• Dragi prijatelji, kreiran je nov forum "Socijalna zastita" na kome ce se pricati o svim pitanjima vezanim za ovu aktuelnu temu u drustvu

Stres i san - korelacija

pikax

Elita
Moderator
Poruka
15.228
Stres i nedostatak sna mogu imati ozbiljan uticaj na naše zdravlje ,kako fizičko ,tako i mentalno i oni su u uzajamnoj korelaciji.

Nedovoljno sna može biti i faktor rizika za nastanak gojaznosti ,dijabetesa , depresije , bolesti srca ,artritisa.
Stres nas , sa druge strane , kao svojevrstan evolutivni odgovor na opasnost dovodi u stanje " Bori se ili beži ". Nije lako biti konstantno pod naletom adrenalina i kortizola iako realne potrebe za tim nema i teško je izboriti se i pronaći mir.
Nedostatak sna onemogućava normalno funkcionisanje našeg organizma u celini , a u situaciji kada se udruže ova dva problema i kada je teško i odrediti šta je uzrok ,a šta posledica: jedino suigurno rešenje jeste eliminacija izvora stresa.
Fizička aktivnost i manje veštačkih nadražaja
( kafa,alkohol,cigarete, višečasovno gledanje u ekran telefona , kompa ) sigurno doprinose da san bude kvalitetniji.
Prema preporukama , zdrav san je između 7-9 sati u toku noći.

1662374983984.png

Da li spavate dovoljno, šta najlakše poremeti vaš san i kako uspevate da se izborite sa tim problemom ukoliko ga imate ?
 

Duki Lu

Buduća legenda
Poruka
26.917
Imam dobar i kvalitan san.
Hidriram se dovoljno, prilično rano ležem, sve brige pred san ostavljam 'tamo negde'.

Nije oduvek bilo tako.
Umela sam celu noć da sedim za kompjuterom, bez snage da se otrgnem i odem na spavanje.
Sutradan sam funkionisala normalno, do večeri a onda opet u začarani krug.
Može organizam da izdrži prilično dugo sve dok sam ' ne pregori' izbijanjem sigurnosnog osigurača.

Dugo sam bila na Hrono režimu ishrane, vežbala sam redovno, spavala sam uredno.

U vremenu Korone, poremetio mi se režim ishrane, teretane su bile zatvorene a kasnije mi je trebalo snage i motivacije da nastavim gde sam stala
Jedino mi je san ostao redovan i kvalitetan
Organizmu prija i nema te sile ili događaja koji bi mogao da mi remeti san.

Ponešto sam čitala o hibernacijskoj dijeti i načinu funkcionisanja tela u toku sna.
 

Војвода

Ističe se
Poruka
2.963
Imam dobar i kvalitan san.
Hidriram se dovoljno, prilično rano ležem, sve brige pred san ostavljam 'tamo negde'.

Nije oduvek bilo tako.
Umela sam celu noć da sedim za kompjuterom, bez snage da se otrgnem i odem na spavanje.
Sutradan sam funkionisala normalno, do večeri a onda opet u začarani krug.
Može organizam da izdrži prilično dugo sve dok sam ' ne pregori' izbijanjem sigurnosnog osigurača.

Dugo sam bila na Hrono režimu ishrane, vežbala sam redovno, spavala sam uredno.

U vremenu Korone, poremetio mi se režim ishrane, teretane su bile zatvorene a kasnije mi je trebalo snage i motivacije da nastavim gde sam stala
Jedino mi je san ostao redovan i kvalitetan
Organizmu prija i nema te sile ili događaja koji bi mogao da mi remeti san.

Ponešto sam čitala o hibernacijskoj dijeti i načinu funkcionisanja tela u toku sna.
Живиш донекле здравим животом, и томе захвали своју одморност.
 

Duki Lu

Buduća legenda
Poruka
26.917
Живиш донекле здравим животом, и томе захвали своју одморност.
Treba slušati organizam.
Ne živim ni ja baš najzdravije, pušač sam.

Naučila sam da dan započnem limunadom
Uvek u bokalu ili flašici imam vode, iako nisam žedna - pijem.

Kombinacijom hrane i tajmingom, organizam ima neslućene benefite. Provereno.
San je prirodni sled pravilne ishrane.
 

Војвода

Ističe se
Poruka
2.963
Treba slušati organizam.
Ne živim ni ja baš najzdravije, pušač sam.

Naučila sam da dan započnem limunadom
Uvek u bokalu ili flašici imam vode, iako nisam žedna - pijem.

Kombinacijom hrane i tajmingom, organizam ima neslućene benefite. Provereno.
San je prirodni sled pravilne ishrane.
Па ето, ти циркаш сабајле лимунаду, ја у најбољем случају горки лист. Јбг, нарушавање здравља је зајебана ствар.
 

The Graeat Gatsby

Veoma poznat
Poruka
10.272
Stres i nedostatak sna mogu imati ozbiljan uticaj na naše zdravlje ,kako fizičko ,tako i mentalno i oni su u uzajamnoj korelaciji.

Nedovoljno sna može biti i faktor rizika za nastanak gojaznosti ,dijabetesa , depresije , bolesti srca ,artritisa.
Stres nas , sa druge strane , kao svojevrstan evolutivni odgovor na opasnost dovodi u stanje " Bori se ili beži ". Nije lako biti konstantno pod naletom adrenalina i kortizola iako realne potrebe za tim nema i teško je izboriti se i pronaći mir.
Nedostatak sna onemogućava normalno funkcionisanje našeg organizma u celini , a u situaciji kada se udruže ova dva problema i kada je teško i odrediti šta je uzrok ,a šta posledica: jedino suigurno rešenje jeste eliminacija izvora stresa.
Fizička aktivnost i manje veštačkih nadražaja
( kafa,alkohol,cigarete, višečasovno gledanje u ekran telefona , kompa ) sigurno doprinose da san bude kvalitetniji.
Prema preporukama , zdrav san je između 7-9 sati u toku noći.

Pogledajte prilog 1216763
Da li spavate dovoljno, šta najlakše poremeti vaš san i kako uspevate da se izborite sa tim problemom ukoliko ga imate ?

Stres i nedostatak sna mogu imati ozbiljan uticaj na naše zdravlje ,kako fizičko ,tako i mentalno i oni su u uzajamnoj korelaciji.

Nedovoljno sna može biti i faktor rizika za nastanak gojaznosti ,dijabetesa , depresije , bolesti srca ,artritisa.
Stres nas , sa druge strane , kao svojevrstan evolutivni odgovor na opasnost dovodi u stanje " Bori se ili beži ". Nije lako biti konstantno pod naletom adrenalina i kortizola iako realne potrebe za tim nema i teško je izboriti se i pronaći mir.
Nedostatak sna onemogućava normalno funkcionisanje našeg organizma u celini , a u situaciji kada se udruže ova dva problema i kada je teško i odrediti šta je uzrok ,a šta posledica: jedino suigurno rešenje jeste eliminacija izvora stresa.
Fizička aktivnost i manje veštačkih nadražaja
( kafa,alkohol,cigarete, višečasovno gledanje u ekran telefona , kompa ) sigurno doprinose da san bude kvalitetniji.
Prema preporukama , zdrav san je između 7-9 sati u toku noći.

Pogledajte prilog 1216763
Da li spavate dovoljno, šta najlakše poremeti vaš san i kako uspevate da se izborite sa tim problemom ukoliko ga imate ?
Fizicka aktivnost💪
 

koto

Buduća legenda
Poruka
42.410
uvek sma imala "tanak" san, -tesko zaspim, lako se budim, na svaki susanj
max 6 sati sna
ulasko u klimaks situacija se pogorsala..bilo je noci kad sma imala osecaj da nikako ne spavam:dash:
bromazepan je pomagao kad bas skroz kljoknem
mislim da je nedostatak sna bio jedan od faktora zasto sam se ugojila-stalni umor je budio stalni apetit, a u fazama kad sam pocinjaal razene dijete, uocila sam da sve radi ako spavam makar 6 sati
u periodima zavrsnog racuna, gde po 10 ati buljim u racunar, a onda jo par u tv-tel, bili su ta tacka na i da ne dspavam nikako
te sam izbacila tv i tel pred spavanje a ubacila citanje, makar pola sata-sat..
vreme za spavanje se pomerilo na ranije, spavam vise i bolje, i skroz sam se preporodila..:)
neverovato kako jedna tako obicna stvar moze zivot da promeni tako radikalno
 

Kasvataja

Još uvek živi tamo gore
Poruka
22.916
Telo umorno ,ali mozak nije. Pokušaj da se relaksiraš pre spavanja
Moji ukućani, kolege sa posla gledaju u mene ko u Supermena. Radim i moje i tuđe poslove. Retki su trenuci kad mogu sebi da posvetim vreme. Niko me nije mlatio po ušima, pogrešan izbor, loša navika da podmećem leđa i gde treba i gde ne treba. Onda svi lepo hrču, a ja i dalje brojim ovce.
 
Poruka
8.489
Da li spavate dovoljno, šta najlakše poremeti vaš san i kako uspevate da se izborite sa tim problemom ukoliko ga imate ?
Tek sam u zadnjih par meseci počela ozbiljnije spavati. Iskrena da budem, ne znam zašto. Jedino drugačije jeste da sam promenila ishranu, tako da je verovatno do toga, ma koliko nemoguće zvučalo.

I dan danas kad zablesavim (kao noćas) to je zato jer nisam jela kako treba, ili uopšte.
 
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.