Zakon o izvršiteljima - zakon protiv građana

  • Začetnik teme Začetnik teme Bo Te
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Bo Te

Početnik
Poruka
39
Ako je sve ovo tačno, onda je ovaj zakon zreo za ukidanje!

--------------------------
Sukob interesa

ZIO je ekstremno naklonjen poveriocima (oni koji traže izvršenje), a najčešće su to banke, bogati, monopolisti. Privatni izvršitelji su po ovom zakonu maltene preduzetnici – jer ih plaćaju samo oni koji traže izvršenje. Na predlog USAID-a našoj vlasti da se u državi pojave i privatni izvršitelji kao argument se navodi: ekonomska stimulacija – oni koji dobijaju pare po odrađenom poslu radiće bolje i efikasnije. Time je otvoren prostor mitu i korupciji na relaciji izvršitelj-potražilac.

Uzevši ovo u obzir, potpuno je nebulozno čitati u zakonu da je privatni izvršitelj NEZAVISAN, SAMOSTALAN I NEPRISTRASAN.


Izvršitelji

Privatni izvršitelji ni u jednoj zemlji Evrope nisu potpuno nezavisni od suda. Dok kod nas privatni izvršitelj to jeste. Dodatni problem pravi to što kod nas nema prave regulacije njihovog rada – regulacija se vrši naknadno, tek po načinjenoj šteti. Primer: ukoliko bi krenula parnica nakon izvršenja, ona bi trajala jako dugo (tako je u praksi), dok se izvršenje sprovodi po načelu hitnosti. Dolazi se u apsurdnu situaciju da ukoliko se nešto nezakonito otuđi, to posle jedva da može da se povrati.


Izvršitelj čak ima ovlašćenje da ‘vrši pretres’, a u to spada i pretres lica (kao da su policajci).

Član 68 – dozvoljava se izvršenje bez pravosnažnosti. Šta će im pravosnažna presuda da nekom zaplene imovinu…

Član 71 – izvršitelju je dato ovlašćenje da vrši izvršenje čak i van predviđenog vremena (7-22) i dozvoljeno mu je da sam odredi vreme! Opet, bez ikakvog nadzora regulativnih tela!

Dužnik po ZIO ne može da traži izuzeće privatnog ili sudskog izvršitelja (npr. ako smatra da je on u sukobu interesa), a može izuzeće sudije (?!). Time su ozakonjena kumsko-bratska pomaganja između izvršitelja i onog ko traži izvršenje.

PRIVATNI IZVRŠITELJ je lice koje je potpuno van nadležnosti suda! Nadležnost nad njima imaju Komora izvršitelja i ministarstvo. Da bi dužnik osporio rad izvršitelja iz ma kog razloga, on mora da ima odluku suda, a kako je privatni izvršitelj van nadležnosti suda, to je nemoguće uraditi!

U praksi izvršitelji takođe igraju na kartu neznanja ili straha građana, ili samo ćute i ne odgovaraju na primedbe, a sprovode popis (što se desilo na iseljenju Matića).

.....

Ceo tekst:

http://gradjanski-zakonik.blogspot.com/2012/11/zakon-o-izvrsenju-i-obezbeenju-zio.html
 
Izvršitelj postupa po sudskom rešenju o izvršenju.

To nije sporno, ali pročitaj ostatak teksta, gde na rešenje i zaključak o izvršenju ne postoji pravni lek. Čak ni kad priložiš nove dokaze o slučaju, izvršenje se ne zaustavlja. Sporno je i to što izvršenje može da se sprovodi kad je rešenje nepravosnažno, a to je glupost.

Inače izvršitelj može da odluči nešto i bez suda: vreme van predviđenog (7-22) kada će sprovesti nešto.
 
Ako je sve ovo tačno, onda je ovaj zakon zreo za ukidanje!

--------------------------
Sukob interesa

ZIO je ekstremno naklonjen poveriocima (oni koji traže izvršenje), a najčešće su to banke, bogati, monopolisti. Privatni izvršitelji su po ovom zakonu maltene preduzetnici – jer ih plaćaju samo oni koji traže izvršenje. Na predlog USAID-a našoj vlasti da se u državi pojave i privatni izvršitelji kao argument se navodi: ekonomska stimulacija – oni koji dobijaju pare po odrađenom poslu radiće bolje i efikasnije. Time je otvoren prostor mitu i korupciji na relaciji izvršitelj-potražilac.

Uzevši ovo u obzir, potpuno je nebulozno čitati u zakonu da je privatni izvršitelj NEZAVISAN, SAMOSTALAN I NEPRISTRASAN.


Izvršitelji

Privatni izvršitelji ni u jednoj zemlji Evrope nisu potpuno nezavisni od suda. Dok kod nas privatni izvršitelj to jeste. Dodatni problem pravi to što kod nas nema prave regulacije njihovog rada – regulacija se vrši naknadno, tek po načinjenoj šteti. Primer: ukoliko bi krenula parnica nakon izvršenja, ona bi trajala jako dugo (tako je u praksi), dok se izvršenje sprovodi po načelu hitnosti. Dolazi se u apsurdnu situaciju da ukoliko se nešto nezakonito otuđi, to posle jedva da može da se povrati.


Izvršitelj čak ima ovlašćenje da ‘vrši pretres’, a u to spada i pretres lica (kao da su policajci).

Član 68 – dozvoljava se izvršenje bez pravosnažnosti. Šta će im pravosnažna presuda da nekom zaplene imovinu…

Član 71 – izvršitelju je dato ovlašćenje da vrši izvršenje čak i van predviđenog vremena (7-22) i dozvoljeno mu je da sam odredi vreme! Opet, bez ikakvog nadzora regulativnih tela!

Dužnik po ZIO ne može da traži izuzeće privatnog ili sudskog izvršitelja (npr. ako smatra da je on u sukobu interesa), a može izuzeće sudije (?!). Time su ozakonjena kumsko-bratska pomaganja između izvršitelja i onog ko traži izvršenje.

PRIVATNI IZVRŠITELJ je lice koje je potpuno van nadležnosti suda! Nadležnost nad njima imaju Komora izvršitelja i ministarstvo. Da bi dužnik osporio rad izvršitelja iz ma kog razloga, on mora da ima odluku suda, a kako je privatni izvršitelj van nadležnosti suda, to je nemoguće uraditi!

U praksi izvršitelji takođe igraju na kartu neznanja ili straha građana, ili samo ćute i ne odgovaraju na primedbe, a sprovode popis (što se desilo na iseljenju Matića).

.....

Ceo tekst:

http://gradjanski-zakonik.blogspot.com/2012/11/zakon-o-izvrsenju-i-obezbeenju-zio.html

А ако извршитељ налети на мој метак из пушке??? Јел престаје да буде извршитељ?
 
А ако извршитељ налети на мој метак из пушке??? Јел престаје да буде извршитељ?
Не би ме чудило да им држава преноси дужности и у загробни живот. Ако остваре могућност "рециклаже" извршитеља, ускоро би могао добити зомбије на вратима.

Мало више на стварност: у случају опасних "акција" би у будућности би могли да их замене роботима. :p
 
Садашњи Закон о извршењу и обезбеђењу је мало побољшао ефикасност али недовољно.Треба вратити решења уз Закона о извршном поступку из 2000 године, који је без ваљаног разлога замењен неефикасним ЗИП-ом из 2004 године и садашњим Законом о извршењу и обезбеђењу.

Извршни поступак не може бити непристрасан, јер је суштина овог поступка да се задовољи поверилац .Морају се поштовати одређена права дужника али није реч о томе да извршни поступак треба да задовољи интересе обе странке, да им пружи могућност да износе чињенице и доказе.Извршење се своди на намирење повериоца и то је једини циљ овог поступка, а по природи ствари дужник намирењем повериоца не може бити задовољан, нити треба да буде задовољан.

Дужник и даље има преширока права и могућности за опструкцију поступка.То треба свести на разумну меру и спречити злоупотребе, јер се 99% правних средстава које улажу дужници своди на опструкцију поступка.

У судској пракси је изузетно ретко да је повериоцу у извршном поступку нешто исплаћено а да му то није припадало.То је на нивоу статистичке грешке , и реално не постоји опасност да дужник буде оштећен на начин како се то овде представља, од стране правних лаика који уопште не разумеју чему служи извршење.

Приватни извршитељ је самосталан субјекат који може изгубити лиценцу и бити обавезан на плаћање накнаде штете, ако нешто предузме што није по закону.Губитак лиценце значи престанак пословања.То је много боља заштита него у случају незаконитих радњи које могу предузети судски службеници и судије.
 
Баш ме занима шта ће Ромима да попише у вредности дуговања за струју и воду, а да за њих не важе ови закони они су заштићени као бели медведи. Убије Србин рома одма у свим вестима расизам, избоде ром у Краљеву од пријатеља сина Србина нико једну једину реч није рекао на телевизији. То је Србија сви имају већа права од Срба у њој, срамота. Ако су спали на то да развлаче ствари маторим и јадним пензионерима који су радили за ову државу, а живе данас горе него роми посерем се ја на власт и њихове законе.
 

Back
Top