Tipovi roditelja i roditeljstva

bRu zLi

Poznat
Poruka
9.401
Tipovi roditelja

Autoritarni ili diktatorski roditelji postavljaju stroga pravila i očekuju da se ona poštuju. Plasiraju deci ono što oni smatraju ispravnim, a što je u skladu s njihovim vlastitim ubeđenjem iako u mnogim slučajevima njihovo insistiranje na redu i disciplini postaje teret detetu. Dete se takvih roditelja plaši i iz straha se njima u svemu pokorava. Takvi roditelji imaju zapovedničko držanje, obično su kruti, emocionalno siromašni, veoma strogi, a ponekad samoživi i agresivni. Od deteta se zahteva da bude tiho i disciplinovano, da ne pokazuje emocije (pogotovo u javnosti). Roditelji smatraju često da upravo takvim vaspitanjem pružaju detetu priliku da očvrsne i razvije se u zrelu, jaku i samostalnu osobu, ali događa se upravo suprotno.
Deca autoritarnih roditelja često postaju sramežljiva i povučena, nesamostalna i zavisna o nekom autoritetu, a ponekad ostavljaju i utisak hladne osobe jer su naučena da ne pokazuju emocije. Drugi smer prema kojem može poći dete autoritarnih roditelja je agresivnost, da bi napakostilo roditeljima i od njih izvuklo i minimum emocija, pa makar se ta emocija zvala ljutnja.

Permisivni ili blagi roditelj, s druge strane, nastoji da bude što popustljiviji, ali je veoma pasivan kad teba da postavi ograničenja ili da uzvrati na neposlušnost. Takvi roditelji ne postavljaju stroge zahteve, niti imaju jasne ciljeve za svoju decu, verujući da im treba omogućiti da se razvijaju u skladu s prirodnim sklonostima. Detetu se sve dozvoljava, gotovo da nema zabrana, te se može dovesti u situaciju da se oseća zanemarenim i nevoljenim. Mada roditelji smatraju da izostankom zabrana podstiču samostalnost, postižu upravo suprotno: dete postaje sramežljivo, nesamostalno ili čak u nekim slučajevima agresivno samo da bi se osetilo voljenim i u centru pažnje i brige.

Autoritativni roditelji (ne autoritarni koji su, zapravo, diktatorski), nasuprot diktatorskim i blagim, uspevaju da dovedu u ravnotežu jasna ograničenja sa intimnom porodičnom atmosferom. Oni daju smernice, ali ne nameću krutu disciplinu; objašnjavaju svoje postupke i dozvoljavaju deci da imaju uticaja na donošenje važnih odluka. Takvi roditelji uvažavaju samostalnost svoje dece, ali od njih zahtevaju visoki standard odgovornosti prema porodici, drugovima i široj zajednici. Podstiče se i ceni odgovornost. Kod dece ovakvog načina vaspitanja omogućuje normalan razvoj samopoštovanja i samopouzdanja, deca se osećaju i slobodno i zaštićeno, te postaju samostalni mladi ljudi.

U prebrižne roditelje, među kojima su najčešće majke, spadaju oni koji žive u stalnom strahu da se njihovom detetu nešto ne dogodi kada oni nisu s njim. Oni ne mogu najčešće da sagledaju stvarne mogućnosti svoga deteta u njegovom osamostaljivanju već nepotrebno dugo smatraju svojom odgovornošću zadovoljavanje detetovih potreba i obaveza. Deca ovakvih roditelja postaju nesigurna, nepouzdana i nesamostalna.
Stalni strah u kome žive ovakvi roditelji čim nisu s detetom, često se prenosi i na dete, pa se i ono plaši odvajanja, produžava se njegova zavisnost od roditelja i usporava razvoj.

Glavne odlike demokratskog tipa roditelja
su u tome što oboje zajednički podižu svoje dete, utiču na njegov razvoj i podjednako se osećaju odgovornim kada nastanu teškoće ili dođe do neželjenih posledica.
Svoj autoritet kod dece ovi roditelji zasnivaju na međusobnom poznavanju, poštovanju i razumevanju. Lični primer im je osnovno sredstvo u delovanju na dete. Ovi roditelji se prirodno ponašaju pred svojim detetom. Ne ustručavaju se da priznaju kada su pogrešili ili kad nešto ne znaju.
Dete takvih roditelja se ne zatvara u sebe, govori o svojim uspesima i neuspesima, sukobima s drugovima, itd.
 
Poslednja izmena:


To se zove uticaj spoljasnje sredine.....

Ima veze sve sa svacim....Sve je to domino efekat.....Pogledaj kakvi su bili vaspitni procesi 60-70 kad je bio komunjarizam i patrijarhat......Otac je bio u svemu 95% a majka je vaspitavala 5%..........Sve se to menja i utice i na roditelje i na decu i na roditeljstvo......

E sad ko ne razume sta da mu radim ne mogu da mu crtam
Ja veryjem da su majmuni drugacije vaspitali Tarzana jer tamo je bilo bas puno "demokratije" ili je pak uopste nije bilo.......Pogledaj koliko se Tarzan razlikovao kad je sisao medju ljude u demokratsko drustvo
 
Da li se sećate domaćeg filma "Srećna porodica", u kojem sin svira violinu, ćerka igra balet a međusobno razgovaraju na engleskom. Ova komedija s početka osamdesetih postala je stvarnost tranzicione sadašnjice. U filmu dovedeno do karikature danas je svakodnevica mnogih osnovaca i adolescenata, koji pod teretom neispunjenih ambicija svojih roditelja, umesto da uživaju u detinjstvu provode sate na teniskim terenima ili u školama stranih jezika.
Upravo je ovaj film bio prva asocijacija naše sagovornice kada smo predložili razgovor o neostvarenim roditeljskim željama. Prof. dr Gordana Dedić, neuropsihijatar i psihoanalitički psihoterapeut, radi na Odeljenju za mentalno zdravlje i vojnu psihologiju Klinike za psihijatriju VMA i načelnik je Odseka za zdravstveno prosvećivanje.

- Roditelji u svoje dete unose neke sopstvene želje i deca to mogu, ali i ne moraju da prihvate - kaže prof. Dedić. - Zavisno od tipa roditelja i roditeljstva, to su uglavnom očevi, ali nije pravilo, naročito sada kada se uloga muškarca promenila i majke su sve češće te koje "nose pantalone" u kući. Zloupotreba roditeljskih želja odvija se po obrascu "eto, ja nisam mogao, možda će moći moje dete". Na primer "ja sam želeo da budem doktor, ali nisam imao para, pa će moje dete završiti medicinu". Ovo poslednje naročito je izraženo kod generacija iz pedesetih, šezdesetih, pa i sedamdesetih godina prošlog veka, kada su se više cenile intelektualne funckije i profesije kod kojih se završava fakultet, jer je to značilo i bolji standard. Nove generacije mladih roditelja, koje su devedesetih godina išli u osnovnu školu, s jedne strane imaju sećanje na svoju porodicu, koja je možda bila i boljeg položaja, a s druge strane su prošli ozbiljnu krizu, u trajanju od skoro decenije i na svojoj koži osetili ozbiljne promene, pa kad su konačno stasali da postanu roditelji oni su, naravno, poželeli da njihova deca to izbegnu. To je sasvim normalno očekivanje, ali su se umešali socio ekonomski faktori, u smislu da su neki postali mnogo bogatiji nego što su ikada pomišljali da mogu da budu i tu počinju problemi. Ne samo da roditelji žele da deca ispune njihova očekivanja ili da ih makar dostignu, već im nude modele koji nisu bili iz njihove porodice, koji uopšte nisu balkanski, već dolaze sa zapada, gde se od dece traži da studiraju u inostranstvu ili još u predškolskom uzrastu uče po nekoliko jezika, idu u muzičku, baletsku školu.

Postavlja se pitanje koliko je to primereno, koliko su deca sposobna da prate roditeljske želje. Ona, naravno, moraju da zadovolje svojim intelektualnim predispozicijama da bi uopšte ušla u tu roditeljsku priču, koja je često, usled nedostatka vremena ili preterane ambicije krojena prema šablonu usvojenom iz literature, filmova ili pop kulture koja dominira na televiziji. Možda roditelji pokušavaju da nadoknade ono što u svoje vreme, u ratnim i poratnim godinama nisu mogli da priušte. Deci treba ponuditi sve što je moguće, ali upravo tu leži zamka jer se postavlja pitanje koliko deca to žele. Nekad roditelji u svojoj ambiciji deci nude izbor sportova koji njima ne leže, pa se tako, na primer, trapavo dete šalje na klizanje.
Statistika govori da 25 odsto dece roditelji vode na neki sport. Nije reč o igranju na poljani ili u komšiluku, već aktivnosti koja često angažuje cela popodneva. Opet, istraživanja govore da 70 procenata dece napušta sportove koji su im na neki način nametnuti. Sport je nešto što treba da bude fizička aktivnost, a samo malom broju dece će postati buduća profesija. Iako među decom sigurno rastu novi Vlade Divac, Novak Đoković ili Ana Ivanović, mnogo je zdravije baviti se sportom nego očekivati neke vrhunske rezultate koje deca možda ne mogu da postignu. Učenje jezika je korisno, ali postavlja se pitanje koliko detetu ostaje slobodnog vremena kada se obaveznim školskim jezicima pridruži još jedan. Treba pronaći ravnotežu između potreba i želja, ali imajući u vidu da se često javlja disproporcija između želja jednih i potreba drugih. Svako ima svoje ideale, s jedne strane roditelji, s druge deca, i treba raditi na tome da se oni poklope.

- Setila sam se jedne pacijentkinje, već majke male devojčice, koja u svoje vreme nije smela da kaže tati, inače profesoru matematike, da ne želi to da studira, iako je bila talentovana. Ona je svakog leta, umesto da se igra s decom, vežbala zadatke s tatom i verovatno joj se matematika ogadila. Stariji brat je odbio poslušnost i otac ga je bukvalno oterao od kuće, živeo je sam kod bake, radio, finansirao se, uspeo da završi fakultet i odnosi su se izgladili. Ona nije imala hrabrosti da se suprotstavi tati i krenula je njegovim stopama, da bi u rekordnom roku završila matematiku, iako je zapravo htela da studira engleski. Dakle, postoje i ekstremni slučajevi, gde roditelji apsolutno odbace dete ukoliko se ne povinuje njihovim željama. Pasivnija deca to prihvataju, dok se ona malo ratobornija suprotstavljaju.

Roditelj-diktator će bez pogovora tražiti od deteta da ispunjava njegove želje, u suprotnom, ono nailazi na zabranu. Na deci je da li će to prihvatiti, povinovati se i manje - više uspešno otaljavati ili odbiti. Aktuelan je upis u srednje škole i na fakultete, i praksa govori da je neuspeh mnogo veći kod one dece kojoj je izbor nametnut. Ukoliko se to desi, bolje je dozvoliti da propadne jedna godina i tako omogućiti detetu da se vrati onome što želi. Dešava se i da dete ne zna šta hoće, pa roditelji moraju umesto njega to da osete. Ali, to već zahteva kvalitetniji odnos između dece i roditelja, u kojem jedni prepoznaju potrebe drugih. Neko je naučio da bude submisivan, pasivan, pa jednostavno ćutke prihvata nešto što će kasnije možda i zavoleti, ali to je možda prvo ispoljavanje budućeg odnosa u kome će roditelji, ako su detetu izabrali školu jednog dana birati i bračnog partnera. Deci treba dozvoliti da u nekom momentu sama odlučuju, uz podršku roditelja.
- Najveći je problem neprepoznavanje potreba deteta od strane roditelja. Ugledanje na uzore, po tipu "pokondirene tikve" može da dovede do velikih problema. Na primer, ukoliko komšija školuje decu u Italiji "pa ako mogu oni, mogu i ja", a dete pritom ne voli da se odvaja od kuće ili jednostavno nema takve ambicije. Dešavalo se, kod nekih pacijenata, iako je daleko od toga da bude pravilo, da se tokom takvih odvajanja uđe u prve psihotične epizode ili depresije.

Identitet se formira do treće godine života, kada dete stiče jasnu sliku o sebi i o onome drugom. Kasnije je identitet pod uticajem zabrana, moralnih normi i ponašanja koje se stiče u porodici i društvu. Roditelji intuitivno svojoj deci nude ono što su njima njihovi očevi i majke ulili kroz odobravanje ili zabranu. U nemogućnosti da dostignu identitet koji im se nudi u porodici, ili osećaju prezir prema vrednostima koje se nude, deca u odbrani od nametnutih ambicija biraju identitet potpuno suprotan onome što roditelji žele i ulaze u delikventno ponašanje, kriminal, prostituciju, narkomaniju.
- U konfuziji adolescentskih godina, perodu bura, razmišljanja, donošenja važnih životnih odluka kod dece se ponekad javlja osećaj da nisu ravni sa svojim roditeljima i ponekad ulaze u model suprotan čak i sopstvenim genetskim i intelektualnim sposobnostima, koje kao struktura ličnosti može da zadovoljim, pa i u delikvenciju. Zašto deca to biraju? Bolje je biti najbolji u nečemu, pa makar to bilo i loše, nego večito u senci roditelja, koji su uspešni, koji su direktori, koji su naj - naj. Negativan identite upravo je jedna vrsta bunta, revolta prema svim onim identitetima koji se nude u porodici.
Decu treba podržavati, usmeravati, prepoznati njihove potrebe, ali ljubav je najvažnija. Kvantitet ne može da nadomesti kvalitet, pa je bolje provesti pet minuta u aktivnosti u kojoj dete uživa nego sate i sate na terenu za sport za koje dete ne pokazuje nikakav afinitet.


Opasni sindrom
U praksi postoji sindrom "maja i juna", kada deca, zbog loših ocena koje ne mogu da poprave i prevelikih roditeljskih očekivanja često učine nešto nažao sebi. Nisu retki ni pokušaji samoubistva.
 
To se zove uticaj spoljasnje sredine.....

Ima veze sve sa svacim....Sve je to domino efekat.....Pogledaj kakvi su bili vaspitni procesi 60-70 kad je bio komunjarizam i patrijarhat......Otac je bio u svemu 95% a majka je vaspitavala 5%..........Sve se to menja i utice i na roditelje i na decu i na roditeljstvo......

E sad ko ne razume sta da mu radim ne mogu da mu crtam
Ja veryjem da su majmuni drugacije vaspitali Tarzana jer tamo je bilo bas puno "demokratije" ili je pak uopste nije bilo.......Pogledaj koliko se Tarzan razlikovao kad je sisao medju ljude u demokratsko drustvo

Malo je bolesno mešati politiku i roditeljstvo.
Svako društveno uredjenje na neki način utiče na roditeljstvo, ali je glupo praviti podelu na osnovu društvenog uredjenja jer u svakom ima svih vrsta roditelja.
 
Malo je bolesno mešati politiku i roditeljstvo.
Svako društveno uredjenje na neki način utiče na roditeljstvo, ali je glupo praviti podelu na osnovu društvenog uredjenja jer u svakom ima svih vrsta roditelja.

Sta je bre sa tobom??????

Ko ovde pominje politiku???

Gde ti ovd idis politiku? Ko mesa politiku i roditeljstvo?????
================

Ja ne vidim....

A i da vidim i da postoji uopste nije bolesno!!!!!!!! Ko si ti da kazes sta je bolesno???
Jel si neki nobelovac jel si Ce Gevara jel si Sokrat ili Platon?????
Jel si pedagog?
Jel si psiholog?

Cuti i pusti strucnjake da rade svoj posao.Ako je tebi nesto bolesno problem je u tebi!

Sta je sve Frojd rekao i izneo kao teorija - neki bi rekli bolesno i morbidno da gore ne moze da bude, pa sta sad kao to nije istina jer neki neobrazovani covek iz te sfere kaze ej meni je ovo bolesno?????Nemoguce??? Cudno???

Albert Ajnstajn je govorio da je uspeo i bio genije jer je razmisljao kao dete - za njega nista nije bolesno za njega nista nije bilo previse nemoguce,neostvarljivo, malo verovatno......

Upravo ono sto ti radis i kako razmisljas najvise koci razvoj ljudskog misljenja i intlekta.....Kad bi za sve nasli opravdanje da je previse bolesno ili nemoguce za poverovati ili malo verovatno ne bi jos uvek izasli sa pecine ili sisli sa drveta kao vrsta....
 
Mrzi me da polemisem na temu, ali naziv te jedne podgrupe nije valjan ni jezicki ni smisaono i to je to. Nastavi bez mene da shizish.:bye:

Ah pa nema sad mrzi me i slicno KAD SU TI PONESTALI ARGUMENTI!!!!! Kao mrzi me + argumentum ad hminem kad nemas drugih argumenata....

Ko sizi??? JA samo lepo objasnjavam i pitam ko si ista ti kad imas kritiku na podelu.....
Zasto odmah vredjate....Meni je uvek bilo zanimljivo kako vi to znate kako se oseca osoba i u kakvom je emotivnom stanju a ne vidite je vidite samo njene postove........Kako dajete sebi na pravo da namecete nekome svoju iskrivljenu percepciju tj opazanje i zamisljanje te osobe.....
Ja ne sizim,sasvim sa cool....Ali ne ti sad hoces da mi nametnes svoje misljenje sta ja trenutno radim....Npr ja se smejem urlam od smeha a ti mozes da kazes ih bas steta sto places dok pises ove postove sve bre iskvasi tastaturu od suza........

Tek sad znam na sta mislis.....Ti mislis na Glavne odlike demokratskog tipa roditelja!!!!

Pa ko je tu covece spomenuo demokratiju i da ona ima nekakve veze sa tipom roditelja (a ima ali nije spomenuto ovde)

Jos mi kacis neke wiki linkove koje pisu i deca od 5 gofina mislim ono :dash::dash::dash::rtfm:

Kad bi se frljali "dokazima" sa wikipedije ne bih se bavio vise nikada naukom i intelektom...Wiki moze da pise ko hoce i sta hoce......

Ne razumem sta si htela da postignes time sto ces kao da me edukujes da naucim sta je demokratizam? Pa to svako zna sta je...Potice od reci demos=narod i kratein=vladati =vladavina naroda,ravnopravnost naroda koji vlada.....

A sto nije ni jezicki ni smisaono valjan? Hajde kazi? Jel si lingvista ili???Kako se to bese kaze.....Ja ne znam sto bi to bio problem

Ako si lingvista moras da razgranicis da nije isto IMENICA demokratija i OPISNI PRIDEV DEMOKRATSKI .....To nije ista stvar......

U ovom slucaju tip roditelja je "demokratski" sto nema nikakv veze sa politikom vec se hoce opisati tip roditelja koji su podjednako u vaspitnom procesu - i majka isto onoliko koliko otac i da svi imaju prava i za sve isto vazi i kad grese i kad rade dobro i za dete i za majku i za oca, pa se onda dete vaspitava ucenjem po modelu a nekim kaznama zastrasivanjima i slicno.....Zato se kaze demokratski tip jer roditelji nisu neki tiranini niti autoriteti koji i kada nisu u pravu oni su ipak u pravu jer su oni roditelji,stariji su i bolje znaju....

Hajde da vidimo tvoje razloge i jezicke i smisaone zasto ovakva podela nije dobra????
 
Poslednja izmena:
Znaci danas se ne cene intelektualne funkcije i profesije kod kojih se zahteva fakultet?
To sto se u predskolskom dobu deci nude strani jezici i balet je iz razloga sto deca u tom periodu najlakse usvajaju strani jezik. Programi su prilagodjeni tom uzrastu i uglavnom se realizuju kroz igrovne aktivnosti.
Takodje motorika, vizuomotorne sposobnosti se takodje razvijaju u ovom periodu i eto potrebe za baletom...

To sto su deca isfrustrirana u pogledu skole nije samo roditeljska krivica. Zapravo mislim da cilj skole i nije da necemu nauci decu jer da jeste skolski sistem bi izgledao drugacije ( ovde mislim na skriveni kurikulum skole)...
 
Znaci danas se ne cene intelektualne funkcije i profesije kod kojih se zahteva fakultet?
To sto se u predskolskom dobu deci nude strani jezici i balet je iz razloga sto deca u tom periodu najlakse usvajaju strani jezik. Programi su prilagodjeni tom uzrastu i uglavnom se realizuju kroz igrovne aktivnosti.
Takodje motorika, vizuomotorne sposobnosti se takodje razvijaju u ovom periodu i eto potrebe za baletom...

To sto su deca isfrustrirana u pogledu skole nije samo roditeljska krivica. Zapravo mislim da cilj skole i nije da necemu nauci decu jer da jeste skolski sistem bi izgledao drugacije ( ovde mislim na skriveni kurikulum skole)...

Cene se.

Jeste to tacno sto pricas trba razvijati mentalno-motorne procese kod dece ali fora je u tome da roditelji preteruju.....To je za dete premnogo odjedanput a do juce se samo igralo i nista vise....Ovo cak moze i biti kontraproduktivno...Evo da krenem od mene - Ja radim 100 stvari i imam 15 hobija ali oni su maltene kao profesija znaci nije zajebancija...Radim ono sto maltene niko drugi ne radi i ne moze da stigne...Uvak sam u nedostatku vremena i ne mogu lepo da se posvetim svemu 100%......Ovo izaziva veeeliki stres, nervozu, i tesko je ziveti sa time dodje ti jedan dan da sve batalis i da narednih 5 godina samo lezis na nekoj plazi i gledas u talase......
E zamisli sad malu decicu kad im sve ovo natrpaju.....

Znam licno roditelje gde im dete pored skole ide i na engleski,na sport i na jos nesto.....Pa to je mnooogo....A fora je sto jos roditelji traze rezultate i u skoli i na jeziku i na sportu i stalno pricaju detetu - trudi se maksimalno jel vidis koliko bacamo pare na tebe i koliko ulazemo a ti kako nam bre vracas - i tako sve do zavrsetka fakulteta pricaju.......Detetu je ovo veoma tesko da ispuni i da odrzi + oseca veeeeliku krivicu i grizu savesti da ne izneveri ocekivanja roditelja sto ga jos vise koci i opterecuje.......

Dete ima u skoli sve sto mu je potrebno, didakticki materijal je napravljen tako da sve razvija, ne treba dodatno nista, nego roditelji vole da se q..urce.....
 
Roditelji trebaju da podstiču svoje dete da se bavi vannastavnim aktivnostima
i da podržavaju svestranost deteta, otvaraju mu mogućnosti opipavajući puls,
prateći kako se razvijaju interesovanja i afiniteti
Ali ne pod prislom, ne obavezno i protiv volje deteta.

Ostvarivanje lične ambicije preko deteta je česta pojava kod mnogih roditelja
i donekle prirodan poriv, jer svaki roditelj želi svom detetu ono što misli da je najbolje za njega
Dal će preteratri u toj želji zavisi od ličnosti roditelja, nivoa svesti
 
Deca u redovnoj skoli nemaju nista, a o nedostatku didaktickog materijala da ne govorim. Kada dete krene u skolu insistira se na verbalnom ucenju koje deci nije primereno. Deca treba da uce kroz igru i kroz iskustvo. Ociglednost bi u ovom uzrastu bio primaran didakticki princip koji nazalost cesto nije zadovoljen...
Ti sada sam odlucujes sta ces raditi. Hobi sluzi da se opustis i razonodis ne treba da bude posao i da stvara opterecenje...
Treba uciti decu da postizu rezultate u onome sto rade, jer neuspeh stvara frustraciju. Slazem se da recenica "vidis koliko para BACAMO na tebe" nije bas najsretniji izbor...
 
Dete na ranom uzrastu ne moze da uci po modelu. Potreban je roditelj da odredi sta je dobro a sta ne...

Moze!

Izvini molim te ali ovo nije tacno...Nemojte da pokusavate da dajete neke zakljucke sa logickim greskama vec sam rekao DA SVAKODNEVNI POJMOVI KOJI SU ISTI KAO PSIHOLOSKI NAUCNI POJMOVI NE ZNACE ISTU STVAR! Vi po prizvuku reci definisete neku psiholosku pojavu! Tako se ne moze voditi naucna diskusija i negirati neciji stav (tj stav udruzenja psihologa) !

Ti ne znas sta je ucenje po modelu, ne znas kada se javlja i koje su odlike.....

Nije potreban roditelj nista da odredjuje...Ne uci dete kad mu neko sad kaze Ajde uci...E sad nemoj vise...I dete stane i u bypass je modu......

Najprostiji vidovi ucenja su senzitizacija i habituacija koji se javljaju najranije u filogenezi i imaju biolosko – adaptivni znacaj

Senzitizacija je povećana osetljivost organizma, koja nastaje usled ponavljanja intenzivnih i opasnih draži.Habitacija se sastoji u tome da se na draži koje se ponavljaju, a nisu od značaja sve slabije i slabije reaguje, a na kraju i sasvim prestaje

Posle toga ide klasicno uslovljavanje koje je karakteristicno za zivotinje,zatim emocionalno uslovljavanje - ljudi, pa onda malo slozeniji a to su instrumentalno uslovljavanje - simpanze, ucenje po modelu i ucenje uvidjanjem
======================================================
Dete kada se rodi uci senzitizacijom i habituacijom a odmah nakon toga ucenjem po modelu! Jer ono jos nema mentalne funkcije za ucenje uvidjanjem!

Deca kada su mala nemaju drugi uzor vec samo roditelje...Nema vrsnjacke grupe nema nicega....Jedini uzor predstavljaju roditelji....Tako da mala deca podsvesno "snimaju" i imitiraju svoje roditelje i nastoje da budu kao oni.....Kako rastu i dolaze u kontakt sa socijalnom sredinom i vrsnjackom grupom oni polago svoje uzore prebacuju sa roditelja na clanove vrsnjacke grupe i neke nove modele uzora koji su u socijalnoj sredini...

Tek kada se razviju mentalne funkcije pocinje ucenje uvidjanjem i osoba uvidja relacije,razvija se konvergentno i divergentno misljenje analiza sinteza indukcija dedukcija i sl...I na kraju je to zreo covek!

Znaci dete na malom uzrastu moze da uci, e sad sto ti imas problem da shvatis to, to je tvoj problem a ne problem dece....
 
Roditelji trebaju da podstiču svoje dete da se bavi vannastavnim aktivnostima
i da podržavaju svestranost deteta, otvaraju mu mogućnosti opipavajući puls,
prateći kako se razvijaju interesovanja i afiniteti
Ali ne pod prislom, ne obavezno i protiv volje deteta.

Ostvarivanje lične ambicije preko deteta je česta pojava kod mnogih roditelja

i donekle prirodan poriv, jer svaki roditelj želi svom detetu ono što misli da je najbolje za njega
Dal će preteratri u toj želji zavisi od ličnosti roditelja, nivoa svesti

Pa to to......A ovo se desi u 80% slucajeva..........Jednostavno znam

Sta mislis da ce Novakov sin da bude rok zvezda ili automehanicar???

NE bice teniser.....Brzo ce zaboraviti da i ne voli toliko tenis koliko kuglanje kad vidi da se u tenisu zaradjuje po milion dolara po mecu

Sta mislis da ce Bekamov sin da bude Jazz pevac? HAhahahha evo ga vec je fudbaler i vec su ga rezervisali i kupili za 15 godina unapred a mali ne moze ni da ide i ne zna jos kako se zove.....Ti mislis da on to voli??? To su ga ubedili da voli ispiranjem mozga svaki dan.........

Ima puno primera toga
 
Ko sto rekoh, ponovicu jos jednom, smisao je dobar, ali je naziv los. To ti govorim kao lingvista, a tema me ne zanima nezavisno od bilo kakvih argumenata.

Pa dobro ako si stvarno lingvista daj objasni onda zasto nije naziv dobar ako je smisao dobar :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll: Cim je smisao dobar analogno je da je i naziv dobar.... ako je A=B onda je nuzno i da je B=A ne moze da je A=B, ali B nije =A:hahaha:

A ako je smisao los samim tim je i naziv los jer smisao predstavlja naziv.....Tj naziv daje smisla.....

Daj postavi premise i konkluziju i da se vidi kontradikcija o onome o cemu pricas tako se komunicira u nauci a to tripovanje nije dobar zato sto tako ja kazem i ja sad odoh,ne zanima me nemam vremena i sl + argument ad hominem ostavi za komsinicu kad sa njom pijes kafu i kad razglabate laicki dal ce Kasandra da se uda za Manrikea ili za onog sponzora....

Ako vec nemas vremena i mrzi te nisi morala ni da dajes komentar na temu kada nisi sposobna da ih potvrdis.........Nego svako bi da ode u wc a da ne pusti vodu posle...E pa ne moze......Kad se nesto zas ere treba i da se obrise!

Evo ti primer deduktivnog silogizma
Svi ljudi su smrtni.
Sokrat je čovek.
Sokrat je smrtan.

Znaci tako se dokazuje da je Sokrat smrtan a ne zato sto ja tako kazem a sad odoh jer me mrzi da pricam i diskutujm ali sam ipak ukaljao forum sa svojim nekim hipotezama koje ne mogu da obrazlozim
 
Poslednja izmena:
Izgugla li vise odgovor. Hoces da ti pomognem malo?
Ili ces pazljivije da citas ono sto pisem a ne odmah da pricas kako pojma nemam?

Hahahah a sto vredjas.....Opet ti ili ko bese u funkciji PROROKA....Opet namecete svoje misljenje i pogresno nagadjanje......NE moze covek od vas ni da ode da jede+ sto sam bio na rekreaciji da odgovaram ljudima......

To ti i slicni guglate ja nemam potrebe...Sta vise, vi ste toliko bezobrazni da i ne izguglate tematiku a dodjete ovde i lupate kao Maxim po diviziji sve po nekom svom nahodjenju:hahaha::hahaha::hahaha:

Hajde pomogni ali posle one izvaljene gluposti tesko da ti znas......

Sta pazljivije bre da citam?

"Dete na ranom uzrastu ne moze da uci po modelu. Potreban je roditelj da odredi sta je dobro a sta ne... "

Pa znas li sta si rekla??
Izvini stvarno ali za ovo bi dobila Nobelovu nagradu za retardiranost......Ucenje nema nikakve veze sa interferencijom roditelja.....Hahaha ti mislis roditelj odredi evo drago dete uci ovo i dete uci po modelu hahahahhaha

Dete uci po modelu identifikacijom i poistovecivanjem...To je pasivni podsvesni proces a ne namerni jer ga roditelji namerno izazivaju i teraju dete......


Zar se senzitizacija i habituacija ne javljaju i kasnije tokom zivota?
Da iole nesto znas znala bi da se sen i hab javljaju veoma rano i da sluze da se jedinka sto pre adaptira na novi svet cim izadje iz majkinog stomaka...To je najprostiji vid ucnja ali ti jednostavno o ovome ne znas nista......To sto se javljaju ranije nije kontradikcija ni negacija da se moze javiti i kasnije.....
Kakve veze ima ako se sen i hab javlja rano sa javljanjem i kasnije???Jedno ne negira drugo......Logika - sedi kec!
 
Poslednja izmena:
Izgugla li vise odgovor. Hoces da ti pomognem malo?
Ili ces pazljivije da citas ono sto pisem a ne odmah da pricas kako pojma nemam?

Hahahah a sto vredjas.....Opet ti ili ko bese u funkciji PROROKA....Opet namecete svoje misljenje i pogresno nagadjanje......NE moze covek od vas ni da ode da jede+ sto sam bio na rekreaciji da odgovaram ljudima......A sto pitas onda kad znas da cu da izguglam? Koja je onda svrha pitanja? Radis onda nepotrebne stvari,sama ispadas glupa......Ako mislis da cu da izguglam onda me ne pitaj a ako mislis da necu onda pitaj........:roll::roll::roll::roll:

To ti i slicni guglate ja nemam potrebe...Sta vise, vi ste toliko bezobrazni da i ne izguglate tematiku a dodjete ovde i lupate kao Maxim po diviziji sve po nekom svom naodjenu:hahaha::hahaha::hahaha:

Hajde pomogni ali posle one izvaljene gluposti tesko da ti znas......

Sta pazljivije bre da citam?

"Dete na ranom uzrastu ne moze da uci po modelu. Potreban je roditelj da odredi sta je dobro a sta ne... "

Pa znas li sta si rekla??
Izvini stvarno ali za ovo bi dobila Nobelovu nagradu za retardiranost......Ucenje nema nikakve veze sa interferencijom roditelja.....Hahaha ti mislis roditelj odredi evo drago dete uci ovo i dete uci po modelu hahahahhaha

Dete uci po modelu identifikacijom i poistovecivanjem...To je pasivni podsvesni proces a ne namerni jer ga roditelji namerno izazivaju i teraju dete......


Zar se senzitizacija i habituacija ne javljaju i kasnije tokom zivota?
Da iole nesto znas znala bi da se sen i hab javljaju veoma rano i da sluze da se jedinka sto pre adaptira na novi svet cim izadje iz majkinog stomaka...To je najprostiji vid ucnja ali ti jednostavno o ovome ne znas nista......To sto se javljaju ranije nije kontradickica ni negacija da se moze javiti i kasnije.....
Kakve veze ima ako se sen i hab javlja rano sa javljanjem i kasnije???Jedno ne negira drugo......Logika - sedi kec!
 
Cekaj malo pa se ponasam kao ti:

Hajde gde si jel hoces da ti pomognem,jel izgugla vise?????????

Probaj yahoo pretrazivac google ne izbacuje nista......:hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::rotf::rotf::rotf::rotf:

p.s.Ma znam ja nasla si ali si otisla kod komsinice koja je psiholog da ti objasni to sto si skinula pa da znas da mi objasnis sta i kako ako te pitam :hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha:
 

Back
Top