Začarani krug srpske prosvete

  • Začetnik teme Začetnik teme Nina
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Nina

Zlatna tastatura
Supermoderator
Poruka
388.262
Tuče na času, ponižavanje nastavnika, nezadovoljni roditelji, a znanje dece sve upitnije

Nezadovoljstvo, nepoverenje, nemotivisanost - u tri reči se danas može opisati opšte stanje u obrazovnom sistemu Srbije. Nastavnici nezadovoljni platama i položajem profesije. Đaci nemotivisani, a roditelji puni nepoverenja, smatraju da su deca preopterećena i da o tome niko ne brine. U tom začaranom krugu izlaze generacije učenika sa sve skromnijim znanjem.

Rezultati male mature pokazali su da je u školama danas sve više odlikaša i vukovaca, a znanje učenika nikad skromnije. Nastavnici kažu da su izloženi sve većem pritisku roditelja da se deci da nezaslužena ocena. Žale se da su u sve težem položaju, da je profesija degradirana, plate su ispod republičkog proseka... Rezultat je da iz prosvete ljudi masovno odlaze.

Sve je više vršnjačkog nasilja, a profesori kažu da je od "agresije učenika gora samo agresija roditelja". Te agresije nisu pošteđeni ni oni, a to potvrđuje i primer iz Tehničke škole u Trsteniku. Đaci koji su maltretirali profesorku engleskog jezika i izmakli joj stolicu na koj je sedela, najverovatnije će proći nekažnjeno.

Osim toga, sve češće na društvenim mrežama vidimo neprijatne snimke iz učionica. Poslednji u nizu je incident koji se dogodio između učenika i nastavnika u Tehničko-tehnološkoj i poljoprivrednoj školi "Despot Đurađ" u Smederevu. Nastavnik je oduzeo učeniku telefon koji je koristio na času, a onda je tinejdžer burno reagovao i krenulo je praktično rvanje u učionici.

Nekada ugledna profesija, danas je došla do toga da niko neće u nastavnike. Direktori škola se muče da obezbede dovoljan broj učitelja i nastavnika, a nastavnički fakulteti bukvalno su bez studenata. Ukoliko se nastavi ovakav trend za desetak godina đake u Srbiji neće imati ko da uči. U ovom momentu školama nedostaje više od 1.000 nastavnika matematike, fizike, hemije, informatike, nemačkog jezika, a da bi se održala nastava, direktori su prinuđeni da angažuju manje stručan kadar.

Kako smo do ovoga došli ?
Koji je to trenutak i šta je bila inicijalna kapisla da je naše obrazovanje koje je spadalo medju najbolje u svetu , sunovratilo u provaliju iz koje za sada ocigledno nema izlaza
72988_untitled-3_f.jpg

link
 
Nakon sto sam procitala ovaj clanak zapitala sam se:

Kako smo do ovoga došli ?
Koji je to trenutak i šta je bila inicijalna kapisla da se naše obrazovanje
koje je spadalo medju najbolje u svetu,sunovratilo u provaliju iz koje za sada ocigledno nema izlaza
 
Poslednja izmena:
Nakon sto sam procitala ovaj clanak zapitala sam se:

Kako smo do ovoga došli ?
Koji je to trenutak i šta je bila inicijalna kapisla da je naše obrazovanje
koje je spadalo medju najbolje u svetu,sunovratilo u provaliju iz koje za sada ocigledno nema izlaza
Uvek ima izlaza.
Ali kao i uvek i kod svakog problema treba početi od srži, dakle od porodice i vaspitanja.
Mojoj deci je usadjeno da je učiteljica, vaspitač isto što su roditelji,
samo malo manje opusten odnos i njima mora da persira i sa njima se ne mazi i ne grli.
Nikad nijedan problem nisam imala sa svojom decom u školi.
Roditelji ne poštuju prosvetne radnike
 
Poslednja izmena od moderatora:
otisao do prodavnice , kupac prica prodavcu kako mu je dete bilo bolesno i kako se obradovalo

pre neki dan kad je doktorka dala opravdanje do ponedeljka, uz reci * ko jos voli da ide u skolu*

devojcica, desetak god rekao bih

radi se o tome da deca MRZE skolu a da im roditelji u tome pomazu

roditelj , znam ga iz vidjenja, oko 1970-o godiste

znaci pripada* zlatnoj generaciji skolstva* kad je skoltsvo * bilo dobro*

e pa nije bilo ni tad dobro nego su tad djaci bili vise u toru nego sad
 
Pitanje je jednostavno, a odgovor nimalo jednostavan , jer je puno faktora koji su prosvetu doveli tu , gde je . Ako ćemo hronološki, možemo početi od 90-tih i sunovrata svega čemu smo učeni , prvo mi, kao roditelji i kao prosvetni radnici. Rođene su nove generacije koje su postale učenici , po čuvenoj Gašinoj reformi. Priznajem, jeste zvučala i izgledala idilično, ali mi, ovakvi kakvi jesmo, izokrenuli smo je i banalizovali ideje koje su mogle biti uspešne. Ako uzmemo u obzir, dešavanja u društvu , tih godina, dobili smo današnje roditelje učenika, koji ne poštuju prvo svoje roditelje , nastavnike, drugove, čak ni svoju zemlju . Modeli i izori su im ljudi , koji na bilo koji način zarađuju novac, dakle, sve se gleda kroz materijalne vrednosti, nevezano što taj isti čovek , često se i hvaleći, izjavi ,"ja ni srednju nisam završio a drmam lovu" uzor su im takozvane starlete, koje paradiraju sa hiljadam evra na sebi , i oko sebi, opet ne zarađenih obrazovanjem, već nečim drugim :( Malobrojni intelektualci, obrazovani i mudri ljudi našeg vremena više nemaju ni alata za borbu protiv ove pošasti . Ili se uklopiti, ili se boriti na svakom mestu, svim sredstvima da se prosveta i obrazovanje vrate gde i pripadaju, među decu, ljude željne znanja .
 
Poslednja izmena:
Samopostovanje predavaca je po meni osnova svega.Kad dodje u skolu ima da CUTI i SLUSA sta mu se prica,a kad ode kuci neka jase roditelje ako mu dozvole tako.Zauzeti cvrst stav.Jel nece kako mu se kaze,vodi ga dalje,gde god roditelj smatra da ce biti bolje.Pa ce se iskristalisati situacija,u skoli ima da se cuti,slusa,uci,ende.Kao u vojsci,tamo te niko ne bije ali slusas jer je u tvom interesu.
 
Samopostovanje predavaca je po meni osnova svega.Kad dodje u skolu ima da CUTI i SLUSA sta mu se prica,a kad ode kuci neka jase roditelje ako mu dozvole tako.Zauzeti cvrst stav.Jel nece kako mu se kaze,vodi ga dalje,gde god roditelj smatra da ce biti bolje.Pa ce se iskristalisati situacija,u skoli ima da se cuti,slusa,uci,ende.Kao u vojsci,tamo te niko ne bije ali slusas jer je u tvom interesu.
Upravo je to ono, što nam je prvo predočeno kada su počele reforme :škola nije kaznena ustanova, deca imaju svoja prava , ne smemo sputavati dečje slobode i slično. Taj deo se toliko izvitoperio, pa su pojedini i roditelji i prosvetni radnici to shvatili kao potpunu demokratiju .
 
Zato sam i rekla da se izvitoperio,jer smo prihvatili dečja prava ali ne i dečje obaveze , kao i obaveze roditelja .

Када су штеточине из Министарства просвете уводиле ове сетове мера, не верујем да нису знале да треба да уведу и мере којима треба да се спречи њихова злоупотреба. У том смислу није се ни извитоперио, јер систем никад није заокружен и направљен да буде фукнционалан. Неко је намерно то саботирао.

Ми сада као да причамо зашто више неће да иде аутомобил у који никад нису стављени зупчаници. Није да неће више да иде. Никада није ни могао да иде како треба. Само на низбрдици.
 
Poslednja izmena:
Zato sam i rekla da se izvitoperio,jer smo prihvatili dečja prava ali ne i dečje obaveze , kao i obaveze roditelja .

Ко то опет Ми?

Ја нисам никада прихватао проширења дечијих права без антрополошко-културолошких (природно/обичајних) разлога и образложења, можда неки од Вас јесу. Па се то лупа о главу, јер дух је непромишљено пуштен из боце.

Не можеш тако друге посипати пепелом.
 
Poslednja izmena:
Ако су родитељи неваспитани, онда је то питање за родитеље њихових родитеља и тадашњих институција

Дакле 1950.год

Шта је пошло наопако тада?

Да Вас упутим у само један друштвени дефект прошле генерације...

У свим градовима људи су приметили и говорили "најгора су деца просветних радника - шта ће бити од наше деце - каква ли нас будућност чека, када они имају такву децу" ??!!
 
otisao do prodavnice , kupac prica prodavcu kako mu je dete bilo bolesno i kako se obradovalo

pre neki dan kad je doktorka dala opravdanje do ponedeljka, uz reci * ko jos voli da ide u skolu*

devojcica, desetak god rekao bih

radi se o tome da deca MRZE skolu a da im roditelji u tome pomazu

roditelj , znam ga iz vidjenja, oko 1970-o godiste

znaci pripada* zlatnoj generaciji skolstva* kad je skoltsvo * bilo dobro*

e pa nije bilo ni tad dobro nego su tad djaci bili vise u toru nego sad
Никад није било добро. То и јесте суштина.
 
Nakon sukoba profesora i ucenika oko mobilnog telefona na casu evo sta je epilog..i dokle god bude tako naše školstvo bice poligon za huligane i nevaspite

Profesor iz Smedereva suspendovan, postupak i protiv đaka

Radoslav Pantić, profesor matematike u Tehničko-tehnološkoj i poljoprivrednoj školi "Despot Đurađ" u Smederevu suspendovana je sa nastave, dok se disciplinski postupak vodi protiv dvoje učenika drugog razrada zbog incidenta koji se dogodio na času, saznaje "Blic".

Saznajemo i da se disciplinski postupak vodi i protiv dva učenika - jednog koji se sukobio sa profesorom i drugog koji je sve to snimao mobilnim telefonom iz klupe.

Kako smo već pisali, sve se dogodilo u sredu, 1. marta, ma času matematike u ovoj smederevskoj srednjoj školi. Na snimku do koga je došla redakcija "Blica", vidi se da profesor drži čas, a onda nešto govori učeniku (taj deo smimka nema ton) do koga kasnije dolazi i uzima mu mobilni telefon iz ruke. Učenik žustro ustaje za profesorom, vuče ga i cima za ruku, ne bi li vratio svoj telefon nazad.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/e...or-suspendovan-postupak-i-protiv-daka/2b7tf1t

Ne verujem da ce peticija koja je pokrenuta u korist nastavnika imati nekakav znacaj.
Deca nasilnici zasticeni su kao beli medvedi a profesor je naravno suspendovan
 
I onda će učenika da vrate zbog 'proceduralne greške' a kolega bez plate, suspenzija . Neko je komentarisao da su sve teme slične, pa evo i zašto je to tako . Obrazovanje nam se svelo na nasilje , ponižavanje i nipodaštavanje prosvetnih radnika .
 
I onda će učenika da vrate zbog 'proceduralne greške' a kolega bez plate, suspenzija . Neko je komentarisao da su sve teme slične, pa evo i zašto je to tako . Obrazovanje nam se svelo na nasilje , ponižavanje i nipodaštavanje prosvetnih radnika .

Не само просветних радника, него и гомиле ђака. Има тамо нормалне деце којима је мучно што су присиљена да свакодневно присуствују насилним призорима и понашању.
 
I onda će učenika da vrate zbog 'proceduralne greške' a kolega bez plate, suspenzija . Neko je komentarisao da su sve teme slične, pa evo i zašto je to tako . Obrazovanje nam se svelo na nasilje , ponižavanje i nipodaštavanje prosvetnih radnika .

Треба још више насиља, још понижавања, бахатости, иживљавања,...јер када би се робови сетили да су робови...

Мислите мало о томе... :kafa:

Ако нећете ни мало историје политичке филозофије и ако вам је овако добро, онда ништа...:kafa:
 
Nakon sukoba profesora i ucenika oko mobilnog telefona na casu evo sta je epilog..i dokle god bude tako naše školstvo bice poligon za huligane i nevaspite

Profesor iz Smedereva suspendovan, postupak i protiv đaka

Radoslav Pantić, profesor matematike u Tehničko-tehnološkoj i poljoprivrednoj školi "Despot Đurađ" u Smederevu suspendovana je sa nastave, dok se disciplinski postupak vodi protiv dvoje učenika drugog razrada zbog incidenta koji se dogodio na času, saznaje "Blic".

Saznajemo i da se disciplinski postupak vodi i protiv dva učenika - jednog koji se sukobio sa profesorom i drugog koji je sve to snimao mobilnim telefonom iz klupe.

Kako smo već pisali, sve se dogodilo u sredu, 1. marta, ma času matematike u ovoj smederevskoj srednjoj školi. Na snimku do koga je došla redakcija "Blica", vidi se da profesor drži čas, a onda nešto govori učeniku (taj deo smimka nema ton) do koga kasnije dolazi i uzima mu mobilni telefon iz ruke. Učenik žustro ustaje za profesorom, vuče ga i cima za ruku, ne bi li vratio svoj telefon nazad.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/e...or-suspendovan-postupak-i-protiv-daka/2b7tf1t

Ne verujem da ce peticija koja je pokrenuta u korist nastavnika imati nekakav znacaj.
Deca nasilnici zasticeni su kao beli medvedi a profesor je naravno suspendovan

Нека, мора тако... Тебе прва не интересује наука: политикологија и политичка теорија...:kafa:
 
Poslednja izmena od moderatora:
Треба још више насиља, још понижавања, бахатости, иживљавања,...јер када би се робови сетили да су робови...

Мислите мало о томе... :kafa:

Ако нећете ни мало историје политичке филозофије и ако вам је овако добро, онда ништа...:kafa:
Svega smo mi to svesni, ali tvoje mere za rešavanje ovih problema su malo radikalne. .
 

Back
Top