Postaviću pitanje na početku za one koji ne žele da čitaju ovaj veliki tekst ispod
Da li imate nekih saveta za spremanje prijemnog ispita za kratko vreme (konkretno iz matematike)?
Ostala su mi još oko dva meseca pa mi je hitno potrebna neka strategija, savet ili bilo šta što bi poboljšalo napredak priprema. Pod velikim sam pritiskom zbog toga mi je potreban veliki broj poena. Razmišljam se da odem na privatne časove da me neko priprema. Spreman sam da radim danonoćno radim ako je potrebno.
Znam kako naslov zvuči i da nije jednostavno, ali nema mi druge. Četvrta sam godina gimnazije, prirodno-matematički smer. Prosek mi je uglavnom bio oko 5.00 (tri četvorke u prvoj, jedna u drugoj i u trećoj 5.00). Uglavnom sam učio dan ili nekoliko dana pred test i tako sam radio sve do sad. Razlog mom neredovnom učenju je uglavnom bila slaba motivacija, kao i provodjenje vremena na video igricama. Gradivo mi je uglavnom bilo shvatljivo pa mi nije bilo potrebno duže spremanje (što je jedan od mogućih razloga za slabu motivaciju za redovno učenje) ili privatni časovi na koje dosta njih ide.
Nedavno sma shvatio da moji metodi nisu toliko dobri. Mislim da veliki deo gradiva nisam dobro upamtio (iako nemam problema sa razumevanjem istog i potrebu za privatnim časovima). Promenio sam nekoliko profesora, neki od njih su nam dozvoljavali da pogledamo formule sa hamera, a jedna profesoeka čak i da ih imamo na papiru što nam, kako sad primećujem, nije išlo u korist... Pripreme za fakultet sam započeo u septembru, ali zbog već opisanog načina učenja brzo sam prestao sa pripremama i posvetio se ocenama i nagomilanom gradivu. I tako, nastavio sam te pripreme u februaru i to je prošlo slično. Svestan sam da sam se služio veoma lošim načinom učenja (pored nagomilavanja imao sam i druge greške, kao što je učenje u ležećem položaju, uglavnom noću i tako dalje..). Iako nisam znao da učim na pravi način, uvek sam bio uporan. Ukoliko bih neki profesor najavio usmeno propitivanje ili test, ja bih dočekao jutro dok ne spremim ono što je potrebno (uglavnom nekoliko dana pred test ili odgovaranje). Želim samo da nagovestim da nisam lenj pa da zbog toga nisam učio, već nisam shvatao neefikasnost svog rada na pravi način. Shvatam da sam mogao redovnim učenjem da postignem bolje rezultate, da sebe manje mučim i da upamtim sve mnogo bolje.
Ovaj opis sam dodao kako bih se ogradio od nekih tipova učenika, a i da mlađima budem primer i pouka, da ne greše kao što sam ja...
Ja se inače insteresujem za nauku i imam nekoliko projekata i ideja na kojima bih radio, jedan je baš vezan za matematiku, ali zbog nedostatka vremena ne mogu da im se posvetim... :/
Poruka za srednjoškolce, pa i za mlađe: vežbanjem se otklanjaju moguće greške, stvara se neka rutina i gradivo se bolje pamti. Vežbajte i radite redovno.
Za kraj, voleo bih da komentari ne budu kritikovanja i rasprave, kao i pričanje o tome šta je trebalo raditi i slično. Problem je već nastao, vreme se ne može vratiti, ostaje samo da se sad uradi sve što se može i da se izvuče pouka. Nadam se da smo se razumeli i da će biti saveta koji će biti od pomoći meni i onima koji se nalaze u istoj situaciji
Da li imate nekih saveta za spremanje prijemnog ispita za kratko vreme (konkretno iz matematike)?
Ostala su mi još oko dva meseca pa mi je hitno potrebna neka strategija, savet ili bilo šta što bi poboljšalo napredak priprema. Pod velikim sam pritiskom zbog toga mi je potreban veliki broj poena. Razmišljam se da odem na privatne časove da me neko priprema. Spreman sam da radim danonoćno radim ako je potrebno.
Znam kako naslov zvuči i da nije jednostavno, ali nema mi druge. Četvrta sam godina gimnazije, prirodno-matematički smer. Prosek mi je uglavnom bio oko 5.00 (tri četvorke u prvoj, jedna u drugoj i u trećoj 5.00). Uglavnom sam učio dan ili nekoliko dana pred test i tako sam radio sve do sad. Razlog mom neredovnom učenju je uglavnom bila slaba motivacija, kao i provodjenje vremena na video igricama. Gradivo mi je uglavnom bilo shvatljivo pa mi nije bilo potrebno duže spremanje (što je jedan od mogućih razloga za slabu motivaciju za redovno učenje) ili privatni časovi na koje dosta njih ide.
Nedavno sma shvatio da moji metodi nisu toliko dobri. Mislim da veliki deo gradiva nisam dobro upamtio (iako nemam problema sa razumevanjem istog i potrebu za privatnim časovima). Promenio sam nekoliko profesora, neki od njih su nam dozvoljavali da pogledamo formule sa hamera, a jedna profesoeka čak i da ih imamo na papiru što nam, kako sad primećujem, nije išlo u korist... Pripreme za fakultet sam započeo u septembru, ali zbog već opisanog načina učenja brzo sam prestao sa pripremama i posvetio se ocenama i nagomilanom gradivu. I tako, nastavio sam te pripreme u februaru i to je prošlo slično. Svestan sam da sam se služio veoma lošim načinom učenja (pored nagomilavanja imao sam i druge greške, kao što je učenje u ležećem položaju, uglavnom noću i tako dalje..). Iako nisam znao da učim na pravi način, uvek sam bio uporan. Ukoliko bih neki profesor najavio usmeno propitivanje ili test, ja bih dočekao jutro dok ne spremim ono što je potrebno (uglavnom nekoliko dana pred test ili odgovaranje). Želim samo da nagovestim da nisam lenj pa da zbog toga nisam učio, već nisam shvatao neefikasnost svog rada na pravi način. Shvatam da sam mogao redovnim učenjem da postignem bolje rezultate, da sebe manje mučim i da upamtim sve mnogo bolje.
Ovaj opis sam dodao kako bih se ogradio od nekih tipova učenika, a i da mlađima budem primer i pouka, da ne greše kao što sam ja...
Ja se inače insteresujem za nauku i imam nekoliko projekata i ideja na kojima bih radio, jedan je baš vezan za matematiku, ali zbog nedostatka vremena ne mogu da im se posvetim... :/
Poruka za srednjoškolce, pa i za mlađe: vežbanjem se otklanjaju moguće greške, stvara se neka rutina i gradivo se bolje pamti. Vežbajte i radite redovno.
Za kraj, voleo bih da komentari ne budu kritikovanja i rasprave, kao i pričanje o tome šta je trebalo raditi i slično. Problem je već nastao, vreme se ne može vratiti, ostaje samo da se sad uradi sve što se može i da se izvuče pouka. Nadam se da smo se razumeli i da će biti saveta koji će biti od pomoći meni i onima koji se nalaze u istoj situaciji
Poslednja izmena: