Šta biste promenili u obrazovnom sistemu u Srbiji?

Preuzeti finski model obrazovanja i ne izmišljao rupu na saksiji. Naš sistem obrazovanja je zapeo još u komunističkom sistemu gde se od učenika u velikoj meri traži znanje potpuno nepotrebnih stvari bez obzira na sklonosti deteta, i nekim ocenama se nagradjuje i kažnjava.
Svako dete je individua za sebe i treba razvijati njegov prirodni talenat.

Баш супротно.
 
У школу би се ишло цео дан,
градиво би било толико да може да се научи у школи.

Значи продужени боравак за све ученике и студенте,
са све ручком и креветом за подневни одмор.

Боравак кући би био тотално релаксирајући и без школских обавеза.

Наравно постојали би кабинети за сваки предмет,
и били би добро опремљени ...
 
Da ste u prilici da menjate obrazovni sistem u Srbiji, kako bi to izgledalo?
Promenio bih sve. Skratio bih školske časove na pola sata. Natava bi bila više praktične, a mene teorijske prirode. Uveo bih borilačke veštine i veštine preživljavanja. Izbacio bih nepotrebne i glupe podatke i sve sveo na ono što zaista koristi. Poseban akcenat bih stavio na rad sa kompjuterima i uveo novi predmet kako da zaradite pare preko interneta na legalan način.
 
Navedi kako jer komentar ti je baš sadržajan?

Моцарту није била потребна музичка школа, већ вероватно часови математике или неког другог предмета. Када би код деце само развијао њихове таленте остали би ускраћени за велики део знања и вештина који иначе не би стигао до њих да не постоји школски систем какав постоји. На крају би добио неког фах идиота или другим речима "Шварценегера са кварним зубима".

Касније, кроз неко усмерено и више образовање, ће се деца лагано одвајати у правцу који их занима или мисле да је пробитачан, мада ће и ту имати део општеопразовних предмета. Скоро увек имаш матерњи језик, математику, историју...


У систему се сигурно се не тражи непотребно знање, али данашње књиге јесу преобимне и лоше писане. Један од главних узорка тога је што родитељи и деца не разликују знање и разумевање, те захтевају високе оцене и врше јак притисак на школски систем да деца добијају високе оцене за напамет неучене лекције и насумице набацане информације у главу. Ја могу само да претпоставим како би реаговало данашње размажено и уображено дете да изађе на таблу и добије 2 или 3, колико вероватно заслужује за квалитетно издекламоване податке из главе."Али, све сам знао?!" - и у немогућности да се суздржи да сачека чак и крај часа, тражи од професора да га пусти ван да би одмах могло да зове маму и да се жали.

Ни преписивање не доприноси добро томе. Из школа већ генерацијама излазе деца која имају све боље и боље оцене, и уместо да се родитељима (који су главни кривци, не би деца ништа могла да немају њихову подршку у томе) стане на пут, да држава јасно стане иза образовног система, само се у књиге набацују додатне количине информација и на тај начин спречава генерисање генерација са 95% Вуковаца.

Књиге су пре 100 година биле тање, али се тражило разумевање градива, те је зато знање било темељније. Данас су деца препотерећена затрпавањем информацијама, што можда јесте једна од вештина коју треба да савладају кроз школовање, али зато остају ускраћена за когнитивни развој - функционално су неписмена, не разумеју мало сложенији текст када га прочитају, не умеју да рачунају, не умеју да држе оловку, не умеју да изразе своје мишљење, итд...

То сигурно није оно што држава хоће од њих; већини педагога, психолога и наставника је то такође очигледно. Не може дете да превари професора српског саставом који му напише старија сестра или професора математике када тражи 5, а не уме да израчуна количину воде у простом акваријуму. Или чак не зна шта је акваријум.

Кад си чуо да је некоме бар смањена оцена из владања због таквог понашања? Зато што је преписивао или покушао да превари систем подметањем туђег рада? Ја никад, а знамо сви да тога има подоста.
 
Poslednja izmena:
Besplatni udžbenici.
Ако сам добро запамтио, држава годишње издвоји 12 милиона еура за штампање бесплатних уџбеника за ученике који раде по ИОП-у 1 и 2, корисницима социјалне новчане помоћи, трећем и наредном детету у породици који је у школском систему Р.Србије, ромској мањини... За тих 12 милиона еура држава би могла одштампати уџбенике за све школарце и они би били бесплатни за родитеље/децу. Међутим, у игри је "велики залогај". На наше "либерализовано" тржиште уџбеника пуштени су моћни страни играчи који диктирају "ритам". Просечан уџбеник се одштамша за нпр. 200 динара, али га родитељи плаћају 800, 1000... Процена је да наше тржиште годишње вреди око 80 милиона еура који се узму родитељима. Сам прворођени је прошле (или претпрошле) године, након оних свињарија у уџбеницима, најавио да ће држава преузети штампање уџбеника за "националне предмете" (српски, историја и географија). Међутим, од тога неће бити ништа. Гледао сам клип у којем се жалио на однос Западних "пријатеља", и навео отприлике да јавност не зна колики је притисак претрпио од одређених амбасадора након ове најаве (да ће држава штампати "националне предмете"), а тек шта раде кад су друге ствари у питању.
 
~Knjige izdaju stampaju izdavaci iz nase zemlje;
~Miloslav Samardzic Milos Kovic pisu knjige iz istorije;
~Casovi traju trideset minuta;
~Postoji predmet koji priprema ucenike za posao [uci kako napisati sta gde treba da se napise uci kako pricati na intervjuu za posao kako se obuci uz ostalo sto je potrebno da bi skola imala smisla];
~Na psihologiji se uci o dobrim stranama psihe osoba uz ucenje o losim sa naglaskom na to kako se sacuvati od istih
~Ukinula sve srednje skole posle kojih se ucenici ne mogu zaposliti
Ako se jos necega setim dodacu ovde.

Nego mnogi danas zavrse skolu te odu u inostranstvo tako da besplatna radna snaga ide tamo te od ovoga nema nista.
 
Моцарту није била потребна музичка школа, већ вероватно часови математике или неког другог предмета. Када би код деце само развијао њихове таленте остали би ускраћени за велики део знања и вештина који иначе не би стигао до њих да не постоји школски систем какав постоји. На крају би добио неког фах идиота или другим речима "Шварценегера са кварним зубима".

Касније, кроз неко усмерено и више образовање, ће се деца лагано одвајати у правцу који их занима или мисле да је пробитачан, мада ће и ту имати део општеопразовних предмета. Скоро увек имаш матерњи језик, математику, историју...


У систему се сигурно се не тражи непотребно знање, али данашње књиге јесу преобимне и лоше писане. Један од главних узорка тога је што родитељи и деца не разликују знање и разумевање, те захтевају високе оцене и врше јак притисак на школски систем да деца добијају високе оцене за напамет неучене лекције и насумице набацане информације у главу. Ја могу само да претпоставим како би реаговало данашње размажено и уображено дете да изађе на таблу и добије 2 или 3, колико вероватно заслужује за квалитетно издекламоване податке из главе."Али, све сам знао?!" - и у немогућности да се суздржи да сачека чак и крај часа, тражи од професора да га пусти ван да би одмах могло да зове маму и да се жали.

Ни преписивање не доприноси добро томе. Из школа већ генерацијама излазе деца која имају све боље и боље оцене, и уместо да се родитељима (који су главни кривци, не би деца ништа могла да немају њихову подршку у томе) стане на пут, да држава јасно стане иза образовног система, само се у књиге набацују додатне количине информација и на тај начин спречава генерисање генерација са 95% Вуковаца.

Књиге су пре 100 година биле тање, али се тражило разумевање градива, те је зато знање било темељније. Данас су деца препотерећена затрпавањем информацијама, што можда јесте једна од вештина коју треба да савладају кроз школовање, али зато остају ускраћена за когнитивни развој - функционално су неписмена, не разумеју мало сложенији текст када га прочитају, не умеју да рачунају, не умеју да држе оловку, не умеју да изразе своје мишљење, итд...

То сигурно није оно што држава хоће од њих; већини педагога, психолога и наставника је то такође очигледно. Не може дете да превари професора српског саставом који му напише старија сестра или професора математике када тражи 5, а не уме да израчуна количину воде у простом акваријуму. Или чак не зна шта је акваријум.

Кад си чуо да је некоме бар смањена оцена из владања због таквог понашања? Зато што је преписивао или покушао да превари систем подметањем туђег рада? Ја никад, а знамо сви да тога има подоста.
dal bi mocart bio mocart da je morao 3-4 sata da posveti nepotrebnim znanjima?

mozda bi sad salijerija smatrali vrhom muzike tog perioda
 
bas u tome i vidim problem, guranju dece u kalupe

umesto da se radi na individualizmu i licnom maksimumu

a ovo moje je izvodljivo vec ove god
pisah na vise mesta, pa ukratko

nekoliko obaveznih predmeta( srpski , mat, strani jezik x 2 , fizicko koje se ne bi ocenjivalo)

ostali samo informativno , od tih informativnih , 10 recimo, da se daju ocene za 2

koje dete odabere i koja mu leze

ne mora svako da se previse trudi oko nota ili oko likovnog ili oko hemije ( bas mi nije isla)
od ponedeljka se moze tako raditi

svako bi imao svoj fond casova , radilo bi se po starom , samo bi se ocenjivalo tako da ucenik bira

nekoliko ocena dok bi se ostale ponistile

naravno gradivo bi se moralo malo mastovitije prezentovati
 
Besplatni udžbenici.
ima i sada besplatnih akreditovanih udzbenika, ali mafijaška vlast ne dozvoljava njihovo koriscenje, jer ne mogu da uzmu svoj % na necemu sto je besplatno!
tj. nastavnici se boje da se odluce da rade po tim besplatnim udzbenicima i time roditeljima ustede po 20.000 din. jer ce se momentalno naci na nekom spisku, pa onda za par meseci verovatno i na birou za nezaposlene!

https://fondacijaalekkavcic.org/besplatni-udzbenici/
 
Da ste u prilici da menjate obrazovni sistem u Srbiji, kako bi to izgledalo?

1.Наднице у образовању Србије исте као у Канади у образовању ....
2.да Канада плати Србији за свако лице досењено из Србије онилики износ колико је образовање те особе у у Канади

....
 

Back
Top