Писати уџбенике историје ђаволски је тежак посао, у једном океану историјске грађе, књига, списа, докумената, ваља све то класификовати, поредати по некој важности, издвојити неки сажетак гдје ће бити заступљена и свјетска и национална историја, прилагодити то узрасту ученика, поред образовног сегмента ваља то пренијети тако да школарци разумију историјске процесе и догађаје. Зато је код тих уџбеника важан не само садржај, него и како ће се написати, малтене свака реченица.
Додатни проблем је што је код нас задњих 7 деценија афирмисана једна историографија гдје су побркани приоритети, старија историја би у мањој или већој мјери била запостављена, има ту и политичких мотива и наум да се прогура увјерење да је све важно у историји почело 1941-е.
Данас највише налазе примједбе у уџбеницима историје они који су на тој матрици одгојени, на пдф политика би слична тема и примјетно је колико су људи умова контаминираних дневном политиком и какве бесмислене примједбе налазе уџбаницима историје.
Зато пред ауторима уџбеника историје за основну школу није нимало лак задатак, а та прва сазнања из историје ученицима остану урезана у меморији кроз цио живот, свакако ће их у значајној мјери и обкиковати, одредиће и њихов однос и према свом роду и према националној исорији, што говори и о одговорности оних који се лате тог задатка.
Ако погледамо задње оримједбе које су неки медији пренијелии (
овдје,
овдје,
овдје и
овдје), свакако је добро што су оправдане о чему се и писало на претходној страници ове теме и недопустиво је
Udžbenik je izdao BIGZ, a u njemu se đacima daje zadatak: "Navedite pozitivne i negativne strane danka u krvi."
да се ученицима постави задатак;
које су позитивне стране данка у крви.
Како су примијетили у примједбама премали простор је дат Јасеновцу, ту се мора посветити више пажње не само Јасеновцу него и и Јадовном и другим стратиштима из времена ендехазије, а како су у питању ученици VIII.разреда, доб од 15 година, ту ваља приложити и фотографије јер кроз визуелни утисак ће школарци боље разумјети размјере ужаса. Ако коме смета, његов проблем.
Неких других већих примједби, осим оних чангризавих моралних чистунаца који че увијек наћи, тешко је наћи. Наравно, увијек је ? да ли је добар избор догађаја и личности који су се нашли у уџбеницима историје, и да ли су приоритет требали добити неки други, но то је и преширока тема и ту заиста са опрезом треба износити суд.
А и како написах, ђаволски тежак задатак.