Šta će Srbiji 250 poslanika?

Autorska.

Srbija je siromašna zemlja u kojoj ekonomija uglavnom stagnira, stanovništvo popriličnom brzinom se smanjuje, a broj poslanika ostaje isti.
Dakle naroda sve manje, a ''narodnih predstavnika'' i dalje isti broj. To znači da je teret troškova koji idu uz narodne poslanike (plata, putni troškovi, skupštinski računi, održavanje skupštinske zgrade) za prosečnog stanovnika u Srbiji sve veći i nastaviće da raste i u budućnosti.
Shodno tome morala bi i prosečna poslanička plata da prati taj trend opadanja stanovništva i da se smanjuje proporcionalno ili još bolje da se broj poslanika smanji na 150 ili 125.
Šta može 250 poslanika da učini što ne može duplo manje? Baš me zanima koji bi bio izgovor političara da do te reforme ne dođe.
Isto važi i za pokrajinsku skupštinu.

А каква је суштинска разлика између 150 и 250?

Ево, ја ћу рећи - никаква.

Број може да се смањи, а не мора.

Још мање посланика ће моћи да дође из мањих средина ако смањимо број на 150 или 125.

Националне мањине неће моћи да имају своје представнике у парламенту, па ће морати да се прави изборни закон који несразмерно награђује националне мањине, док садашњи систем "природни праг" не мења принцип - један човек један глас. Или да нечији глас вреди више, или да мањине остану без народних посланика. А не иде ни једно ни друго.

Уштеде на мањем броју народних посланика би биле мизерно мале. Толико мале да је беспредметно о томе уопште и писати.

Посао посланика није само да седи у сали, већ и рад по одборима, рад на терену и мног отога (што наши посланици не раде, али би радили у нормалном парламенту).
 
To treba izdrzavati, i zato su ovakve cene i porezi.
Nisu se ti viškovi pojavili sa aktuelnom vlašću.Aktuelni su nasledili takvo stanje od svojih prethodnika a prethodnici od svojih prethodnika.
Partije su zapošljavale ali mnogo češči slučaj zapošljavanja je putem nepotizma .Redak je slučaj da kad je poslodavac država samo jedan član porodice zaposlen u toj instituciji ili javnom preduzeću.
 
А каква је суштинска разлика између 150 и 250?

Ево, ја ћу рећи - никаква.

Број може да се смањи, а не мора.

Још мање посланика ће моћи да дође из мањих средина ако смањимо број на 150 или 125.

Националне мањине неће моћи да имају своје представнике у парламенту, па ће морати да се прави изборни закон који несразмерно награђује националне мањине, док садашњи систем "природни праг" не мења принцип - један човек један глас. Или да нечији глас вреди више, или да мањине остану без народних посланика. А не иде ни једно ни друго.

Уштеде на мањем броју народних посланика би биле мизерно мале. Толико мале да је беспредметно о томе уопште и писати.

Посао посланика није само да седи у сали, већ и рад по одборима, рад на терену и мног отога (што наши посланици не раде, али би радили у нормалном парламенту).
Broj poslanika mora da prati trend kretanja broja stanovništva. Ako broj stanovnika opada mora i broj poslanika, u suprotnom teret finansiranja poslanika i institucija će biti sve veći za prosečnog stanovnika Srbije.
U slučaju da se broj poslanika prepolovi manjinama treba ponuditi zagarantovana mesta u skupštini. Recimo Mađari, Bošnjaci i Romi da imaju minimum zagarantovana dva mesta, Albanci jedno itd. Ako na izborima osvoje i više od toga onda super.
 
Broj poslanika mora da prati trend kretanja broja stanovništva. Ako broj stanovnika opada mora i broj poslanika, u suprotnom teret finansiranja poslanika i institucija će biti sve veći za prosečnog stanovnika Srbije.
U slučaju da se broj poslanika prepolovi manjinama treba ponuditi zagarantovana mesta u skupštini. Recimo Mađari, Bošnjaci i Romi da imaju minimum zagarantovana dva mesta, Albanci jedno itd. Ako na izborima osvoje i više od toga onda super.

Загарантованим местима укидамо принцип 1 човек један глас, а са 250 посланика тако нешто није потребно. Довољан је природни праг и то у Србији врло добро функционише.
 
Ja ne slušam Parovića zato što je licemer i smrad.
2012. godine izdao je Dveri i u Novom Sadu je zajedno sa naprednjacima formirao vlast, iako ih je pre izbora prozivao i bili su na suprotnim stranama.
Prozivao je i lažnog Roma, Tomislava Bokana i njegov pokret Dinara-Drina-Dunav kako ulažu ozbiljan novac u kupovinu glasova kako bi se dokopali fotelja i uloženi novac povratili. Na kraju je ušao i sa njima u koaliciji.
Izdao je svoju stranku i svoje saborce da bi se on i Fajgelj dokopali fotelja. Posle kada je izvisio u novim preraspodelama resora ponovo se dosetio da SNS ne valja.
Sećam se da je imao i svoje internet botove koji su ga hvalili i veličali po internetu, nazivali ga čudom od intelektualca i nekadašnjeg studenta, čak i ''novim Teslom''. Ko zna, možda je i sam pisao te komentare.
U svakom slučaju odvratan i nepoverljiv lik.
Čim vidiš da se neka stranka cepa na atome , odmah znaš da je služba tu umešala prste
Dveri -Treća Srbija - Srpska Liga .
 
Загарантованим местима укидамо принцип 1 човек један глас, а са 250 посланика тако нешто није потребно. Довољан је природни праг и то у Србији врло добро функционише.
Da, i? I Srbi u Hrvatskoj imaju zagarantovane mandate, Hrvati u Crnoj Gori imaju poseban prag zbog toga što su najmanje brojni narod.
 
Наравно да је број посланика у парламенту превелик и да је потребно тај број смањити (бар на 150). Сматрам да је подједнако битно ако не и битније мењати изборни закон и бар да за половину посланика гласају по имену у изборним окрузима, такође ова ухлебљења (нисам знао да НБС има 2500 запослених) и броја министарстава којих је тренутно 24 (чини ми се) су превелики број и огромно оптерећење за буџет републике Србије. Све то у најкамњу руку треба преполовити а негде и свести на трећину.
 
Da, i? I Srbi u Hrvatskoj imaju zagarantovane mandate, Hrvati u Crnoj Gori imaju poseban prag zbog toga što su najmanje brojni narod.

Имају и Срби у покрајинској скупштини. И у БиХ нема 1 човек 1 глас. Можемо до сутра да набрајамо примере, али то што их има негде, не значи да тако треба и код нас.

Уместо што ми доказујемо да треба 250, ти би требао да доказујеш да треба 125 или 150, а аргументи из првог поста су ти никакви, па нам доказуј на неки трећи начин.

Ништа не фали броју од 250 посланика, и за Србију је сасвим ок.

Мсм....зашто би било која нормална држава штедела на посланицима?

То што је садашњи састав скупштине дебилан, не значи да треба да смањујемо број посланика, да их терамо да трче по бурек преко пута скупштине или да их терамо да раде за минималац 340 дана у години, већ треба да изаберемо боље кадрове за посланике.
 
Још један аргумент против мањег броја посланика.

Донтов изборни систем фаворизује велике партије. Са малим бројем посланика, додатно би фаворизовао велике партије, а српска политичка сцена је скоро увек била таква да је имала доминантну партију, па би мањи број посланика још ојачао доминантност владајуће партије због преливања гласова које са собом носи Донтов изборни систем.
 
Имају и Срби у покрајинској скупштини. И у БиХ нема 1 човек 1 глас. Можемо до сутра да набрајамо примере, али то што их има негде, не значи да тако треба и код нас.

Уместо што ми доказујемо да треба 250, ти би требао да доказујеш да треба 125 или 150, а аргументи из првог поста су ти никакви, па нам доказуј на неки трећи начин.

Ништа не фали броју од 250 посланика, и за Србију је сасвим ок.

Мсм....зашто би било која нормална држава штедела на посланицима?

То што је садашњи састав скупштине дебилан, не значи да треба да смањујемо број посланика, да их терамо да трче по бурек преко пута скупштине или да их терамо да раде за минималац 340 дана у години, већ треба да изаберемо боље кадрове за посланике.
Šta može da čini 250 poslanika što ne može 120? I ovako nam je skupština 90% vremena poluprazna, a većina poslanika nikada se ni ne javi za reč. Dođu s vremena na vreme samo da bi opravdali platu i da glasaju šta treba da glasaju.
Na vrhu liste svih stranaka i koalicija se nalaze najjače i najuglednije figure koje bi svakako našle svoje mesto u skupštini. Sa ovako velikim skupštinskim kapacitetom samo se daje veća šansa da i razne Kebare i Staše nađu svoj put do skupštine.
Dakle umanjenim kapacitetom kvalitet ne bi opao, ali bi otpali razni beskorisni klovnovi.
 
Šta može da čini 250 poslanika što ne može 120? I ovako nam je skupština 90% vremena poluprazna, a većina poslanika nikada se ni ne javi za reč. Dođu s vremena na vreme samo da bi opravdali platu i da glasaju šta treba da glasaju.
Na vrhu liste svih stranaka i koalicija se nalaze najjače i najuglednije figure koje bi svakako našle svoje mesto u skupštini. Sa ovako velikim skupštinskim kapacitetom samo se daje veća šansa da i razne Kebare i Staše nađu svoj put do skupštine.
Dakle umanjenim kapacitetom kvalitet ne bi opao, ali bi otpali razni beskorisni klovnovi.

250 може боље од 120 исто као што 10 људи може боље од 5 да ради неки посао.

То што су нам посланици лоши, то значи да треба да бирамо боље. (већ сам горе помињао)

Не значи да треба да смањујемо број посланика, већ да уведемо већински изборни систем (поред осталих изборних промена, које уопште не морају да се односе на број посланика.
 
Prema mom mišljenju najveći problem ove zemlje jeste kupovina diploma , ta bitka za kadrove koje mi kao treba da vodimo sa ekonomskom konkurencijom postaje besmislena . Zapravo sve postaje besmisleno jer nekompetentnost kadrova od direktora do kafe kuvarice nužno vodi do propasti.
A meni se čini da se to namerno čini, da smo već prodati.

U poređenju sa ovim pitanje broja poslanika mi se čini prilično trivijalno.
 
Prema mom mišljenju najveći problem ove zemlje jeste kupovina diploma , ta bitka za kadrove koje mi kao treba da vodimo sa ekonomskom konkurencijom postaje besmislena . Zapravo sve postaje besmisleno jer nekompetentnost kadrova od direktora do kafe kuvarice nužno vodi do propasti.
A meni se čini da se to namerno čini, da smo već prodati.

U poređenju sa ovim pitanje broja poslanika mi se čini prilično trivijalno.
Niko nije kupio diplomu, sve to nauceno...
 

Back
Top