Smail Aga Cengić

Procitao sam u nekoj knjizi a ima i na internetu, da su njegovi Cengici nastali od Orlovica....
Evo rodoslova Orlovića. Tamo piše Čeogići i ne Čengići od Pavlovog sina Čeja.
http://2.***************/_8CgdlVIS6eA/Rhlxx1KjSJI/AAAAAAAAACE/XZGGmpOODVs/s1600/OrlovicRodoslov.jpg

Međutim drugi izvor piše da su od Čeja Čengići ali ja u to ne vjerujem.
http://3.***************/_8CgdlVIS6...M/yMoApq_eWFE/s1600/rodsl_orlov_kljajevic.jpg

Sve ovo gore je prvi put pomenuo Tomo Oraovac iz Kuča, koji je živio sredinom 19 vijeka u CG i kasnije Srbiji.
Dakle, da su postojali Orlovići se prvi put pominje u zabilješkama Toma Oraovca učitelja iz Kuča.
Prije njega nema ni jednog dokumenta, da je Pavle Orlović postojao a posle su u 19 i 20 vijeku to mnogi dodavali i izmišljali razne rodoslove.
Ja mislim, da je to o Orlovićima samo mit isto kao i o Milošu Obiliću.
 
Poslednja izmena:
Evo rodoslova Orlovića. Tamo piše Čeogići i ne Čengići od Pavlovog sina Čeja.
http://2.***************/_8CgdlVIS6eA/Rhlxx1KjSJI/AAAAAAAAACE/XZGGmpOODVs/s1600/OrlovicRodoslov.jpg

Međutim drugi izvor piše da su od Čeja Čengići ali ja u to ne vjerujem.
http://3.***************/_8CgdlVIS6...M/yMoApq_eWFE/s1600/rodsl_orlov_kljajevic.jpg

To je to. Zasto ne vjerovati, takvih primjera i te kako ima, al se dosta zaboravilo. Sumnjam i prosto NE VJERUJEM da je neko izmislio ovu pricu koju sam napisao...
 
To je to. Zasto ne vjerovati, takvih primjera i te kako ima, al se dosta zaboravilo. Sumnjam i prosto NE VJERUJEM da je neko izmislio ovu pricu koju sam napisao...

E jeste izmislio ito jedan učitelj iz Kuča, Tomo Oraovac.
Kasnije su mnoge porodice izmišljale svoje rodoslove, želeći da imaju slavne predke.

Tada je živio tamo i kučki vojvoda Šuto Radonjić, pa sve kaže, da je i on izmislio onu priču, da je Drekale unuk Skender-bega tj.Đerđa Kastriote.
Od toga Drekala, koji je po svoj prilici "đetić nepoznatog junaka" je postalo najbrojnije i najhrabrije pleme Drekalovići u Kučima, koje je dalo 10 vojvoda od Drekala do Marka Miljanova Popovića Drekalovića.
 
Poslednja izmena:
Zbog cega moderatori brisu moje najosnovnije kometare? Jel ovo forum ili neka sprdnja od foruma....

Никако није спрдња од форума, али оно што ти постављаш јесте, као и провокација.

Таквом садржају овде нема места, што уједно и значи да нема места за већину твојих постова. Нема љутиш.
 
Никако није спрдња од форума, али оно што ти постављаш јесте, као и провокација.

Таквом садржају овде нема места, што уједно и значи да нема места за већину твојих постова. Нема љутиш.

Znaci samo ja kao ''provociram'' a svi drugi su med i mlijeko.
Daj ne lazite ocigledno nego fino recite da podrzavate jednoumlje i dvojne standarde.
 
Znaci samo ja kao ''provociram'' a svi drugi su med i mlijeko.
Daj ne lazite ocigledno nego fino recite da podrzavate jednoumlje i dvojne standarde.

Ти провоцираш, наводници су ти сувишни - на то се своди већина твог учешћа на форуму, али то је твој проблем, не и мој.


Да се овде пропагира једноумље ја (као особа која "спроводи једноумље) ти не бих дозволио да поставиш слику браниоца Санџака, не бих ти дозволио да пишеш о Бошњацима и питањима која се тичу истих - и на крају крајева не бих дозволио да учествујеш на "српским темама". Прво мораш научити шта одређена реч/термин значи, па да је након тога масовно употребљаваш у нападима на форумаше.


Вратимо се теми.
 
Evo rodoslova Orlovića. Tamo piše Čeogići i ne Čengići od Pavlovog sina Čeja.
http://2.***************/_8CgdlVIS6eA/Rhlxx1KjSJI/AAAAAAAAACE/XZGGmpOODVs/s1600/OrlovicRodoslov.jpg

Međutim drugi izvor piše da su od Čeja Čengići ali ja u to ne vjerujem.
http://3.***************/_8CgdlVIS6...M/yMoApq_eWFE/s1600/rodsl_orlov_kljajevic.jpg

Sve ovo gore je prvi put pomenuo Tomo Oraovac iz Kuča, koji je živio sredinom 19 vijeka u CG i kasnije Srbiji.
Dakle, da su postojali Orlovići se prvi put pominje u zabilješkama Toma Oraovca učitelja iz Kuča.
Prije njega nema ni jednog dokumenta, da je Pavle Orlović postojao a posle su u 19 i 20 vijeku to mnogi dodavali i izmišljali razne rodoslove.
Ja mislim, da je to o Orlovićima samo mit isto kao i o Milošu Obiliću.

Kakav je sad mit i o Milosu? Mislis i o njemu da su nesto izmislili.. Ova prica mi uopste ne lici na izmisljotinu. Potrazi na internetu o Pavlu Orlovicu, navode se imena familija, sela negdje u Hercegovini gdje se to desavalo i kako se cuvao i sacuvao njegov barjak..
 
Kakav je sad mit i o Milosu? Mislis i o njemu da su nesto izmislili.. Ova prica mi uopste ne lici na izmisljotinu. Potrazi na internetu o Pavlu Orlovicu, navode se imena familija, sela negdje u Hercegovini gdje se to desavalo i kako se cuvao i sacuvao njegov barjak..

Наводно, и Никола Тесла је далеким преклом из те породице. Вероватно да је још један мит у питању.
 
Наводно, и Никола Тесла је далеким преклом из те породице. Вероватно да је још један мит у питању.

Mit jeste, da je iz porodice Orlovića.
Tesla je porijeklom Crnogorac iz bratstva Draganića iz okoline Nikšića. Tako je Tesla napisao u svojoj biografiji.
Evo šta kažu oni, koji su to godinama istraživali.
http://www.pobjeda.co.me/citanje.php?datum=2010-03-28&id=182191
 
Mit jeste, da je iz porodice Orlovića.
Tesla je porijeklom Crnogorac iz bratstva Draganića iz okoline Nikšića. Tako je Tesla napisao u svojoj biografiji.
Evo šta kažu oni, koji su to godinama istraživali.
http://www.pobjeda.co.me/citanje.php?datum=2010-03-28&id=182191

Izvini Moračanine, ali kada vidim ovaj članak u stilu onog o nezivnosti pod naslovom "Luča sa Cetinja obasjala Crnu Goru" dođe mi da - :bljak:

Ako ja u bliskoj budućnosti budem iole uspešan, ima da iskopaju da sam poreklom Piper (kao što i jesam) pa da me sve lepo proglase za vele-Dukljanina. :hahaha:


Od uvek sam govorio da ogormna većina srpskih porodica potiče sa područja današnje CG, Hercegovine i delova Kosova i Raške - jer su ta područja nekada bila srce srpske države, ali ne vredi govoriti neukima.
 
Poslednja izmena:
ps. Za informaciju onima koji možda ne znaju, da je knez Miloš Obrenović (nepismeni trgovac sa svinjama), kojega Turci postavljaju za kneza Srbije, ubio Karađorža i njegovu glavu poslao Turcima i tako ugušio I srpski ustanak.
Malo je oprao svoju veliku sramotu, kad je kasnije podigao II ustanak.

поздрав Морачанине!
врло занимљива прича око издавања Горског вијенца.

само ово што си на крају написао није баш тачно.
први српски устанак су угушили Турци 1813. године. у томе Милош није имао никакве улоге (осим што је подмићујући Турке сачувао некако живу главу).

Милош јесте угушио једну буну против Турака. то је била хаџи Проданова буна 1814. године. а наредне 1815. Милош се ставља на чело другог српског устанка који ће се након победа над Турцима, исте године окончати чувеним договором са Марашли Али-пашом, на основу кога ће Милош постати кнез Србије.

Милош јесте наредио да се посече Карађорђе, а што је у изведби Вујице Вулићевића и учињено у Радовањском лугу 1817, четири године након гушења првог српског устанка. Милош се плашио да Карађорђе не поремети дил који је овај имао са Турцима.

ето тако је било.
 
поздрав Морачанине!
врло занимљива прича око издавања Горског вијенца.

само ово што си на крају написао није баш тачно.
први српски устанак су угушили Турци 1813. године. у томе Милош није имао никакве улоге (осим што је подмићујући Турке сачувао некако живу главу).

Милош јесте угушио једну буну против Турака. то је била хаџи Проданова буна 1814. године. а наредне 1815. Милош се ставља на чело другог српског устанка који ће се након победа над Турцима, исте године окончати чувеним договором са Марашли Али-пашом, на основу кога ће Милош постати кнез Србије.

Милош јесте наредио да се посече Карађорђе, а што је у изведби Вујице Вулићевића и учињено у Радовањском лугу 1817, четири године након гушења првог српског устанка. Милош се плашио да Карађорђе не поремети дил који је овај имао са Турцима.

ето тако је било.

Ziva istina!!!
(ovo samo da se upisem):mrgreen:
 
поздрав Морачанине!
врло занимљива прича око издавања Горског вијенца.

само ово што си на крају написао није баш тачно.
први српски устанак су угушили Турци 1813. године. у томе Милош није имао никакве улоге (осим што је подмићујући Турке сачувао некако живу главу).

Милош јесте угушио једну буну против Турака. то је била хаџи Проданова буна 1814. године. а наредне 1815. Милош се ставља на чело другог српског устанка који ће се након победа над Турцима, исте године окончати чувеним договором са Марашли Али-пашом, на основу кога ће Милош постати кнез Србије.

Милош јесте наредио да се посече Карађорђе, а што је у изведби Вујице Вулићевића и учињено у Радовањском лугу 1817, четири године након гушења првог српског устанка. Милош се плашио да Карађорђе не поремети дил који је овај имао са Турцима.

ето тако је било.

Znam ja to ali treba reći, da je pod pritiskom Rusije, Turska napravila neke ustupke, pa je 1815 postavila Miloša za ober-kneza rudničke nahije , koji je zajedno sa Marašli pašom, bio na čelu te zajedničke srpsko-turske uprave.
Miloš je ustvari služio za to, ne da bi dizao bune već da kupi harač i da ga daje Turcima ito po sistemu "pola Turčinu a pola šarcu (sebi) daje". Tada se vrlo obogatio i počeo da kupuje razne rančeve po Rumuniji i Austriji. To su bile pare od te srpske sirotinje, koje je on izlupežao.
To je odgovaralo samo Milošu i Turcima, da je mir, da raja mirno plaća porez kojega Miloš daje Turcima a pola sebe ali došlo je do problema jer se pojavio pravi heroj i narodni vođa Karađorđe, kome je narod jedino vjerovao.
On je krijući došao iz Rusije i tražio sastanak sa Milošem, da se dogovore, kako dići ustanak i kako ga voditi, na pošten i junački način bez lupežanja naroda i bez uvlačenja u guzicu Turcima.
Tako se Miloš pobojao sa svoju vlast i od onoga svoga velikoga bogatstva, koga je izlupežao narodu, potplati neke rđe i ubiše heroja i pravog narodnog junaka Karađorđa.
Tako Miloš i dalje osta turski sluga i lupež svoga naroda, kome Turci za nagradu tek 1830 godine priznaše, da on bude knez beogratskog Pašaluka i Srbije.
Tako je to bilo.
Zato onaj spomenik Miloša treba srušiti a njegove kosti baciti u đubre.

Zato Njegoš nije htio napisati posvetu rđi Milošu već samo pravom narodnom junaku Karađorđu.
Zato Njegoš nije moga smisliti onu rđu od Miloša.
 
Poslednja izmena:
Crnogorske vođe je birao narod a ne okupatori.
E viđi kako su Crnogorci u to vrijeme odgovarali turskim pašama:

Odgovor Omer paši Latasu na pismo o predaji CG 1851g.
(Omer je mislio da iskoristi priliku, da odma posle Njegoševe smrti napadne i pokori CG)
***************************
***************************
ALI******

Knjaz Danilo sa Crnogorcima,
Odgovara paši i Turcima;

Čuj Omere majka ti kukala,
Što je stobom srpstvo obrukala,
Da si Turčin ni po jada moga,
No si izrod roda slovenskoga,
Ti si Srbin Mihailo Latas,
A zovu te poturicom danas.
Đe si doša iz junačke Like
Da na braću predvodiš krvnike.

Sad me slušaj lički Omer beže,
Kad te ništa za srbstvo ne veže
Ako nećeš povratiti vojsku ,
Ja te zovem na Polju Ćemovsku,
Ti dojaši bedeviju vranu,
Tu Danila srešćeš na megdanu,
Da glavama međe postavimo
I vječiti spomen ostavimo,
Neka vide ko će da dobije,
Onda nek se kolju vojske dvije.
Ako ne smeš na megdan izaći,
Ti moš svoga zamjenika naći,
Al ti neću primit ni jednoga,
No sultana suparnika moga,
Voli bi ga na megdanu sresti
No pod krunu dušanovu sjesti.

Kad mu pismo sastavi i skonta,
Onda fišek u pismo zamota,
Znak, da nema bez smrti života.


Jadni narod od gladi umire
Al se turskoj sili odupire,
Knjaz Danilo rasporedi vojsku,
Da granicu brani crnogorsku.
*******************
******************
*****************
Ode Paša slomljenije krila
Crna Gora tamo đe je bila.

E ovoga junaka Knjaza Danila je Miloš zvao Zeko Maniti.

Ali mi je najžalije, što i njegova glava (Omer paše Latasa) ne dođe na Cetinje da se suši ili bar u junačku Liku.
Pobježe rđa u zagrljaj okupatorima.:eek:
 
Poslednja izmena:
е јесте му одговорили, алал вам вера :)

него имам да ти нешто испричам за кнеза Милоша што можда ниси знао.

то је сведочење београдског митрополита Петра Јовановића који се 1858. године затекао заједно са кнезом Милошем у Буковичкој бањи. била је ноћ уочи летњег Св. Арханђела 13. јула по старом календару. сви су легли да спавају. ал у току ноћи наиђе страшно невреме, олуја праћена таквом грмљавином да се није могло спавати. у то глуво доба митрополиту почне неко да лупа на врата. овај отвори и види момак из Милошеве пратње- дошао да му каже да га зове Господар одмах да дође њему у собу. митрополит се на брзину спреми и оде. кад тамо- кнез хода по соби лево десно јако узнемирен.
митрополит га упита шта га је звао, а овај му рекне- видиш ли како је ово невреме владико?
митрополит му одговори- па летње је доба, није никакво чудо.
на то ће кнез- јесте, али где год се ја затекнем уочи летњег Аранђелов-дана, увек се ноћу наведе страшно невреме, ево већ 40 година.
на то се митрополит зачуди, а кнез му рекне да мора да му се исповеди.
и тако се кнез Милош исповеди митрополиту Петру како је по његовом наређењу вожд Карађорђе посечен у Радовањском лугу исте ноћи уочи Св. Арханђела Гаврила 1817. године. од тад ево већ 40 година уочи те ноћи где год се кнез задеси, страшно невреме га снађе.
до тада нико није тачно знао ко стоји иза Карађорђевог убиства, народ је веровао да су то Турци организовали.
митрополит тад предложи кнезу да сутрадан на Празник у суседном селу Врбици да да се подигне црква посвећена Св. Арханђелу Гаврилу као покајница због крви коју носи на рукама. кнез тако и учини, а од Врбице и дела Буковочке бање буде формирана и варошица којој да име Аранђеловац.
митрополит је чувао као тајну оно што му је кнез поверио на исповести све до после Милошеве смрти. о томе се сазнало тек касније из записа који су остали иза митрополита.
ето тако је било.
 
Znam ja to ali treba reći, da je pod pritiskom Rusije, Turska napravila neke ustupke, pa je 1815 postavila Miloša za ober-kneza rudničke nahije , koji je zajedno sa Marašli pašom, bio na čelu te zajedničke srpsko-turske uprave.
Miloš je ustvari služio za to, ne da bi dizao bune već da kupi harač i da ga daje Turcima ito po sistemu "pola Turčinu a pola šarcu (sebi) daje". Tada se vrlo obogatio i počeo da kupuje razne rančeve po Rumuniji i Austriji. To su bile pare od te srpske sirotinje, koje je on izlupežao.
To je odgovaralo samo Milošu i Turcima, da je mir, da raja mirno plaća porez kojega Miloš daje Turcima a pola sebe ali došlo je do problema jer se pojavio pravi heroj i narodni vođa Karađorđe, kome je narod jedino vjerovao.
On je krijući došao iz Rusije i tražio sastanak sa Milošem, da se dogovore, kako dići ustanak i kako ga voditi, na pošten i junački način bez lupežanja naroda i bez uvlačenja u guzicu Turcima.
Tako se Miloš pobojao sa svoju vlast i od onoga svoga velikoga bogatstva, koga je izlupežao narodu, potplati neke rđe i ubiše heroja i pravog narodnog junaka Karađorđa.
Tako Miloš i dalje osta turski sluga i lupež svoga naroda, kome Turci za nagradu tek 1830 godine priznaše, da on bude knez beogratskog Pašaluka i Srbije.
Tako je to bilo.
Zato onaj spomenik Miloša treba srušiti a njegove kosti baciti u đubre.

Zato Njegoš nije htio napisati posvetu rđi Milošu već samo pravom narodnom junaku Karađorđu.
Zato Njegoš nije moga smisliti onu rđu od Miloša.

Pozdrav Moračanine druže moj! Nemoj da se ljutiš, ali ti moram reći da previše "guslarski" gledaš na istoriju! Ispade Karađorđe svetac, a Miloš najveća bitanga! Neću da ulazim u karakterizaciju ovih ljudi, a imalo bi se reći štošta i dobroga i lošega o obojici (čak jako lošega) - ali Miloševa politika je dala rezultate i stvorila Srbiju koja se postepeno učvršćivala, dok je Karađorđeva politika pretrpla fijasko, a da je zajedno sa heteristima podigao Srbiju opet na ustanak te 1817. godine (ili koju godinu kasnije) pitanje je kako bi Srbija tada prošla - tadašnje okolnosti u Evropi upućuju da bi prošla jako, jako loše!
 
Statler and Waldorf,

Zanimljiva priča, koja bi mogla biti i istinita.

Ali Miloševa žena je znala šta je uradio. Znao je i Vujica i Novak i još poneko pa je to kasnije procurilo i saznalo se sve.

I crnogorki vladika Petar I je slao nešto vojske u Sjenicu i N.Pazar 1812 da pomogne Karađorđa i tada je tamo sve bilo oslobođeno ali na kratko.
Inače su Crnogorci tada pored Turaka, vodili 1811g žestoke ratove sa Napoleonom oko Boke Kotorske i najurili Francuze sve do Dubrovnika.
Kasnije je CG izgubila Boku za zelenim stolom bez borbe po sporazumu velikih sila 1814 g.

Tada je A.S.Puškin napisao i onu čuvenu pjesmu:

Aleksandar S. Puškin: Bonaparta i Crnogorci

Bonaparta pitao je:
"Crnogorci - što je to?
Zar se zbilja sile moje
Ne boji to pleme zlo?

Kajaće se - objavite
Nek` vojvode puka tog
pištolje i sablje vite
kraj koljena bače mog".

I na nas on, evo, krete
Sto topova uz njin huk,
Oklopnika kršnih čete
I memluka svojih puk.

Do predaje nama nije,
Crnogorska to je ćud;
Od konjice, pješadije,
Krš nas brani odasvud.

Zasjesmo u stijenje naše
Da vratimo gostu dug;
U planinu gost nam jaše
Pustošeći sve u krug.

Pored stijenja vojska ide,
Namah zbrka! pršte stroj!
Francuzi nad sobom vide:
Crveni se kapa roj!

"Stoj i pali! Nek` ukloni
Crnogorca svaki svog
Ne mole za milost oni
ne štedite nijednog!"

Grunule su puške - spale
Kape s grana dignutih,
I u grmlje na nas pale
Pritajene ispod njih

Plotunom smo uzvratili
Francuzima. "Što je to?" -
Oni su se začudili:
"Nije l` eho?" - "Ne, već zlo!"

Pukovnik je njihov pao
S njim sto ljudi i njin stijeg,
Puk se smeo sav i dao
Kako ko zna u lud bijeg.

Stog Francuzi mrze tajno
Naš slobodni, kršni kraš,
I crvene kad slučajno
Crven kalpak vide naš.



A. S. Puškin (1799 - 1837) ruski pjesnik





А. С. ПУШКИН: БОНАПАРТ И ЧЕРНОГОРЦЫ.




"Черногорцы? что такое?-
Бонапарте вопросил: -
Правда ль: это племя злое,
Не боится наших сил?

Так раскаятся ж нахалы:
Объявить их старшинам,
Чтобы ружья и кинжалы
Все несли к моим ногам".

Вот он шлет на нас пехоту
С сотней пушек и мортир,
И своих мамлюков роту,
И косматых кирасир.

Нам сдаваться нет охоты,-
Черногорцы таковы!
Для коней и для пехоты
Камни есть у нас и рвы......

Мы засели в наши норы
И гостей незваных ждем,-
Вот они вступили в горы,
Истребляя всё кругом.

. . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . .

Идут тесно под скалами.
Вдруг, смятение!... Глядят:
У себя над головами
Красных шапок видят ряд.

"Стой! пали! Пусть каждый сбросит
Черногорца одного.
Здесь пощады враг не просит:
Не щадите ж никого!"

Ружья грянули,- упали
Шапки красные с шестов:
Мы под ними ниц лежали,
Притаясь между кустов.

Дружным залпом отвечали
Мы французам.- "Это что?-
Удивясь, они сказали:-
Эхо, что ли?" Нет, не то!

Их полковник повалился.
С ним сто двадцать человек.
Весь отряд его смутился,
Кто, как мог, пустился в бег.

И французы ненавидят
С той поры наш вольный край
И краснеют, коль завидят
Шапку нашу не взначай.
1834 г.

Strašan napad Crnogoraca sa planine
http://img204.imageshack.us/img204/7356/slikovnica123a8ja.jpg
 
Poslednja izmena:
Pozdrav Moračanine druže moj! Nemoj da se ljutiš, ali ti moram reći da previše "guslarski" gledaš na istoriju! !

Nije guslarski već samo onako jednostavno i logično.

Jel' Miloš ubio (organizovao ubistvo) Đorđa........................................................... jeste.
Jel' njegovu glavu odnio na poklon Turcima ........................................................... jeste
Jel' Miloš pobio sve ustanike Hadži Prodanove bune ............................................. jeste.
Jel' krvavo gušio i druge pobune .......................................................................... jeste
Jel' skupljo harač i davo ga Turcima a pola krao..................................................... jeste.
Jel' Miloš uhapsio onih 300 Vasojevića što su došli da pomognu ustanicima............ jeste.
Jel' Miloš masovno silovao ženske đe je god išao ................................................. jeste.
Jel' ga onaj Marašli paša čak i posinio ................................................................. jeste.
Jel' nosio tursku kapu na glavi i turski se oblačio................................................... jeste
Jel' crnogorske junake kao što je bio Danilo znao manitaći .................................... jeste.
Jel' bio nepismeni seljak i svinjski trgovac ........................................................... jeste.

Jel' ovaj liči na Turčina?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Knez_Milos_Obrenovic.jpg
 
Poslednja izmena:
Nije guslarski već samo onako jednostavno i logično.

Jeli Miloš ubio (organizovao ubistvo) Đorđa........................................................... jeste.
Jeli njegovu glavu odnio na poklon Turcima ........................................................... jeste
Jeli Miloš pobio sve ustanike Hadži Prodanove bune ............................................. jeste.
Jeli krvavo gušio i druge pobune .......................................................................... jeste
Jel skupljo harač i davo ga Turcima a pola krao..................................................... jeste.
Jel Miloš uhapsio onih 300 Vasojevića što su došli da pomognu ustanicima............ jeste.
Jel Miloš masovno silovao ženske đe je god išao ................................................. jeste.
Jel ga onaj Marašli paša čak i posinio ................................................................. jeste.
Jel nosio tursku kapu na glavi i turski se oblačio................................................... jeste
Jel crnogorske junake kao što je bio Danilo znao manitaći .................................... jeste.
Jeli bio nepismeni seljak i svinjski trgovac ........................................................... jeste.

Jel ovaj liči na Turčina?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Knez_Milos_Obrenovic.jpg

Sve ovo što si rekao za Miloša je tačno!Ali ne postavi pitanja:

Je li Miloš stvorio državu Srbiju poslije Drugog srpskog ustanka? Odgovor je - jeste!
Je li se Miloš potrudio da tu državu učvrsti? Odgovor je - jeste!
Je li Karađorđev put u riješavanju srpskog pitanja bio realan i ostvariv poslije 1815. godine? Odgovor je - nije!
A je li Karađorđe ubio rođenog brata? Odgovor je je - jeste!
Je li Karđorđe ranio teško sopstvenog oca iz puške, a zatim naredio jednom od svojih momaka da ga dotuče? Odgovor je - jeste!
 
Evo samo iz toga vremena nekoliko događaja,


Je li bilo realno da se mala CG uspješno odupre Turcima ........................................nije ali je uspjela
Je li bilo realno da Crnogorci pobiju Francuze kod Boke ......................................... nije pa su uspjeli
Jel' bilo realno da Crnogorci tako stravično potuku Turke na Krusima....................... nije pa su uspjeli

Neću dalje a eno neki pra..pra unuk onoga Paše Bušatlije, što mu Crnogorci na Krusima 1796 odrezaše glavu i pobiše mu svu vojsku 3400 Turaka došo ovih dana na Cetinje da vidi pra..đedovu glavu i oružje.
Pa veli sve vam opraštam i hvala vam što mu još čuvate glavu.
 
Poslednja izmena:
Морачанине, Милош је био српски кнез, али се понашао као турски везир.
другачије није знао, а и да је знао не би хтео.. а и што би хтео кад му је тако највише одговарало.
а да ли је народу одговарало, он га није питао.
 
Морачанине, Милош је био српски кнез, али се понашао као турски везир.
другачије није знао, а и да је знао не би хтео.. а и што би хтео кад му је тако највише одговарало.
а да ли је народу одговарало, он га није питао.

Pa to sam i htio reći da je to odgovaralo samo njemu i Turcima..

Izvinjenje zbog greške "Jel' Je li i greška Jeli"
 
Poslednja izmena:

Back
Top