Quantcast

takmicenje iz informatike

crni_opal

Početnik
Poruka
30
Evo jednog zadatka sa takmicenja:
Snotlinzi su vrlo cudna bica. Imaju odvratnu zelenu kozu, plase se dzinova, vole da plase ljude svojom pojavom, a jedino sto jedu su pecurke. njihov nacin razmisljanja je takodje vrlo cudan! Mladi snotling Grisak je krenuo na veliko druzenje koje organizuje susedno pleme. on jako dobro zna gde se druzenje organizuje, mada put kojim ce do tamo stici bira na malo neobican nacin. Njegovo iskustvo kaze da ukoliko na putokazu do odredjenog mesta stoji razdaljina koja je deljiva sa 3, to znaci da na tom putu ima ljudi, pa ce mu putovanj biti zanimljivo i izgledati 3 puta krace, ukoliko je ostatak pri deljenju sa 3 jednak 1, to znaci da na tom putu ima dzinova, pa ce mu to putovanje biti strasno i izgledati kao da je put duzi 2 puta, a ako je ostatak pri deljenju sa 3 jednak 2, to znaci da bica koja se mogu sresti nisu zanimljiva, pa to ne utice na njegovo putovanje. Takodje je ustanovio da ako je razdaljina neparan broj put je kamenit, pa mu to produzava putovanje za 20%, a ako je razdaljina paran broj pored puta ima ukusnih pecuraka sto znaci da ce mu put izgledati za 40% kraci. kada dodje do raskrsnice na kojoj treba da izabere jedan od dva puta on ce izabrati onaj koji njemu izgleda kraci. ako su putevi po njegovom misljenju iste duzine onda prednost ima onaj na kome ima ljudi, a ako na oba puta ima ljudi onda su mu putevi ravnopravni. napisati program kojim se za unete razdaljine D1 i D2 koje je Grisak procitao na putokazu, ispisuje kojim ce putem Grisak krenuti i kolika je ta razdaljina po njegovom shvatanju.
Primer:Ulaz: D1=24 D2=17 Izlaz: Grisak ide prvim putem koji je duzine 4.80
Ulaz: D1=3 D2=6 Izlaz:putevi su ravnopravni i duzine 1.20
 

mslav

Aktivan član
Poruka
1.037
pretpostavljam da se radi u paskalu...
Kod:
begin
readln(d1,d2);
if odd(d1) then d1:=d1+((d1*20) div 100)
 else d1:=d1 - ((d1*40) div 100);
if odd(d2) then d2:=d2+((d2*20) div 100)
 else d2:=d2 - ((d2*40) div 100);
if (d1 mod 3 = 0) then d1:=d1 div 3
 else if (d1 mod 3 = 1) then d1:=d1 * 2;
if (d2 mod 3 = 0) then d2:=d2 div 3
 else if (d2 mod 3 = 1) then d2:=d2 * 2;
if d1>d2 then writeln('d1 ',d1) 
else if d1=d2 then writeln('d1=d2 ',d1) 
       else writeln('d2 ',d2);
end.
s` tim sto ovo moze jos da se skrati, ali je ovako najrazumljivije..
ovo nije puno tezak zadatak, gledao sam one od prosle godine, i mozda mu je jedan bio ravan...
 

Peruzzi

Domaćin
Poruka
3.962
ja se pogubio :D

procitao sam bas juce sa regionalnog za sredjnje skole od 2004 godine jedan extra nebulozan...sad ne mogu se setim al cu bas da pogledam i ostavim ovde


jel ide neko uopste?
ja prosao na rebp. doduse imadoh samo 100 poena, i to bzvz. i dalje mi nije jasno zasto drug ne radi, a treci znam gde sam pogresio (u for petljama...bilo ih poprilicno pa sam nesto pola-pola a i nisam ni stigao, bedak)
 

crni_opal

Početnik
Poruka
30
Evo i drugog zadatka:
Stigavsi na mesto, gde je druzenje organizovano, Grisak je video da tu stoji nekoliko grupa snotlinga koje on ne poznaje dobro. Na druzenje je doneo nesto pecuraka. Da bi stekao nove prijatelje Grisak je resio da pridje svakoj grupi i ponudi im svoje pecurke. Za podelu pecuraka Snotlinzi imaju posebno pravilo: ako neko u grupi ponudi pecurke i broj tih pecuraka je veci nego broj snotlinga u grupi, tada se pecurke podele ravnopravno tako da svako dobije isti celi broj pecuraka, a onaj koji je ponudio pecurke dobice i ono sto pretekne; ukoliko je broj pecuraka manji od broja snotlinga u grupi, tada snotling koji je ponudio pecurke, umesto da podeli svoje pecurke, od svih iz grupe dobija po jednu pecurku. Grisak zna da kada napusti jednu grupu treba da proveri koliko pecuraka ima, jer ako ima tacno 3 puta manje nego kada je dosao na druzenje, to znaci veliku srecu i svi snotlinzi koji su dosli na druzenje ce biti njegovi prijatelji, pa nema razloga da pecurke deli sa preostalim grupama. napisati program koji za uneti broj pecuraka N koji je Grisak doneo na druzenje, broj grupa koje su stajale K i broj snotlinga koji su stajali u svakoj grupi, biti ispisano koliko ce pecuraka Grisak imati na kraju i da li je obisao sve grupe ili je podelu pecuraka zavrsio ranije zbog velike srece koja ga je zadesila.
Primer: Ulaz: N=50 K=8 6 10 3 7 12 4 15 9
Izlaz: Broj pecuraka koje Grisak ima je 2 i obisao je sve.


Danasnji klinci su stvarno genijalci!!!!!
 

Wilkołak

Domaćin
Poruka
3.441
1. Ovo uopste nije problem iz polja programiranja vec problem iz polja matematike ;
2. Zamlacivanje sa ovakvim glupavim zadacima moze koristiti samo onima koji ce posle skole upisati PMF odsek programiranje;
3. Ostali koji ce upisati ETF nece raditi nista slicno ovim glupostima!

Zasto se deca opterecuju sa ovim glupostima? Tekstovi zadataka su najmanje tri puta duzi nego sto bi trebali da budu, unosenje bezveznih imena samo jos vise zabunjuje i uopste, zadatak je lose definisan!

Deca kao da idu na spojeno takmicenje dijalektike i matematike a ne programiranja! Zna se sta je programiranje a sta je programiranje u sluzbi matematike.

Mislim, postoji toliko problema iz svakodnevnog zivota koji su blizi deci i koji se lakse definisu... Ovde se akcenat stavlja na to da se ZADATAK SAMO TACNO RESI umesto da se zadatak resi sto optimalnijom i programerskijom metodom!

Ono kako treba deliti programere je po stilu njihovog programiranja, a ovde se to ipak ne radi!

Za drustvo matematicara.... rahiticna sestica od mene!
 

juznivetar

Ističe se
Poruka
2.045
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int pecurke, grupe, pocBroj;
bool sve = true;
cout << "Unesite broj pecuraka: ";
cin >> pecurke;
pocBroj = pecurke;
cout << "Unesite broj grupa: ";
cin >> grupe;
int *broj = new int[grupe];
for(int i = 0; i < grupe; i++)
{
cout << "Unesite broj clanova grupe " << i << ": ";
cin >> broj;
}
for(int i = 0; i < grupe; i++)
{
if(broj > pecurke)
pecurke += broj;
if(broj < pecurke)
pecurke = pecurke%broj;
if((pocBroj/3) == pecurke)
{
cout << "Grisak ima veliku srecu!";
sve = false;
break;
}
}
if(sve == true)
cout << "Grisak ima: " << pecurke << " i obisao je sve!\n";
return 0;
}
 

crni_opal

Početnik
Poruka
30
Bas brzo resavate zadatke!!!!
Sve pohvale!
Evo i poslednjeg treceg zadatka:
Vrhunac druzenja snotlinga je organizovanje maskenbala, mada njima maske i nisu potrebne. organizator druzenja obezbedjuje odredjeni broj kostima razlicitih velicina. svaki snotling moze da obuce kostim koji mu je taman ili veliki. Napisati program kojim se, najpre za unet broj obezbedjenih kostima N (N<=100) unose u niz A sve velicine kostima redom od najmanjeg do najveceg, a za unet broj snotlinga K (K<=100) unose u niz B velicine kostima koji su snotlinzima koji su dosli taman i to onim redom kojim su snotlinzi pristizali. Za ovako unete vrednosti odredjuje se broj snotlinga koji ce moci da obuku kostime S, broj preostalih kostima R i broj snotlinga koji nece ucestvovati u maskenbalu jer su ostali bez kostima T.
Primer: Ulaz:N=5 Niz A: 5 7 12 14 22 K=5 Niz B:7 14 3 20 11
Izlaz: Broj snotlinga koji imaju kostim je 5
Broj preostalih kostima je 0
Broj snotlinga bez kostima je 0.


Totalno si upravu Wilkolak slazem se sa tobom i tvojom sesticom za drustvo matematicara!
 

SluX

Zainteresovan član
Poruka
132
Dajte ljudi, ne preterujte. To je osnovna skola. Zadaci uopste nisu bili preterano teski, bila je samo fora u tome ko ima vise rutine, pa su neki uradili sve, neki samo 1 i sl.Takodje,nije tacno da su zadatke resavali samo klinci iz matematicke.Jeste tacno da su bolje prosli, ali to je samo zato sto oni mnogo vise programiraju nego ostali(imaju razne dodatne kurseve i sl).
 

SALE83

Zainteresovan član
Poruka
392
Wilkołak:
1. Ovo uopste nije problem iz polja programiranja vec problem iz polja matematike ;
2. Zamlacivanje sa ovakvim glupavim zadacima moze koristiti samo onima koji ce posle skole upisati PMF odsek programiranje;
3. Ostali koji ce upisati ETF nece raditi nista slicno ovim glupostima!

Zasto se deca opterecuju sa ovim glupostima? Tekstovi zadataka su najmanje tri puta duzi nego sto bi trebali da budu, unosenje bezveznih imena samo jos vise zabunjuje i uopste, zadatak je lose definisan!

Deca kao da idu na spojeno takmicenje dijalektike i matematike a ne programiranja! Zna se sta je programiranje a sta je programiranje u sluzbi matematike.

Mislim, postoji toliko problema iz svakodnevnog zivota koji su blizi deci i koji se lakse definisu... Ovde se akcenat stavlja na to da se ZADATAK SAMO TACNO RESI umesto da se zadatak resi sto optimalnijom i programerskijom metodom!

Ono kako treba deliti programere je po stilu njihovog programiranja, a ovde se to ipak ne radi!

Za drustvo matematicara.... rahiticna sestica od mene!

Samo da kazem svaka ti cast!!
 

Top