маском "аутономаш" није честа појава овде. Таквих Срба има, али врло мало, а већина међу сепаратистима су мањинци или деца мешовитих родитеља.
Што се Чанка тиче, он није искрен кад прича његове приче. Он то ради и радио је за паре. Кад су странци то финансирали(а мањинци подржавали), то је подржавао. Сад се заћутао, јер нема више пара од те приче, бар за сад. Кад би нашао паре у причи о одвајању Крајине из НДХ, он би се међу првима залагао за то. Он је само опортуниста. Ово је уверење и бивших чланова његове странке.

Иначе, АПВ је једани КОМУНИСТИЧКИ РЕЛИКТ који је опстао(због лоповлука),а Срби то толеришу јер је огромна већина Срба још увек левичарска. Све покрајинске институције су само паразитски паралелни државни систем унутар државе које немају корисну сврху и служи ИСКЉУЧИВО за пљачку. Ништа друго. "Ди су наши новци" је питање на које најбољи одговор може дати управо Чанак и сви они који имају користи од тих паразитских и паралелних институција.
Данас највећу корист имају покрајински напредњаци.

Држава има само штету од тог паралелног система, јер се из буџета издваја око 7% сваке године за лоповлук преко АП, а држава ради у банкроту узимањем страних кредита.

Дакле, АПВ не треба никоме осим оних који отимају и краду преко те штеточинске административне организације.
 
Није тако. Сепаратиста под маском "аутономаш" није честа појава овде. Таквих Срба има, али врло мало, а већина међу сепаратистима су мањинци или деца мешовитих родитеља.
Што се Чанка тиче, он није искрен кад прича његове приче. Он то ради и радио је за паре. Кад су странци то финансирали(а мањинци подржавали), то је подржавао. Сад се заћутао, јер нема више пара од те приче, бар за сад. Кад би нашао паре у причи о одвајању Крајине из НДХ, он би се међу првима залагао за то. Он је само опортуниста. Ово је уверење и бивших чланова његове странке.

Иначе, АПВ је једани КОМУНИСТИЧКИ РЕЛИКТ који је опстао(због лоповлука),а Срби то толеришу јер је огромна већина Срба још увек левичарска. Све покрајинске институције су само паразитски паралелни државни систем унутар државе које немају корисну сврху и служи ИСКЉУЧИВО за пљачку. Ништа друго. "Ди су наши новци" је питање на које најбољи одговор може дати управо Чанак и сви они који имају користи од тих паразитских и паралелних институција.
Данас највећу корист имају покрајински напредњаци.

Држава има само штету од тог паралелног система, јер се из буџета издваја око 7% сваке године за лоповлук преко АП, а држава ради у банкроту узимањем страних кредита.

Дакле, АПВ не треба никоме осим оних који отимају и краду преко те штеточинске административне организације.



Zaboravio si jednu stvar.
Kada izgubiš vlast na Republičkom nivou - Pokrajina ti ostaje kao rezervni fond za uzimanje para zbog stranačkih (i ličnih) potreba.
I onda krene priča o unitaristima i potrebi da Vojvodina ima veće nadležnosti.
Tako su radile Dosmanlije.
Kada naprednjaci izgube vlast u Srbiji (a slučajno ostanu na vlasti u Vojvodini) - onda će i oni biti prvi u borbi za prava Vojvodine.
Tako ona postaje sredstvo za potkusurivanje stranačkih potreba.
 
Zaboravio si jednu stvar.
Kada izgubiš vlast na Republičkom nivou - Pokrajina ti ostaje kao rezervni fond za uzimanje para zbog stranačkih (i ličnih) potreba.
I onda krene priča o unitaristima i potrebi da Vojvodina ima veće nadležnosti.
Tako su radile Dosmanlije.
Kada naprednjaci izgube vlast u Srbiji (a slučajno ostanu na vlasti u Vojvodini) - onda će i oni biti prvi u borbi za prava Vojvodine.
Tako ona postaje sredstvo za potkusurivanje stranačkih potreba.

Tim vise je treba ukinuti.
 
Tim vise je treba ukinuti.




Naravno.
Šta će Srbima (koji su većina u Vojvodini) autonomija od Srba?
Samo besmisleno trošenje državnih para na uhlebljenje ogromnog broja pripadnika potpuno nepotrebne administracije.

Još je sad i dobro.
Kad se setim Pokrajinske, Republičke i Savezne (SRJ) administracije, svojevremeno.
A sve plaćao budžet Srbije.
 
Licno, osecanja Vojvodjana me uopste ne doticu, jer ovo je stvarno nebuloza - da ovako mala drzava placa dva parlamenta. A da se podsetimo, imali smo i treci - na KiM, koji onda takodje treba ukinuti.

Osim ekonomskog, postoji i cisto politicki razlog za tako nesto - ukinuti bilo kakvu mogucnost da se Vojvodina odcepi kako je to uradilo KiM.

Prema tome razlog je i ekonomski i politicki i ne vidim sta ce bilo ko da izgubi time osim zlonamernika. Da pojasnimo, i ovako i onako ce u Vojvodini vaziti Ustav i zakoni Republike Srbije. Prema tome sta god Vojvodina sama uradila, mora biti u skladu sa Ustavom Srbije, a time to isto moze da se uradi i bez postojanja nekakve AP Vojvodine. I time sve price o nekakvoj potrebi padaju u vodu.

Prava nacionalnih manjina su takodje utvrdjena Ustavom, a ne nekakvom Vojvodinom, tako da i to pada u vodu.

Zapravo, ne postoji ni jedan logican razlog za postojanje AP Vojvodine osim zlonamernih. I da, nas zivot bio bi jednostavniji (manji aparat) i jeftiniji, a time bi nama, gradjnima, ostajalo vise novca.

I za kraj, uopste mi nije jasno zasto nas Parlament ima paran broj poslanika, sto dovodi do mogucnosti 50%-50%. Neparan broj poslanika obezbedjuje da glasanje nema taj dead-lock. Sto bi recimo znacilo da bi mogli da imamo 125 poslanika. Zapravo broj moze biti i neki drugi, logican za ustrojstvo Srbije, i moze iznositi i 67 ili neki potpuno drugi broj. Nema nikakvog razloga da poslanika bude mnogo. Recimo moze svaki okrug da da 2-3 poslanika, ne znam koliko je okruga, ili nekakvu proporciju prema broju stanovnika, ali da se to ogranici na oko 100.
I onda bi Beograd opet imao najviše, pa bi se opet našao neko kome to smeta, jer jel'te najviše ide u Beograd, a to što najam lokala u Beogradu košta mesečno kao 10 ari placa sa kućom da se kupi u nekom selu, to nema veze.
 
I onda bi Beograd opet imao najviše, pa bi se opet našao neko kome to smeta, jer jel'te najviše ide u Beograd, a to što najam lokala u Beogradu košta mesečno kao 10 ari placa sa kućom da se kupi u nekom selu, to nema veze.



Kakve ima veze - kada je broj stanovnika Beograda najveći?
Ne može niko da bude protiv principa koji je za sve jednak.
Bilo bi čudno da neka varoš sa 10.000 stanovnika - ima isti broj poslanika kao Beograd.
 
Kakve ima veze - kada je broj stanovnika Beograda najveći?
Ne može niko da bude protiv principa koji je za sve jednak.
Bilo bi čudno da neka varoš sa 10.000 stanovnika - ima isti broj poslanika kao Beograd.

Slažem se ja s tobom, to je i sad tako, ali se ipak kuka na Beograd, niko ne kaže to "nas ima 10.000 a u Beogradu 2 miliona" nego "sve za Beograd".
 
Poenta lokalnog izbora poslanika nije preglasavanje Beograda, nego odgovnost izabranog poslanika prema lokalnoj jedinici koja ga je izabrala i moze da ga smeni.

U sadasnjem sistemu, poslanike bira predsednik stranke i shodno tome poslanici su odani vodji stranke i nije ih moguce smeniti, ako su u dobrim odnosima sa Vodjom.

Lokalni izbor omogucava smenu poslanika koji igrosise svoj kraj i ne postoji slepa odanost Vodji.
 
Zašto svaka selendra ima mesnu zajednicu? Dovoljan je parlament u Beogradu!



Ti u MZ nisu plaćeni za svoje funkcije.

- - - - - - - - - -

Poenta lokalnog izbora poslanika nije preglasavanje Beograda, nego odgovnost izabranog poslanika prema lokalnoj jedinici koja ga je izabrala i moze da ga smeni.

U sadasnjem sistemu, poslanike bira predsednik stranke i shodno tome poslanici su odani vodji stranke i nije ih moguce smeniti, ako su u dobrim odnosima sa Vodjom.

Lokalni izbor omogucava smenu poslanika koji igrosise svoj kraj i ne postoji slepa odanost Vodji.



Jeste - na papiru.
Te većinske izbore smo već imali.
I prva je protiv njih bila tadašnja (a i sadašnja) opozicija.
U stranačkom sistemu, gde su svi ljudi na listama članovi neke stranke - ništa se bitnije ne dobija.
Ti poslušnici bezpogovorno slušaju svog lidera (koji drži sve poluge moći - policiju, sudije, inspekcije,...) i ne smeju da pomisle o nekakavoj sopstvenoj politici.
A smeniti ih možeš kao i uvek - tek kad se raspišu parlamentarni izbori.
 

Back
Top