Tunjevina ili sardina?

Nina

Srebrna tastatura
Supermoderator
Poruka
285.558
18856699266362480174f36265422225_v4 big.jpg


Nisu sve vrste ribe jednako zdrave, pa treba biti oprezan u pogledu učestalosti njihovog korišćenja u ishrani. Riba je izuzetno zdrava namirnica, pre svega zbog velikog procenta proteina ali i omega-3 masnih kiselina.

Nutricionisti kažu da je sardina najbolja konzervisana riba i da s njom ne možemo da pogrešimo. U 100 grama sardine ima čak 25 grama proteina. Zahvaljujući velikoj količini kalcijuma, ove sitne ribe su od izuzetnog značaja za zdrave i čvrste kosti.

Tunjevina ima sličan procenat proteina, ali manje holesterola od sardine. Ipak, nivo kalcijuma je drastično niži, a nutricionisti su izuzetno zabrinuti zbog količine žive koja se u tunjevini može naći. U nekim kompanijama u svetu počeli su čak da vrše proveru procenta žive pre nego što upakuju tunjevinu u konzerve, ali je to još uvek retkost. Upravo ovaj štetan sastojak je razlog što mnogi stručnjaci za ishranu presuđuju u korist sardine kad god se postavi pitanje koja je riba zdravija. Nije osnov samo područje na kojem se riba lovi, mada je dobro proveriti poreklo sadržaja konzerve kad god je to moguće. Najzagađenija je tuna ulovljena u Severnoj Americi i Evropi , a najmanje ona iz Severozapadnog i Jugozapadnog Pacifika.

Ipak, suština leži u mestu ribe u lancu ishrane – sitnija riba se hrani samo planktonima, pa je zdravija za ljudsku ishranu. Krupna duže akumulira nezdrave sastojke. Ako vam se čini da je krupnija – tuna – ukusnija, probajte da sardinu poprskate sa malo limunovog soka i pospete peršunom, sigurni smo da ćete promeniti mišljenje.
Na kraju, vodite računa i o količinama. Nutricionisti preporučuju maksimalno dve konzerve tunjevine nedeljno, dok kod sardine nema ograničenja u tom pogledu. Međutim, zbog količine soli u sardinama, obavezno ih služite uz neslane namirnice.

https://www.b92.net/zdravlje/ishrana.php?yyyy=2022&mm=11&dd=02&nav_id=2236643

A ja volim sardine i tunjevinu u konzervama, posebno tunjevinu za salatu, mada ne jedem cesto jer gledam da bude u svežem stanju..
 

a bre Milun

Buduća legenda
Poruka
26.697
Pogledajte prilog 1249271

Nisu sve vrste ribe jednako zdrave, pa treba biti oprezan u pogledu učestalosti njihovog korišćenja u ishrani. Riba je izuzetno zdrava namirnica, pre svega zbog velikog procenta proteina ali i omega-3 masnih kiselina.

Nutricionisti kažu da je sardina najbolja konzervisana riba i da s njom ne možemo da pogrešimo. U 100 grama sardine ima čak 25 grama proteina. Zahvaljujući velikoj količini kalcijuma, ove sitne ribe su od izuzetnog značaja za zdrave i čvrste kosti.

Tunjevina ima sličan procenat proteina, ali manje holesterola od sardine. Ipak, nivo kalcijuma je drastično niži, a nutricionisti su izuzetno zabrinuti zbog količine žive koja se u tunjevini može naći. U nekim kompanijama u svetu počeli su čak da vrše proveru procenta žive pre nego što upakuju tunjevinu u konzerve, ali je to još uvek retkost. Upravo ovaj štetan sastojak je razlog što mnogi stručnjaci za ishranu presuđuju u korist sardine kad god se postavi pitanje koja je riba zdravija. Nije osnov samo područje na kojem se riba lovi, mada je dobro proveriti poreklo sadržaja konzerve kad god je to moguće. Najzagađenija je tuna ulovljena u Severnoj Americi i Evropi , a najmanje ona iz Severozapadnog i Jugozapadnog Pacifika.

Ipak, suština leži u mestu ribe u lancu ishrane – sitnija riba se hrani samo planktonima, pa je zdravija za ljudsku ishranu. Krupna duže akumulira nezdrave sastojke. Ako vam se čini da je krupnija – tuna – ukusnija, probajte da sardinu poprskate sa malo limunovog soka i pospete peršunom, sigurni smo da ćete promeniti mišljenje.
Na kraju, vodite računa i o količinama. Nutricionisti preporučuju maksimalno dve konzerve tunjevine nedeljno, dok kod sardine nema ograničenja u tom pogledu. Međutim, zbog količine soli u sardinama, obavezno ih služite uz neslane namirnice.

https://www.b92.net/zdravlje/ishrana.php?yyyy=2022&mm=11&dd=02&nav_id=2236643

A ja volim sardine i tunjevinu u konzervama, posebno tunjevinu za salatu, mada ne jedem cesto jer gledam da bude u svežem stanju..
tunjevina ima u sebi teskih metala pa moze biti stetna po zdravlje a i suva je pa mora stalno da kvasim gusu da se ne zadavim.
Sardina je mnogo bolja iako ne preferiram nikakvu ribu, al ako vec mora da se jede, onda najbolje sardina.
 

pikax

Elita
Moderator
Poruka
17.396
Pogledajte prilog 1249271

Nisu sve vrste ribe jednako zdrave, pa treba biti oprezan u pogledu učestalosti njihovog korišćenja u ishrani. Riba je izuzetno zdrava namirnica, pre svega zbog velikog procenta proteina ali i omega-3 masnih kiselina.

Nutricionisti kažu da je sardina najbolja konzervisana riba i da s njom ne možemo da pogrešimo. U 100 grama sardine ima čak 25 grama proteina. Zahvaljujući velikoj količini kalcijuma, ove sitne ribe su od izuzetnog značaja za zdrave i čvrste kosti.

Tunjevina ima sličan procenat proteina, ali manje holesterola od sardine. Ipak, nivo kalcijuma je drastično niži, a nutricionisti su izuzetno zabrinuti zbog količine žive koja se u tunjevini može naći. U nekim kompanijama u svetu počeli su čak da vrše proveru procenta žive pre nego što upakuju tunjevinu u konzerve, ali je to još uvek retkost. Upravo ovaj štetan sastojak je razlog što mnogi stručnjaci za ishranu presuđuju u korist sardine kad god se postavi pitanje koja je riba zdravija. Nije osnov samo područje na kojem se riba lovi, mada je dobro proveriti poreklo sadržaja konzerve kad god je to moguće. Najzagađenija je tuna ulovljena u Severnoj Americi i Evropi , a najmanje ona iz Severozapadnog i Jugozapadnog Pacifika.

Ipak, suština leži u mestu ribe u lancu ishrane – sitnija riba se hrani samo planktonima, pa je zdravija za ljudsku ishranu. Krupna duže akumulira nezdrave sastojke. Ako vam se čini da je krupnija – tuna – ukusnija, probajte da sardinu poprskate sa malo limunovog soka i pospete peršunom, sigurni smo da ćete promeniti mišljenje.
Na kraju, vodite računa i o količinama. Nutricionisti preporučuju maksimalno dve konzerve tunjevine nedeljno, dok kod sardine nema ograničenja u tom pogledu. Međutim, zbog količine soli u sardinama, obavezno ih služite uz neslane namirnice.

https://www.b92.net/zdravlje/ishrana.php?yyyy=2022&mm=11&dd=02&nav_id=2236643

A ja volim sardine i tunjevinu u konzervama, posebno tunjevinu za salatu, mada ne jedem cesto jer gledam da bude u svežem stanju..
Maximalno 2 konzerve tune mesečno
Inače, retko ih jedem
Volim pastrmku .
 

Nina Smith

Početnik
Poruka
8
Sardina ima vise proteina ali definitivno biram tunjevinu.Mi u vojsci imamo obicaj da kada jedemo tunjevinu (bukvalno najbolja hrana u vojsci) da stavimo parce salvete na nju i zapalimo je,tako ostavimo da gori 20 minuta i potom pojedemo.Ukus je kao piletina sa rostilja,neverovatno je ukusno verujte mi 👌😋 probajte ako niste evo slicica kako treba da izgleda
Screenshot_2022-08-25-16-09-23-697_com.instagram.android.jpg
 

Ona Marge

Poznat
Poruka
9.419
Sardina ima vise proteina ali definitivno biram tunjevinu.Mi u vojsci imamo obicaj da kada jedemo tunjevinu (bukvalno najbolja hrana u vojsci) da stavimo parce salvete na nju i zapalimo je,tako ostavimo da gori 20 minuta i potom pojedemo.Ukus je kao piletina sa rostilja,neverovatno je ukusno verujte mi 👌😋 probajte ako niste evo slicica kako treba da izgledaPogledajte prilog 1249817
Kada nešto te zapremine gori 20 minuta, može samo da podseća na ugarak. I drvo te mase izgori za manje od 20 minuta a ne ulje i malo mesa.
 

Belgradeboy

Poznat
Moderator
Poruka
9.629
Pogledajte prilog 1249271

Nisu sve vrste ribe jednako zdrave, pa treba biti oprezan u pogledu učestalosti njihovog korišćenja u ishrani. Riba je izuzetno zdrava namirnica, pre svega zbog velikog procenta proteina ali i omega-3 masnih kiselina.

Nutricionisti kažu da je sardina najbolja konzervisana riba i da s njom ne možemo da pogrešimo. U 100 grama sardine ima čak 25 grama proteina. Zahvaljujući velikoj količini kalcijuma, ove sitne ribe su od izuzetnog značaja za zdrave i čvrste kosti.

Tunjevina ima sličan procenat proteina, ali manje holesterola od sardine. Ipak, nivo kalcijuma je drastično niži, a nutricionisti su izuzetno zabrinuti zbog količine žive koja se u tunjevini može naći. U nekim kompanijama u svetu počeli su čak da vrše proveru procenta žive pre nego što upakuju tunjevinu u konzerve, ali je to još uvek retkost. Upravo ovaj štetan sastojak je razlog što mnogi stručnjaci za ishranu presuđuju u korist sardine kad god se postavi pitanje koja je riba zdravija. Nije osnov samo područje na kojem se riba lovi, mada je dobro proveriti poreklo sadržaja konzerve kad god je to moguće. Najzagađenija je tuna ulovljena u Severnoj Americi i Evropi , a najmanje ona iz Severozapadnog i Jugozapadnog Pacifika.

Ipak, suština leži u mestu ribe u lancu ishrane – sitnija riba se hrani samo planktonima, pa je zdravija za ljudsku ishranu. Krupna duže akumulira nezdrave sastojke. Ako vam se čini da je krupnija – tuna – ukusnija, probajte da sardinu poprskate sa malo limunovog soka i pospete peršunom, sigurni smo da ćete promeniti mišljenje.
Na kraju, vodite računa i o količinama. Nutricionisti preporučuju maksimalno dve konzerve tunjevine nedeljno, dok kod sardine nema ograničenja u tom pogledu. Međutim, zbog količine soli u sardinama, obavezno ih služite uz neslane namirnice.

https://www.b92.net/zdravlje/ishrana.php?yyyy=2022&mm=11&dd=02&nav_id=2236643

A ja volim sardine i tunjevinu u konzervama, posebno tunjevinu za salatu, mada ne jedem cesto jer gledam da bude u svežem stanju..
Tunjevina.
 

Darth Vader

Buduća legenda
Poruka
30.377
Srce moje antipatično ne voljeno. :)
Šta ona voli. :)
:kiss:



Nemam pojma.Ribu jedem u restoranu.Ne razmišljam o takvim stvarima.A sardine sam jeo domaće kad je pravila Sreda letos.I da.Bilo je limunovog soka sa njima.Ukusno je bilo.
(jao bila je i pašta,mrzim paštu :/ )
 
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.