Veronauka u obrazovanju

U cerkinoj skoli nije tako. Prvo samo je dali na gradjansko, a onda je sama presla na veronauku, pa opet na gradjansko.
Građansko i verska nastava su izborni programi i po zakonu biraju se po ciklusima od 4. godine, znaći od 1. razreda i od 5. razreda. Ne bi smelo da se u toku tog perioda menja izbor predmeta, nije ni po jednom zakonu.
 
Иначе, ми ћерку нигде нисмо уписивали, она сама одлучује о томе.
Па како јој буде.
Ako veronauka već mora da postoji (a lično mislim da ne mora i ne treba), ja bih napravio časove iz svih religija. I manjih i većih. I pustio dete da samo bira. 🙂
I naravno, da moze da menja časove prema nahođenju.
 
Ako veronauka već mora da postoji (a lično mislim da ne mora i ne treba), ja bih napravio časove iz svih religija. I manjih i većih. I pustio dete da samo bira. 🙂
I naravno, da moze da menja časove prema nahođenju.
Јес, па ти дете будиста у школи, а у кући православац :lol:
Још само ту им нисмо направили кашу од мозга.
 
Читала сам Правилник за сваку од вероисповести, ваљда би по њему требало да се ради.
План и програм за цео фонд почевши од првог до осмог, па средња школа, то се односи на наставне јединице које се обрађују и на литературу. Нпр "Из ја града у ти град", "Из ти града у велики град" (четврти разред), или нека од јединица из Старог Завета за пети разред.
Код православне се говори само о вери и Боги, остале религије уче децу да буду добри људи, поред самог религијског аспекта.
Управо ово показује да не разликујете план и програм за наставне јединице од правилника. Стога немате информацију о чему се ради на часовима.

Ako veronauka već mora da postoji (a lično mislim da ne mora i ne treba), ja bih napravio časove iz svih religija. I manjih i većih. I pustio dete da samo bira. 🙂
Бира се два пута, не може сваке године да се мења.
Јел би пустио дете у првом основне да само бира веронаука или грађанско ?
 
План и програм за цео фонд почевши од првог до осмог, па средња школа, то се односи на наставне јединице које се обрађују и на литературу. Нпр "Из ја града у ти град", "Из ти града у велики град" (четврти разред), или нека од јединица из Старог Завета за пети разред.

Управо ово показује да не разликујете план и програм за наставне јединице од правилника. Стога немате информацију о чему се ради на часовима.
Moguće je da u toj školi radi neko ko nije stručan za versku nastavu, otud ove zbrkane informacije.
 
План и програм за цео фонд почевши од првог до осмог, па средња школа, то се односи на наставне јединице које се обрађују и на литературу. Нпр "Из ја града у ти град", "Из ти града у велики град" (четврти разред), или нека од јединица из Старог Завета за пети разред.

Управо ово показује да не разликујете план и програм за наставне јединице од правилника. Стога немате информацију о чему се ради на часовима.
Ја то и не морам да знам, не радим у школи, не предајем ниједан предмет, али знам шта је деци потребно кад изађу из школе.
Нисмо ми који нисмо имали веронауку у школи ни гори људи, ни мање верници од оних који имају веронауку, или предају веронауку, а сами је се не придржавају.
Можда не живим по канонима и не знам напамет јеванђеља, али знам оно што сам у кући научила, а то је да су добро кућно васпитање и верски постулати исто.
Грех је грех, добро дело је добро дело, и у овој и у оној вери, и на овом и на оном свету.
 
Ја то и не морам да знам, не радим у школи, не предајем ниједан предмет, али знам шта је деци потребно кад изађу из школе.
Па рекли сте да познајете план и програм веронауке сад кажете да и не морате да знате ?
Како знате да је веронаука беспотребна кад не знате шта се ради на тим часовима ?
 
Додирних тачака има, али са веронауком се учи нпр о исламу или о православљу, о Библији, иде се у цркву. Различито је него грађанско.
Da, jasno mi je to. Ali u svakodnevnom zivotu to i jeste povezano. Generalno govoreci drustvo funkcionise sa oba principa.
Samo bi to trebalo lepo uklopiti i povezati, a da se ne napravi podela i razdor.
 
Па рекли сте да познајете план и програм веронауке сад кажете да и не морате да знате ?
Како знате да је веронаука беспотребна кад не знате шта се ради на тим часовима ?
Ево, пријатељу, живим 55 година без веронауке. Знам да се крстим, постим, славим, трудим се да се свесно не огрешим о некога. Шта је то чему би ме ти на тим часовима још научио? И како би то од мене направило бољег човека?
 
Da, jasno mi je to. Ali u svakodnevnom zivotu to i jeste povezano. Generalno govoreci drustvo funkcionise sa oba principa.
Samo bi to trebalo lepo uklopiti i povezati, a da se ne napravi podela i razdor.
Poenta i jeste imati više pogleda na svet i društvo, otud i dva predmeta. Mogu izabrati građansko u mlađim razredima a versku u starijim razredima ili obratno i eto kompilacije.
 
Au, covece.
Mnogo je to.
Српски, француски, латински, психологија, историја, географија, биологија, математика, физика, хемија, информатика, музичко, ликовно, физичко, грађанско, руски, Језик, медији и култура, Уметност и дизајн.
А, шта кажеш, да додамо још један :rotf:
 
Ево, пријатељу, живим 55 година без веронауке.
Питао сам како дајете оцене о предмету веронауке када не разликујете план и програм од правилника ?
Не мали број родитеља пости два дана у години и иде пар пута годишње у цркву и шаље децу на веронауку због традиције или зато што је цело одељење на веронауци.
Ако родитељ васпита дете да "ко нађе његово је" и "ако те неко удари први, обавезно му врати", нема ту веронаука шта да тражи.
С обзиром да 99% посто родитеља васпитава децу да обавезно врате кад их неко удари.

Ne pitaj
:mrgreen:
vannastavne aktivnosti ne smem ni da pomenem , što reče Mina, pre 15h ne idemo kući ...
Па укините дигиталну учионицу, а ваннаставне активности су деца сама бирала, то је и онако једном недељно.
Него шта ћемо са реформама историје у шестом два пута недељно, како то издржати ?

Poenta i jeste imati više pogleda na svet i društvo, otud i dva predmeta. Mogu izabrati građansko u mlađim razredima a versku u starijim razredima ili obratno i eto kompilacije.
Па кад би се грађанско одржавало као предмет и када би се нешто радило на тим часовима било би добро. Погледај само план и програм за други и трећи разред основне школе. Теме су сувопарне а и остављају доста слободног времена.
У појединим школама поред тога што се ништа не ради из грађанског, наставници виших разреда не захтевају ништа, ни свеску ни ништа, а неки чак и не записују одсутне, па дошао не дошао, све исто.
 
Poslednja izmena:

Back
Top