Zašto je matematika toliki bauk?

1.Matematika služi za opuštanje i uklanjanje stresa. Zabavna je.
2. Služi da nauči ljude egzaktnom razmišljanju i rešavanju problema.
3. Uči da se bude pažljiv i precizan. I strpljiv. I samostalan.

Kada sam ranije bila pod stresom u školi ili faksu, opuštala sam se rešavajući neki zadatak.

U matematici nema šta da se pamti, ide prirodno. Vidiš neku šemu i čim je razumeš to je to. Zato je lakša od nastavnih predmeta gde ima puno informacija.
 
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?
Matematika je abstraktna, formalna itd a nasa djeca su nasa djeca tj roditelji ne razviju interesovanja (ka tim poljima) kod djece niti mogu jer ni
Njih to ne interesuje a onda je povika na profesora kojeg matematika interesuje pa je tesko da shvati dijete koje ne interesuje matematika i prilagodi svoj metod rada. Ja sam bio odlican iz matematike ali do fakulteta nijesam kapirao ( niti me je interesovalo) zasto matematika a da nije racun.
 
Smatram da bi ljudi mogli da imaju neke male zbirke urađenih zadataka, mislim odrasli ljudi, čime god da se bave, i u slobodno vreme idu redom i pokušaju da reše, pa pogledaju rešenje ako ne znaju. Mnogo bolje od gledanja gluposti na TVu. Dobro i protiv Alchajmera.
 
1.Matematika služi za opuštanje i uklanjanje stresa. Zabavna je.
2. Služi da nauči ljude egzaktnom razmišljanju i rešavanju problema.
3. Uči da se bude pažljiv i precizan. I strpljiv. I samostalan.

Kada sam ranije bila pod stresom u školi ili faksu, opuštala sam se rešavajući neki zadatak.

U matematici nema šta da se pamti, ide prirodno. Vidiš neku šemu i čim je razumeš to je to. Zato je lakša od nastavnih predmeta gde ima puno informacija.
Tako bi trebalo da bude ali nije jer se predaje na dosadan nacin
 
Problem sa matematikom je što ti u Srbiji sa 12-13 godina daju da radiš složene operacije koje se na zapadu uče u srednjoj školi i onda posle logično postavljamo sebi pitanje kad će mi ovo trebati jer je sistem obrazovanja težak promašaj.
Cela (viša) matematika ima primenu u tehničkim , drugim prirodnim naukama i još nekim naukama kao što su ekonomija,poljoprivreda i dr,.Sve ono što tebi izgleda kao nešto potpuno nepotrebno i neprimenjivo ...
Viša matematika je uglavnom pomoćna nauka dok se znanje iz elementarne matimatike primenjuje za rešenje matematičkog problema koji nije deo nekog šireg problema.U tom slučaju matematika je samostalna nauka.
 
Poslednja izmena:
Definitivno ovo boldovano. U razredu od 27 učenika bilo je nekoliko pozitivnih ocena, dvojke i trojke, možda jedna četvorka, sve ostalo jedinice.

Kao prvo, trebalo je da bude logično da je do profesorke, jer 18- 19 jedinica jednostavno nije normalno.

Snalazili smo se... privatni časovi, šta drugo. Išao sam i ja nekoliko puta, još uvek mi žao tih para :mrgreen:
E, u trećoj godini je došla druga profesorka koja je išla lagano, bez žurbe iz straha da neće ispuniti neku normu ili šta već profesori moraju, i da skratim - žena je toliko dobro objašnjavala da sam ja imao stabilnu 4- ku i znao sam i shvatio tu višu matematiku, a tad sam (šokiran) shvatio i to da nažalost zavisi mnogo od predavača. Znači, džabe ti što si pametan ako ona samo ćuti i piše po tabli, bolje bi bilo da ne zavisi od predavača i da može da se osloni samo na sopstvenu inteligenciju, nažalost - ne može. (Možda može kasnije, posle srednje, kad već u startu vidiš kako će izgledati funkcija ako x konvergira ka ∞ )
Ali u startu da bi shvatio da su 2+2x2= 6 a ne 8, neko mora da ti objasni da je množenje starije od sabiranja, koliko god da si pametan/na, ne možeš potpuno sâm.

Увек сам мрзео ''Мој број'' у Слагаљиц због таквих ствари!
 
Šta je dobro kod bauka? To što izaziva radoznalost....i meni je uvek bilo zanimljivo što više žena voli matematiku nego muškaraca.
Za matematiku je potreban rad, rad od početka....početak je ko 1+1=2 i ko to ne prihvati njemu je matematika bauk.
Znači, tablica množenja bar do sto mora da se zna napamet da bi bilo šta moglo da se uči iliti računj bolan....
 
1.Matematika služi za opuštanje i uklanjanje stresa. Zabavna je.
2. Služi da nauči ljude egzaktnom razmišljanju i rešavanju problema.
3. Uči da se bude pažljiv i precizan. I strpljiv. I samostalan.

Kada sam ranije bila pod stresom u školi ili faksu, opuštala sam se rešavajući neki zadatak.

U matematici nema šta da se pamti, ide prirodno. Vidiš neku šemu i čim je razumeš to je to. Zato je lakša od nastavnih predmeta gde ima puno informacija.
Više važi za primenjenu matematiku, inaće.
 
Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)
Nisam bila loša sa matematikom , u srednjoj jednostavno nisam htela da je radim , nije me privlačila.
Fiziku i hemiju sam volela, jezike , biologiju, likovno.
Mislim da je hemija mnogo veći bauk deci i odraslima , jer kada se ne pohvataju osnovni postulati i ne shvate , propuste - ta se praznina ne popunjava i sve odjednom postane jedno veliko X.
 
Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)
Nikad mi nije bila bauk.
Ali sam uvijek imala i odlicne nastavnike matematike,pocevsi i od uciteljice.
Jednostavno,u matematici moras dobro znati osnove,da bi mogao kasnije znati nadogradnju.
Ako to preskocis u nizim razredima,kasnije se tesko nadoknadi.
Mnogi ne znaju ni tablicu mnozenja,i sta ce onda znati vise?
 
Ево мог скромног мишљења.

Математика је најлогичнија наука на свету.

Међутим, нико од предавача нам никада није објаснио да иза математике стоји логика.

Зато сам и ја био од оних који су били очајни у математици. Међутим, кад сам одрастао и у животу кретао да се суочавам са математичким проблемима, чим сам те проблеме повезао са логичним размишљањем, схватио сам значај математике и данас често користим бројеве у решавању животних ситуација, тј. користим математику.


Такође, како сви вучемо трауме из школе, сећам се ситуације из неког од прва четири разреда, код учитељице.

Задала нам је задатак који је цео разред решавао цео школски час, и нико га није решио. Негде на пола часа, пришао сам учитељици са решењем уписаним у свеску. Питала ме "а како си дошао до тог броја", ја одговорих "ту сам са стране нешто као мало рачунао" (и показујем на неке бесмислене жрврљотине).

Ок, тражила је поступак решавања задатка. Поступак је најбитнији, наравно.

Вратила ме на место и до краја часа није било никога ко је успео да реши једначину.

Онда нам је дала решење које је било исто као и моје.

Одувек сам хтео да јој кажем "набијем те на кyрац, учитељице!!! Ја да нисам имао поступак, не бих дошао до тачног решења!!!! А то што нисам умео на папиру већ у глави да поставим једначину, не мења чињеницу да сам целокупан поступак спровео, па, ма колико заобилазан био, јер не бих дошао до решења да га није било!"

Ал...јбг..мало детенце...нисам знао како се напушавају људи.
Logicna vrlo.Mi smo uglavnom"crtali"problem,narocito kod geometrije.
Kad vizuelno vidis zadatak i slijedis pravila,rjesenje samo dodje.🙂
 
Smatram da bi ljudi mogli da imaju neke male zbirke urađenih zadataka, mislim odrasli ljudi, čime god da se bave, i u slobodno vreme idu redom i pokušaju da reše, pa pogledaju rešenje ako ne znaju. Mnogo bolje od gledanja gluposti na TVu. Dobro i protiv Alchajmera.
Ja imam neku raskopusanu knjigu "Izmedju igre i matematike",izdatu negdje sedamdesetih.
Vjerovatno ima i novijih izdanja.
E,to treba djeca da imaju i to bi ih zainteresovalo za matematiku.Vrlo je interesantna i zabavna,a treba samo ukljuciti klikere.
 

Back
Top