Zašto je matematika toliki bauk?

Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)

Ево мог скромног мишљења.

Математика је најлогичнија наука на свету.

Међутим, нико од предавача нам никада није објаснио да иза математике стоји логика.

Зато сам и ја био од оних који су били очајни у математици. Међутим, кад сам одрастао и у животу кретао да се суочавам са математичким проблемима, чим сам те проблеме повезао са логичним размишљањем, схватио сам значај математике и данас често користим бројеве у решавању животних ситуација, тј. користим математику.


Такође, како сви вучемо трауме из школе, сећам се ситуације из неког од прва четири разреда, код учитељице.

Задала нам је задатак који је цео разред решавао цео школски час, и нико га није решио. Негде на пола часа, пришао сам учитељици са решењем уписаним у свеску. Питала ме "а како си дошао до тог броја", ја одговорих "ту сам са стране нешто као мало рачунао" (и показујем на неке бесмислене жрврљотине).

Ок, тражила је поступак решавања задатка. Поступак је најбитнији, наравно.

Вратила ме на место и до краја часа није било никога ко је успео да реши једначину.

Онда нам је дала решење које је било исто као и моје.

Одувек сам хтео да јој кажем "набијем те на кyрац, учитељице!!! Ја да нисам имао поступак, не бих дошао до тачног решења!!!! А то што нисам умео на папиру већ у глави да поставим једначину, не мења чињеницу да сам целокупан поступак спровео, па, ма колико заобилазан био, јер не бих дошао до решења да га није било!"

Ал...јбг..мало детенце...нисам знао како се напушавају људи.
 
Ja sam zavrsio srednju gradjevisnku gdje je bila statika i armirani beton i proracuni, za odlicnom ocjenom. I elektrotehnicki faks gdje matematika razvaljuje.
Matematika je bas teska i obimna. Jednostavno nema se vremena da se skuze stvari, preobimno je gradivo. I to nije samo u matematici problem.

Zato kad dodje Kraljevina, vraticemo se osnovama, a to je da je osnovni cilj obrazovanja da naucis da ne lazes, ne varas, ne krades, i da te mozemo pustiti u javni zivot jer si obrazovan da ne budes probisvjet, a ne obim gradiva koje se mora savladati u nekom roku.
 
Јојјј.....јеббо их "график функције" !!! Два и по сата један задатак решаваш !!
Одличан примјер! :ok:
Ти чувени задаци који се своде на „испитај ток и скицирај график функције...” су буквално лакмус папир. На њима се изузетно лако види ко је шта и како научио. Такође, у њима затреба све и свашта па се лако види и гдје су „рупе” од раније. Такви задаци некако могу и „на лопату” па трају два и по сата, а могу и „на кликер” па трају много краће. Такође, све се мора поиклопити па се на крају тачно зна јеси ли нешто забрљао. Задатак који је „ријешен”, а који се не поклапа, много је гори него само начет па незавршен задатак јер друго показује незнање, а прво показује потпуно неразумијевање и велики али узалудни труд...
(Успут, многи професори ово предају на начин који нити је потпуно тачан, нити га може пратити неко ко већ не зна у чему је штос, па се тако у сплету слабијих математичара и лоших професора тек направи хаос...)
 
Matematika je disciplina za koju, statistički, dosta mali dio bilo koje populacije ima talent.
Također, povezana je s višim IQ, i sudeći po statistikama istraživanja američkih studenata, najviši IQ imaju studenti fizike, filozofije i matematike- viši od, npr. medicine ili prava.

Također, visoki talent za matematiku je jasno detektiran preko skeniranja mozga. Ti ljudi imaju gusto pakirane neurone u stanovitom čelnom području mozga. Ako to nemaš prirodno, rođenjem...zalud sav trud.
Autistična deca često imaju talenat za matematiku.
https://www.thetransmitter.org/spectrum/superior-math-skills-may-accompany-autism-study-suggests/
 
Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)
Definitivno ovo boldovano. U razredu od 27 učenika bilo je nekoliko pozitivnih ocena, dvojke i trojke, možda jedna četvorka, sve ostalo jedinice.

Kao prvo, trebalo je da bude logično da je do profesorke, jer 18- 19 jedinica jednostavno nije normalno.

Snalazili smo se... privatni časovi, šta drugo. Išao sam i ja nekoliko puta, još uvek mi žao tih para :mrgreen:
E, u trećoj godini je došla druga profesorka koja je išla lagano, bez žurbe iz straha da neće ispuniti neku normu ili šta već profesori moraju, i da skratim - žena je toliko dobro objašnjavala da sam ja imao stabilnu 4- ku i znao sam i shvatio tu višu matematiku, a tad sam (šokiran) shvatio i to da nažalost zavisi mnogo od predavača. Znači, džabe ti što si pametan ako ona samo ćuti i piše po tabli, bolje bi bilo da ne zavisi od predavača i da može da se osloni samo na sopstvenu inteligenciju, nažalost - ne može. (Možda može kasnije, posle srednje, kad već u startu vidiš kako će izgledati funkcija ako x konvergira ka ∞ )
Ali u startu da bi shvatio da su 2+2x2= 6 a ne 8, neko mora da ti objasni da je množenje starije od sabiranja, koliko god da si pametan/na, ne možeš potpuno sâm.
 
Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)

Не знам у чему је проблем али мени док је имао ко да ме усмерава и стоји ми над главом као детету нисам имао проблема ни мало. У вишим разредима следи нагли пад. У средњој катастрофа, пролазио разреде ''кроз иглене уши''.
 
Преширока тема за ове тропске температуре, али рецимо да је математика „баук” зато што је математику немогуће „набубати” без разумијевања. Многе друге предмете може се савладавати „главом” или „дупетом”, али математика не иде „на дупе”. Зато је онима којима добро иде она веома једноставна и лака, а онима којима не иде, заиста је баук.
Друга ствар, математика не трпи прескакање лекција. За нпр. географију је потпуно неважно јеси ли учио Аустралију кад ти је на тесту Европа, али у математици веома често у неком задатку затреба, као успутна радња, нешто од раније, а ако се то пропустило, ето белаја, стаде задатак и нема даље иако си тај дио научио како треба.

То је мене и *ебало да простиш изгледа на почетку. После су то већ биле ''црне рупе''.
 
Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)
Ma ne, to je zato što je vrlo laka.
 
Oduvek je matematika bila predmet koji je zadavao deci problem.
Da li je razlog sto se matematika prenosi deci na pogrešan nacin
ili ima dece koja jednostavno ne mogu da shvate i prihvate matematiku i njene formule ?

Kakvi ste vi bili matematicari u školi i da li spadate u grupu onih kojima je matematika i dan danas problem ? :)

Matematika je problem djeci jer za matematiku moras razmisljati logicki, a djeca (a i znatan dio svijeta) ne razmisljaju logicki nego emocijalno. Zato Kinezi i Azijati su super u matematici,
 
Poslednja izmena od moderatora:
Uvak mi je išla matematika. I sinu sada ide super, nema nikakvih problema, ide na takmičenja. Gledajući njegove drugare i šta mi ispriča posle škole,mislim da mnoga deca u startu ispuste neke stvari zbog kojih im kasnije matematika postaje teška. Zaostatak ne mogu tako lako da nadoknade i to ih prati kroz celo školovanje.

Како те заостатке надокнадити кад се покаве и спречити да се дешавају? Мислим да је то поприлично битно питање.
 
Ево мог скромног мишљења.

Математика је најлогичнија наука на свету.

Међутим, нико од предавача нам никада није објаснио да иза математике стоји логика.

Зато сам и ја био од оних који су били очајни у математици. Међутим, кад сам одрастао и у животу кретао да се суочавам са математичким проблемима, чим сам те проблеме повезао са логичним размишљањем, схватио сам значај математике и данас често користим бројеве у решавању животних ситуација, тј. користим математику.


Такође, како сви вучемо трауме из школе, сећам се ситуације из неког од прва четири разреда, код учитељице.

Задала нам је задатак који је цео разред решавао цео школски час, и нико га није решио. Негде на пола часа, пришао сам учитељици са решењем уписаним у свеску. Питала ме "а како си дошао до тог броја", ја одговорих "ту сам са стране нешто као мало рачунао" (и показујем на неке бесмислене жрврљотине).

Ок, тражила је поступак решавања задатка. Поступак је најбитнији, наравно.

Вратила ме на место и до краја часа није било никога ко је успео да реши једначину.

Онда нам је дала решење које је било исто као и моје.

Одувек сам хтео да јој кажем "набијем те на кyрац, учитељице!!! Ја да нисам имао поступак, не бих дошао до тачног решења!!!! А то што нисам умео на папиру већ у глави да поставим једначину, не мења чињеницу да сам целокупан поступак спровео, па, ма колико заобилазан био, јер не бих дошао до решења да га није било!"

Ал...јбг..мало детенце...нисам знао како се напушавају људи.

Шта ћеш. Ниси одрастао у право време. Сад деца прво то и мобилни телефон науче па тек онда проходају.
 
Za one koje zanima nešto više- centar/ri za matematiku je uvijek isti, i to je dio mozga u kom se odvijaju osnovne funkcije kao zbrajanje 2+2. I najviša matematika, npr. algebarska topologija ili teorija višeg toposa- sve je to, samo- metaforički- samo na iznimno višoj potenciji običan centar za računanje. Imate o tom u Nature i SciAm i nizu drugih časospisa.
Dakle, i na stratosferskoj razini matematika nije tobože "filozofija", koja zahtijeva angažman i interakciju više centara, nego je visokorazinski dio za- računanje.
 
Matematika je problem djeci jer za matematiku moras razmisljati logicki, a djeca (a i znatan dio svijeta) ne razmisljaju logicki nego emocijalno. Zato Kinezi i Azijati su super u matematici,
Statistički, Azijci od 3 vida inteligencije- aritmetički, geometrijski/prostorni i verbalni, imaju razvijeniji aritmetički i slabije razvijen verbalni. Zato Azijaca i nema među uspješnim polemičarima i agitatorima.
 
Poslednja izmena od moderatora:

Back
Top