ja sam krenuo u skolu nepismen
tata mi je bio vrhunski inzenjer (da sad ne objasnjavam zasto to kazem), mama naucni radnik koja je radila u vinci (dakle slobodno se moze reci jedna obrazovana porodica) i smatrali su da ne treba oni da me uce nego da to skola radi sistematski po pravilima..
jezik sam poceo da ucim u drugom razredu osnovne skole kad je krenuo po nastavnom programu
i nista od tog mi nije smetalo da zavrsim fakultet..da mi je mozak daleko od zakrzljalog (nebitno kako znam i za to) a engleski govorim ko maternji dok se nemackim sluzim...
tako da..decu treba pustiti da budu deca..da se igraju..
kad dodje vreme ucice, posle ce raditi i tad nece imati vremena za igru.
ne treba ih forsirati i gurati da postaju matori
Prvo ne znam kako si izvukao gomilu zakljucaka iz mog posta koje nisam ni napisala. Nisam ga ni ja ucila , pa sam zavrsila filoloski. Zapravo jezik koji sam zavrsila- pocela sam da ucim NA FAKSU! Ni moj mozak nije zakrzljao (ne pitaj me kako znam) i to sto ti i ja govorimo strani jezik a nismo ucili u vrticu- ne znaci nista.
Nevazno je ko su ti mama i tata. Fakat je da deca u tom uzrastu upijaju informacije. Nisam to ja lupila odokativno.
Mozda su tvoji mama i tata bili u zabludi.
Tradicionalno obrazovanje, stroga pravila i slicno konstantno fejluju imajuci u vidu da neki najveci umovi nisu ni zavrsili faks na primer a malo su poznatiji, pretpostavljam, od tvog tate.
Zato ja nisam impresionirana "nastavnim planovima" i slicno. I mojim faksom sam poprilicno nezadovljna uz sve nadrndane stroge profesore koji vole da se izivljavaju za 6. Gomila bespotrebnog znanja koje sam odavno zaboravila.
Takodje treba praviti razliku izmedju:
1. Roditelja koji urnise dete i vodi ga ujtru u skolu, uvece na balet i casove klavira, vikendom na engleski, plivanje i kosarku i tenis.
2. Roditelja koji izabere neku dodatnu aktivnost koju dete uci kroz igru sto svakako nece opteretiti deciji mozak i zbog koje dete nece prestati da bude dete