gost 227949
Veoma poznat
- Poruka
- 13.999
Nego, ja imam jedno pitanje:
Ko je uveo veronauku u srpske škole?



Ko je uveo veronauku u srpske škole?




Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
Lažni vernici, koji misle da je smisao vere u marki džipa koju voze ili u veličini krsta,
imaće specijalan tretman u paklu, mnogo gori od običnih grešnika.![]()
hahhahah shta je trubine pichnulo te ono pentagram a
pozdrav
haahahaaha šta je Velke, pičnulo te ono "lažni vernik" a?
pozdrav
Nego, ja imam jedno pitanje:
Ko je uveo veronauku u srpske škole?![]()
Извињавам се...много се извињавам,
али мишљења сам да на овој теми треба да дискутују само Срби....
Никако они сумњиви....или Срби са грешком ....![]()
![]()
![]()
Treba ukinuti i veronauku i gradjansko, nek se kao u normalnim drzavama veronauku drze u pomesnim bogomoljama vikendom , ko vec ide u koju , a gradjansko nek se uci kod kuce kao sto je i red , a ne da jos ta sranja finansiramo iz budzeta i da deca moraju da se smaraju sa dodatnim predmetima u skoli .
Apsolutno sam saglasan sa tobom.
Ali, šta ćeš ti na temi onda?![]()
Treba ukinuti i veronauku i gradjansko, nek se kao u normalnim drzavama veronauku drze u pomesnim bogomoljama vikendom , ko vec ide u koju , a gradjansko nek se uci kod kuce kao sto je i red , a ne da jos ta sranja finansiramo iz budzeta i da deca moraju da se smaraju sa dodatnim predmetima u skoli .
Namena skole je SVETOVNO OBRAZOVANJE, a ne religiozno.
Zasto se u crkvi ne izucava biologija?
Zato sto nije ustanova za to.
Одлично.jedan odgovor koji preuzimam sa jednog drugog foruma.
Ако се руководимо том логиком да веронаука треба да се учи само при црквама, онда исти принцип морамо применити и на остале предмете. У том случају, ко хоће да изучава музичку културу, нека се упише у музичку школу. Јер, шта ћемо са децом која немају слуха? Не можемо им на силу наметати музичко образовање. Кога занима ликовна култура нека, упише школу цртања. Ко воли спорт, нека почне да тренира нешто. Физичкој култури није место у школама. Ко има афинитете према језицима, нека упише школу страних језика... Тако се може ићи у недоглед. И на крају долазимо до тога да нам школа није ни потребна. Нека свако сам изучава оно што га занима.
Веронаука нема за циљ да од деце формира вернике - јер и кад би хтели, вероучитељи то не би могли да постигну, будући да је чин вере увек дубоко личан, интиман, и пре свега слободан. И то важи за сваку личност, независно од тога да ли је реч о детету или одраслом човеку. Немојмо потцењивати критичку моћ расуђивања деце. Штавише, деца неретко размишљају много критичкије него старији људи, будући да не робују многим предрасудама којима су склони одрасли. Најсмешније је када се религијском светоназору супротставља научни поглед на свет, као да предмет веровања може истовремено бити и предмет научног проучавања. Циљ веронауке је да се ђацима пренесу основне поставке хришћанске вере. Европску цивилизацију је немогуће замислити без хришћанства које представља њен темељ, свиђало се то неком или не. Да не говоримо о кључном утицају који је хришћанска вера имала на све области уметности: архитектуру, музику, књижевност, сликарство, вајарство, позориште, балет, филм... Библија је, као што је познато, најпревођенија - самим тим и најчитанија књига на свету. Према томе, ако је задатак школства да образује младе нараштаје, онда веронауци треба да припада битно место у систему образовања. Другим речима, свако ко држи до свог образовања би требало да познаје основне постулате хришћанске вере, независно од тога какав став има према Библији или Цркви и да ли уопште верује или не верује у Бога. Овај принцип важи и за све друге религије.
Црква се може и треба критиковати, али пре тога треба колико - толико упознати материју. Најтужније је када неупућени и необразовани људи себи дозволе да критикују нешто о чему немају никакву озбиљнију представу, осим плиткоумних идеолошких предрасуда. Тако да противници веронауке управо својим примером најбоље сведоче о неопходности извођења исте у школама. Ми данас имамо професоре универзитета који не знају да Библија и Свето писмо представљају једну те исту књигу. Да не говоримо о другим професорима и наставницима по гимназијама, средњим и основним школама чије је незнање из религије и других области културе фрапантно.
Дакле, деца треба да стичу знање и образовање из хришћанске вере, а да ли ће те информације постати ствар личног и интимног убеђења тј. да ли ће оне постати животни компас, то зависи искључиво од њихове слободе и ни од чега другог. А та слобода представља централни појам хришћанске теологије.
Знао сам да ће се прво Бугар упецати....![]()
![]()
![]()
jedan odgovor koji preuzimam sa jednog drugog foruma.
Ако се руководимо том логиком да веронаука треба да се учи само при црквама, онда исти принцип морамо применити и на остале предмете. У том случају, ко хоће да изучава музичку културу, нека се упише у музичку школу. Јер, шта ћемо са децом која немају слуха? Не можемо им на силу наметати музичко образовање. Кога занима ликовна култура нека, упише школу цртања. Ко воли спорт, нека почне да тренира нешто. Физичкој култури није место у школама. Ко има афинитете према језицима, нека упише школу страних језика... Тако се може ићи у недоглед. И на крају долазимо до тога да нам школа није ни потребна. Нека свако сам изучава оно што га занима.
Веронаука нема за циљ да од деце формира вернике - јер и кад би хтели, вероучитељи то не би могли да постигну, будући да је чин вере увек дубоко личан, интиман, и пре свега слободан. И то важи за сваку личност, независно од тога да ли је реч о детету или одраслом човеку. Немојмо потцењивати критичку моћ расуђивања деце. Штавише, деца неретко размишљају много критичкије него старији људи, будући да не робују многим предрасудама којима су склони одрасли. Најсмешније је када се религијском светоназору супротставља научни поглед на свет, као да предмет веровања може истовремено бити и предмет научног проучавања. Циљ веронауке је да се ђацима пренесу основне поставке хришћанске вере. Европску цивилизацију је немогуће замислити без хришћанства које представља њен темељ, свиђало се то неком или не. Да не говоримо о кључном утицају који је хришћанска вера имала на све области уметности: архитектуру, музику, књижевност, сликарство, вајарство, позориште, балет, филм... Библија је, као што је познато, најпревођенија - самим тим и најчитанија књига на свету. Према томе, ако је задатак школства да образује младе нараштаје, онда веронауци треба да припада битно место у систему образовања. Другим речима, свако ко држи до свог образовања би требало да познаје основне постулате хришћанске вере, независно од тога какав став има према Библији или Цркви и да ли уопште верује или не верује у Бога. Овај принцип важи и за све друге религије.
Црква се може и треба критиковати, али пре тога треба колико - толико упознати материју. Најтужније је када неупућени и необразовани људи себи дозволе да критикују нешто о чему немају никакву озбиљнију представу, осим плиткоумних идеолошких предрасуда. Тако да противници веронауке управо својим примером најбоље сведоче о неопходности извођења исте у школама. Ми данас имамо професоре универзитета који не знају да Библија и Свето писмо представљају једну те исту књигу. Да не говоримо о другим професорима и наставницима по гимназијама, средњим и основним школама чије је незнање из религије и других области културе фрапантно.
Дакле, деца треба да стичу знање и образовање из хришћанске вере, а да ли ће те информације постати ствар личног и интимног убеђења тј. да ли ће оне постати животни компас, то зависи искључиво од њихове слободе и ни од чега другог. А та слобода представља централни појам хришћанске теологије.
Kada već pominješ Bugare, znaš li nejači polupismena, čija je majka bila
Bugarka?
PS. Ali nemoj da neko drugi odgovara, hoću od njega da čujem.
Uopste se ne slazem sa ovim tekstom.
Zna se GDE se uci o veri, bibliji, koranu i ostalim religijama...
A zna se sta se uci po skolama.
Ne treba mutiti bistru vodu.
Kada u crkvi pocnu da predaju biologiju - slozicu se da i u skolama treba da predaju veronauku!
Moj prijatelj i ja smo sinoc imali raspravku i nismo znali da nadjemo odgovor na ovo pitanje.
Npr, ako se dete opredeli za veronauku u skoli i ako je npr katolik po veri, da li je skola duzna da mu nadje katolickog svestenika ako dete tj roditelji to ZAHTEVAJU?
Ja tvrdim da mora a on da ne mora.
Ko je u pravu?
Али то је онда била...а биће поново...Србија....![]()
![]()
![]()
Извињавам се...много се извињавам,
али мишљења сам да на овој теми треба да дискутују само Срби....
Никако они сумњиви....или Срби са грешком....![]()
![]()
![]()
Ti si brale Srbin sa greskom No1
A ti nisi Srbin uopste tako da prosetaj.