Tanasković je tada rekla da je od Vesića tražila da joj, ako zaista ima takav dogovor sa Vučićem, napiše zvanično obaveštenje. Anita Dimoski, pomoćnica ministra građevinarstva, dala joj je pisanu „instrukciju“, koju je potpisao Vesić, a u kojoj se navodi da je formirana Radna grupa za koordinaciju i ralizaciju svih infrastrukturnih projekata.
– U toj instrukciji se poseban akcenat stavlja na komunikaciju sa zajmodavcima, donatorima, projektantima, nadzornim organima, izvođačima i nadležnim institucijama. U zaključku instrukcije stoji da se ona posebno odnosi na sve odluke, saglasnosti i mišljenja tokom pripreme projektno-tehničke i planske dokumentacije, pripreme tenderske dokumentacije, izbora izvođača radova i nadzora, naročito u fazi realizacije i ispunjenja ciljeva za završetak projekta – rekla je Tanasković pred tužiocem.
Vesićeva „instrukcija“, koju bivša direktorka pominje, ne nalazi se među dokumentima, čije objavljivanje je naredio Vučić, pokušavajući da prevari studente, koji su insistirali da javnost dobije na uvid sve sporne ugovore, rešenja, dozvole i ostali sadržaj projekta rekonstrukcije stanične zgrade u Novom Sadu. Vučić se uzalud trudio da sakrije tu dokumentaciju, koju poseduje i redakcija Magazina Tabloid.
„Određuju se odgovorna lica – mentori i članovi timova u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za praćenje svih aktivnosti na projektima„, navodi se u „Odluci“, koju je 12. decembra 2022. potpisao resorni ministar Goran Vesić. „Odgovorna lica“ su dužna da vrše kontrolu ispravnosti i zakonitosti dokumentacije, kontrolu plaćanja finansijsko-materijalnih obaveza i da potpisuju sva akta: avansne račune, privremene i okončane situacije, izveštaje, interne naloge za plaćanje i drugo. Vesić je svoju pomoćnicu Anitu Dimoski ovlastio da rukovodi u 11, a da bude član u još osam Radnih grupa, koje su zadužene za kontrolu železničkim infrastrukturnim projektima. Uz nju, uloge mentora i članova Radnih grupa dobili su državni sekretar Dragan Stevanović Boske, bivši konobar iz Surdulice, zatim Mihajlo Mišić, Emeše Lalić Urban, Goran Popović, Đorđe Milić i njima slični.
Sa decenijskim iskustvom u političkim i poslovnim manipulacijama, Vesić se nadao da će na ovaj način prebaciti odgovornost na saradnike. Ipak, ako bude pravde, i on će, kao i svi ostali u tom lancu korupcije, morati da odgovaraju za masovno ubistvo u Novom Sadu. Kad se suoče sa višegodišnjim zatvorskim kaznama, svi će propevati. Spasavajući sebe, optuživaće svoje nadređene, kao što se vidi iz iskaza Jelene Tanasković.
Miš za mačku, mačka za psa, pas za unuku, unuka za baku, baka za dedu, a deda za repu. U dečjoj bajci, tako je iz zemlje izvučena repa. U aktuelnoj srpskoj horor-bajci, tako će kriminalizovani paraziti iz Ministarstva građevinarstva, potežući jedni druge, na videlo izvući autora krvavog koruptivnog sistema, Aleksandra Vučića.
Kao što postoje svedoci, postoje i konkretni dokazi pljačkaških kombinacija, kojima su pripadnici naprednjačkog kartela očerupali budžet. U izveštajima Državne revizorske institucije navode se primeri koruptivnih akcija, koje su sprovele Vlada Republike Srbije, brojne lokalne samouprave, osnovni i viši sudovi u nekoliko gradova, pa čak i uprave zatvorskih ustanova. Drugim rečima, dokazano je da su ministri, predsednici opština, sudije i upravnici zatvora, bolnica i škola, kao i direktori javnih preduzeća nameštali tendere, falsifikovali finansijske izveštaje i nenamenski trošili novac građana.
Državna revizorska institucija je 29. novembra 2024. objavila analizu konsolidovanog finansijskog izveštaja Vlade Republike Srbije za 2023. godinu. U uvodnoj napomeni se ističe da nije uređen način i postupak sačinjavanja konsolidovanih finansijskih izveštaja, nije uređen oblik i sadržaj obrazaca na kojima se on priprema i prezentuje, nisu uključene sve informacije neophodne za odlučivanje i utvršivanje razlike između tekućih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine. Takođe, nije propisana ekonomska klasifikacija u okviru koje će se evidentirati prihodi od participacije. Za tzv. Konsolidovani izveštaj Republike Srbije, prema Zakonu o budžetskom sistemu, odgovoran je ministar finansija. Ministar je obavezan da, kako se navodi u Zakonu, „osmisli, uspostavi i održava interne kontrole, koje su relevantne za pripremu i prezentovanje finansijskih izvešta koji ne sadrže materijalno značajne pogrešne iskaze“. Očigledno, Siniša Mali nije znao da na zakonit i profesionalan način pripremi Konsolidovani izveštaj.
Ministar Mali je u svom izveštaju prikazao prihode i rashode neuporedivo većima od realnih. Prihode je uvećao za 1.6 milijardi dinara, a rashode za više od četiri milijardi dinara. Na taj način, falsifikovanjem podataka, napravio je prostor u kome je nestalo 48 miliona evra. U istom izveštaju Ministarstva finansija, kao što su lažno uvećani prihodi, lažno su umanjeni rashodi, i to za više od 45 milijardi dinara, odnosno 385 miliona evra. Uz to, na pogrešnoj ekonomskoj klasifikaciji u Konsolidovanom izveštaju istaknuti su rashodi od 139,5 miliona dinara. Ni finansijski stručnjaci iz Vlade Srbije, ni njihove kolege iz DRI-a nisu utvrdili gde je nestao toliki novac iz budžeta, ko ga je prigrabio.
Ista vrsta konfuzije nalazi se u delu izveštaja o finansijskim rezultatima Republike Srbije u 2023. godini. Prihodi i primanja su iskazani manje za 1,3 milijardu dinara. Na pogrešnim klasifikacijama iskazani su prihodi u iznosu od oko osam milijardi dinara. Izdaci za nefinansijsku imovinu su umanjeni za čak 41 milijardu dinara, odnosno 350 miliona evra.
Ista vrsta „grešaka“ uočena je u finansijskim izveštajima republičkog i budžeta lokalnih samouprava. Samo u klasifikaciji, koja se odnosi na obavezno socijalno osiguranja, netačno su prikazani podaci, kojima su uvećani prihodi za 4,6 milijardi dinara, a za isto toliko su uvećani rashodi. Primanja od prodaje finansijske imovine umanjeni su za 565 miliona dinara, a rashodi su lažno prikazani manjima za 475 miliona dinara, koji su potrošeni za nabavku tzv. domaće finansijske imovine.
U konsolidovanim izveštajima završnih računa budžeta lokalnih vlasti istaknuti su lažno uvećani prihodi od 4,5 milijarde dinara, a za istu količinu novca uvećani su i rashodi. Na neodgovarajućim klasifikacijama navedeni su iznosi od 6,4 milijardi dinara.
Državna revizorska institucija je otkrila tu prevaru, zabeležila ju je u svom izveštaju i napisala zahtev Vladi Srbije da otkloni nepravilnosti. S obzirom na ustaljenu praksu, sve će se završiti na tome. Kao i u hiljadama sličnih ili istih slučajeva, koji su navedeni u prethodnim izveštajima DRI-a, izostaće reakcije nadležnih tužilaštava, neće biti istrage, optužnica i sudskih postupaka. Sve će prekriti snegovi, ruzmarin i šaš.
Kad je u pitanju Siniša Mali, sve je pod sumnjom – od plagiranog doktorata do seksualnog opredeljenja – ali ne i veština u finansijskim malverzacijama. Treba podsetiti da je Mali uspeo da jednu svoju ofšor kompaniju, registrovanu na Britanskim Devičanskim ostrvima proda drugoj svojoj kompaniji, registrovanoj u Švajcarskoj, i da pritom zaradi 532 miliona evra. Nauka ne može da objasni kako je to moguće, a tužilaštvo nije zainteresovano da istraži taj slučaj. Ipak, baš zbog dokazane veštine, teško je pretpostaviti da je ministar Mali slučajno, usled nesnalaženja i nesposobnosti napravio ovakav galimatijas u Konsolidovanom finansijskom izveštaju za 2023. godinu. Naprotiv, mnogo je realnija pretpostavka da je namerno pobrkao klasifikacije i lažno prikazivao i prihode i rashode, kako bi potpuno obesmislio taj dokument, koji prezentuje rezultate rada Vlade Republike Srbije.
Na haosu, falsifikatima i prevarama zasniva se celokupan sistem vlasti naprednjačkog kartela. Na isti način, na koji je Goran Vesić upravljao Ministarstvom građevinarstva, Siniša Mali upravlja Ministarstvom finansija. Pad nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu smrvio je Vesićev koruptivni mehanizam. Poznata su imena 15 žrtava tog zločina, dok su svi građani Srbije žrtve pljačkaškog sistema kojim rukovodi Vesićev moralni dvojnik Mali. A, obojica su radili pod komandom Aleksandra Vučića, šefa kartela oko SNS-a.
Vučić se lažima, prevarama i pljačkama bavi kao naučno-istraživačkim radom. Potpuno je posvećen svim načinima čerupanja budžeta. Sa istom energijom i strašću kreira kriminalne i koruptivne akcije čiji plen vredi i po desetak milijardi evra, kao i one na kojima može da zgrne samo po nekoliko miliona dinara. Vučić ne dopušta da nijedna mrvica padne s njegovog stola. Usled ukrštanja tiranije, patologije i kleptomanije, otima svaki dinar iz džepa građana i trpa ga u svoj i džepove svojih ortaka iz kartela.