Tuzni_patak
Elita
- Poruka
- 18.247
Iz istorije se u srednjoj i osnovnoj školi uče hronološki dogadjaji ili najznačajnije ličnosti i države, datumi i dogadjaji koji su dobri za "opšte znanje" i za kvizove.
Ali se ne uče uopšte , niti na način koji je prikladan, mudre stvari , odnosi, razvoji dogadjaja, uzroci , posledice....
A upravo je to svrha istorije, a ne priprema za kvizove.
Iako je bila koliko toliko zanimljiva , opet danas gledano , taj period je bačen, protraćen, nepovezane činjenice, datumi , ljudi , isečci iz novina.
------------------------------------------------------
Primeri onoga o čemu pričam....
Niti se radi ulaz slovena na današnji prostor, upad u Vizantiju.
Niti se radi vrlo poučna priča o Vandalima koja je tik pred ulaz slovena.
Niti se povezuju dogadjaji i odluke "velikih carstava".
A ni u srpskoj istoriji se ne prate , osim hronološki , važni dogadjaji i odluke u vezi sa pričama i prilikama iz okruženja, doduše ipak malo više nego gorenavedeni propusti.
A toliko interesantnih priča i mudrosti i previda i grešaka , čak i emotivnih reakcija.
Ovako je od nauke koja donosi mudrost , postala nauka za drilovanje pamćenja datuma i imena.
Zašto?
Ali se ne uče uopšte , niti na način koji je prikladan, mudre stvari , odnosi, razvoji dogadjaja, uzroci , posledice....
A upravo je to svrha istorije, a ne priprema za kvizove.
Iako je bila koliko toliko zanimljiva , opet danas gledano , taj period je bačen, protraćen, nepovezane činjenice, datumi , ljudi , isečci iz novina.
------------------------------------------------------
Primeri onoga o čemu pričam....
Niti se radi ulaz slovena na današnji prostor, upad u Vizantiju.
Niti se radi vrlo poučna priča o Vandalima koja je tik pred ulaz slovena.
Niti se povezuju dogadjaji i odluke "velikih carstava".
A ni u srpskoj istoriji se ne prate , osim hronološki , važni dogadjaji i odluke u vezi sa pričama i prilikama iz okruženja, doduše ipak malo više nego gorenavedeni propusti.
A toliko interesantnih priča i mudrosti i previda i grešaka , čak i emotivnih reakcija.
Ovako je od nauke koja donosi mudrost , postala nauka za drilovanje pamćenja datuma i imena.
Zašto?