Uhapseni maturanti

Hani, slazem se. Jedno je biti mlad i lud, slobodan i divalj, a drugo je biti bahat i ne poznavati granicu sta je ultimativno ZABRANJENO, ne zato sto ti to kaze (samo) zakon vec zato sto imas unutrasnju zabavu da nesto unistavas ili nekog povredis! E to - to se stice u porodici: taj osecaj da do nekle moze da se tera a da su neke stvari prosto - nedostupne, i van imaginacije.
 
Anakin: bila sam u tim godinama i vrlo dobro ih se secam (sta vise - dapache! :) ) kao i svojih nestasluka iz tog doba. Nikada - ali nikada! - nista nisam unistila niti unakazila. Vidis secacu se do kraja zivota naseg direktora koji nas je uvatio kako pisemo sprejom grafite po skolskom zidu (nisam ja, ali nema veze, bila sam tu sa grupom!). Sve nas je fino pokupio, pozvao nase roditelje da kupe 2 kofe farbe u boji po nasoj zelji (a zid brate ko kineski zid, ili se meni tako cinio, kao da ima 200 metara a imao je samo dvadesetak!) i dao nam male cetkice (tad sam mislila da je pravi sadista), ne bas ko one za likovno, ali nisu bile vece (same cetke) od 2 cm. I naterao na da farbamo taj zid u 'dve ruke' za svaki bogovetni odmor svakog dana dok su nam se svi smejali i piljili u nas! Farbali smo bogami...vise ni ne znam koliko dugo ali nedeljama! Vremenom smo zavoleli taj zid, nas sestoro, nekako nas je taj zid zdruzio, nekako smo se vezali za isti, ne znam.....valjda kad vidis da se pojavljuje neka kreacija koja je tvojih ruku delo! I onda, posle citave vecnosti, najzad je ispred nas osvanuo taj zid u punoj svojj velicini i novoj boji - petrolej zelenoj. I kad smo sve zavrsili, i 'predali' posao, onako umrljani bojom i ponosni na svje delo, sve nas je postrojio ospred tog zida, sve sa ostatkom skole, prosao duz celog zida sa crnim sprejom i nasarao ga celog dokle god je mogao da dohvati. Cini mi se da mi se srce otkinulo kao tegic i palo u prasinu pored stopala!!!!! Onda nas je pogledao onako zgranute i izbezumljene i rekao: "Ovo je da shvatite sta znaci kad neko nesto teskom mukom radi, a onda dodje neko i iz obesti sve to unisti! A sad, cetke u ruke i sve iz pocetka!"
NE mogu ti opisati tu vaspitnu lekciju. Mislim da s eniko od nas nikada vise do kraja osnovne skole nije dohvatio spreja, ma ni krede, a kamoli spreja!
I svaka mu cast na lekciji. Tako se vaspitavaju deca.
 
vidi, ne kazem da je u redu....ali unistavanje imovine je samo odgovor na unistavanje koje se desava u porodici i pravo da ti kazem, cudi me da toga nema vise...
sta se radi roditeljima koji unistavaju decu? deca koja unistavaju zidove treba da nauce lekciju, slazem se...ali da li roditelji koji unistavaju decu opste uce neke lekcije? tesko...
a znas sta...ako dodje do takvog praga konfuzije i bola kod deteta da ono zaista oseca zadovoljstvo u unistavanju, pa brate nek unisti nesto...zaista....mozda se onda nekom i upali lampica....
to je po meni decji ocaj a ne bezobrazluk...a bolje je zvati u pomoc nego cutati, hm?
 
Hellen:
Увек су неки нови клинци другачији од нас, и увек су ''гори'' од претходних ''дивних'' генерација, јер смо склони да идеализујемо нашу младост и да заборавимо да је и у наше време било бараба и кримоса. Једно што се цело друштво променило, а деца и родитељи се само прилагођавају општим тенденцијама.

Slazem se u potpunosti
 
Ima toliko divne i pametne dece, al ih ova druga kategorija uvek potiskuje u nasim ocima,

na primer ceo razred divan i jedan "odmetnik", svi u zbornici kazu jaoo ne opet u onaj uzasni sedmi jedan!oni su grozni!
A nisu, nego ne mogu da se izbore sa jednim problemom, koji ih sve kalja.
 
A mene zanima sta je sa edukacijom nastavnika i roditelja? Kako ce oni da uce decu da koriste mozak kad su i sami prosli kroz isti sistem? Stekla sam utisak da vecina roditelja najednom utrne, okosta i prestane da koristi mozak, oslanjajuci se odjednom na proverene recepte sopstvenih roditelja (ili puku suprotnost). Odjednom je neophodno da igraju uloge sveznajucih bogova...Mene je onaj tekst ww bas fascinirao, prekopirala sam ga i ako budem radila u skoli naucicu ga napamet. (hm, ovo moje naucicu ga napamet izgleda govori najrecitije o problemu :) )Kako promeniti sled kuca-osnovna-srednja-fakultet u kome pre svega ne ucimo da ucimo? E to mene brine, i to najlicnije. Svima nam je potrebno da vidimo da moze i drugacije, potrebni su pozitivni primeri ne samo deci, nego i roditeljima. Uostalom gde se nalazi ta tacka u kojoj dete prelazi u kvalitativno drugacije bice, odraslog? Meni to stvarno nije jasno.
pajamaci poljubac, ona zna zasto :)
 
pazi kada sam se zbunila....ali sam ukapirala posle pola sata...

5.gif
 
Па што се едукације наставника тиче то је ''Гашином реформом'' било добро започето (мада сам била противник неких спеката те реформе). Наставници су имали обавезу да похађају семинаре који су били веома добри, који су доприносили ''отварању умова'' и буђењу из учаурености досадне наставе.
На пример, између осталих завршила сам и ''Умеће комуникације'' (организовао га је ''Психо-код'') који је и мени лично много помогао да неке ствари у васпитању сагледавам на мало другачији начин.
Штета што семинари више нису обавезни, јер није довољан број људи био обухваћен њима. Још увек има наставника који као да су ту још од 19. века.
 

Back
Top