Navedi kako jer komentar ti je baš sadržajan?
Моцарту није била потребна музичка школа, већ вероватно часови математике или неког другог предмета. Када би код деце само развијао њихове таленте остали би ускраћени за велики део знања и вештина који иначе не би стигао до њих да не постоји школски систем какав постоји. На крају би добио неког фах идиота или другим речима "Шварценегера са кварним зубима".
Касније, кроз неко усмерено и више образовање, ће се деца лагано одвајати у правцу који их занима или мисле да је пробитачан, мада ће и ту имати део општеопразовних предмета. Скоро увек имаш матерњи језик, математику, историју...
У систему се сигурно се не тражи непотребно знање, али данашње књиге јесу преобимне и лоше писане. Један од главних узорка тога је што родитељи и деца не разликују знање и разумевање, те захтевају високе оцене и врше јак притисак на школски систем да деца добијају високе оцене за напамет неучене лекције и насумице набацане информације у главу. Ја могу само да претпоставим како би реаговало данашње размажено и уображено дете да изађе на таблу и добије 2 или 3, колико вероватно заслужује за квалитетно издекламоване податке из главе."Али, све сам знао?!" - и у немогућности да се суздржи да сачека чак и крај часа, тражи од професора да га пусти ван да би одмах могло да зове маму и да се жали.
Ни преписивање не доприноси добро томе. Из школа већ генерацијама излазе деца која имају све боље и боље оцене, и уместо да се
родитељима (који су главни кривци, не би деца ништа могла да немају њихову подршку у томе) стане на пут, да држава јасно стане иза образовног система, само се у књиге набацују додатне количине информација и на тај начин спречава генерисање генерација са 95% Вуковаца.
Књиге су пре 100 година биле тање, али се тражило разумевање градива, те је зато знање било темељније. Данас су деца препотерећена затрпавањем информацијама, што можда јесте једна од вештина коју треба да савладају кроз школовање, али зато остају ускраћена за когнитивни развој - функционално су неписмена, не разумеју мало сложенији текст када га прочитају, не умеју да рачунају, не умеју да држе оловку, не умеју да изразе своје мишљење, итд...
То сигурно није оно што држава хоће од њих; већини педагога, психолога и наставника је то такође очигледно. Не може дете да превари професора српског саставом који му напише старија сестра или професора математике када тражи 5, а не уме да израчуна количину воде у простом акваријуму. Или чак не зна шта је акваријум.
Кад си чуо да је некоме бар смањена оцена из владања због таквог понашања? Зато што је преписивао или покушао да превари систем подметањем туђег рада? Ја никад, а знамо сви да тога има подоста.