Šta nam donosi hodanje posle jela?

Nina

Srebrna tastatura
Supermoderator
Poruka
273.382
99a76705b77c20a123204965f03a68b417816308.jpg


Jedna studija je pokazala da je hodanje posle obroka korisno i za sprečavanje dijabetesa tipa dva. U studiji su učestvovali stariji ljudi koji su nakon jela 15 minuta hodali na pokretnoj traci, što je uticalo na manje oscilacije šećera u krvi u narednim satima.

Takođe, istraživanje je otkrilo da su te kratke šetnje nakon večere još korisnije u snižavanju nivoa šećera u krvi nego 45-minutna šetnja u prepodnevnim satima ili kasnije popodne. Ova saznanja pogotovo idu u prilog onima koji preko dana ne stižu da izdvoje vreme za šetnju jer ga je uveče mnogo lakše pronaći.

Ako na to dodamo i da veliki broj ljudi svoj najveći obrok u toku dana jedu upravo uveče, te posle njega odmah zasednu na kauč ili legnu. Rezultat toga biće veliko povišenje glukoze u krvi koje može da traje satima.

Mišići koje koristimo za hodanje koriste glukozu za energiju, te je tako “izvlače” iz cirkulacije i na taj način smanjuju količinu glukoze koja ostaje u krvi. Dakle, najbolje što nakon večere možete uraditi jeste da ustanete od stola i krećete se.

Daljim istraživanjima ustanovljeno je da je hodanje posle jela mnogo efikasnije od hodanja pre jela, kada je reč o održavanju zdravog nivoa šećera u krvi. Takođe, istraživanja su pokazala i da hodanje ubrzava vreme potrebno da hrana iz želuca dospe u tanko crevo, što može produžiti osećaj sitosti nakon jela.

Postoje i dokazi koji povezuju ovakav oblik brže probave s manjom pojavom žgaravice i drugim simptomima refluksa.
https://www.magazin.novosti.rs/sr/z...-jela-dovoljna-je-setnja-od-15-minuta/1444031
Poruka je automatski spojena:

Moja poruka je: Šetajte stalno , kad god uhvatite vreme u toku dana, i dva do tri puta, makar na deset minuta
 

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.