Ako je sve ovo tačno, onda je ovaj zakon zreo za ukidanje!
--------------------------
Sukob interesa
ZIO je ekstremno naklonjen poveriocima (oni koji traže izvršenje), a najčešće su to banke, bogati, monopolisti. Privatni izvršitelji su po ovom zakonu maltene preduzetnici – jer ih plaćaju samo oni koji traže izvršenje. Na predlog USAID-a našoj vlasti da se u državi pojave i privatni izvršitelji kao argument se navodi: ekonomska stimulacija – oni koji dobijaju pare po odrađenom poslu radiće bolje i efikasnije. Time je otvoren prostor mitu i korupciji na relaciji izvršitelj-potražilac.
Uzevši ovo u obzir, potpuno je nebulozno čitati u zakonu da je privatni izvršitelj NEZAVISAN, SAMOSTALAN I NEPRISTRASAN.
Izvršitelji
Privatni izvršitelji ni u jednoj zemlji Evrope nisu potpuno nezavisni od suda. Dok kod nas privatni izvršitelj to jeste. Dodatni problem pravi to što kod nas nema prave regulacije njihovog rada – regulacija se vrši naknadno, tek po načinjenoj šteti. Primer: ukoliko bi krenula parnica nakon izvršenja, ona bi trajala jako dugo (tako je u praksi), dok se izvršenje sprovodi po načelu hitnosti. Dolazi se u apsurdnu situaciju da ukoliko se nešto nezakonito otuđi, to posle jedva da može da se povrati.
Izvršitelj čak ima ovlašćenje da ‘vrši pretres’, a u to spada i pretres lica (kao da su policajci).
Član 68 – dozvoljava se izvršenje bez pravosnažnosti. Šta će im pravosnažna presuda da nekom zaplene imovinu…
Član 71 – izvršitelju je dato ovlašćenje da vrši izvršenje čak i van predviđenog vremena (7-22) i dozvoljeno mu je da sam odredi vreme! Opet, bez ikakvog nadzora regulativnih tela!
Dužnik po ZIO ne može da traži izuzeće privatnog ili sudskog izvršitelja (npr. ako smatra da je on u sukobu interesa), a može izuzeće sudije (?!). Time su ozakonjena kumsko-bratska pomaganja između izvršitelja i onog ko traži izvršenje.
PRIVATNI IZVRŠITELJ je lice koje je potpuno van nadležnosti suda! Nadležnost nad njima imaju Komora izvršitelja i ministarstvo. Da bi dužnik osporio rad izvršitelja iz ma kog razloga, on mora da ima odluku suda, a kako je privatni izvršitelj van nadležnosti suda, to je nemoguće uraditi!
U praksi izvršitelji takođe igraju na kartu neznanja ili straha građana, ili samo ćute i ne odgovaraju na primedbe, a sprovode popis (što se desilo na iseljenju Matića).
.....
Ceo tekst:
http://gradjanski-zakonik.blogspot.com/2012/11/zakon-o-izvrsenju-i-obezbeenju-zio.html
--------------------------
Sukob interesa
ZIO je ekstremno naklonjen poveriocima (oni koji traže izvršenje), a najčešće su to banke, bogati, monopolisti. Privatni izvršitelji su po ovom zakonu maltene preduzetnici – jer ih plaćaju samo oni koji traže izvršenje. Na predlog USAID-a našoj vlasti da se u državi pojave i privatni izvršitelji kao argument se navodi: ekonomska stimulacija – oni koji dobijaju pare po odrađenom poslu radiće bolje i efikasnije. Time je otvoren prostor mitu i korupciji na relaciji izvršitelj-potražilac.
Uzevši ovo u obzir, potpuno je nebulozno čitati u zakonu da je privatni izvršitelj NEZAVISAN, SAMOSTALAN I NEPRISTRASAN.
Izvršitelji
Privatni izvršitelji ni u jednoj zemlji Evrope nisu potpuno nezavisni od suda. Dok kod nas privatni izvršitelj to jeste. Dodatni problem pravi to što kod nas nema prave regulacije njihovog rada – regulacija se vrši naknadno, tek po načinjenoj šteti. Primer: ukoliko bi krenula parnica nakon izvršenja, ona bi trajala jako dugo (tako je u praksi), dok se izvršenje sprovodi po načelu hitnosti. Dolazi se u apsurdnu situaciju da ukoliko se nešto nezakonito otuđi, to posle jedva da može da se povrati.
Izvršitelj čak ima ovlašćenje da ‘vrši pretres’, a u to spada i pretres lica (kao da su policajci).
Član 68 – dozvoljava se izvršenje bez pravosnažnosti. Šta će im pravosnažna presuda da nekom zaplene imovinu…
Član 71 – izvršitelju je dato ovlašćenje da vrši izvršenje čak i van predviđenog vremena (7-22) i dozvoljeno mu je da sam odredi vreme! Opet, bez ikakvog nadzora regulativnih tela!
Dužnik po ZIO ne može da traži izuzeće privatnog ili sudskog izvršitelja (npr. ako smatra da je on u sukobu interesa), a može izuzeće sudije (?!). Time su ozakonjena kumsko-bratska pomaganja između izvršitelja i onog ko traži izvršenje.
PRIVATNI IZVRŠITELJ je lice koje je potpuno van nadležnosti suda! Nadležnost nad njima imaju Komora izvršitelja i ministarstvo. Da bi dužnik osporio rad izvršitelja iz ma kog razloga, on mora da ima odluku suda, a kako je privatni izvršitelj van nadležnosti suda, to je nemoguće uraditi!
U praksi izvršitelji takođe igraju na kartu neznanja ili straha građana, ili samo ćute i ne odgovaraju na primedbe, a sprovode popis (što se desilo na iseljenju Matića).
.....
Ceo tekst:
http://gradjanski-zakonik.blogspot.com/2012/11/zakon-o-izvrsenju-i-obezbeenju-zio.html