Zašto je u programu školskog predmeta "povijest" uvjerljivo najviše pažnje darovano političkoj povijesti? Uglavnom se uči o državama, granicama, ratovima, bitkama, vojskovođama, političarima i mirovnim sporazumima. Posve je u drugom planu svakodnevni život ljudi u prošlim vremenima, povijest tehnologije i umjetnosti. Daleko se više pažnje pridaje vojskovođi odgovornom za smrt milijuna ljudi, nego znanstvenicima, umjetnicima, istraživačima i izumiteljima. Po meni bi prije trebalo znati kad je i tko našao lijek za dotad neizlječivu bolest, izumio parobrod (telefon, radio, televiziju, računalo itd.) ili otkrio novo kopno. Prije bi trebalo znati tko je osnivač Wikipedije i na koji je nadnevak osnovana nego na koji je nadnevak bila koja bitka na sjevernoafričkom ili pacifičkom bojištu u Drugom svjetskom ratu. Za nas danas važnije su posljedice geografskih otkrića i brojnih izuma nego nekih propalih mirovnih sporazuma. Zašto onda politička povijest zauzima 90% mjesta u školskim udžbenicima? Kad na bilo kojem raspravniku otvorim temu o povijesti Dubrovnika, dam mnoštvo podataka o trgovini, pomorstvu, poljoprivredi, ribarstvu, prometu, izgradnji, slikarstvu, glazbi, spolnosti, književnosti, zdravstvu (životni vijek), školstvu (pismenost) itd. Međutim uvijek se sve svede na raspravu je li grad hrvatski ili srpski. U nas mnogi ne cijene ljepotu svoga kraja. Zidine i utvrde su im najobičniji kamen, a nacionalni park najobičnija šuma. Draže im je vidjeti disko, trgovački centar, hotel ili apartmane nego staru utvrdu, palaču ili crkvu. To je meni nepojmljivo.
Kao povijesnu zanimljivost prilažem školsku svjedodžbu svog đeda (iz razdoblja NDH): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Školska_svjedodžba.jpg . Svi znamo za zločine, ali meni je zanimljiviji svakodnevni život u NDH.
Kao povijesnu zanimljivost prilažem školsku svjedodžbu svog đeda (iz razdoblja NDH): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Školska_svjedodžba.jpg . Svi znamo za zločine, ali meni je zanimljiviji svakodnevni život u NDH.