Veganska influencerka Zhanna D'Art umrla je od gladi u 39. godini nakon što je jela samo egzotično voće

I kod rasprave oko jedenja mesa je mnogo bitnije da li postoje alternativni načini da se unesu sastojci koji se nalaze u mesu, od toga da li je to odvratno jer jedeš leš ubijene životinje. Jer tvom organizmu trebaju ti sastojci, kako ćeš ti da ih nađeš i uneseš i šta ti misliš o tome tvoje telo ne zanima mnogo.
Čovek nije biljojed. Tačka. A može iz ovih ili onih uverenja da bira šta će jesti i ima tu slobodu da bira. Ponekad i iz zdravstvenih razloga mora da izbegava neku vrstu hrane.
Zna se šta je zdrava uravnotežena ishrana i da je ključ u balansu i ne preterivanju.
 
Ovih dana većina doktora preporučuje jaja kao deo zdrave ishrane, jer je u pitanju prirodna hrada sa najviše nutricionističke vrednosti - sadrži visok nivo proteina, vitamina A, D, B i B12, kao i luteina i zeaksantina koji pomažu u prevenciji oštećenja oka u starijem dobu.
„Jedno, čak i dva jaja dnevno su skroz u redu", kaže doktor Franki Filips iz Udruženja britanskih dijetetičara.
„Ljudi ne bi trebalo da brinu da li jedu previše jaja."
Možda jedino upozorenje treba da bude, kaže doktor Filips, to da preterano konzumiranje bilo koje hrane „znači manji unos hranljivih materija iz drugih namirnica".
Takođe, iako jaja jesu „veliki izvor proteina", doktor Filip upozorava da mi ionako unosimo dosta proteina a da previše (dva ili tri puta veći unos od preporučenog) „može preopteretiti bubrege".
Humanitarna organizacija za istraživanje kardiovaskularnih bolesti Britanska fondacija za zdravnje (BHF) je 2007. godine je u svetlu novih dokaza u vezi sa holesterolom savetovala da se unos jaja ograniči na tri puta nedeljno.

Malo nauke da unesemo u raspravu.
 
Ovih dana većina doktora preporučuje jaja kao deo zdrave ishrane, jer je u pitanju prirodna hrada sa najviše nutricionističke vrednosti - sadrži visok nivo proteina, vitamina A, D, B i B12, kao i luteina i zeaksantina koji pomažu u prevenciji oštećenja oka u starijem dobu.
„Jedno, čak i dva jaja dnevno su skroz u redu", kaže doktor Franki Filips iz Udruženja britanskih dijetetičara.
„Ljudi ne bi trebalo da brinu da li jedu previše jaja."
Možda jedino upozorenje treba da bude, kaže doktor Filips, to da preterano konzumiranje bilo koje hrane „znači manji unos hranljivih materija iz drugih namirnica".
Takođe, iako jaja jesu „veliki izvor proteina", doktor Filip upozorava da mi ionako unosimo dosta proteina a da previše (dva ili tri puta veći unos od preporučenog) „može preopteretiti bubrege".
Humanitarna organizacija za istraživanje kardiovaskularnih bolesti Britanska fondacija za zdravnje (BHF) je 2007. godine je u svetlu novih dokaza u vezi sa holesterolom savetovala da se unos jaja ograniči na tri puta nedeljno.

Malo nauke da unesemo u raspravu.
Da, ona su preterano satanizovana. Biloški jako vredna , sa hranljivim materijama od izuzetnog značaja
 
Surutka je imala terapeutsku primenu još u Staroj Grčkoj, bila je narodni lek u mnogim zemljama sveta kada još nije bilo leka protiv tuberkuloze, žutice, dijareje, bolesti žuči, dizenterije, kožnih bolesti. Stručnjaci kažu da je surutka i danas dragoceno terapeutsko sredstvo, jer smanjuje nivo lošeg holesterola, triglicerida, oporavlja mišiće posle fizičkog napora. Posebno se preporučuje kao pomoćno lekovito sredstvo u lečenju masne jetre.

Kako ovo veganima pojasniti.
 

Lekovitost mladog sira​

Mladi sir je deo programa ishrane u velikom broju dijeta. Zbog niskog nivoa mlečnih masti i ugljenih hidrata, mladi sir je dobar za osobe koje žele da izgube kilograme jer ne dovodi do stvaranja masnih naslaga i pruža osećaj sitosti. Takođe, mladi sir je niskokaloričan pa na 100 g ima samo 90 kalorija. Mladi sir sadrži i velike količine proteina, koji su neophodni za stvaranje mišićne mase, pa je veoma pogodan za ishranu sportista. Mladi sir pomaže da se eliminišu toksini koji se iz organizma skupljaju u jetri.

Takođe, mladi sir se preporučuje osobama koje imaju problema sa disanjem i koje boluju od neke plućne bolesti. Pošto sadrži nizak nivo soli, mladi sir je naročito dobar za zdravlje srca, krvnih sudova i bubrega. Mladi sir je bogat izvor kalcijuma pa povoljno utiče i na zdravlje kostiju. Mladi sir se preporučuje i trudnicama, dojiljama i deci.
 
Poenta teme je osvrt na to da postoje ljudi koji imaju uticaja na društvenim mrežama i širi se nezdrava ideja kakva bi trebala da bude naša ishrana. Opasan je uticaj na tinejdžere ili ljude kojima to nije profesija pa bude primamljiva ideja kad se proda priča zvučno i sjajno. Imamo razne pokrete ..po krvnim grupama, sirova ishrana itd itd ili na početku teme: jesti samo tropsko voće.
 
Da nastavim
Soja je recimo jako zdrava , ali bih preporučila i tu umerenost.
Ostaju sporni ti fitoestrogeni kod muškaraca , a ranije se tvrdilo da izaziva kod žena rak dojke što je demantovano.
Međutim napravite razliku - soja kao soja i soja kao emulgator i dodatak proizvodima koji su procesuirani - postoji velika razlika jer sadrže mnogo više tih komponentni, odnosno u većim koncentracijama i da , mogu naškoditi. Oprez.
 
Ovih dana većina doktora preporučuje jaja kao deo zdrave ishrane, jer je u pitanju prirodna hrada sa najviše nutricionističke vrednosti - sadrži visok nivo proteina, vitamina A, D, B i B12, kao i luteina i zeaksantina koji pomažu u prevenciji oštećenja oka u starijem dobu.
„Jedno, čak i dva jaja dnevno su skroz u redu", kaže doktor Franki Filips iz Udruženja britanskih dijetetičara.
„Ljudi ne bi trebalo da brinu da li jedu previše jaja."
Možda jedino upozorenje treba da bude, kaže doktor Filips, to da preterano konzumiranje bilo koje hrane „znači manji unos hranljivih materija iz drugih namirnica".
Takođe, iako jaja jesu „veliki izvor proteina", doktor Filip upozorava da mi ionako unosimo dosta proteina a da previše (dva ili tri puta veći unos od preporučenog) „može preopteretiti bubrege".
Humanitarna organizacija za istraživanje kardiovaskularnih bolesti Britanska fondacija za zdravnje (BHF) je 2007. godine je u svetlu novih dokaza u vezi sa holesterolom savetovala da se unos jaja ograniči na tri puta nedeljno.

Malo nauke da unesemo u raspravu.

A to što ja pišem nije nauka? :lol:

:fdlan:
 
Prvo za dijetu - bez obzira kako se šta zove i prevodi, nešto što traje 4, 14 ili 18 nedelja ne može da bude način ishrane, može samo da bude dijeta koja ima svoj rok trajanja.
Drugo, istraživanja ( koliko ja videh u ovim "stručnim" studijama koje si navela) se tiču faktora rizika za moderne bolesti tipične za loš način života - dijabetes, holesterol, pritisak... Sve to može da se izbegne sa više kretanja, a manje jela, da citiram popularnog zagrebačkog deku "vežbaj, p.i.z.d.a ti materina!"
DA, to jesu istraživanja pravljena za tik tok, pa šta je studija koja treba da objasni sve aspekte nečega što traje ceo život, a sama traje nekoliko nedelja, nego reklama lobiranjem ubačena u stručni časopis, da bi joj to dalo neku težinu?
Hajde reci ti zdravo razumski, da li bi kupila npr. auto čiji su točkovi od plastike umesto od metala samo na osnovu toga što je neki stručnjak potvrdio da auto sa tim točkovima tokom 20 nedelja vožnje manje trese? Ili bi pomislila - jeste da manje trese sad, ali šta će biti za još 20 nedelja?
Ti znači ne priznaješ rezultate naučnih studija, onda odmah kaži tako.

To je ok, ali u tom slučaju negiraš i one koje dokazuju i suprotno.

Na osnovu čega uopšte donosiš zaključke, ako smem da pitam?
 
Ti znači ne priznaješ rezultate naučnih studija, onda odmah kaži tako.

To je ok, ali u tom slučaju negiraš i one koje dokazuju i suprotno.

Na osnovu čega uopšte donosiš zaključke, ako smem da pitam?
Na osnovu trajanja studije, već sam ti objasnio.
Najduža studija u stručnoj literaturi za koju si postavila link traje 18 nedelja. Kako neko može na osnovu 18 nedelja posmatranja da tvrdi da će za 20 ili 30 ili 50 godina biti isto?
Pozivati se na takvu studiju u cilju dokazivanja da je veganska ishrana zdrava je idiotizam. Zamisli situaciju da prestanem da uzimaš vitamin C. Koliko vremena treba da prođe da se pojavi skorbut? I onda neki "naučnik" posle 18 nedelja kaže kako tebi nije ništa i kako je posle 18 nedelja tvoje zdravstveno OK. A onda dođe neki drugi "naučnik" i na osnovu izjave prvog naučnika iznese tvrdnju da se može sasvim normalno živeti bez vitamina C. To što će tebi posle sledećih 3 meseca početi da ispadaju zubi nije bitno.
To je način na koji funkcioniše farmakomafija.
 
Ti znači ne priznaješ rezultate naučnih studija, onda odmah kaži tako.

To je ok, ali u tom slučaju negiraš i one koje dokazuju i suprotno.

Na osnovu čega uopšte donosiš zaključke, ako smem da pitam?
Da dodam, bilo bi lepo ako možeš da mi navedeš neku naučnu studiju koja obrađuje zdravstveno stanje ljudi koji se više godina hrane veganski, gde bi bili obuhvaćeni i oni koji su umrli, sa uzrocima smrti.
 
Najduža studija u stručnoj literaturi za koju si postavila link traje 18 nedelja.
Koliko vidim sa linka koji je postavila, nije 18 nedelja nego meseci.
Each of the studies on vegan diets had a control group. The studies lasted from 3 weeks to 18 months.
 
Koliko vidim sa linka koji je postavila, nije 18 nedelja nego meseci.
Ta studija, prva navedena u linku, je studija koja je obrađivala i analizirala ostale studije, koliko sam ja razumeo. Ona je trajala 18 meseci. Sledeće tri navedene studije, one koje su se direktno bavile testiranim osobama, su trajale 4, 14 i 18 nedelja. Dalje nisam išao, da budem iskren.
Proveri još jednom, moguće je da ja ne razumem dobro.
 
Evo procitah sad te studije o veganskoj ishrani.

Prvo morate da shvatite da sad vlada epidemija generisanja djubreta.

Uzmite onu ministarku sto je 10 godina specijalista, a ima 150 studija.

Znaci stancuje 1-2 studije mesecno. To je sve djubre u 99% slucajeva.

Ali ajde da procitam.

U sustini nista.

Jedini siguran benefit je da se brze mrsavi od drugih dijeta.

Negde opada los i ukupni holesterol, ali vrlo opasna stvar da je bilo studija gde je opadao dobar holesterol.

Isto tako za trigliceride je bilo miksovano, negde rasli, negde opadali.

Ima koristi ko ima artritis.

Kod dijabetesa, neki prijavili boljitak, dok kod nekih studija nije bilo razlike izmedju veganskih i svastojednih obroka, imali su isto dejstvo.

Znaci cak ni u tim studijama nije otkriveno nista spektakularno zbog cega bi neko trebao da postane vegan.
 
Ta studija, prva navedena u linku, je studija koja je obrađivala i analizirala ostale studije, koliko sam ja razumeo. Ona je trajala 18 meseci. Sledeće tri navedene studije, one koje su se direktno bavile testiranim osobama, su trajale 4, 14 i 18 nedelja. Dalje nisam išao, da budem iskren.
Proveri još jednom, moguće je da ja ne razumem dobro.
OK, ja ovako ovo razumem.

Elle je stavila link ka članku koji analizira 16 različitih studija o uticaju veganske ishrane na zdravlje.

E sad, prva od tih 16 studija je u stvari analiza nekih 11 studija o veg. ishrani. Ali tih 11 studija nemaju veze sa ovih 16 kojima se bavi članak, nego se radi o nekim potpuno drugim studijama. Trajanje tih 11 studija je bilo između 3 nedelje i 18 meseci.

Za ovih ostalih 15 studija kojima se bavi članak, koliko vidim za svaku je navedeno koliko je trajala.

2 - 4 nedelje
3 - 18 nedelja
4 - 14 nedelja
5 - 2 godine
6 - 22 nedelje
7 - nastavak šeste, još dodatne 52 nedelje
8 - 12 nedelja
9 - 6 meseci
10 - 6 meseci
11 - 12 nedelja
12 - 3 sata
13 - 14 dana
14 - 6 nedelja
15 - 1 mesec
16 - nastavak petnaeste, još dodatnih 2-3 meseca
 

Back
Top