Quantcast

Srbija nakon smrti Karla Velikog

investigator

Primećen član
Poruka
915
Nije mi jasna ova karta


O čemu je riječ ođe ?
Ovdje je riječ o Velikoj Srbiji iz 814. godine...Naravno pod ovom bojom pod kojom je označena Srbija treba podrazumjevati sva slovenska plemena Balkana koja nisu bila pod direktnom kontrolom bilo Vizantinaca, bilo Bugara, bilo Franaka. Sem toga, Ljudevit Posavski je 822. morao kod nekog da utekne, a utekao je Srbima, što implicira da Srbi nisu bili pod vlašću Franaka, po svoj prilici ni Vizantinaca ni Bugara. Inače ovo bi trebala biti Srbija za vrijeme Vlastimira. Slovenska plemena u Tesaliji su takođe bila nezavisna, što karta i pokazuje...
 
Poslednja izmena od moderatora:

wwwlado

Ističe se
Poruka
2.054
Nije mi jasna ova karta

O čemu je riječ ođe ?

O Srbiji je ovdje riječ , samo su je malo neprijatelji smanjlili ( na karti ,a bila je i veća u periodu ) , a pogotovo ovu u LUžici kod Berlina su smanjili , a i maloj aziji je bilo Srbije , sve je ovo nacrtano na osnovu nepobitnih činjenica . A ovaj drugi komentra ti je NJemačka i komuinistička škola istorije da što više umanji značaj Srba .
 
Poslednja izmena od moderatora:

Dragon~Reborn

Iskusan
Poruka
5.781
Ово је карта словенског простирања, а Срби су ту уписани као једно од племена(боја северно од Авара је исто сива).

С друге стране ова карта је Свето писмо деретићевцима и аутохтонистима...како су тобож Срби држали скоро цео Балкан.
 

Ahil71

Iskusan
Poruka
5.381
Ovdje je riječ o Velikoj Srbiji iz 814. godine...Naravno pod ovom bojom pod kojom je označena Srbija treba podrazumjevati sva slovenska plemena Balkana koja nisu bila pod direktnom kontrolom bilo Vizantinaca, bilo Bugara, bilo Franaka. Sem toga, Ljudevit Posavski je 822. morao kod nekog da utekne, a utekao je Srbima, što implicira da Srbi nisu bili pod vlašću Franaka, po svoj prilici ni Vizantinaca ni Bugara. Inače ovo bi trebala biti Srbija za vrijeme Vlastimira. Slovenska plemena u Tesaliji su takođe bila nezavisna, što karta i pokazuje...
A pod čijom kontrolom su bila?
Timočana? Braničevaca? Moravaca? Guduscanorum? Dukljana? Makedonaca? Milinga? Jezeraca? Panonaca? Humljana? Travunjana? Rašana? Sremaca? Karantinaca? Blatenaca? (Tribale ovog puta neću pomenuti:D
Šta znamo o slovenskom Karašu u Banatu?
Da li su ova plemena (ili kneževine) pravila saveze?
Uzgred, kada se prvi put pominju Hrvati na ovom području?
Da li pojmovi "Srbi" i "Hrvati" imaju isto značenje kao danas?
Ne znam, ali ovde ima mnogo pitanja koja traže odgovor?
 
Poslednja izmena:

Casino Royal

Domaćin
Poruka
3.378
Nije mi jasna ova karta

O čemu je riječ ođe ?
Riječ je o tome da je karta pogrešna i da ne odražava realno stanje iz 814. godine. Ako obratiš pažnju vidjećeš da granica između Franačke i tobožnje Srbije ide današnjom granicom Bosne i Hercegovine i Hrvatske, a znamo da je ta granica nastala 1718. godine i da je ta granica nazvana "Močenigo linija". 814. godine Močenigo linija uopšte nije postojala. Tako da je ova karta potpuno bezvrijedna.
 
Poslednja izmena od moderatora:

hypnotoad

Elita
Poruka
19.231
Riječ je o tome da je karta pogrešna i da ne odražava realno stanje iz 814. godine. Ako obratiš pažnju vidjećeš da granica između Franačke i tobožnje Srbije ide današnjom granicom Bosne i Hercegovine i Hrvatske, a znamo da je ta granica nastala 1718. godine i da je ta granica nazvana "Močenigo linija". 814. godine Močenigo linija uopšte nije postojala. Tako da je ova karta potpuno bezvrijedna.
Sigurno je zbog toga pogresna :roll:
Mene vise impresionira carstvo hazara :eek: ogromno je bilo ...
 

Klaudije II Gotski

Primećen član
Poruka
701
Историјска карта из 19. века више говори о упућености творца карте у прилике у југоисточној Европи почетком 9. века него што заиста говори о периоду који наводно приказује.
 

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
48.820
Nije mi jasna ova karta

O čemu je riječ ođe ?
Na karti su predstavljena slovenska plemena (kao što i piše, Slaves) - to nisu nikakve granice Srbije.

Unutar tih, nalazi se i negdje Srbija - čije granice nisu precizno označene na karti, već samo naziv okvirno postavljen.

Šta te konkretno zbunjuje?
 
Poslednja izmena od moderatora:

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
48.820
O Srbiji je ovdje riječ , samo su je malo neprijatelji smanjlili ( na karti ,a bila je i veća u periodu ) , a pogotovo ovu u LUžici kod Berlina su smanjili , a i maloj aziji je bilo Srbije , sve je ovo nacrtano na osnovu nepobitnih činjenica . A ovaj drugi komentra ti je NJemačka i komuinistička škola istorije da što više umanji značaj Srba .
Jesi li ti zaista ozbiljan i pričaš o onoj autohtonističkoj mantri u koju i sam vjeruješ ili se samo šališ, ne mogu uopšte da odredim...

Slavene tamo piše Srbija (Servija) a ne Sloveni (Slaves), kakva Srbja na Peloponezu ?
A je li vidiš sada:



Na karti piše Servija neodređeno negdje u području koje nastanjuje masa samostalnih slovenskih plemena. Dakle ta boja, inače vrlo solidno označe, predstavlja područje nad kojom su samostalno upravu vršili raznorazni slovenski narodi, među njima i Peloponeski Sloveni. Griješi, međutim, kada strpava praktično cijelo Peloponesko poluostrvo u ruke Južnih Slovena u vrijeme smrti KV - još 805. godine oni su zadobili suštinski poraz i većina je povraćena u ruke Grkoromeja, izuzev jedino Milinga i Jezeraca na zapadnim područjima.
 
Poslednja izmena:

Ahil71

Iskusan
Poruka
5.381
Uvek mi je bilo teško da prihvatim prisustvo slovena na Peloponezu, pa sam malo "kopao" po Wikipedji.
"Пелопонез је пуних двеста осамнаест година (од 587. до 805. године) био под словенском влашћu."
Uvek sam slušao priču, kako su prvi sloveni došli na Balkan u pratnji Avara, a 587. godina mi se učinila prilično ranom za Avare.
"Средином VI века долази до новог елемента у Панонији, појављује се народ сродан Хунима познат као Авари или Обри(Авар на турском значи бегунац, док је Обар словенски назив). Они су 552. године побегли испред турских сабљи ка Црном мору и даље ка Дунаву. Током неколико векова, колико су провели на историјској сцени Европе, Турци су стално наглашавали да су они њихови поданици.

Стални варварски упади и римска тактика завади па владај довели су 558. године до договора Јустинијана и Авара о томе да они ратују против непријатеља Византије, док ће им цар плаћати за те услуге"

A, gde su Sloveni?
"Словенски упади нису јењавали, тако да је 548. године једна група која је бројала око 3.000 без борбе је прешла Дунав, а потом и Марицу. Ту се раздвојила кренувши да пљачка Тракију и Илирикум. Византијска коњица на челу са дворјанином Азбадом која је била стационирана у тврђави Цурул у Тракији покушала је да разбије Словене, али би потучена: „без икакве муке“ и „поубијана у најсрамнијем бегу“
Сам заповедник је заробљен и окончао је живот тако што му је одрана кожа са леђа након чега је бачен у ватру. Већ тада су Словени упознати са византијским начином борбе и опсадне справе им нису стране јер већ тада нападају и освајају утврђене градове. Током тог похода заузели су и егејски град Топер, недалеко од Солуна.
...
Потребе готског рата и стални напади Словена, који су се увек поклапали са сукобима са Тотилом и Готимаприморали су Јустинијана да обнови и поново изгради низ утврђења на Дунаву из којих би њихове мале посаде могле да контролишу и спречавају продор Словена на Балканско полуострво односно у Тракију."

Nije li ovo suštinski drugačije od onoga što se uči po školama?

http://sr.wikipedia.org/sr/Словенско_насељавање_Балканског_полуострва
 
Poslednja izmena:

krinka5

Veoma poznat
Poruka
14.163
Jesi li ti zaista ozbiljan i pričaš o onoj autohtonističkoj mantri u koju i sam vjeruješ ili se samo šališ, ne mogu uopšte da odredim...



A je li vidiš sada:



Na karti piše Servija neodređeno negdje u području koje nastanjuje masa samostalnih slovenskih plemena. Dakle ta boja, inače vrlo solidno označe, predstavlja područje nad kojom su samostalno upravu vršili raznorazni slovenski narodi, među njima i Peloponeski Sloveni. Griješi, međutim, kada strpava praktično cijelo Peloponesko poluostrvo u ruke Južnih Slovena u vrijeme smrti KV - još 805. godine oni su zadobili suštinski poraz i većina je povraćena u ruke Grkoromeja, izuzev jedino Milinga i Jezeraca na zapadnim područjima.
U pravu si Slavene , nisam video Slaves :rumenko:
:kpozdrav:
 

vujadin

Poznat
Poruka
9.689
QUOTE=krinka5;22457210]U pravu si Slavene , nisam video Slaves :rumenko:
:kpozdrav:[/QUOTE]

Мени изгледа да је то карта Ћирила и Методија у коме су проповедали, а преставља Моравску, Србију и Македонију.[
 

Klaudije II Gotski

Primećen član
Poruka
701
Nije li ovo suštinski drugačije od onoga što se uči po školama?

Није. Ако треба да ти цитирам уџбеник за 6. разред основне школе цитираћу. А ово што си навео су редом вести из прокопија и др византијских аутора 6. века
 

wwwlado

Ističe se
Poruka
2.054
Jesi li ti zaista ozbiljan i pričaš o onoj autohtonističkoj mantri u koju i sam vjeruješ ili se samo šališ, ne mogu uopšte da odredim...



A je li vidiš sada:



Na karti piše Servija neodređeno negdje u području koje nastanjuje masa samostalnih slovenskih plemena. Dakle ta boja, inače vrlo solidno označe, predstavlja područje nad kojom su samostalno upravu vršili raznorazni slovenski narodi, među njima i Peloponeski Sloveni. Griješi, međutim, kada strpava praktično cijelo Peloponesko poluostrvo u ruke Južnih Slovena u vrijeme smrti KV - još 805. godine oni su zadobili suštinski poraz i većina je povraćena u ruke Grkoromeja, izuzev jedino Milinga i Jezeraca na zapadnim područjima.
Slovo S izlazi iz granica SRBIJE , i označava i Hrvate , pričajte vi o raznim plemenima ,ali njih ovdje NEMA . Srbija je bila veća , od Baltika do Egejskog mora ( i po maloj aziji ) OD JAdrana do Crnog mora ,

to su činjenice , sa istorijskim dokazima .

Samo takva država je mogla u ISto vrijeme da pobijedi Franački i Vizantiju . Što je Srbija radila u 6, 7 , 8 , 9 i 10 vijeku .

Teka
sa dolaskom Bugara i MAđara , Srbija se dijeli na dva dijela ( francuzi i Bugari zajedno ratuju protiv Srbije ) po sred današnje Nejamačke je bila SRBSKA linija , koa zaštita od SRBA ,a u ISto vrijeme Srbi su bili u MAloj Aziji i Siriji , a pojedini dijelovi su stizali do ko zna kojih predjela .

Ovo nije nikakva laž ovo su provjereni istorijski podaci .
 
Poslednja izmena:

wwwlado

Ističe se
Poruka
2.054
U kom delu je ova karta problematična?
karta je problematična u tome što njoj nije cilj da prikaže Srbiju u najvećoj moć , ona prikazuje Francusku u najvećoj moći , pošto su oni i Bugari i MAđari porazili Srbiju . Problematična je iz našeg ugla , nama treba KArta iz NAJveće moći Srbije , a ne Francuske , a par godina ranije je ova Srbija nnije bila podijeljena i bila je duboko u NJemačkoj ( njihovi izvori nam to govroe ) , takođe imamo Srbiju u Maloj AZiji , SErbogordon i TOmu SLovena . To su sve zavnični podaci . I ko zna za Italiju ???
 

Ahil71

Iskusan
Poruka
5.381
karta je problematična u tome što njoj nije cilj da prikaže Srbiju u najvećoj moć , ona prikazuje Francusku u najvećoj moći , pošto su oni i Bugari i MAđari porazili Srbiju . Problematična je iz našeg ugla , nama treba KArta iz NAJveće moći Srbije , a ne Francuske , a par godina ranije je ova Srbija nnije bila podijeljena i bila je duboko u NJemačkoj ( njihovi izvori nam to govroe ) , takođe imamo Srbiju u Maloj AZiji , SErbogordon i TOmu SLovena . To su sve zavnični podaci . I ko zna za Italiju ???
Plemena su postojala, samo je pitanje da li su to Srpska plemena.

@Klaudije
Ako je u pitanju udžbenik istorije iz 2009 g, bolje da ga ne citiraš.
Po njemu ili smo proterali Albance pa smo naselili Balkan, ili smo i sami poreklom Albanci.
 

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
48.820
Plemena su postojala, samo je pitanje da li su to Srpska plemena.
Nije pitanje da li su, već koja su...

@Klaudije
Ako je u pitanju udžbenik istorije iz 2009 g, bolje da ga ne citiraš.
Po njemu ili smo proterali Albance pa smo naselili Balkan, ili smo i sami poreklom Albanci.
Mislim da pretjeruješ, ne vjerujem da to piše tamo. Ali u svakom slučaju, tvoje pitanje je glasilo:

Nije li ovo suštinski drugačije od onoga što se uči po školama?
Poenta je da nije.

Zašto ti je bilo teško da prihvatiš slovensko prisustvo na Peloponezu?
 
Poslednja izmena:

Klaudije II Gotski

Primećen član
Poruka
701
Претпостављам да Ахил мисли на уџбеник чији је аутор Раде Михаљчић а који је издао Завод за уџбенике. Ахиле, да ли можеш да се сетиш из ког си ти уџбеника учио историју у 6. разреду (ако си похађао основну школу у Републици Србији)?

Пошто се јако добро разумем у уџбенике историје, рећи ћу да су различите модификације Михаљчићевог уџбеника у употреби већ тридесетак година (модификације јер се мењао и наставни план и програм од осамдесетих до данас). Другим речима, типујем да је и Ахил, као и многи овде, учио из Михаљчићевог уџбеника чији текстуални део није никаква новина (мада су га неки критизери и критичари изгледа открили тек 2009. вероватно). Данас постоји иначе, осим Заводовог бар још једно четири уџбеника историје за 6. разред (Логос, Клет, Фреска и БИГЗ). можемо и о томе на посебној теми. Ја просто не бих да разводњавамо ову, а да се неко протеривање Албанаца у средњем веку спомиње апсолутно је нетачно.
 

Лекизан

Elita
Moderator
Poruka
15.867
Neke će obradovati ova Albanija na Kavkazu :hahaha:
Kojekakve karte su pravili tokom XIX veka pa danas svako vadi onu koja mu se sviđa.
Управо то,а још боље је да су управо Срби обитавали тамо неких 5-6 векова пре Албанаца(додуше можда мало северније).

И опет се сретнемо само на другом месту,што ти је судбина.:D
 

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.