Трогодишња средња школа

Meliot

Elita
Poruka
15.429
Који се смисао средњег образовања у Србији које траје три године осим оспособљавања малдих људи на науче неки занат? Никада ми нису биле јасне те ,,трогодишње средње школе''. Шта фали да ученици бар кроз неку праксу заврше и четврти разред средње школе а не а буду деградирани за цео живот као ,,полуписмени'' и ,,неписмени'' средњошколци? Kaкво је ваше мишљење о овом питању?
 
Zavrse zanat i zaposle se sa 18 godina, zasnuju porodicu sa 22, dok se njihovi vrsnjaci studenti za to vreme opijaju i drogiraju...

Oni su elita i stub drustva.
Не знам да ли се спрдаш, они и немају афинитете да буду елита друштва.
Али, све чешће та елита кука како не може да нађе мајстора за ово или оно, како им мајстори скидају кожу и слично.
Дакле, свако са својим способностима и склоностима, битно је да поштено својим радом зарадиш за живот, не можемо сви бити интелектуалци, нити можемо сви знати да лепимо плочице или шолујемо.
 
Не знам да ли се спрдаш, они и немају афинитете да буду елита друштва.
Али, све чешће та елита кука како не може да нађе мајстора за ово или оно, како им мајстори скидају кожу и слично.
Elita su jer imaju vise para i staza i nekretnina (ne trce u Beograd da budu podstanari u podrumima) ne znam koji bi bio kriterijum za elitizam inace.
Takodje otvorena su im vrata EU sto se za advokate ne moze reci.
не можемо сви бити интелектуалци, нити можемо сви знати да лепимо плочице или шолујемо.
Bukvalno svako moze biti intelektualac, na primer istoricar ili prevodilac, dok prakticno umece nije za svakoga.
 
Poslednja izmena:
Не знам да ли се спрдаш, они и немају афинитете да буду елита друштва.
Али, све чешће та елита кука како не може да нађе мајстора за ово или оно, како им мајстори скидају кожу и слично.
Дакле, свако са својим способностима и склоностима, битно је да поштено својим радом зарадиш за живот, не можемо сви бити интелектуалци, нити можемо сви знати да лепимо плочице или шолујемо.
Pusti ga, vidiš da lupa kao lonče niz stepenice.
 
Elita su jer imaju vise para i staza i nekretnina (ne trce u Beograd da budu podstanari u podrumima) ne znam koji bi bio kriterijum za elitizam inace.
Takodje otvorena su im vrata EU sto se za advokate ne moze reci.

Bukvalno svako moze biti intelektualac, na primer istoricar ili prevodilac, dok prakticno umece nije za svakoga.
Бити интелектуалац не значи само имати диплому факултета.
За елиту није довољан новац. Иначе би мафијаши били елита, а нису. Само имају новац.
 
Nzm, moje iskustvo, kao i svih ljudi oko mene, a i na medijima se često pominje, jeste da više maltene nema majstora u Srbiji. Tj. da su masovno zapalili na zapad pa ovde moraš da juriš nedeljama pa i mesecima da nađeš nekoga. Da su elita i da ovde žive kao bubrezi u loju, ne bi imali potrebe da odlaze. Makar ne u tolikom broju.

Isto naravno važi i za „neelitu“, tj. one sa faksom. Tako da ta pričica nešto ne pije vodu...
 
Елити

не ребају мајстори

Купује елита квалитетно и ич не треб аодржавањае
Е?
Њима се не кваре чесме, не пуцају цеви, не кваре се кола, не прсне стакло?
Ули ти то замишљаш овако: прсну цеви у стану, они купе други и преселе се. Запуши се филтер за гориво, они оду и купе други ауто.
 
Али, све чешће та елита кука како не може да нађе мајстора за ово или оно, како им мајстори скидају кожу и слично.
Upravo ovo.
Hiperinflacija fakultetski obrazovanih osoba dovodi do toga da se više ništa ne popravlja već si prisiljen kupiti novo.
Kod mene u gradu jedan jedini urar.
Moj stari ima neki skuplji švicsrski sat, da ovoga nema, bio bi prisiljen voziti se 50 km dalje i trošiti gorivo za obično redovito servisiranje.
Često pomislim da mi četverogodišnja i fakultet uopće nisu trebali, već da bi do sada sa zanatom negdje u inozemstvu mogao mlatiti debele pare i imati svoje radnike.
 
Upravo ovo.
Hiperinflacija fakultetski obrazovanih osoba dovodi do toga da se više ništa ne popravlja već si prisiljen kupiti novo.
Kod mene u gradu jedan jedini urar.
Moj stari ima neki skuplji švicsrski sat, da ovoga nema, bio bi prisiljen voziti se 50 km dalje i trošiti gorivo za obično redovito servisiranje.
Često pomislim da mi četverogodišnja i fakultet uopće nisu trebali, već da bi do sada sa zanatom negdje u inozemstvu mogao mlatiti debele pare i imati svoje radnike.
Ми одавно немамо ниједног часовничара, туга. Одеш код Кинеза и купиш неко ђубре које ради 2 дана, уместо да поправиш свој квалитетан сат.
Ја поштујем занатлије и не очекујем да са њима водим високоинтелектуалне разговоре, довољно је да знају свој посао.
Мада, неки су ме врло пријатно изненадили током разговора, врло здраво резонују.
 
Који се смисао средњег образовања у Србији које траје три године осим оспособљавања малдих људи на науче неки занат? Никада ми нису биле јасне те ,,трогодишње средње школе''. Шта фали да ученици бар кроз неку праксу заврше и четврти разред средње школе а не а буду деградирани за цео живот као ,,полуписмени'' и ,,неписмени'' средњошколци? Kaкво је ваше мишљење о овом питању?

Pa toliko traje program za ta zanimanja. U okviru toga je i praksa. Naravno, svako ko želi dalje, može naknadno da upiše četvrtu godinu, pa čak i posle fakultet. Tako da niko nije degradiran za ceo život, može da nastavi školovanje ako želi.
 
Pa toliko traje program za ta zanimanja. U okviru toga je i praksa. Naravno, svako ko želi dalje, može naknadno da upiše četvrtu godinu, pa čak i posle fakultet. Tako da niko nije degradiran za ceo život, može da nastavi školovanje ako želi.
Aли не разумем зашто уопште постоји тај трогодишњи програм? Ја знам двоје људи који су потезали свакојаке везе да не заврше тамо јер остане ипак у биографији образовања да си тамо ишао без обзира што је накнадно завршио четврти разред. А и већина људи иде линијом мањег отпора, идем у школу док морам (државну) а псоле се сналазим како знам и умем.
 
Ми одавно немамо ниједног часовничара, туга. Одеш код Кинеза и купиш неко ђубре које ради 2 дана, уместо да поправиш свој квалитетан сат.
Ја поштујем занатлије и не очекујем да са њима водим високоинтелектуалне разговоре, довољно је да знају свој посао.
Мада, неки су ме врло пријатно изненадили током разговора, врло здраво резонују.
Има техничка школа са електро смером у мом граду и не можеш мајтора да нађеш електричара да ти замени штекер. И ти професори или наставници примају плату и иду на посао кобајаги да уче децу.
 
Aли не разумем зашто уопште постоји тај трогодишњи програм? Ја знам двоје људи који су потезали свакојаке везе да не заврше тамо јер остане ипак у биографији образовања да си тамо ишао без обзира што је накнадно завршио четврти разред. А и већина људи иде линијом мањег отпора, идем у школу док морам (државну) а псоле се сналазим како знам и умем.

Ništa ne ostaje. Ti kad završiš 3. plus 4. stepen, ti imaš dve diplome. Jednu kao "zanatlija", drugu kao "tehničar". Na toj četvorogodišnjoj diplomi nigde ne piše da si išao 3+1, to je ista diploma kao i nekoga ko je odma išao za tehničara.
 
Ništa ne ostaje. Ti kad završiš 3. plus 4. stepen, ti imaš dve diplome. Jednu kao "zanatlija", drugu kao "tehničar". Na toj četvorogodišnjoj diplomi nigde ne piše da si išao 3+1, to je ista diploma kao i nekoga ko je odma išao za tehničara.
Pa pišu predmeti koje je neko položio i može se zaključiti na koji je smer išao učenik. Mada mislim da to sve lepo piše u svedočanstvima.
 
Pa pišu predmeti koje je neko položio i može se zaključiti na koji je smer išao učenik. Mada mislim da to sve lepo piše u svedočanstvima.

Mislim da ne piše. Ti polažeš razliku predmeta koji ti fale, tako da na kraju dobiješ 4 nova svedočanstva. Imaš 3 za zanat i dobiješ još 4 za tehničara. Kad odeš da apliciraš za posao, poneseš samo 4 za tehničara. Ne vidim kako neko može da zna.
 

Back
Top