Statler and Waldorf
Buduća legenda
- Poruka
- 42.456
You are mixing grandmothers and frogs
Škole, univerziteti i nauka su u totalnoj suprotnosti sa manastirima, crkvama i religijom (ovo sam već rekao, ali hajde da ponovim). Nauka se bazira na dokazima koje svako može da potvrdi, naučnici nikada ne tvrde da poznaju apsolutno sve tajne univerzuma, očekuju da će njihov rad biti ispitivan i kritikovan, i priznaju svoje greške/menjaju stavove kada neko dokaže da nisu u pravu. Cilj škola i univerziteta je da deci prenesu naučna znanja i nauče ih objektivnom i racionalnom razmišljanju. Jedna od najcenjenijih osobina đaka je radoznalost, škole su skrojene tako da podstiču radoznalost.
S druge strane, religija je bazirana na nepromenjivoj i nepogrešivoj dogmi (koja se uvek menja razvojem nauke, ali nećemo sad o tome), sveštenici znaju sve, uvek su u pravu i ne dozvoljavaju bilo kakvu kritiku. Cilj crkava i manastira je da ojačaju crkvenu vlast, i moglo bi da se kaže da su u srednjem veku manastiri i sveštenstvo bili oruđe vlasti za (ne-nasilnu) kontrolu naroda, nešto kao današnja televizija. Radoznalost kod dece je ovde izrazito negativna osobina (osim ako nije usmerena u pravcu koji njima odgovara).
Naši manastiri jesu dali određeni doprinos književnosti, ali to nikako ne opravdava poređenje sa univerzitetima.
Prosvetiteljstvo (u pravom smislu te reči) u Evropi i kod nas počinje mnogo, mnogo kasnije.
си ти озбиљан или се за*ебаваш?!
ово што си написао звучи као са кратког курса за политичког комесара 2. пролетерске
потражи у енциклопедијама шта је изворно значење речи просветитељ (лат. illuminator). немам намеру да ти овде држим курс, пошто видим да си један већ завршио