Studenata jezika i književnosti nula

Razumem ja tebe, ali shvataš li da mora da postoji neka osnova, na koju ide nadogradnja ? Bez te osnove, srušiće nam se i ta nadorgadnja.
Чуди ме да тако стручна употребљаваш погрешно глаголско вријеме, наиме, није срушиће се него већ се руши. :mrgreen:
 
A nisam primetila ni da se ostatak sveta nešto preterano uzbuđuje što im deca ne čitaju, već čvakaju po netu. U većini zemalja su profesori malo plaćeni, malo poštovani, tako da ne možemo reći da je to isključivo pravo Srbije. Mi samo pratimo modne prosvetne trendove sveta :mrgreen:
P.S. Izuzetak Japan i Kuba , koji ulažu mnogo u obrazovanje.

Da budemo realni, nikada skola i profesori nisu nikoga naterali da cita. Navika za citanje se stice kod kuce, deca kopiraju roditelje po tom pitanju.

A sto se tice modnih prosvetnih trendova sveta, mislim da silno gresis. Moj utisak je da je u Srbiji sve pogresno i interpretirano, a samim tim i implementirano.
Izuzetak je, recimo, Racunarski Fakultet (tzv. RAF), koji je odlicno implementirao standarde u nastavi koji su identicni onima koje ja vidim u Holandiji i Nemackoj.
Osnovno i srednje obrazovanje u Srbiji tek nemaju dodirnih tacaka sa istim na zapadu, tako da nema tu nikakvog modnog trenda koji se prati.

A moze i da se cvaka po netu i da se cita, te dve stvari nisu medjusobno iskljucive ;)
 
Da budemo realni, nikada skola i profesori nisu nikoga naterali da cita. Navika za citanje se stice kod kuce, deca kopiraju roditelje po tom pitanju.

A sto se tice modnih prosvetnih trendova sveta, mislim da silno gresis. Moj utisak je da je u Srbiji sve pogresno i interpretirano, a samim tim i implementirano.
Izuzetak je, recimo, Racunarski Fakultet (tzv. RAF), koji je odlicno implementirao standarde u nastavi koji su identicni onima koje ja vidim u Holandiji i Nemackoj.
Osnovno i srednje obrazovanje u Srbiji tek nemaju dodirnih tacaka sa istim na zapadu, tako da nema tu nikakvog modnog trenda koji se prati.

A moze i da se cvaka po netu i da se cita, te dve stvari nisu medjusobno iskljucive ;)
Neko je te roditelje naučio da čitaju, tj motivisao ih je ili su poštovali zadato u školi, pa neki u međuvremenu i zavoleli da čitaju.
Ovo mislim da nisi shvatio bukvalno, niti sam ja mislila bukvalno :mrgreen:
 
A što se tiče dodirnih tačaka, već godinama ukazujemo na to da smo brže-bolje prihvatili sve modele rada evropskih škola još pre 20 i više godina. Možda nisi imao prilike da u skorije vreme prisustvuješ nekom času, iznenadio bi se ;) u osnovnoj školi, da se razumemo.
 
Javnost se uskomešala, ne verujem ‒ i probudila, govori o tome kako se ove godine na Filološkom fakultetu u Beogradu prijavilo vrlo malo budućih studenata, a na nacionalnim katedrama ‒ jedva dvocifren broj. Jedni se raduju samopotonuću, drugi ne veruju šta vide ‒ varku ili istinu, a treći ‒ htela bih da budem među njima ‒ nešto bi da učine da se ovakva jeza ne ponavlja pred očima bivših studenata srpskog jezika i književnosti.

ispit-fakultet-test-470x256.png

Postajemo li nacija nepismenih?
Link
Питање је шта се под писменошћу подразумева или шта би требало да се подразумева. Мислим да би шире описмењавање требало да буде заокружено барем до краја основне школе. Не знам какви су данас планови и програми, али се питам да ли су примерени и може ли се из њих јасно увидети какав им је циљ и да ли је остварљив?
Бизнисменима је битно да имају орну и халапљиву радну снагу спремну на све. Зато има требају некултурни људи, анационалног и потрошачког типа, који су оптерећени новцем и спремни да ураде скоро све за њега. Ова атмосфера у друштву је пажљиво програмирани и спровођена да би се добило савремено, дигитално робље.
Видели смо да једна професорка с малог екрана може да замени многе из учионица; штавише, не мора се ни ићи у школу.
 
Питање је шта се под писменошћу подразумева или шта би требало да се подразумева. Мислим да би шире описмењавање требало да буде заокружено барем до краја основне школе. Не знам какви су данас планови и програми, али се питам да ли су примерени и може ли се из њих јасно увидети какав им је циљ и да ли је остварљив?
Upravo se u OŠ radi na proširenom opsimenjavanju a poslednjih godina se potencira i analiza književnih dela.
Видели смо да једна професорка с малог екрана може да замени многе из учионица; штавише, не мора се ни ићи у школу.
Snimala sam časove i loše iskustvo. Bez interakcije, povratne informacije , nema mi poentu.
 
Upravo se u OŠ radi na proširenom opsimenjavanju a poslednjih godina se potencira i analiza književnih dela.
Шта ученици мисле о томе? За оне који воли књижевност и језик - то је у реду, али могу ли се мотивисати и остали, већина?
Snimala sam časove i loše iskustvo. Bez interakcije, povratne informacije , nema mi poentu.
Слажем се, али имам утисак да се разматра и таква идеја. Мени моју настаницу из основе школе не би могао нико да замени.
 
Шта ученици мисле о томе? За оне који воли књижевност и језик - то је у реду, али могу ли се мотивисати и остали, већина?
Ne mora svi ni da vole, normalno, ali moraju da imaju osnovni nivo znanja. Od nastavnika zavisi kako će i koliko motivisati učenike.
Слажем се, али имам утисак да се разматра и таква идеја. Мени моју настаницу из основе школе не би могао нико да замени.
 
Mogu da se zezam, dobila sam diplomu , e bre, nije to mala stvar :mrgreen:
Искрено се надам да ниси ти снимала онај час кад су дјеца имала задатак да од понуђених слова саставе ријеч, па су од слова Л, М, Ф, И масовно умјесто ФИЛМ, слагали МИЛФ.:rotf:
 
Искрено се надам да ниси ти снимала онај час кад су дјеца имала задатак да од понуђених слова саставе ријеч, па су од слова Л, М, Ф, И масовно умјесто ФИЛМ, слагали МИЛФ.:rotf:
Ne znam za taj slučaj :mrgreen:ali jeste bilo bisera svakakvih ;)
 
Ne mora svi ni da vole, normalno, ali moraju da imaju osnovni nivo znanja. Od nastavnika zavisi kako će i koliko motivisati učenike.
Наравно, зависи, али чини ми се да опет има "неписмених".
Какав је твој утисак? Не само ниво знања, већ и култура говора и комуницирања... ми можда не можемо добро да сагледамо млађе генерације, јер све се мења, па и њихов језик.
 
Шта ученици мисле о томе? За оне који воли књижевност и језик - то је у реду, али могу ли се мотивисати и остали, већина?

Слажем се, али имам утисак да се разматра и таква идеја. Мени моју настаницу из основе школе не би могао нико да замени.
Па граматика се једино и учи у основној школи (не рачунам студије на Филолошком). После је већ касно, уколико то пропустиш, трајно остајеш полуписмен. Можеш да будеш и члан САНУ, не помаже.
 
Па граматика се једино и учи у основној школи (не рачунам студије на Филолошком). После је већ касно, уколико то пропустиш, трајно остајеш полуписмен. Можеш да будеш и члан САНУ, не помаже.
Да, зато и рекох да ми се чини да је удео тих полуписмених приметан.
 

Back
Top