Quantcast

Windows 10

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
Твој план и програм ме ич не занима.

марлоне, не удубљујем се много у то за шта раде апдејтове. Нисам системаш :)
Zamisli da ujutro sedneš u auto, a žuriš na posao, a ono baziran na Win10 i napiše ti:
Your system will be upadeted and restarted! It can take a few minutes, be patient! :rotf: :rotf: :rotf:
Šta sam hteo da kažem: Taj Win10 je upotrebljiv jedino za neke bezvezne administrativne poslove, gde i tako vreme nema veze, klijenti mogu i trebaju da strpljivo čekaju na šalterima! :rotf::rotf::rotf::rotf::rotf:
I da se ponovim: Windowsi su teško smeće koje bi zakonom trebalo zabraniti! :rotf: :rotf:

Poslednja izmena:

Commie

Buduća legenda
Poruka
Твој план и програм ме ич не занима.

марлоне, не удубљујем се много у то за шта раде апдејтове. Нисам системаш :)
Rekoh ja pre neko vreme da palamude o tom sistemu upravo oni koji ga ne koriste.
Sve znaju o njemu kao ateisti o veri 😆
Oni palamude a nama radi , uzivancija.

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
Rekoh ja pre neko vreme da palamude o tom sistemu upravo oni koji ga ne koriste.
Radiće vam dok onima u Majkrosoftu ne pukne film!? Oni već sada radi 'viših ciljeva' imaju GUBITKE na Win10! A šta kada ukinu podršku za Win10, a neće im se isplatiti raditi novi OS? To im je već sada kao 'subvencionirana' privreda u bivšoj Truloslaviji! :rotf: :rotf: :rotf:

Nacrtano za mentalno ograničene: Koga ćeš da ŠPIJUNIRAŠ preko PC-a kada TRI MILIJARDE koristi smart prenosna govanca!? :rotf: :rotf: :rotf: :rotf:
Majkrosoft: Zreli ste za muzej voštanih figura! :bravo:

Poslednja izmena:

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
kaže i ovo: Majkrosoft polako prelazi na neka druga područja! To je OK, što se mene tiče, neka proizvode i WC-školjke, samo neka se maknu iz područja proizvodnje Os-eva i to prepuste SPOSOBNIJIM ljudima! :rotf::rotf::rotf::rotf:

Poslednja izmena:

Commie

Buduća legenda
Poruka
:bravo:

WSL Will Get DirectX Support in Linux with 21H1 Builds
Microsoft is adding DirectX support to Linux distros running in a WSL 2 environment. The change goes live with first 21H1 builds from the Iron (Fe) branch in the Fast Ring, which are expected to come this June.

Microsoft is introducing Windows Display Driver Model version 2.9, WDDMv2.9, which will bring GPU acceleration to WSL 2. To make it possible, there is a special Linux kernel module on WSL's side, dxgkrnl.
dxgkrnl
Dxgkrnl is a brand-new kernel driver for Linux that exposes the /dev/dxg device to user mode Linux. /dev/dxg exposes a set of IOCTL that closely mimic the native WDDM D3DKMT kernel service layer on Windows. Dxgkrnl inside of the Linux kernel connects over the VM Bus to its big brother on the Windows host and uses this VM bus connection to communicate with the physical GPU.
Dxgkrnl

If the host has multiple GPUs, all GPUs are projected and available to the Linux environment (assuming all of these GPUs are running WDDMv2.9 drivers).

Microsoft claims that the architecture won't limit or interfere performance of WSL apps, and GPU resources will be properly shared between Windows apps running alongside the Linux GUI and console apps that utilize DirectX.
Dxgkrnl Linux edition is being made open source.
DxCore & D3D12 on Linux
This projects brings full D3D12 API to Linux with no imitations.ibd3d12.so is compiled from the same source code as d3d12.dll on Windows but for a Linux target. It offers the same level of functionality and performance (minus virtualization overhead). The only exception is Present(). There is currently no presentation integration with WSL as WSL is a console only experience today. The D3D12 API can be used for offscreen rendering and compute, but there is no swapchain support to copy pixels directly to the screen.
DxCore (libdxcore.so) is a simplified version of dxgi where legacy aspects of the API have been replaced by modern versions. DxCore is available on both Windows and Linux. DxCore is also used to host a flat version of the D3DKMT API used by a WDDM based driver on Windows to talk with the GPU. This API abstracts the differences in how the various WDDM services make their way to the kernel (service table on Windows versus IOCTL on Linux).
libd3d12.so and libdxcore.so are closed source, pre-compiled user mode binaries that ship as part of Windows. These binaries are compatible with glibc based distros and are automatically mounted under /usr/lib/wsl/lib and made visible to the loader. In other words, these APIs work right out of the box without the need to install additional packages or tweak the distro’s configuration. Support is currently limited to glibc based distros inlcuding Ubuntu, Debian, Fedora, Centos, SUSE, and so on.
D3D12 wouldn’t be able to operate without a GPU specific user mode driver (UMD) provided by GPU manufacturer partners. The UMD is responsible for things like compiling shaders to hardware specific byte code and translating API rendering requests into actual GPU instructions in command buffers to be executed by the GPU. The host driver package is mounted inside of WSL at /usr/lib/wsl/drivers and directly accessible to the d3d12 API. Again WDDM 2.9 driver is required.

Microsoft is also working on bringing GPU acceleration for OpenGL, OpenCL & Vulkan in WSL through the Mesa library.
Mesa Linux In WSL

Support for DxCore, D3D12, DirectML and NVIDIA CUDA is coming to a Windows Insider Fast build soon. The Fast ring is currently on the Manganese (Mn) OS branch. The Fast ring is expected to switch over to the new Iron (Fe) branch toward the later part of June which will expose this new functionality to Insiders.

https://winaero.com/blog/wsl-will-get-directx-support-in-linux-with-21h1-builds/

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
:bravo:

WSL Will Get DirectX Support in Linux with 21H1 Builds
Microsoft is adding DirectX support to Linux distros running in a WSL 2 environment. The change goes live with first 21H1 builds from the Iron (Fe) branch in the Fast Ring, which are expected to come this June.

Microsoft is introducing Windows Display Driver Model version 2.9, WDDMv2.9, which will bring GPU acceleration to WSL 2. To make it possible, there is a special Linux kernel module on WSL's side, dxgkrnl.
dxgkrnl
Dxgkrnl is a brand-new kernel driver for Linux that exposes the /dev/dxg device to user mode Linux. /dev/dxg exposes a set of IOCTL that closely mimic the native WDDM D3DKMT kernel service layer on Windows. Dxgkrnl inside of the Linux kernel connects over the VM Bus to its big brother on the Windows host and uses this VM bus connection to communicate with the physical GPU.
Dxgkrnl

If the host has multiple GPUs, all GPUs are projected and available to the Linux environment (assuming all of these GPUs are running WDDMv2.9 drivers).

Microsoft claims that the architecture won't limit or interfere performance of WSL apps, and GPU resources will be properly shared between Windows apps running alongside the Linux GUI and console apps that utilize DirectX.
Dxgkrnl Linux edition is being made open source.
DxCore & D3D12 on Linux
This projects brings full D3D12 API to Linux with no imitations.ibd3d12.so is compiled from the same source code as d3d12.dll on Windows but for a Linux target. It offers the same level of functionality and performance (minus virtualization overhead). The only exception is Present(). There is currently no presentation integration with WSL as WSL is a console only experience today. The D3D12 API can be used for offscreen rendering and compute, but there is no swapchain support to copy pixels directly to the screen.
DxCore (libdxcore.so) is a simplified version of dxgi where legacy aspects of the API have been replaced by modern versions. DxCore is available on both Windows and Linux. DxCore is also used to host a flat version of the D3DKMT API used by a WDDM based driver on Windows to talk with the GPU. This API abstracts the differences in how the various WDDM services make their way to the kernel (service table on Windows versus IOCTL on Linux).
libd3d12.so and libdxcore.so are closed source, pre-compiled user mode binaries that ship as part of Windows. These binaries are compatible with glibc based distros and are automatically mounted under /usr/lib/wsl/lib and made visible to the loader. In other words, these APIs work right out of the box without the need to install additional packages or tweak the distro’s configuration. Support is currently limited to glibc based distros inlcuding Ubuntu, Debian, Fedora, Centos, SUSE, and so on.
D3D12 wouldn’t be able to operate without a GPU specific user mode driver (UMD) provided by GPU manufacturer partners. The UMD is responsible for things like compiling shaders to hardware specific byte code and translating API rendering requests into actual GPU instructions in command buffers to be executed by the GPU. The host driver package is mounted inside of WSL at /usr/lib/wsl/drivers and directly accessible to the d3d12 API. Again WDDM 2.9 driver is required.

Microsoft is also working on bringing GPU acceleration for OpenGL, OpenCL & Vulkan in WSL through the Mesa library.
Mesa Linux In WSL

Support for DxCore, D3D12, DirectML and NVIDIA CUDA is coming to a Windows Insider Fast build soon. The Fast ring is currently on the Manganese (Mn) OS branch. The Fast ring is expected to switch over to the new Iron (Fe) branch toward the later part of June which will expose this new functionality to Insiders.

https://winaero.com/blog/wsl-will-get-directx-support-in-linux-with-21h1-builds/
Koliko je to gigabajta da ti mašina napiše samo jednostavno: "Hello World"! :zcepanje: :zcepanje: :zcepanje:

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
Ovako bi to izgledalo kada bi nekoj budali palo na pamet da koristi Majkrosoft poluproizvode za ozbiljnije stvari, osim za kancelarijsko-pacovsko preturanje po 'papirima'! :rotf: :rotf:

restart.JPG

trial period.jpg

Poruka
Instalirao sam najnoviji win 10 naravno sa torrenta, tako da nije aktiviran jos ali ok sve dok mogu komp da koristim ne treba mi aktivacija
imao sam 1Gb slobodnog prostora, sad imam vise od 70gb, gledao sam na yt kako da trajno onemogucim da se win 10 azurira, tako da verovatno sam onemogucio aktivaciju wina kada sam se povezao na net gde bi se trebalo da automatcski aktivira

Commie

Buduća legenda
Poruka
Microsoft objavio izvorni kod GW-BASIC-a

23. maj 2020. Branislav Bubanja

Nakon što je na GitHubu pre dve godine Microsoft objavio izvorni kod za MS-DOS, rešio je da to ponovi i sa njegovim glavnim pratiocem iz tog perioda. Naime, sada je svima dostupan izvorni kod GW-BASIC interpretera iz 1983. godine.

Koreni ovog programa proteđu se sve do prvog Microsoft-ovog proizvoda, BASIC interpetera za Altair 8800 kompjuter. GW-BASIC je inače nastao kao derivat IBM-ovog Advanced BASIC-a, koji se 1981. godine isporučivao uz IBM Model 5150 PC, a predstavlja i osnovu današnjeg Microsoft Visual Basic .NET proizvoda.
Izvorni kod za GW-BASIC je u potpunosti napisan u asembleru za Intel 8088 procesor, koji je objavljen 10. februara 1983. godine. Razlog zašto se odlučio na ovaj korak je istorijske i edukativne prirode. Inače, kompanija neće prihvatati zahteve za modifikovanje ovog izvornog koda, a kod ne sadrži alate za generisanje izvršnih binarnih fajlova.
Izvor: ZDNet

https://pcpress.rs/microsoft-objavio-izvorni-kod-gw-basic-a/

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
Microsoft objavio izvorni kod GW-BASIC-a

23. maj 2020. Branislav Bubanja

Nakon što je na GitHubu pre dve godine Microsoft objavio izvorni kod za MS-DOS, rešio je da to ponovi i sa njegovim glavnim pratiocem iz tog perioda. Naime, sada je svima dostupan izvorni kod GW-BASIC interpretera iz 1983. godine.

Koreni ovog programa proteđu se sve do prvog Microsoft-ovog proizvoda, BASIC interpetera za Altair 8800 kompjuter. GW-BASIC je inače nastao kao derivat IBM-ovog Advanced BASIC-a, koji se 1981. godine isporučivao uz IBM Model 5150 PC, a predstavlja i osnovu današnjeg Microsoft Visual Basic .NET proizvoda.
Izvorni kod za GW-BASIC je u potpunosti napisan u asembleru za Intel 8088 procesor, koji je objavljen 10. februara 1983. godine. Razlog zašto se odlučio na ovaj korak je istorijske i edukativne prirode. Inače, kompanija neće prihvatati zahteve za modifikovanje ovog izvornog koda, a kod ne sadrži alate za generisanje izvršnih binarnih fajlova.
Izvor: ZDNet

https://pcpress.rs/microsoft-objavio-izvorni-kod-gw-basic-a/
Malo sam zarđao, ali mislim da je QBasic tada bio zakon! Iz njega si mogao direktno da pozivaš svoje mašinske programe u kojima si mogao da radiš DISABLE INTERRAPT i ODHEBEŠ sve TheBill Gejstsove 'neophodne i revolucionarne' servise za Real-Time aplikacije! To su bili dani! :zcepanje: :zcepanje: :zcepanje:

Pedja16

Zainteresovan član
Poruka
ovak.. kako svi s vremena na vrijeme radim reinstalaciju windowsa, pa backup i restore backupa i slično, kada nam komp malo počne sporije radit, palo mi na pamet iduće.. htio bi napraviti frišku instalaciju win 10 i instalaciju svih osnovnih programa za rad... nakon toga, napravio bi backup, digao ga na neki cloud servis (ne znam možda i na cd, usb? ovo sam čitao pa zato cloud prvi na pameti, manje bitno), pa kada mi komp opet dođe do zagušenosti samo napravim restore tog backupa i trebalo bi sve raditi kao s friškom instalacijom i instalacijom osnovnih programa.. ima neko iskustva u praksi i jel to tako ili baš svaki put kad dođe friška instalacija komp malo prodiše? valjda me kužite kaj oću reć...

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
ovak.. kako svi s vremena na vrijeme radim reinstalaciju windowsa, pa backup i restore backupa i slično, kada nam komp malo počne sporije radit, palo mi na pamet iduće.. htio bi napraviti frišku instalaciju win 10 i instalaciju svih osnovnih programa za rad... nakon toga, napravio bi backup, digao ga na neki cloud servis (ne znam možda i na cd, usb? ovo sam čitao pa zato cloud prvi na pameti, manje bitno), pa kada mi komp opet dođe do zagušenosti samo napravim restore tog backupa i trebalo bi sve raditi kao s friškom instalacijom i instalacijom osnovnih programa.. ima neko iskustva u praksi i jel to tako ili baš svaki put kad dođe friška instalacija komp malo prodiše? valjda me kužite kaj oću reć...
1) Za Backup Win10 ti treba možda čak 3-4 DVD-a, računaj sa barem nekih 12 GB podataka.
2) Nekada je komp prodisao nakon vraćanja backupa. Danas računaj da će ti nakon toga prvo navaliti i opet SATIMA odrađivati 'neophodne i revolucionarne' nadogradnje i sigurnosne zakrpe, kao i ostali instalirani programi, a sve to nemaš na backupu. Osim ako svako malo radiš backup, ali onda uz nadogradnje akumuliraš i sve više smeća pa gubi smisao po pitanju ubrzanja rada sistema! :super:

Commie

Buduća legenda
Poruka
Evo i PCPress prenosi :D

Microsoft donosi Linux GUI aplikacije na Windows 10

25. maj 2020. Nemanja Momčilović

Iako je već najavljeno da će sa novom nadogradnjom Windows 10 u potpunosti dobiti i podršku za Linux kernel, sada se ide korak dalje. Iz Microsofta obećavaju da će Linux GUI aplikacije raditi normalno na Windows 10 operativnom sistemu.
linux gui aplikacije na microsoftu
Pokretaće se kao i Windows aplikacije
Dramatično približavanje Windowsa Linux sistemima zaista niko nije očekivao. Međutim, lepe stvari ipak mogu da se dogode. Uz hardversko ubrzanje GPU-a, kao i podršku za Linux kernel, Microsoft nam donosi i potpunu podršku za Linux GUI aplikacije, koje će se pokretati uobičajeno kao i one za Windows.
Ovo će biti omogućeno bez da Windows korisnici moraju da koriste X11 prosleđivanje, i namenjeno je programerima da pokreću Linux integrisana razvojna okruženja (IDE) zajedno sa uobičajenim Windows aplikacijama. Loše grafičke performanse do sada su bile problem, međutim sve će se to promeniti novom podrškom. Windows 10 uskoro će dobiti dodatnu podršku za ubrzanje GPU hardvera pomoću Linux alata.
Više informacija o ovom potezu Microsoft će objaviti kasnije tokom godine. Sva ova najnovija Linux poboljšanja očigledno su usmerena na programere koji žele da koriste njihov operativni sistem za razvoj. Deluje da Microsoft konačno ide u pravom smeru i da će napraviti sistem koji je ozbiljan za svakog programera i onog ko se bave IT-em.
https://pcpress.rs/microsoft-donosi-linux-gui-aplikacije-na-windows-10/

fosilvaso

Buduća legenda
Poruka
Usrećio si ga, samo ne znam koji linux distro je dobar na tabletu 😆
Ne računamo android koji inače nije napravio revoluciju na tabletima.
Da bi mogao dobro da 'usviraš' neki softver i hardver, trebaš da dobiješ SVE bitne parametre i protokole od vendora, proizvođača komponenti i toga hardvera! A IT-indistrija je po defaultu cigansko-mafijaško-lopovska organizacija udruženog kriminalnog dejstvovanja! Čast izuzecima! :zcepanje:

Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.