Пилипенда
Veoma poznat
- Poruka
- 12.443
Доста се по форуму писало о рачунању израза као нпр. 8:4*2 и већина је била сагласна да се то рачуна редом којим је записано. Шта ћу, демократски сам прихватио мишљење већине и учио дјечицу да то рачунају редом како је записано, дакле 8:4=2, па онда 2*2=4 и ето га, ријешено.
Јуче сам имао неки тест и ја им дам управо овај задатак:
Шта ћу, похвалим их што су сви тачно израчунали израз и тако откријем да је математика мултидисциплинарно повезана с лингвистиком, наиме, резултат зависи од језика на ком је исписано оно „израчунај”! Што ми то нисте одмах рекли, а не да се овако мучим и бламирам пред дјецом?
Јуче сам имао неки тест и ја им дам управо овај задатак:
Израчунај:
8:4*2
Могу се похвалити, сви су ми израчунали тачно, свима је испало 4. Мени драго што сам их добро научио, али ето ти белаја! Увалише ми неку групу малих Арапа и шта ћу, ја им дам исти задатак, само им оно „израчунај” преведем на арапски, да им буде лакше, чика Гугл ми је избацио то на арапаком и ја им дам да ријеше:8:4*2
:احسب
8:4*2
Они брзо заврше, али свима резултат 1?! Ама сваком дјетету! Ја у збуну... па нису ваљда сви дебили?! Питам како су их учили да се то рачуна, они кажу па лако је, рачунамо редом како је записано. Тад се лупим по челу, па Арапи пишу (и читају) с десна на лијево! Њима „редом како је записано” заправо значи с десна на лијево!8:4*2
Шта ћу, похвалим их што су сви тачно израчунали израз и тако откријем да је математика мултидисциплинарно повезана с лингвистиком, наиме, резултат зависи од језика на ком је исписано оно „израчунај”! Што ми то нисте одмах рекли, а не да се овако мучим и бламирам пред дјецом?
Poslednja izmena: